#1
Maakt me allemaal niet uit, maar homo's die willen opvallen ofzo, daar heb ik wel iets tegen (ik bedoel dus, heel heel vrouwelijk kleden enzo, gelijk da je bijna nen travestiet zijt)
DEN HAAG - De tolerantie van Nederlanders tegenover homoseksualiteit is niet afgenomen. Het Sociaal- en Cultureel Planbureau (SCP) concludeert dat in een studie die vrijdag is gepresenteerd.
De laatste jaren zijn er met de regelmaat van de klok berichten in het nieuws geweest over homo's die werden belaagd door met name allochtone jongeren op straat of op school. Volgens het SCP oordelen allochtonen vaak negatiever over homoseksualiteit dan autochtonen, maar wil dat niet zeggen dat de tolerantie daardoor over het algemeen afneemt.
Verder onderzoek is volgens het instituut nodig. Het SCP ziet vooralsnog geen link tussen de groei van het aantal allochtonen in Nederland en de vermeende afname van tolerantie voor homo's.
Weliswaar zijn nu veel allochtone groepen negatief over homoseksualiteit, maar volgens het SCP kan die mening de komende jaren veranderen.
Op diverse internetsites die vooral bezocht worden door allochtone jongeren blijkt dat met name meisjes jongens corrigeren als die heftige uitspraken doen over homo's. Het SCP ziet daarin een bewijs van de discussies binnen de allochtone wereld over homo's en homoseksualiteit.
Het SCP constateert dat diverse onderzoeken die sinds de jaren tachtig zijn uitgevoerd, aangeven dat 5 procent van de Nederlanders negatief oordeelt over homoseksualiteit. Het SCP denkt dat die groep de komende jaren niet zal veranderen. De meningen binnen die groep lijken, schrijft de organisatie, bepaald te zijn door etniciteit en religie.
Het SCP constateert dat een op de tien Nederlanders negatief oordeelt over homo's die samenwonen; 22 procent wijst af dat homoparen kunnen trouwen en 34 procent wijst adoptie van kinderen door homo's af. Meer dan de helft, 51 procent, van de Turken staat negatief ten opzichte van homoseksualiteit, 48 procent van de Marokkanen, 35 procent van de Antillianen en 21 procent van de Surinamers. Bij autochtone stedelingen zou dat percentage op 11 liggen.
Het COC schrijft in een reactie op het rapport dat emancipatie van homo's in Nederland nog steeds hard nodig is. De belangenorganisatie van homoseksuelen roept politieke partijen op bij de komende verkiezingen aandacht te eisen voor sociale acceptatie van homoseksualiteit. De ABVAKABO FNV is kritisch. De commissie homo/lesbisch beleid van de vakbond signaleert dat homoseksualiteit minder wordt geaccepteerd. Ze wijst erop dat een derde van de homoseksuele mannen en een kwart van de lesbische vrouwen daar tegenover collega's niet open over is. De bond noemt dat schrikbarend en wijst op signalen dat de tolerantie op de werkplek afneemt. De bond pleit voor meer aandacht voor homoseksuelen in het diversiteitsbeleid bij werkgevers.
Osi` zei:Maakt me allemaal niet uit, maar homo's die willen opvallen ofzo, daar heb ik wel iets tegen (ik bedoel dus, heel heel vrouwelijk kleden enzo, gelijk da je bijna nen travestiet zijt)
pasquali zei:Ik vind het juist vaak heel erg grappig omdat ze vaak nog vrouwelijker willen zijn dan wij vrouwen.
We hebben veel gay cafe s hier in de buurt en ja soms zitten daar relnichten maar de ergste vind ik die van rtl boulevard.
Nee ik vind het erg dat sommigen dus worden lastig gevallen door hun geaardheid.
Het past niet bij nederland dat er minder tolerantie is daarin.
zommes zei:We moeten ook weer niet te tolerant worden.
Je hebt ook van die mensen die buitenlanders verheerlijken omdat ze racisme zielig vinden, daar zitten die mensen natuurlijk ook niet op te wachten.
Dat bedoel ik juist..Maar... ze zeggen het er wel bij als ze allochtoon zijn ("allochtoonse jongeren"), en als het om nederlanders gaat zeggen ze gewoon jongeren, dus dat is ergens wel een beetje krom.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."