#1
Dus die persoon zette zn knop om, en vervolgens liet hij zich leiden door instinct.
caatje zei:Kzag zojuist het journaal met een verklaring van de schutter, hij heeft "iets" meegemaakt in zn leven waardoor hij tot deze actie is gekomen. Ben maar blij dat ik niet zo ziek in mn hoofd ben want dan zouden er heeeeel veel ongelukken gebeuren. Wat een verklaring tssss
Buitenland
vr 12 mei 2006, 07:10 | 190 reacties
Schutter neef parlementariër Vlaams Belang
ANTWERPEN - De achttienjarige jongeman die donderdag de 24-jarige Malinese au pair Oulemata Oudibo en de 2-jarige Luna Drowart doodschoot in Antwerpen, is afkomstig uit een extreemrechts milieu. Hans van Themsche is volgens Vlaamse media de neef van parlementslid Frieda van Themsche van het Vlaams Belang, de opvolger van het in 2004 voor racisme veroordeelde extreemrechtse Vlaams Blok.
Frieda van Themsche
De jongeman, die uiteindelijk werd neergeschoten door een politieagent, zal vandaag in het ziekenhuis worden verhoord. Hij was afkomstig uit Wilrijk bij Antwerpen, maar zat op een internaat in het West-Vlaamse Roeselare. Daar heeft de politie ook enkele warrige stukken tekst gevonden, die wezen op geweldsplannen.
Het parket van Justitie in Antwerpen stelde donderdag al dat de dader een skinhead is met extreemrechtse sympathieën. Volgens getuigen gaat het echter eerder om een jongeman met een 'gothic' uiterlijk, met lange zwarte kleren en lange zwarte manen op zijn hoofd.
De schietpartij doet de discussie in België over wapens weer oplaaien. De schutter kocht donderdagmorgen volledig legaal een jachtwapen. In België bestaan er echter plannen voor een wetswijziging, waarin ook een wachttijd is opgenomen. Dat zou betekenen dat tussen de aanvraag van een vergunning en de aanschaf van een wapen een onderzoek van de politie plaats moet vinden.
Koning Albert
De Belgische koning Albert heeft inmiddels zijn medeleven uitgesproken met de nabestaanden van de twee slachtoffers en de Turkse vrouw die ook werd neergeschoten, maar het incident wel heeft overleefd. Haar toestand is stabiel.
Hans van Themsche
De Belgische premier Guy Verhofstadt veroordeelde donderdagavond de schietpartij al als een „laffe moord”. Hij roept, evenals verschillende organisaties van migranten in Antwerpen, op tot kalmte en vrede tussen de gemeenschappen in België. Enkele jaren geleden leidde de moord op een Marokkaanse man door zijn Vlaamse buurman tot rellen in Antwerpen.
Op vrijdag 26 mei is een stille mars gepland in Antwerpen ter nagedachtenis aan de twee omgekomen slachtoffers. Vorige maand namen in Brussel 80.000 mensen deel aan een stille mars voor de zeventienjarige Brusselse jongen Joe Van Holsbeeck, die werd doodgestoken voor zijn mp3-speler. Op de plaats van de moord in Antwerpen zijn al kaarsen en bloemen achtergelaten. Verder hangt er een plakkaat met als enige vraag: 'Waarom?'.
Als ze in opdracht zijn zijn ze wel normaalminn zei:k heb t in de gelderlander gelezen ja.. ik schrok me dood..
heb t er onder t avon eten met mn ouders nog over gehad. Mensen die anderen vermoorden Zonder in opdracht te zijn, zijn gewoon psygisch gestoord. En dan geven ze die mensen een gevangenis straf?! Als ze vrij zijn beginnen ze gewoon weer opnieuw. Het is gewoon veel te duur om die mensen medische hulp te geven.
De mensen die je een gevangenis straf kan geven zijn de mensen die het in opdracht doen van bijvoorbeeld een of andere maffia baas. Deze mensen zijn gewoon niet zo intilligent om over de gevolgen na te denken en denken alleen aan de som geld die ze krijgen. De maffia baas zelf daarentegen is wel behoorlijk goed gestoord, deze man zou ook alleen maar een gevangenis straf krijgen terwijl deze maffiabaas eigenlijk gewoon medische hulp zou moeten hebben.
