Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspharm-party's

pharm-party's

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#1
waarom denk je dat er bij zelfzorgmiddelen een bijsluiter zit,waarop een maximale dagdosis staat?
omdat t bij hoger gebruik wel degelijk schadelijk is!
dan kan je wel weten wat erin zit,t wil nog niet zeggen dat t veilig is..
deze middelen zijn alleen veilig als je je aan de dagdosis houd,bij meer is het wel degelijk schadelijk!
zelf bij teveel ' onschuldige' paracetamolletjes kun je al ernstige leverbeschadigingen krijgen.
en waarom denk je dat de mensen die deze middelen verkopen ervoor moeten leren en mensen advies moeten geven? :rolleyes:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jullie moeten nooit denken dat je beter wordt van medicijnen, door medicijnen heb je minder last van je kwaal, waardoor alles draaglijker is.
In die tijd genees je(of helemaal niet), maar als je voor een langere tijd blootgesteld wordt door medicijnen heb je ook bijwerkingen zoals met illegale drugs...

Antibiotica is een ander verhaal, die zijn echt nuttig.

Het enige verschil tussen medicijnen en illegale drugs is dat de een de mens ten goede komt(mits goed gebruikt) en de ander genot levert, of de mens verbetert in zeer beperkte mate.
Verder hebben ze wel wat gemeen, ze zijn psychoactief.
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#3
BobG zei:
Jullie moeten nooit denken dat je beter wordt van medicijnen, door medicijnen heb je minder last van je kwaal, waardoor alles draaglijker is.
In die tijd genees je(of helemaal niet), maar als je voor een langere tijd blootgesteld wordt door medicijnen heb je ook bijwerkingen zoals met illegale drugs...

Antibiotica is een ander verhaal, die zijn echt nuttig.

Het enige verschil tussen medicijnen en illegale drugs is dat de een de mens ten goede komt(mits goed gebruikt) en de ander genot levert, of de mens verbetert in zeer beperkte mate.
Verder hebben ze wel wat gemeen, ze zijn psychoactief.
Klik om te vergroten...

en je kunt er ook verslaafd aan raken.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tuurlijk kan je medicijnen misbruiken, maar als je dat toch gaat doen kan je beter high worden van medicijnen dan van illegale drugs.
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#5
inderdaad.
bij combineren kan je wisselwerkingen krijgen
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#6
need^weed zei:
amerika zuigt op het gebied van drugs :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ja, alleen methamphetamine schijnt daar redelijk in omloop te zijn. Niet om trots op te zijn.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarop berust je beredenering dat het ene middel gevaarlijker is dan de andere?

Wat vinden jullie eigenlijk "slecht" aan een middel want qua neurotoxiciteit is een beetje dexedrine en een paar pijnstillers veel beter voor je dan een paar ecstacy pillen op een trance feestje.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#8
laan zei:
need^weed zei:
amerika zuigt op het gebied van drugs :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ja, alleen methamphetamine schijnt daar redelijk in omloop te zijn. Niet om trots op te zijn.
Klik om te vergroten...

In amerika zijn gewoon alle drugs verkrijgbaar hoor, daar is meth meer populair op het platteland, verslaafde hillbilly's.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, alleen methamphetamine schijnt daar redelijk in omloop te zijn. Niet om trots op te zijn.[/quote]

in amerika zijn drugs in omloop waar jij nog nooit van gehoord hebt...
heel vaag om te denken dat daar alleen methamphetamine te verkrijgen is.

on topic: Het probleem is niet zo simpel als jullie het omschrijven, pharms zijn veiliger of illegale drugs zijn veiliger. Uiteraard weet je van pharms wat er in zit. Maar het idee erachter is hetzelfde, die bedrijven willen ook alleen maar geld verdienen. Artsen krijgen bepaalde bonussen om bepaalde medicijnen voor te schrijven. En uberhaupt voordat medicijnen op de markt komen moet daar zoveel gelobby'd worden, dat is ook gewoon een groot machtspel met als belangrijke spil: geld. En je kan ook wel zeggen een illegale chemicus maakt het niet uit, die wil alleen zo goed mogelijk verdienen. Dit is uiteraard ook niet helemaal waar. Er bestaat ook nog zoiets als concurrentie. Als jij gewoon kutkwaliteit pillen maakt of poeders of wat dan ook en je wil ze wel duur verkopen... tja,dan zullen je klanten echt wel even ergens anders gaan zoeken uiteindelijk. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet in Nederland.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Play_bunny
Je weet toch niet wat het combineren van medicijnen doet in je lichaam? Je hebt er toch niet voor gestudeerd?
Klik om te vergroten...

Ik heb er wel voor gestudeerd. En combineren van bepaalde middelen kan gevaarlijk en slecht voor je zijn, daar gaat het niet om. Iedereen weet dat. Het ding is dat je beter dexedrine met morfine kan combineren, dan crack met heroine.

