Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSkinhead schiet allochtoon neer ( antwerpen)

Skinhead schiet allochtoon neer ( antwerpen)

64 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#1
JewCookie zei:
ze probeert jou alleen duidelijk te maken dat ze iemand met zo'n motief beter zou begrijpen dan iemand met het motief van die "skinhead"

dat had je na de eerste post van der ook al kunnen weten..
Klik om te vergroten...
Ze zegt zelfs dat de straffen anders moeten zijn :confused: een huurmoordenaar zal waarschijnlijk na zijn vrijlating doormoorden blijkbaar hebben hun gewoon geen enkele moeite om te moorden.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#2
minn zei:
slipperman zei:
JewCookie zei:
ze probeert jou alleen duidelijk te maken dat ze iemand met zo'n motief beter zou begrijpen dan iemand met het motief van die "skinhead"

dat had je na de eerste post van der ook al kunnen weten..
Klik om te vergroten...
Ze zegt zelfs dat de straffen anders moeten zijn :confused: een huurmoordenaar zal waarschijnlijk na zijn vrijlating doormoorden blijkbaar hebben hun gewoon geen enkele moeite om te moorden.
Klik om te vergroten...

omdat als ze de huurmoordenaar pakken ze ook de verkeerde hebben. Als ze de man pakken die hun die opdracht geeft, kijk, dán heeft het nut


sluit me maar op hoor slipper, met roze handboeien graag :P
dat je dat zegt, is een teken van zwakte, muwwhahahah

ik ben geen bedreiging voor de mensheid ik ben een bedreiging voor jou :P
Klik om te vergroten...
Oow dus laat de huurmoordenaar maar lopen?

Dat is geen teken van zwakte... jij vind huurmoorden minder erg als moorden met een "reden". Het is allebei iemand van het leven beroven PUNT. Jij een bedreiging voor mij? Laat me niet lachen.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
zegt de wet ook
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus die persoon zette zn knop om, en vervolgens liet hij zich leiden door instinct.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
ANTWERPEN - Een 18-jarige skinhead met een extreemrechtse achtergrond heeft donderdagmorgen in het centrum van Antwerpen een zwarte vrouw en een kind op straat doodgeschoten. Even daarvoor had hij gevuurd op een Turkse vrouw. Die ligt momenteel in het ziekenhuis. Zij is zwaargewond, maar haar toestand is stabiel.

De politie gaat uit van een racistisch motief. Volgens hoofdcommissaris Jan Hopstaken van de Antwerpse politie was de zwarte vrouw een au pair, die op een blank meisje paste.

Onderzoek

Agenten hebben de jongeman na drie waarschuwingen neergeschoten in de buik. Hij ligt nu in het ziekenhuis, waar hij bewaakt wordt. De politie zal hem verhoren zodra hij daartoe in staat is. Een deel van het centrum is de hele middag afgesloten geweest voor onderzoek. Het parket van Antwerpen meldde donderdagavond dat de verdachte nog niet was verhoord.

Karabijn

Een getuige vertelde aan het Belgische perbureau Belga dat het gaat om een in het zwart geklede jongeman, opzij kaalgeschoren, maar met lang haar in de nek. Een woordvoerster van het Antwerpse parket van Justitie stelde echter dat het gaat om een skinhead.

Hij droeg een zwaar kaliber karabijn, waarmee hij in de Zwartzusterstraat zonder enige aanleiding begon te schieten. De vrouw werd eerst geraakt en daarna het kind. Per slachtoffer zou de man één keer hebben gevuurd. Daarna wandelde de schutter rustig verder. De inmiddels toegesnelde politie heeft daarna op hem geschoten. Het wapen zou pas donderdagochtend zijn aangeschaft.

De Belgische zender Radio 1 meldde dat de verdachte in Roeselare op een internaat zat. De politie zou in de stad onderzoek hebben verricht.

Verhofstadt

De Belgische premier Guy Verhofstadt veroordeelde donderdagavond de moorden als afschuwelijk en laf. Volgens Verhofstadt gaat het om een vorm van extreem racisme. "Het moet nu voor iedereen duidelijk zijn waartoe extreem rechts kan leiden."