Ik ga nu uit van het algemeen. Er zullen heus wel mensen zijn, zoals deze skinhead, die niet gestoord zijn maar waarschijnlijk een slechte dag hebben gehad en doordrijven in hun opvattingen en ideeen. Wie weet wat deze jongen die dag meegemaakt heeft. Misschien is ie wel ontslagen op zn werk en dacht hij : ''dat komt door al die kk buitenlanders die al t werk hier inpikken''. Hij is boos geworden en heeft een pistool op zak (waarschijnlijk heeft ie dat ding alleen gekocht om stoer te zijn bij zn vrienden) en heeft die mensen doodgeschoten/neergeschoten.
Dit is hoe ik over deze mensen denk, en ik vind t behoorlijk triest van de overheid dat ze fking veel geld uitgeven aan die verdomde betuwe lijn maar niet aan die gestoorde criminelen die gewoon hulp nodig hebben, een veiliger nederland krijg je echt niet door iedereen in de cel te stoppen en na 5 jaar weer vrij te laten!
@ konijn, volgens mij was ie idd onder invloed, na een slechte dag. Wij weten allemaal hier dat als je je zwaar klote voelt beter niet drugs kan gebruiken, is een slechte spiraal naar beneden. Deze jongejn is te dom om dat in te zien en heeft doodleuk van alles gepakt. Hij was wss zo van de kaart, en heeft idd ook nog eens een psygosche, anders ben je idd niet zo'n zware racist, en dat is de slechtste combi ooit. Dan gebeuren er dus dit soort dingen.
belachelijk. Ik moet wel zeggen, is misschien heel lullig of verkeerd, dat ik blij ben dat ik gewoon blond ben met blauwe ogen en geen racist ben ofzo, of in dat wereldje zit....
hij heeft gehandeld in dingen die hij heeft meegamaakt in het verleden enz.minn zei:k heb t in de gelderlander gelezen ja.. ik schrok me dood..
heb t er onder t avon eten met mn ouders nog over gehad. Mensen die anderen vermoorden Zonder in opdracht te zijn, zijn gewoon psygisch gestoord. En dan geven ze die mensen een gevangenis straf?! Als ze vrij zijn beginnen ze gewoon weer opnieuw. Het is gewoon veel te duur om die mensen medische hulp te geven.
De mensen die je een gevangenis straf kan geven zijn de mensen die het in opdracht doen van bijvoorbeeld een of andere maffia baas. Deze mensen zijn gewoon niet zo intilligent om over de gevolgen na te denken en denken alleen aan de som geld die ze krijgen. De maffia baas zelf daarentegen is wel behoorlijk goed gestoord, deze man zou ook alleen maar een gevangenis straf krijgen terwijl deze maffiabaas eigenlijk gewoon medische hulp zou moeten hebben.
Ik ga nu uit van het algemeen. Er zullen heus wel mensen zijn, zoals deze skinhead, die niet gestoord zijn maar waarschijnlijk een slechte dag hebben gehad en doordrijven in hun opvattingen en ideeen. Wie weet wat deze jongen die dag meegemaakt heeft. Misschien is ie wel ontslagen op zn werk en dacht hij : ''dat komt door al die kk buitenlanders die al t werk hier inpikken''. Hij is boos geworden en heeft een pistool op zak (waarschijnlijk heeft ie dat ding alleen gekocht om stoer te zijn bij zn vrienden) en heeft die mensen doodgeschoten/neergeschoten.
Dit is hoe ik over deze mensen denk, en ik vind t behoorlijk triest van de overheid dat ze fking veel geld uitgeven aan die verdomde betuwe lijn maar niet aan die gestoorde criminelen die gewoon hulp nodig hebben, een veiliger nederland krijg je echt niet door iedereen in de cel te stoppen en na 5 jaar weer vrij te laten!
@ konijn, volgens mij was ie idd onder invloed, na een slechte dag. Wij weten allemaal hier dat als je je zwaar klote voelt beter niet drugs kan gebruiken, is een slechte spiraal naar beneden. Deze jongejn is te dom om dat in te zien en heeft doodleuk van alles gepakt. Hij was wss zo van de kaart, en heeft idd ook nog eens een psygosche, anders ben je idd niet zo'n zware racist, en dat is de slechtste combi ooit. Dan gebeuren er dus dit soort dingen.
belachelijk. Ik moet wel zeggen, is misschien heel lullig of verkeerd, dat ik blij ben dat ik gewoon blond ben met blauwe ogen en geen racist ben ofzo, of in dat wereldje zit....
