Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNegerzoenenverhaal

Negerzoenenverhaal

60 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mac... zei:
Hè wat jammer nou, het gaat er juist om dat het afsteekt tegen de rest en dat het dus goed opvalt. jouw verhaal bevestigd dit dus...
Klik om te vergroten...
LoL ik kan het niet lezen doe het dan wit en font size 60!
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wij gaan verder op pm en hier gaat het verder on-topic :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Complete waanzin natuurlijk. Maar ik kijk er niet van op eigenlijk, typisch het Nederland van tegenwoordig.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat vind jij zelf Deranged??
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee idd.. Dit soort dingen ophalen en over gaan ouwehoeren wekt alleen maar meer racisme op.
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ga campina een brief schrijven...

ik vind blanke vla dus ECHT NIET kunnen....

:wave:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deranged zei:
Complete waanzin natuurlijk. Maar ik kijk er niet van op eigenlijk, typisch het Nederland van tegenwoordig.
Klik om te vergroten...

Wie heeft er last van als ze de naam veranderen dan?

Ik bedoel, als er mensen zijn die nu last hebben van de naam, waarom zou je hem dan niet gewoon veranderen? Beetje liever moeten we zijn voorelkaar :) En vooral meer respect moeten we hebben :wink:
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#8
schandalig ze willen negers ook overal weghebben
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
SpacingBen zei:
Deranged zei:
Complete waanzin natuurlijk. Maar ik kijk er niet van op eigenlijk, typisch het Nederland van tegenwoordig.
Klik om te vergroten...

Wie heeft er last van als ze de naam veranderen dan?

Ik bedoel, als er mensen zijn die nu last hebben van de naam, waarom zou je hem dan niet gewoon veranderen? Beetje liever moeten we zijn voorelkaar :) En vooral meer respect moeten we hebben :wink:
Klik om te vergroten...

Ik snap je punt.. Maar je moet wel begrijpen dat de hypocrisie en media-hyperigheid achter zo'n naamverandering gewoon echt om te kotsen is.

Maken wij jarenlang racisme, slavernij en apartheid goed door zo'n naam te veranderen? Ik dacht het niet. Sowieso gaat het om het gevoel dat bij de benaming 'neger' hoort. De Afrikanen zelf waren zo slim om ook gewoon dat woord te gaan gebruiken zodat de lading eraf ging. Maar nu roepen de zogenaamd meelevende 'blanken' het juist weer in de hand door zo moeilijk te gaan doen...
J
JamanLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik vind het belachelijk dat buys de naam van 'negerzoenen'heeft veranderd naar 'zoenen', alleen maar omdat er een paar negers waren die zich gediscrimineerd voelden (wat een gelul). Buys voerde die naam al 80 jaar ofzoiets, het woord 'negerzoen'is gewoon een algemeen begrip en zal ook niet zo snel uit de volksmond verdwijnen. mogen we nu ook geen 'jodenkoeken' of 'Turks brood' meer zeggen?

waar gaat het toch heen met deze vreemde wereld.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Turks brood kun je moeilijk anders noemen, turks is hier nl een bijvoegelijk naamwoord, is ook niks beledigends aan. Neger echter is een scheldwoord (officieel dan), maar denk niet dat het de ietwat gebruinde persoon er last van heeft gehad, eerder van die mensen die altijd over alles stom kunnen zeiken. CDA is daar dus ook een mooi voorbeeld van.
J
JamanLid
01-01-2024, 00:00
#12
lot zei:
minn zei:
mm
verder ben ik niet echt thuis in de politiek :rolleyes:
verdonk..
dat is tog een vrouw die een beetje racistisch is?
Klik om te vergroten...
dat is die vrouw die iedereen het land uit zet als hun kop dr niet aan staat die vrouw

*no offence, is mijn mening*
Klik om te vergroten...