De liberale regeringsleider riep alle gemeenschappen in België op om op een bedachtzame wijze op deze laffe moorden te reageren: "Wij moeten vermijden dat onze samenleving in een spiraal van geweld terechtkomt." Enkele jaren geleden leidde de moord op een Marokkaanse jongeman door zijn Vlaamse buurman nog tot rellen in Antwerpen.

Burgemeester Patrick Janssens van Antwerpen riep op tot kalmte. "De families van de slachtoffers verdienen respect voor hun verlies", aldus Janssens. Een woordvoerder van het koninklijk paleis liet weten dat koning Albert II een bericht naar de verwanten van de slachtoffers zal sturen.

Afgelopen weekend was er in Brugge in West-Vlaanderen ook al een racistisch incident. Een groep van vijf skinheads tuigde een zwarte jongeman zo zwaar af, dat hij in coma raakte. Zijn blanke vriend raakte ook gewond. In verband daarmee is café De Kastelein, van waaruit de daders opereerden, gesloten. Vrijdag (morgen) is er in Brugge vanaf 18.15 uur een stille mars uit protest tegen het incident.

(bron: www.nu.nl)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
:angry:
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#7
Op het nieuws op "één" (de openbare omroep in België) legden ze meteen al de link naar de gothic-scene. :angry: :angry:
Eveneens werd de link gelegd naar de twee tieners die in Columbine High School enkele medeleerlingen omver knalden. Zij waren 'onder invloed van de satanische teksten van Marilyn Manson'... :rolleyes:
Voor de zoveelste keer... Het Marilyn Manson-verhaal is een verzinsel geweest van conservatief Amerika...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
gisteren ook nog een soort van intervieuw met iemand vaneen uiterst rechtse partij. Die krijgt nu overal de schuld van. Vind het niet kloppen met wat er eerder op journaal was. Daar werd als beweegreden gegeven dat het gebeurde door iets uit zn jeugd.
G
GalaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk wel dat de leden van Vlaams Belang (was Vlaams Blok), die totaal geen nuance aanbrengen in hetgeen ze zeggen ('negers zijn lui', 'moslims zijn terroristen', 'buitenlanders pikken al onze baantjes in', 'Marokkanen zijn criminelen', 'dus alle buitenlanders terug naar hun eigen land') bij dit soort zieke figuren als die gast in Antwerpen, alleen maar meer haat aanwakkeren.
In de Belgische politiek wordt, dankzij Filip deWinter en zijn Vlaams Belang, zo veel grover gepraat over allochtonen dan in de Nederlanse politiek, echt tot op het fascistische af.
Het is echt niet toevallig ofzo, dat er in Belgie in de afgelopen 10 jaar al meer mensen vermoord zijn, puur uit racistische motieven.

Ja, er zal bij die gestoorde gek vast wel iets misgegaan zijn in zijn jeugd; 1 verjaardagsvisite bij zijn tante Frieda van Themsche (parlementslid van het Vlaams Belang, de opvolger van het in 2004 voor racisme veroordeelde extreemrechtse Vlaams Blok) lijkt me al verkeerd genoeg.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ Gala, kzag het net pas in de krant dat hij een neef is van....

Buitenland

vr 12 mei 2006, 07:10 | 190 reacties
Schutter neef parlementariër Vlaams Belang
ANTWERPEN - De achttienjarige jongeman die donderdag de 24-jarige Malinese au pair Oulemata Oudibo en de 2-jarige Luna Drowart doodschoot in Antwerpen, is afkomstig uit een extreemrechts milieu. Hans van Themsche is volgens Vlaamse media de neef van parlementslid Frieda van Themsche van het Vlaams Belang, de opvolger van het in 2004 voor racisme veroordeelde extreemrechtse Vlaams Blok.

Frieda van Themsche

De jongeman, die uiteindelijk werd neergeschoten door een politieagent, zal vandaag in het ziekenhuis worden verhoord. Hij was afkomstig uit Wilrijk bij Antwerpen, maar zat op een internaat in het West-Vlaamse Roeselare. Daar heeft de politie ook enkele warrige stukken tekst gevonden, die wezen op geweldsplannen.