Sorry hoor maar ik maak echt geen onderscheid tussen huurmoordenaar of normale moordenaarminn zei:k heb t in de gelderlander gelezen ja.. ik schrok me dood..
heb t er onder t avon eten met mn ouders nog over gehad. Mensen die anderen vermoorden Zonder in opdracht te zijn, zijn gewoon psygisch gestoord. En dan geven ze die mensen een gevangenis straf?! Als ze vrij zijn beginnen ze gewoon weer opnieuw. Het is gewoon veel te duur om die mensen medische hulp te geven.
De mensen die je een gevangenis straf kan geven zijn de mensen die het in opdracht doen van bijvoorbeeld een of andere maffia baas. Deze mensen zijn gewoon niet zo intilligent om over de gevolgen na te denken en denken alleen aan de som geld die ze krijgen. De maffia baas zelf daarentegen is wel behoorlijk goed gestoord, deze man zou ook alleen maar een gevangenis straf krijgen terwijl deze maffiabaas eigenlijk gewoon medische hulp zou moeten hebben.
Ik ga nu uit van het algemeen. Er zullen heus wel mensen zijn, zoals deze skinhead, die niet gestoord zijn maar waarschijnlijk een slechte dag hebben gehad en doordrijven in hun opvattingen en ideeen. Wie weet wat deze jongen die dag meegemaakt heeft. Misschien is ie wel ontslagen op zn werk en dacht hij : ''dat komt door al die kk buitenlanders die al t werk hier inpikken''. Hij is boos geworden en heeft een pistool op zak (waarschijnlijk heeft ie dat ding alleen gekocht om stoer te zijn bij zn vrienden) en heeft die mensen doodgeschoten/neergeschoten.
Dit is hoe ik over deze mensen denk, en ik vind t behoorlijk triest van de overheid dat ze fking veel geld uitgeven aan die verdomde betuwe lijn maar niet aan die gestoorde criminelen die gewoon hulp nodig hebben, een veiliger nederland krijg je echt niet door iedereen in de cel te stoppen en na 5 jaar weer vrij te laten!
@ konijn, volgens mij was ie idd onder invloed, na een slechte dag. Wij weten allemaal hier dat als je je zwaar klote voelt beter niet drugs kan gebruiken, is een slechte spiraal naar beneden. Deze jongejn is te dom om dat in te zien en heeft doodleuk van alles gepakt. Hij was wss zo van de kaart, en heeft idd ook nog eens een psygosche, anders ben je idd niet zo'n zware racist, en dat is de slechtste combi ooit. Dan gebeuren er dus dit soort dingen.
belachelijk. Ik moet wel zeggen, is misschien heel lullig of verkeerd, dat ik blij ben dat ik gewoon blond ben met blauwe ogen en geen racist ben ofzo, of in dat wereldje zit....
Ik ga hier niet eens op in minn lees nu eens zelf wat je schrijftminn zei:k heb t in de gelderlander gelezen ja.. ik schrok me dood..
heb t er onder t avon eten met mn ouders nog over gehad. Mensen die anderen vermoorden Zonder in opdracht te zijn, zijn gewoon psygisch gestoord. En dan geven ze die mensen een gevangenis straf?! Als ze vrij zijn beginnen ze gewoon weer opnieuw. Het is gewoon veel te duur om die mensen medische hulp te geven.
De mensen die je een gevangenis straf kan geven zijn de mensen die het in opdracht doen van bijvoorbeeld een of andere maffia baas. Deze mensen zijn gewoon niet zo intilligent om over de gevolgen na te denken en denken alleen aan de som geld die ze krijgen. De maffia baas zelf daarentegen is wel behoorlijk goed gestoord, deze man zou ook alleen maar een gevangenis straf krijgen terwijl deze maffiabaas eigenlijk gewoon medische hulp zou moeten hebben.
Ik ga nu uit van het algemeen. Er zullen heus wel mensen zijn, zoals deze skinhead, die niet gestoord zijn maar waarschijnlijk een slechte dag hebben gehad en doordrijven in hun opvattingen en ideeen. Wie weet wat deze jongen die dag meegemaakt heeft. Misschien is ie wel ontslagen op zn werk en dacht hij : ''dat komt door al die kk buitenlanders die al t werk hier inpikken''. Hij is boos geworden en heeft een pistool op zak (waarschijnlijk heeft ie dat ding alleen gekocht om stoer te zijn bij zn vrienden) en heeft die mensen doodgeschoten/neergeschoten.
Dit is hoe ik over deze mensen denk, en ik vind t behoorlijk triest van de overheid dat ze fking veel geld uitgeven aan die verdomde betuwe lijn maar niet aan die gestoorde criminelen die gewoon hulp nodig hebben, een veiliger nederland krijg je echt niet door iedereen in de cel te stoppen en na 5 jaar weer vrij te laten!