Intoxicated:

Ik ben het tot een bepaalde punt met je eens. Het klopt ook dat de pharmaceutische industrie ook geld wil verdienen, alleen zij MOETEN de medicijnen die ze verkopen eerst heel uitvoerig testen op veiligheid. Dat moet van de regering. Er zijn daarnaast veel onafhankelijke instanties die de medcijnen ook testen en de studies controleren. Dit kost allemaal heel veel geld, en wordt gedaan zodat de medicijnen zo effectief werken, en zo veilig mogenlijk zijn. Als ze niet veilig zijn worden ze van de markt gehaald.
Voor de illegale chemicus zijn geen instanties die hem verplichten om zijn product te testen op veiligheid, want dat kost hem alleen maar meer geld....daarom is die ook ILLEGAAL

Daarnaast zijn de meeste `illegale` drugs waren ooit op de markt gebracht door de farmaceutische industrie maar uit ervaring is gebleken dat ze verslavend en/of schadelijk zijn. Denk aan: heroine, cocaine, mdma, methamphetamine, PCP etc..

Hoe kan iemand dan zeggen
kun je toch beter een xtc-pilletje pakken of een lijntje snuiven
Klik om te vergroten...
?

Natuulijk kan je dat beter niet doen.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
PharmaPhreeK zei:
@Play_bunny
Je weet toch niet wat het combineren van medicijnen doet in je lichaam? Je hebt er toch niet voor gestudeerd?
Klik om te vergroten...

Ik heb er wel voor gestudeerd. En combineren van bepaalde middelen kan gevaarlijk en slecht voor je zijn, daar gaat het niet om. Iedereen weet dat. Het ding is dat je beter dexedrine met morfine kan combineren, dan crack met heroine.
Klik om te vergroten...

Ok, jij hebt er dan voor gestudeerd, maar de meeste jongeren niet en daar gaat het in het artikel over. Ik zou niet het hoe of wat niet weten.

De meeste oudere jongeren weten wel dat ze geen medicijnen moeten combineren omdat dat gevaarlijk kan zijn, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat weet.

En ik heb het ook niet over het combineren van drugs.
Kijk het zit zo, je kan medicijnen combineren, of zoals ik eerder gezegd had, xtc nemen. Dat is niet het combineren van drugs. Dat is gewoon een soort drug. Het combineren van drugs is mijn ogen gewoon levensgevaarlijk, net als het combineren van medicijnen op eigen houtje.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
PharmaPhreeK zei:
Waarop berust je beredenering dat het ene middel gevaarlijker is dan de andere?
Klik om te vergroten...

Ik heb mijn mening eigenlijk op de volgende redenatie gebaseerd:

1. De xtc markt in NL is redelijk schoon, je weet dus dat er hoogstwaarschijnlijk geen rattengif bijv. in zit.

2. Je hebt de mogelijkheid in NL om je pillen te laten testen, zodat je
zeker weet wat erin zit en wat de effecten zijn.

3. Natuurlijk brengt xtc schade aan in je lichaam. De gevolgen zijn bekend, maar hoeevel schade en voor welke termijn is onbekend. Daar wordt ook geen onderzoek naar gedaan. Daarmee zeg ik niet dat het veiliger is dan het combineren van medicijnen. Het is niet echt een reden eigenlijk, meer een constatering.

4. Als je als patient van een arts al medicijnen krijgt die schade in je lichaam aanbrengen, soms zelfs medicijnen krijgt voor Jan Joker, waardoor je daarna voor dezelfde klacht zwaardere medicijnen moet slikken die meer schade aanbrengen, dan lijkt het mij zo dat als je medicijnen gaat combineren op eigen houtje, dat je bepaalde bijwerkingen stimuleert. En als leek weet je echt niet wat de combinatie van bepaalde stoffen in je lichaam doet. Ook niet of die combinatie levensgevaarlijk is, ja of nee.

Mijn conclusie: als je dus je pillen laat testen, dan weet je dus wat er in zit. Je weet daarnaast ook wat het in je lichaam doet, en wat de gevolgen zijn. Met de combinatie van medicijnen die je op eigen houtje gaat combineren (als leek) weet je dat dus niet. Je kan op internet van elk medicijn afzonderlijk de werking en bijwerking op zoeken, maar wat de combinatie van 2 of meer medicijnen doet, daar kom je niet achter. Daar moet je medicijnen voor gestudeerd hebben.

Dat is eigenlijk mijn redering. Als ik ergens fout ga in mijn redering moet je het zeggen hoor, dat wil ik dan wel graag weten.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ook geteste medicijnen kunnen dodelijk zijn!
er zijn diverse gevallen bekend waar mensen zijn gestorven na gebruik van medicijnen die waren getest en goedgekeurd bevonden en bij die gevallen was geen sprake van een combinatie van alcohol of andere medicijnen en drugs.
is dus wel degelijk gevaarlijk zeker als je alles gaat mengen.
en dan nog het feit dat medicijnen net zo slecht zijn als drugs .
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#14
van een doosje paracetamol ga je al dood..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."