Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHomo-tolerantie niet afgenomen

Homo-tolerantie niet afgenomen

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk dat dat van allochtonen in het nieuws wel meevalt. Als een nederlander iets ergs uitspookt wordt het ook wel uitgezonden.
Maar... ze zeggen het er wel bij als ze allochtoon zijn ("allochtoonse jongeren"), en als het om nederlanders gaat zeggen ze gewoon jongeren, dus dat is ergens wel een beetje krom.

Maar mensen stoppen sowieso alles en iedereen in een groep. Is ook niet erg eigenlijk als je daar maar niet 'waarde' aan gaat geven. Zo van een olifant neerschieten is zieliger dan een mug doodslaan. (uiteraard is het kwalijker omdat er niet zoveel olifanten zijn).
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar... ze zeggen het er wel bij als ze allochtoon zijn ("allochtoonse jongeren"), en als het om nederlanders gaat zeggen ze gewoon jongeren, dus dat is ergens wel een beetje krom.
Klik om te vergroten...
Dat bedoel ik juist..

Nou ja.. die vooroordelen zullen wel altijd blijven bestaan.. dus je kan er niks aan veranderen..
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is op zich geen vooroordeel. Het is juiste berichtgeving.
Maar toch is het niet helemaal goed voor mijn gevoel.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is misschien wel juiste berichtgeving, maar ze moeten het dan wel ook doen als een persoon van eigen land iets doet... en het is zeker geen vooroordeel, maar het beinvloedt alle andere vooroordelen wel..
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Intoxicated zei:
als homo's willen dat ze geaccepteerd worden moeten ze zich er ook niet voor schamen en het verzwijgen voor hun collega's.
Klik om te vergroten...

Voor zover ik weet, schamen de meeste homoseksuelen zich er ook niet voor. Ze verzwijgen het juist omdat er vooroordelen, en omdat die vooroordelen de werksfeer nou niet ten goede komen (als je het hebt over collega's).

Ik heb het idee dat de meeste autochtonen het wel redelijk accepteren dat er homoseksuelen zijn. De allochtonen gemeenschap is toch grotendeels het probleem. Kijk naar die uitspraak van die iman een tijd geleden. Natuurlijk zullen er ook best allochtonen zijn die er minder moeite mee hebben. Maar die mensen hoor je niet, die laten niets van zich horen. Als die dat nu eens zouden doen, dan veranderd er misschien nog wat.

Natuurlijk geldt dat ook voor de homoseksuelen zelf, maar die laten al "vaak" wat van zich horen. Kijk naar de gay-parade jaarlijks in Amsterdam. Duidelijker kan je het niet krijgen.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#6
bah homo's :P
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#7
ksnap niet dat mensen iets tegen homos kunnen hebben, wat doen die mensen hen toch verkeerd? niets toch? ok ja, als ze zich uitermate vrouwlijk gaan gedragen heb ik ook zoiets van, ach stop het nu toch! maarja, zo zijn er nu eenmaal sommigen. kheb veel respect voor de holibis, iedereen zou respect voor ze moeten hebben.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#8
ach meid, wat maakt et nou uit die homo's?

ik vind homo's vaak een stuk sympathieker dan hetero's en heb geen problemen met ze.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Homo's zijn het irritantst als ze dronken zijn.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Play_bunny zei:
Intoxicated zei:
als homo's willen dat ze geaccepteerd worden moeten ze zich er ook niet voor schamen en het verzwijgen voor hun collega's.
Klik om te vergroten...

Voor zover ik weet, schamen de meeste homoseksuelen zich er ook niet voor. Ze verzwijgen het juist omdat er vooroordelen, en omdat die vooroordelen de werksfeer nou niet ten goede komen (als je het hebt over collega's).

Ik heb het idee dat de meeste autochtonen het wel redelijk accepteren dat er homoseksuelen zijn. De allochtonen gemeenschap is toch grotendeels het probleem. Kijk naar die uitspraak van die iman een tijd geleden. Natuurlijk zullen er ook best allochtonen zijn die er minder moeite mee hebben. Maar die mensen hoor je niet, die laten niets van zich horen. Als die dat nu eens zouden doen, dan veranderd er misschien nog wat.