Het parket van Justitie in Antwerpen stelde donderdag al dat de dader een skinhead is met extreemrechtse sympathieën. Volgens getuigen gaat het echter eerder om een jongeman met een 'gothic' uiterlijk, met lange zwarte kleren en lange zwarte manen op zijn hoofd.

De schietpartij doet de discussie in België over wapens weer oplaaien. De schutter kocht donderdagmorgen volledig legaal een jachtwapen. In België bestaan er echter plannen voor een wetswijziging, waarin ook een wachttijd is opgenomen. Dat zou betekenen dat tussen de aanvraag van een vergunning en de aanschaf van een wapen een onderzoek van de politie plaats moet vinden.

Koning Albert
De Belgische koning Albert heeft inmiddels zijn medeleven uitgesproken met de nabestaanden van de twee slachtoffers en de Turkse vrouw die ook werd neergeschoten, maar het incident wel heeft overleefd. Haar toestand is stabiel.

Hans van Themsche

De Belgische premier Guy Verhofstadt veroordeelde donderdagavond de schietpartij al als een „laffe moord”. Hij roept, evenals verschillende organisaties van migranten in Antwerpen, op tot kalmte en vrede tussen de gemeenschappen in België. Enkele jaren geleden leidde de moord op een Marokkaanse man door zijn Vlaamse buurman tot rellen in Antwerpen.

Op vrijdag 26 mei is een stille mars gepland in Antwerpen ter nagedachtenis aan de twee omgekomen slachtoffers. Vorige maand namen in Brussel 80.000 mensen deel aan een stille mars voor de zeventienjarige Brusselse jongen Joe Van Holsbeeck, die werd doodgestoken voor zijn mp3-speler. Op de plaats van de moord in Antwerpen zijn al kaarsen en bloemen achtergelaten. Verder hangt er een plakkaat met als enige vraag: 'Waarom?'.
Klik om te vergroten...

bron: www.telegraaf.nl
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#11
k heb t in de gelderlander gelezen ja.. ik schrok me dood..
heb t er onder t avon eten met mn ouders nog over gehad. Mensen die anderen vermoorden Zonder in opdracht te zijn, zijn gewoon psygisch gestoord. En dan geven ze die mensen een gevangenis straf?! Als ze vrij zijn beginnen ze gewoon weer opnieuw. Het is gewoon veel te duur om die mensen medische hulp te geven.
De mensen die je een gevangenis straf kan geven zijn de mensen die het in opdracht doen van bijvoorbeeld een of andere maffia baas. Deze mensen zijn gewoon niet zo intilligent om over de gevolgen na te denken en denken alleen aan de som geld die ze krijgen. De maffia baas zelf daarentegen is wel behoorlijk goed gestoord, deze man zou ook alleen maar een gevangenis straf krijgen terwijl deze maffiabaas eigenlijk gewoon medische hulp zou moeten hebben.


Ik ga nu uit van het algemeen. Er zullen heus wel mensen zijn, zoals deze skinhead, die niet gestoord zijn maar waarschijnlijk een slechte dag hebben gehad en doordrijven in hun opvattingen en ideeen. Wie weet wat deze jongen die dag meegemaakt heeft. Misschien is ie wel ontslagen op zn werk en dacht hij : ''dat komt door al die kk buitenlanders die al t werk hier inpikken''. Hij is boos geworden en heeft een pistool op zak (waarschijnlijk heeft ie dat ding alleen gekocht om stoer te zijn bij zn vrienden) en heeft die mensen doodgeschoten/neergeschoten.

Dit is hoe ik over deze mensen denk, en ik vind t behoorlijk triest van de overheid dat ze fking veel geld uitgeven aan die verdomde betuwe lijn maar niet aan die gestoorde criminelen die gewoon hulp nodig hebben, een veiliger nederland krijg je echt niet door iedereen in de cel te stoppen en na 5 jaar weer vrij te laten!


