Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNegerzoenenverhaal

Negerzoenenverhaal

60 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het echt onzin, waar maken die mensen die zich voelen aangesproken echt druk om. Het is een fucking snackje, kom op zeg.. Als je om dat soort dingen al heisa gaat maken, wat doe je dan in deze maatschappij?
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#2
fun zei:
belachelijk...

strx hebben we geen bruinbrood, witbrood of blanke vla meer... kijk als die naam nu verzonnen moest worden was ie misschien niet 100% lekker gekozen, maar hij bestaat al lang en het is een begrip geworden.

Wat is het volgende?"
Dat gezeik over sinterklaas en zn ZWARTE pieten? (alsof de zwarten de hulpjes van de blanken zouden zijn) is er ook en stel je voor dat een oer-hollandse traditie ook geschrapt wordt door dat mierengeneuk.
Klik om te vergroten...
Paar jaar geleden hebben ze in Amsterdam in de optocht een groot deel van de pieten rood/blauw geverfd ipv. bruin. Dit vanwege racisme :confused: Wat moeten die kinderen wel niet gedacht hebben toen er rood/blauwe pieten voorbij kwamen.
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
ZWART = kleur
NEGER = benaming voor in het verleden systematisch gediscrimineerd mens

Dat blanke vla en zwarte wel mag... is dus geen argument.
Klik om te vergroten...

nee dat snap ik ook wel en ik zit daar ook echt niet mee hoor met blanke vla, maar ik wou even een aangedikt voorbeeld noemen.
Dat van de naam zwarte pieten is niet discriminerend, maar ze vinden het discriminerend dat er dus zwarten pieten als hulpje van de blanke sinterklaas rondlopen.
Als dat nu bedacht moest worden zou het inderdaad niet slim zijn, maar het is een oude traditie en laat die lekker bestaan zeg we bedoelen er toch niks kwaads mee?

bal0n zei:
Ik vind het echt onzin, waar maken die mensen die zich voelen aangesproken echt druk om. Het is een fucking snackje, kom op zeg.. Als je om dat soort dingen al heisa gaat maken, wat doe je dan in deze maatschappij?
Klik om te vergroten...

Juist!
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tja... Oude tradities moeten in een ontwikkelende 'beschaving' soms misschien herzien worden. Het is namelijk wel een feit dat de Zwarte Piet een slaaf is van Sinterklaas. Slavernij was ook ooit een oude traditie van de Hollanders...
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#5
slipperman zei:
fun zei:
belachelijk...

strx hebben we geen bruinbrood, witbrood of blanke vla meer... kijk als die naam nu verzonnen moest worden was ie misschien niet 100% lekker gekozen, maar hij bestaat al lang en het is een begrip geworden.

Wat is het volgende?"
Dat gezeik over sinterklaas en zn ZWARTE pieten? (alsof de zwarten de hulpjes van de blanken zouden zijn) is er ook en stel je voor dat een oer-hollandse traditie ook geschrapt wordt door dat mierengeneuk.
Klik om te vergroten...
Paar jaar geleden hebben ze in Amsterdam in de optocht een groot deel van de pieten rood/blauw geverfd ipv. bruin. Dit vanwege racisme :confused: Wat moeten die kinderen wel niet gedacht hebben toen er rood/blauwe pieten voorbij kwamen.
Klik om te vergroten...

dat ze of heel ziek waren, of een beetje aangebrand :P
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#6
zommes zei:
Tja... Oude tradities moeten in een ontwikkelende 'beschaving' soms misschien herzien worden. Het is namelijk wel een feit dat de Zwarte Piet een slaaf is van Sinterklaas. Slavernij was ook ooit een oude traditie van de Hollanders...
Klik om te vergroten...

slavernij is er ook nog steeds
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#7
zommes zei:
Tja... Oude tradities moeten in een ontwikkelende 'beschaving' soms misschien herzien worden. Het is namelijk wel een feit dat de Zwarte Piet een slaaf is van Sinterklaas. Slavernij was ook ooit een oude traditie van de Hollanders...
Klik om te vergroten...

Is het niet zo dat de pieten zwart zijn door de roet? Eigenlijk vind ik sinterklaas best een achterlijk feest.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sweet_Shadow zei:
zommes zei:
Tja... Oude tradities moeten in een ontwikkelende 'beschaving' soms misschien herzien worden. Het is namelijk wel een feit dat de Zwarte Piet een slaaf is van Sinterklaas. Slavernij was ook ooit een oude traditie van de Hollanders...
Klik om te vergroten...

Is het niet zo dat de pieten zwart zijn door de roet? Eigenlijk vind ik sinterklaas best een achterlijk feest.
Klik om te vergroten...

Nee zwarte pieten zijn "zwart ALS roet" niet DOOR de roet..

"Ook al ben ik zwart ALS roet, ik meen het toch goed..."

Sinterklaas komt ook met paard en al door de schoorsteen alleen die hebben nergens last van.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Discuss.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
te weinig informatie en dus naar onzin
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die lust ik wel
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Was da nou weer voor flauwekul.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deranged zei:
Was da nou weer voor flauwekul.
Klik om te vergroten...

nee hij heeft gelijk, dit slaat werkenlijk nergens op :P
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bah,ik houd niet van negers. Als het nu een Hollandsezoen was zou ik er over door praten.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#15
mm
verder ben ik niet echt thuis in de politiek :rolleyes:
verdonk..
dat is tog een vrouw die een beetje racistisch is?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Was in het nieuws vandaag. Negerzoenen gaan van naam veranderen. Her neger element moet eruit, ze voelden zich ineens gediscrimineerd ofzo.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deranged zei:
Was in het nieuws vandaag. Negerzoenen ga van naam veranderen. Her neger element moet eruit, ze voelden zich ineens gediscrimineerd ofzo.
Klik om te vergroten...
Was paar maanden gelede ook al in ut nieuws.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#18
jah negerzoen mag niet meer te discriminerend.. nu heet het voortaan 'zoen' sorry ik vin het allemaal errug overdreven.. come on guys! heeft iemand in die 100 jaar ooit last gehad van die naam?.. denk t niet.. *k hoorde het op de radio*
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
op die manier...

vind het logisch...

Ik vond het erg lastig om te zeggen tegen een zwart vriendje dat ik eens negerzoenen wilde halen... Heb dat toen ook maar niet gedaan :flushed:
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#20
mmmmm
'k denk niet dat ie t vervelend zou hebben gevonden hoor ben,
jodenkoeken kan je tog ook gwn zeggen.....
vind t maar onzin

en negers zijn sexy!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."