mevrouw Verdonk is een persoon die minister is van ons land, en een hele zware portfeuille heeft, namelijk Vreemdelingen Zaken. Deze minister doet maar 1 ding en dat is de wet uitvoeren, die is opgesteld. Dat zei hierom zoveel kritiek krijgt etc...vind ik niet kunnen, het enige wat zij doet is de regels van dit land uitvoeren en ik vind persoonlijk dat ze het best redelijk doet. Ze blijft er toch staan, ondanks alle kritiek tegen haar, ze staat erg sterk in haar schoenen en dat respecteer ik.
m
maxtcLid
01-01-2024, 00:00
#13
inderdaad verdonk kiks ass dit is een democratisch land en de burgers hebben haar zelf gekozen als minister van vreemdelingen zaken en dan opeens is alles wat ze doet fout nou mooi niet dus
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jaman zei:
lot zei:
minn zei:
mm
verder ben ik niet echt thuis in de politiek :rolleyes:
verdonk..
dat is tog een vrouw die een beetje racistisch is?
Klik om te vergroten...
dat is die vrouw die iedereen het land uit zet als hun kop dr niet aan staat die vrouw

*no offence, is mijn mening*
Klik om te vergroten...

mevrouw Verdonk is een persoon die minister is van ons land, en een hele zware portfeuille heeft, namelijk Vreemdelingen Zaken. Deze minister doet maar 1 ding en dat is de wet uitvoeren, die is opgesteld. Dat zei hierom zoveel kritiek krijgt etc...vind ik niet kunnen, het enige wat zij doet is de regels van dit land uitvoeren en ik vind persoonlijk dat ze het best redelijk doet. Ze blijft er toch staan, ondanks alle kritiek tegen haar, ze staat erg sterk in haar schoenen en dat respecteer ik.
Klik om te vergroten...

Zij voert de wet uit op haar manier en dan kan je zekerste weten wel kritiek op hebben...

Effe weer over de naam "Negers" met Turk & Jood vergelijken. Dit zijn natuurlijk hele andere benamingen met een heel ander onderwerp. Het verschil lijkt mij logisch.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
inderdaad , neger is gewoon een scheldwoord ( mee eens of niet dat is nou eenmaal zo bepaald )
jood en turk zijn gewoon benamingen voor mensen uit een land , ddat sommige mensen dat misschien als scheldwoorden zien is hun eigen bekrompenheid natuurlijk
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verbied dan ook meteen de bruine en de witte bonen, of wat dacht je van duo penotti 2 kleuren in een potti bruin ünd wit waar extra veel in zit :sunglasses:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jaman zei:
lot zei:
minn zei:
mm
verder ben ik niet echt thuis in de politiek :rolleyes:
verdonk..
dat is tog een vrouw die een beetje racistisch is?
Klik om te vergroten...
dat is die vrouw die iedereen het land uit zet als hun kop dr niet aan staat die vrouw

*no offence, is mijn mening*
Klik om te vergroten...

mevrouw Verdonk is een persoon die minister is van ons land, en een hele zware portfeuille heeft, namelijk Vreemdelingen Zaken. Deze minister doet maar 1 ding en dat is de wet uitvoeren, die is opgesteld. Dat zei hierom zoveel kritiek krijgt etc...vind ik niet kunnen, het enige wat zij doet is de regels van dit land uitvoeren en ik vind persoonlijk dat ze het best redelijk doet. Ze blijft er toch staan, ondanks alle kritiek tegen haar, ze staat erg sterk in haar schoenen en dat respecteer ik.
Klik om te vergroten...