@ konijn, volgens mij was ie idd onder invloed, na een slechte dag. Wij weten allemaal hier dat als je je zwaar klote voelt beter niet drugs kan gebruiken, is een slechte spiraal naar beneden. Deze jongejn is te dom om dat in te zien en heeft doodleuk van alles gepakt. Hij was wss zo van de kaart, en heeft idd ook nog eens een psygosche, anders ben je idd niet zo'n zware racist, en dat is de slechtste combi ooit. Dan gebeuren er dus dit soort dingen.

belachelijk. Ik moet wel zeggen, is misschien heel lullig of verkeerd, dat ik blij ben dat ik gewoon blond ben met blauwe ogen en geen racist ben ofzo, of in dat wereldje zit....
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#12
@ slipper, sjeses christus wat lees jij alles tog verdomd letterlijk man! dr staat tog ook bij dat ik alles eventjes voor t gemak over een kam scheer????
als ik verdomme iedereen ga beschrijven ben ik volgend jaar nog bezig...
mijn hemel,
je vind jezelf echt goed eh?
denk zelf es na man!! gvd
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#13
hij heeft gehandeld in dingen die hij heeft meegamaakt in het verleden enz.
ik begrijp maar al te goed da da haat tegen da volk groter en groter is aan het worden.
als ge als belg werk aan het zoeken zijt en ge gaat naar de VDAB/interim
krijgt ge soms als antwoord.
sorry meneer we nemen voorlopig alleen allochtonen aan want door de nieuwe belgiche wetgeving dient ieder bedrijf een aantal% allochtonen aan te nemen.
waar zijn ze toch in godsnaam mee bezig.
wij moesten het daar maar eens gaan proberen in die landen.
ikzelf moet ook echt niks van die mensen hebben (zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
maar ben ze ook liever kwijt dan dat ze hier zitten
maar dit vind ik ook wel beetje ver gaan.
vind het gewoon belachelijk van die kerel da hij gewoon de eerste de beste heeft neergeknald.
een vrouw van in de 40 jaar die een boekje was aan het lezen op een bank :confused: :confused: (nederlandse les nog wel)
en een van in de 20 die op een kindje van 2 jaar was aan het passen :flushed: :flushed:
als ge dan toch volledig doorflipt en vanzin zijt voor wraak te nemen dat hij dan van die criminelen had neergeknald die savonds overal aan stations rondhangen en wat mensen proberen te bestelen.
maar komaan he toch geen mensen die wss nog nooit geen vlieg kwaad hebben gedaan.
en @ minn hij is da geweer dezelfde dag nog gaan kopen
en bij zijn thuis waren bewijzen gevonden dat hij vanzin was voor nog een hoop slachtoffers bij te maken.
en was nie onder invloed maar het gewoon volledig kotsbeu
denk da ge nog vanal gaat te horen krijgen in de toekomst.
het word alleen maar erger en erger
Klik om te vergroten...

ben t met je eens.
ik wist niet dat ie dat geweer die dag nog is gaan kkopen... dan trek ik dat terug :P
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#14
minn zei:
hij heeft gehandeld in dingen die hij heeft meegamaakt in het verleden enz.
ik begrijp maar al te goed da da haat tegen da volk groter en groter is aan het worden.
als ge als belg werk aan het zoeken zijt en ge gaat naar de VDAB/interim
krijgt ge soms als antwoord.
sorry meneer we nemen voorlopig alleen allochtonen aan want door de nieuwe belgiche wetgeving dient ieder bedrijf een aantal% allochtonen aan te nemen.
waar zijn ze toch in godsnaam mee bezig.
wij moesten het daar maar eens gaan proberen in die landen.
ikzelf moet ook echt niks van die mensen hebben (zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
maar ben ze ook liever kwijt dan dat ze hier zitten
maar dit vind ik ook wel beetje ver gaan.
vind het gewoon belachelijk van die kerel da hij gewoon de eerste de beste heeft neergeknald.
een vrouw van in de 40 jaar die een boekje was aan het lezen op een bank :confused: :confused: (nederlandse les nog wel)
en een van in de 20 die op een kindje van 2 jaar was aan het passen :flushed: :flushed:
als ge dan toch volledig doorflipt en vanzin zijt voor wraak te nemen dat hij dan van die criminelen had neergeknald die savonds overal aan stations rondhangen en wat mensen proberen te bestelen.
maar komaan he toch geen mensen die wss nog nooit geen vlieg kwaad hebben gedaan.
en @ minn hij is da geweer dezelfde dag nog gaan kopen
en bij zijn thuis waren bewijzen gevonden dat hij vanzin was voor nog een hoop slachtoffers bij te maken.
en was nie onder invloed maar het gewoon volledig kotsbeu
denk da ge nog vanal gaat te horen krijgen in de toekomst.
het word alleen maar erger en erger
Klik om te vergroten...