@ konijn, volgens mij was ie idd onder invloed, na een slechte dag. Wij weten allemaal hier dat als je je zwaar klote voelt beter niet drugs kan gebruiken, is een slechte spiraal naar beneden. Deze jongejn is te dom om dat in te zien en heeft doodleuk van alles gepakt. Hij was wss zo van de kaart, en heeft idd ook nog eens een psygosche, anders ben je idd niet zo'n zware racist, en dat is de slechtste combi ooit. Dan gebeuren er dus dit soort dingen.
belachelijk. Ik moet wel zeggen, is misschien heel lullig of verkeerd, dat ik blij ben dat ik gewoon blond ben met blauwe ogen en geen racist ben ofzo, of in dat wereldje zit....
hij heeft gehandeld in dingen die hij heeft meegamaakt in het verleden enz.
ik begrijp maar al te goed da da haat tegen da volk groter en groter is aan het worden.
als ge als belg werk aan het zoeken zijt en ge gaat naar de VDAB/interim
krijgt ge soms als antwoord.
sorry meneer we nemen voorlopig alleen allochtonen aan want door de nieuwe belgiche wetgeving dient ieder bedrijf een aantal% allochtonen aan te nemen.
waar zijn ze toch in godsnaam mee bezig.
wij moesten het daar maar eens gaan proberen in die landen.
ikzelf moet ook echt niks van die mensen hebben (zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
maar ben ze ook liever kwijt dan dat ze hier zitten
maar dit vind ik ook wel beetje ver gaan.
vind het gewoon belachelijk van die kerel da hij gewoon de eerste de beste heeft neergeknald.
een vrouw van in de 40 jaar die een boekje was aan het lezen op een bank![]()
(nederlandse les nog wel)
en een van in de 20 die op een kindje van 2 jaar was aan het passen![]()
als ge dan toch volledig doorflipt en vanzin zijt voor wraak te nemen dat hij dan van die criminelen had neergeknald die savonds overal aan stations rondhangen en wat mensen proberen te bestelen.
maar komaan he toch geen mensen die wss nog nooit geen vlieg kwaad hebben gedaan.
en @ minn hij is da geweer dezelfde dag nog gaan kopen
en bij zijn thuis waren bewijzen gevonden dat hij vanzin was voor nog een hoop slachtoffers bij te maken.
en was nie onder invloed maar het gewoon volledig kotsbeu
denk da ge nog vanal gaat te horen krijgen in de toekomst.
het word alleen maar erger en erger
het word nog best geflipterminn zei:hij heeft gehandeld in dingen die hij heeft meegamaakt in het verleden enz.
ik begrijp maar al te goed da da haat tegen da volk groter en groter is aan het worden.
als ge als belg werk aan het zoeken zijt en ge gaat naar de VDAB/interim
krijgt ge soms als antwoord.
sorry meneer we nemen voorlopig alleen allochtonen aan want door de nieuwe belgiche wetgeving dient ieder bedrijf een aantal% allochtonen aan te nemen.
waar zijn ze toch in godsnaam mee bezig.
wij moesten het daar maar eens gaan proberen in die landen.
ikzelf moet ook echt niks van die mensen hebben (zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
maar ben ze ook liever kwijt dan dat ze hier zitten
maar dit vind ik ook wel beetje ver gaan.
vind het gewoon belachelijk van die kerel da hij gewoon de eerste de beste heeft neergeknald.
een vrouw van in de 40 jaar die een boekje was aan het lezen op een bank![]()
(nederlandse les nog wel)
en een van in de 20 die op een kindje van 2 jaar was aan het passen![]()
als ge dan toch volledig doorflipt en vanzin zijt voor wraak te nemen dat hij dan van die criminelen had neergeknald die savonds overal aan stations rondhangen en wat mensen proberen te bestelen.
maar komaan he toch geen mensen die wss nog nooit geen vlieg kwaad hebben gedaan.
en @ minn hij is da geweer dezelfde dag nog gaan kopen
en bij zijn thuis waren bewijzen gevonden dat hij vanzin was voor nog een hoop slachtoffers bij te maken.
en was nie onder invloed maar het gewoon volledig kotsbeu
denk da ge nog vanal gaat te horen krijgen in de toekomst.
het word alleen maar erger en erger
ben t met je eens.
ik wist niet dat ie dat geweer die dag nog is gaan kkopen... dan trek ik dat terug :P
goed gezegdBobG zei:Sja, waar mensen zijn zijn gekken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."