Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw drankje.

Nieuw drankje.

47 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psilo zei:
Play_bunny zei:
Sweet_Shadow zei:
Zoveel cafeïne lijkt me niet bepaald gezond.
Klik om te vergroten...

lijkt me ook niet.
Als redbull al gelijk staat aan 3 koppen koffie, dan sla je dus nu in 1 keer 10.5 kop koffie achter over. Das echt niet gezond.
Klik om te vergroten...


In redbull zit amper de hoeveelheid caffeine als in een goede kop koffie.
Klik om te vergroten...

Hoe straf is jouw koffie dan wel? :confused:
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik voel toch meer van Red bull dan van koffie hoor??
Ja idd hoe straf is je kop???
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
frapannn zei:
Ik voel toch meer van Red bull dan van koffie hoor??
Ja idd hoe straf is je kop???
Klik om te vergroten...

Ik voel een meer van koffie dan van red bull.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
sprak gister op een feest een kerel die stond er aardig wazig bij :grin: , hij zei dat ie een of andere vaag nieuw energie drankje ophad en helemaal aan t bibberen was :grin:
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
frapannn zei:
Ik voel toch meer van Red bull dan van koffie hoor??
Ja idd hoe straf is je kop???
Klik om te vergroten...

lol :openmouth:

Mijn koffie zal wel iets sterker zijn dan de gemiddelde kop.
Maar op de eigen site van redbull zeggen ze dat er 80 mg caffeine in zit; "Dit is ongeveer het equivalent van een kopje filterkoffie"
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
mathijs zei:
frapannn zei:
Ik voel toch meer van Red bull dan van koffie hoor??
Ja idd hoe straf is je kop???
Klik om te vergroten...

Ik voel een meer van koffie dan van red bull.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, al die energiedranken zijn zwaar overrated.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eier zei:
Zegt Koning Golden Power.
Klik om te vergroten...
:mrgreen:
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vijf van die blikjes en je bent dood ook.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psilo zei:
frapannn zei:
Ik voel toch meer van Red bull dan van koffie hoor??
Ja idd hoe straf is je kop???
Klik om te vergroten...

lol :openmouth:

Mijn koffie zal wel iets sterker zijn dan de gemiddelde kop.
Maar op de eigen site van redbull zeggen ze dat er 80 mg caffeine in zit; "Dit is ongeveer het equivalent van een kopje filterkoffie"
Klik om te vergroten...

Volgens mij bevat Redbull zo'n 2 keer zoveel cafeine als een normale kop koffie?

Persoonlijk voel ik ook meer van een bak koffie, en heb zelf het idee dat dit komt omdat je je koffie warm drinkt?!
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
'Eén blikje Red Bull van een kwart liter mag maximaal 88 mg cafeïne bevatten. Dat is vergelijkbaar met een gemiddeld kopje koffie in Nederland (125 ml) en ongeveer twee keer zoveel als in 200 ml cola.'
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op de redbull van de aldi staat---<evenveel cafiene als 2-4 kopjes koffie.
r
reggae-weedjunkLid
01-01-2024, 00:00
#12
flash kieke zei:
Op de redbull van de aldi staat---<evenveel cafiene als 2-4 kopjes koffie.
Klik om te vergroten...

Ja en zo voelt het bij mij ook. :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zou je 'es koffie moeten drinken.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nu ook bij Azarius.....


http://www.azarius.nl/news.php?newsindex=141
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zegt Koning Golden Power.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
in redbull zit er 2 keer zoveel caffeïne als in koffie hoor..

en lijkt mij niet logisch dat je een echt coke effect krijgt.. mss evne energiek wel
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jeller zei:
in redbull zit er 2 keer zoveel caffeïne als in koffie hoor..
Klik om te vergroten...

Aangezien je zelf je koffie kan zetten ligt dat aan de sterkte die je zelf bepaald, maar gemiddeld blijkt er net zo veel in een kopje koffie te zitten.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#18
wel raar ook dat die regering daar tegen is eiglik, da drankske past perfect in deze maatschappij waarda alles sneller en sneller moet gaan...
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#19
boy zei:
Vijf van die blikjes en je bent dood ook.
Klik om te vergroten...

war hebt ge gehaald, op feesjes dronk ik er vroeger 8 en kijk ik leef (spijtig voor velen)

tis wel serieus ongezond, omda ze er teveel vitamines indoen (en tveel is nooit geo) van bepaalde vitamines kunt ge zelfs ook overdosering krijge...
ookwel raar: er zit geen vitamine C in red bull terwijl da wel de beangrijkste vitamine is en waarvan ge geen overdosis kunt krijgen...
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#20
sjaartrol zei:
boy zei:
Vijf van die blikjes en je bent dood ook.
Klik om te vergroten...

war hebt ge gehaald, op feesjes dronk ik er vroeger 8 en kijk ik leef (spijtig voor velen)

tis wel serieus ongezond, omda ze er teveel vitamines indoen (en tveel is nooit geo) van bepaalde vitamines kunt ge zelfs ook overdosering krijge...
ookwel raar: er zit geen vitamine C in red bull terwijl da wel de beangrijkste vitamine is en waarvan ge geen overdosis kunt krijgen...
Klik om te vergroten...


vitamine C is niet de belangrijkste vitamine.
Bepaalde stoffen worden vitamine genoemd omdat ze essentieel zijn voor het menselijk lichaam.
Tekort aan elke soort vitamine geeft zijn eigen specifieke probleem.

Van vitamines kun je inderdaad een overdosering krijgen, maar dan gaat het bijvoorbeeld eerder om vitamine A of D.

Vooral vitamine D is eerder een hormoon dan een onschuldig stofje.

Van teveel vitamine C kun je bijvoorbleed nierstenen krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."