hihi maar verdonk en donner hebben inprincipe wel 11 doden op hun geweten, waarom? omdat ze de wet handhaven? en ja grenzen? grenzen zijn slecht lijntjes die op de kaart zijn gezet in een oorlog waar niemand meer iets van weet, geen mens is illegaal en iedereen verdient recht om een toekomst op te bouwen waarin ze hun kinderen kunnen voorzien van kleding, onderwijs en eten, wist je wel dat er soms niet eens genoeg eten in een gezin is en dat mensen werkelijk met zijn allen in een kamertje van een paar bij paar meter zitten? ohw en deportatiecentra's dan, de naam alleen al, deportatie, doet me toch wel een beetje aan de tweede wereld oorlog denken, maarja, hitler handhaafde ook alleen maar de wet.'
mensen die de wet handhaven maken me aan het huilen!
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
WildChild zei:
Jaman zei:
lot zei:
minn zei:
mm
verder ben ik niet echt thuis in de politiek :rolleyes:
verdonk..
dat is tog een vrouw die een beetje racistisch is?
Klik om te vergroten...
dat is die vrouw die iedereen het land uit zet als hun kop dr niet aan staat die vrouw

*no offence, is mijn mening*
Klik om te vergroten...

mevrouw Verdonk is een persoon die minister is van ons land, en een hele zware portfeuille heeft, namelijk Vreemdelingen Zaken. Deze minister doet maar 1 ding en dat is de wet uitvoeren, die is opgesteld. Dat zei hierom zoveel kritiek krijgt etc...vind ik niet kunnen, het enige wat zij doet is de regels van dit land uitvoeren en ik vind persoonlijk dat ze het best redelijk doet. Ze blijft er toch staan, ondanks alle kritiek tegen haar, ze staat erg sterk in haar schoenen en dat respecteer ik.
Klik om te vergroten...


hihi maar verdonk en donner hebben inprincipe wel 11 doden op hun geweten, waarom? omdat ze de wet handhaven? en ja grenzen? grenzen zijn slecht lijntjes die op de kaart zijn gezet in een oorlog waar niemand meer iets van weet, geen mens is illegaal en iedereen verdient recht om een toekomst op te bouwen waarin ze hun kinderen kunnen voorzien van kleding, onderwijs en eten, wist je wel dat er soms niet eens genoeg eten in een gezin is en dat mensen werkelijk met zijn allen in een kamertje van een paar bij paar meter zitten? ohw en deportatiecentra's dan, de naam alleen al, deportatie, doet me toch wel een beetje aan de tweede wereld oorlog denken, maarja, hitler handhaafde ook alleen maar de wet.'
mensen die de wet handhaven maken me aan het huilen!
Klik om te vergroten...

Dit begint volledig offtopic te raken... maargoed, mijn laatste reactie. Anders moet er maar een nieuw topic komen. Van mij hoeft het niet, want dit soort reacties zit ik nou ook weer niet om te springen.

Verdonk & Donner zijn volksvertegenwoordigers, dus als jij het echt allemaal zo letterlijk neemt en vind dat zij die doden op hun geweten hebben, dan heb jij ze ook op je geweten.

Deportatie is gewoon een Nederlands woord, net zoals 'kamp'. Als jij met school op 'kamp' gaat, ga je dan ook zo mekkeren?
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#19
belachelijk...

strx hebben we geen bruinbrood, witbrood of blanke vla meer... kijk als die naam nu verzonnen moest worden was ie misschien niet 100% lekker gekozen, maar hij bestaat al lang en het is een begrip geworden.

Wat is het volgende?"
Dat gezeik over sinterklaas en zn ZWARTE pieten? (alsof de zwarten de hulpjes van de blanken zouden zijn) is er ook en stel je voor dat een oer-hollandse traditie ook geschrapt wordt door dat mierengeneuk.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mac... zei:
Nja buizen is leuk en zoenen ook,
Mja blijf ze toch wel negerzoenen noemen, maarre je hebt meer merken dan alleen Buijs..

MOD-Edit: btw je had ook beter ff een intro kunnen maken in je eerste post, dan ontstaat er ook geen verwarring omtrent nutteloze posts. Als ik m eerder had gezien was ie op slot gegaan wegens te weinig info
Klik om te vergroten...
Aan alle moder eters, Zouden jullie het aub niet rood willen doen :/ Is zwaar irritan zie het wel eens vaker voorbij komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."