ben t met je eens.
ik wist niet dat ie dat geweer die dag nog is gaan kkopen... dan trek ik dat terug :P
Klik om te vergroten...
het word nog best geflipter
vandaag uitgebrijdt artikel in de krant gelezen
jongen stond bekend als een enorm lief en vriendelijk persoon
stond voor alles en iedereen klaar.
was altijd aan het lachen en enorm sociaal in omgang
nooit heeft een kameraad of leerkracht ook maar gemerkt da hij een racist zou zijn.
zijden in het begin da het een skinhead was
maar dat klopt dus ook niet
had wel botinnen aan en een zwarte broek maar het was dus gewoon een hard rocker
hij is opgestaan en normaal bij hun thuis vertrokken
en is eerst zijn haar gaan afscheren gelijk een skin head da heeft en is vervolgens een geweer gaan kopen.
die kerel was ook nog eens hoogbegaafd en deed het uitstekend op school.
maar hij zat dus op internaat waar hij zich ook voorbeeldig gedroeg.
maar hij was een paar dagen voor zijn schietpartij gepakt met roken op zijn kamer.
en de strengste regel van da internaat is niet roken op uw kamer.
doe je het toch is er maar een straf en dat is onmiddelijk van het internaat gestuurd worden.
hij liet niks merken aan leerkrachten ofzo.
maar hij had tegen zijn beste vrienden gezegd da het nu gedaan was met zijn leven.
zijn ouders wisten er totaal niets van da hij daar is weggestuurd.
hij had het nie gezegd en da internaat had ook niks laten weten.
niemand vrienden / leerkrachten / familie kan het begrijpen wa er in zijn kop moest omgaan en of er nog iets gebeurd was ofzo.
hij was wel voor het vlaams belang maar zeker en vast geen xtreme racist ofzo.
zeer raar al zeg ik het zelf
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Slipperman, waarom zoek je geen forum waar ze mensen zoals jij wel waarderen?
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#16
waarom grijpen jullie elke kans om op elkaar te beginnen kakken?!
damn beetje ontopic blijven dit is iets SERIEUS als jullie niet normaal kunnen discussieren gade maar naar onzin
:openmouth:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
slipperman zei:
minn zei:
@ slipper, sjeses christus wat lees jij alles tog verdomd letterlijk man! dr staat tog ook bij dat ik alles eventjes voor t gemak over een kam scheer????
als ik verdomme iedereen ga beschrijven ben ik volgend jaar nog bezig...
mijn hemel,
je vind jezelf echt goed eh?
denk zelf es na man!! gvd
Klik om te vergroten...
Jij zegt LETTERLIJk dat iemand die het vioor bijv. geld doet niet gek is. Die is net zo gek lees je eigen bericht nu eens...
Klik om te vergroten...

je kan dit ook opvatten als mensen in het leger, die krijgen er ook voor betaald..

denk eens wat verder dan alleen het eerste wat in je opkomt, misschien zijn er meerderre mogelijk heden? :rolleyes:
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ze had het over in opdracht van de maffia....
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
minn zei:
jaaaaa
help ik zag gister iemand vermoorden op tv, nu ga ik ook iemand doodschieten!!
woeeehaaaaaaaaaa
Klik om te vergroten...

Ik zag iemand net een joint roken op een filmpje, nu ga ik dat ook doen!!
woeeehaaaaaaaaaa :stoned:
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#20
minn zei:
slipperman zei:
Ze had het over in opdracht van de maffia....
Klik om te vergroten...

dat kan je vergelijken met mensen in dienst bij het leger
Klik om te vergroten...
Leger en Maffia tevergelijken? Nouja iig het komt er op neer dat jij dat beter vind als iemand die het niet in opdracht doet :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."