Natuurlijk geldt dat ook voor de homoseksuelen zelf, maar die laten al "vaak" wat van zich horen. Kijk naar de gay-parade jaarlijks in Amsterdam. Duidelijker kan je het niet krijgen.
Klik om te vergroten...

Ik wilde alleen zeggen dat je niet respect kan eisen... En als je wil dat de vooroordelen over homo's de wereld uitgaan moet je dat als homo zelf doen. En dan dus niet gaan verzwijgen dat je homo bent om de reactie die je van je collega's krijgt. Bewijs ze dan dat homo's niet raar zijn...

Emancipatie kun je echt niet eisen
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
zommes zei:
Homo's zijn het irritantst als ze dronken zijn.
Klik om te vergroten...

Niet alleen homo's!
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mallerd.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Intoxicated zei:
En als je wil dat de vooroordelen over homo's de wereld uitgaan moet je dat als homo zelf doen. En dan dus niet gaan verzwijgen dat je homo bent om de reactie die je van je collega's krijgt. Bewijs ze dan dat homo's niet raar zijn...

Emancipatie kun je echt niet eisen
Klik om te vergroten...

Emancipatie kun je niet eisen, dat klopt.
Wat ik bedoel is eigenlijk het volgende. Je kan als homosekuseel ergens werken of met mensen omgaan, maar ze nog niet vertellen dat je homoseksueel bent. Dan gaan mensen heel normaal met je om.

Zodra het vertrouwen wat beter wordt, vertel je ze dat je homoseksueel bent. De hele relatie die tot dan toe normaal verliep is totaal veranderd. Homoseksuelen worden dan vaak behandeld net alsof ze een of andere besmettelijke ziekte hebben ofzo.

Hele vriendschappen worden door die reactie gewoon verziekt.
Als je dat feit weet, dat dit soort situaties voorkomen, dan let je toch ook wel tien keer op voordat je zoiets vertelt?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Persoonlijk vind ik t allemaal zo overdreven. Wat maakt het uit op wie/wat je valt? Ik stel me op mn werk/school/bij personen toch ook niet voor als: hallo ik ben Carla en ben hetero? Laat iedereen lekker zijn ding doen en zolang het jou niet schaadt zal het je toch zeker een worst wezen?
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Play_bunny zei:
Intoxicated zei:
En als je wil dat de vooroordelen over homo's de wereld uitgaan moet je dat als homo zelf doen. En dan dus niet gaan verzwijgen dat je homo bent om de reactie die je van je collega's krijgt. Bewijs ze dan dat homo's niet raar zijn...

Emancipatie kun je echt niet eisen
Klik om te vergroten...

Emancipatie kun je niet eisen, dat klopt.
Wat ik bedoel is eigenlijk het volgende. Je kan als homosekuseel ergens werken of met mensen omgaan, maar ze nog niet vertellen dat je homoseksueel bent. Dan gaan mensen heel normaal met je om.

Zodra het vertrouwen wat beter wordt, vertel je ze dat je homoseksueel bent. De hele relatie die tot dan toe normaal verliep is totaal veranderd. Homoseksuelen worden dan vaak behandeld net alsof ze een of andere besmettelijke ziekte hebben ofzo.

Hele vriendschappen worden door die reactie gewoon verziekt.
Als je dat feit weet, dat dit soort situaties voorkomen, dan let je toch ook wel tien keer op voordat je zoiets vertelt?
Klik om te vergroten...

Dat kan, ik zou persoonlijk geen vriendschappen willen hebben die gebaseerd zijn op leugens of verzwegen dingen. En nee, ik zou het echt wel zeggen, reken maar dat je met mannen onder elkaar wel een keer het onderwerp vrouwen aansnijdt. Moet je dan lekker mee gaan zeggen dat je vrouwen lekker vind en van tieten houdt? Zou niet goed voelen voor mij. maar goed ieder zijn ding, maar die emancipatie eis is onzin.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hou van tieten.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ook, heerlijk... :)
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik maar heel soms...
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
Mannen zijn het irritantst als ze dronken zijn.
Klik om te vergroten...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben nooit dronken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."