#1
Goed bezig BallOn je was er net iets eerder ![:)]()
Mr.jiho zei:Het gebruik van ecstacy neemt sterk af en het gebruik van geneesmiddelen neemt toe. Dit laatste is volgens Falkowski te verklaren uit het feit dat jongeren dat sociaal aanvaardbaarder vinden dan gebruik van soft- of harddrugs. Ook denken zij dat het gebruik geen kwaad kan omdat medicijnen in tegenstelling tot drugs 'veilig' zijn.

wat denk je dat het beste is, dat iemand van 16jaar en pilletje pakt en hij weet hoeveel mdma erin zit, daar gaat hij bevoorbeeld 3uur goed meePharmaPhreeK zei:DIkke mongolen zijn jullie, tuurlijk zijn pharms beter dan illegale drugs. Waarom denk je dat de eene legaal zijn en de andere illegaal. pharms zijn uitbundig getest op veiligheid en kwaliteit. illegale pillen en poeders niet. met pharms weet je tenminste wat je krijgt wat absoluut niet het geval is met pillen en dergelijke. Ik vind het een goede zaak dat drugs worden vervangen door deze `zware medicamenten`.
PharmaPhreeK zei:DIkke mongolen zijn jullie
PharmaPhreeK zei:Ik vind het een goede zaak dat drugs worden vervangen door deze `zware medicamenten`.
PharmaPhreeK zei:DIkke mongolen zijn jullie, tuurlijk zijn pharms beter dan illegale drugs. Waarom denk je dat de eene legaal zijn en de andere illegaal. pharms zijn uitbundig getest op veiligheid en kwaliteit. illegale pillen en poeders niet. met pharms weet je tenminste wat je krijgt wat absoluut niet het geval is met pillen en dergelijke. Ik vind het een goede zaak dat drugs worden vervangen door deze `zware medicamenten`.
Ze zijn legaal, al kunnen ze tot net zulke sterke verslavingsverschijnselen leiden als bijvoorbeeld heroïne. Honderden miljoenen mensen op aarde zijn verslaafd aan slaapmiddelen, pijstillers, tranquilizers en antidepressiva. "Pillenjunks" gebruiken deze medicijnen om andere redenen dan waarvoor zij worden voorgeschreven.
PharmaPhreeK zei:Ik reageerde mischien een beetje fel, maar dat komt omdat iemand een opmerking had van: beter xtc gebruiken dan die pharms. daar ben ik het niet mee eens, want xtc is ooit op de markt geweest als medicatie, maar is daaruit weggehaald omdat het hele ernstige bijeffecten heeft, wellicht permanente.(neurotoxiciteit en dergelijke)
voorbeelden:
Heroine is verslavender dan pijnstillers, daarom wordt het ook niet voorgeschreven tegen pijn. En heroine is gevaarlijker omdat de gebruiker daarvan haast nooit weet wat die krijgt. poeders uit de illegale circuit zijn gemengd met andere dingen en zijn haast nooit puur.
Dexedrine zou ik veel liever gebruiken dan speed, omdat ik daarvan de samenstelling weet, en van speed weet je dat niet. je weet niet eens wat de werkzame stof is...er zijn verschillende isomeren en dergelijke.
Mijn punt is dit:
Het is veel veiliger om `pharms`te gebruiken omdat je weet wat erin zit, je kan de bijwerkingen en contra-indicaties lezen op de bijsluiter, en je weet dat het pil is gemaakt door een multi miljarden industrie die de stoffen heeft getest en ze zo veilig en mensenvriendelijk heeft gemaakt.
Daarentegen zou ik geen enkele illegale chemicus vertrouwen omdat voor de zwarte markt geen instanties zijn om de stoffen te kontrolleren. Mensen die zich hiermee bezighouden concentreren zich alleen op winst ( hoe goedkoper ze een poeder of pil kunnen produceren, en hoe duurder ze het kunnen verkopen) en daardoor worden hun produkten onbetrouwbaar.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."