Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw drankje.

Nieuw drankje.

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wow Minn jij hebt je roeping volledig gemist :wink: :P
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
een coke achtig gevoel door cafaïne.. knap.. :rolleyes:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nieuw drankje met zelfde werking als cocaïne?

In Groot-Brittannië is een nieuw energiedrankje opgedoken met een wel heel dubieuze associatie: een blikje heeft volgens de uitvinders van de drank hetzelfde effect als een lijn cocaïne. Het drankje, met de toepasselijke naam Cocaine, moet vanaf volgende maand de Britse pubs en clubs veroveren. In Amerika is het drankje al een groot succes.

Dat meldt the Daily Star. Het energiedrankje bevat 3,5 keer zoveel cafeïne als een blikje Red Bull en moet dezelfde soort 'rush' geven als de harddrug cocaïne. Het belooft een 'euforisch' gevoel en 'extreme' energie voor maximaal vijf uur achterelkaar.

'Associatie met drugs is allesbehalve onschuldig'

Anti-drugs organisaties en ouders zijn op zijn zachtst gezegd niet blij met het nieuwe drankje. Ondanks dat de drank geen echte cocaïne bevat, hebben de makers er een ingrediënt ingestopt dat de keel verdooft, net zoals de harddrug.

De organisaties en ouders zijn bang dat 'kinderen die het drankje Cocaine drinken uiteindelijk een link zullen leggen met het echte spul'.

'Grappige naam'

Het drankje wordt gemaakt door Redux Beverages uit de Amerikaanse stad Las Vegas. De uitvinder van het drankje James Kirby, zegt: 'Het is een energiedrankje, en het heeft een grappige naam. Zodra mensen naar het blikje kijken zullen ze lachen.'

David Raynes, van de Britse Drugs Preventie Alliantie, vindt het helemaal niet grappig. 'Hiermee maken zij het imago van drugs "cool". Het drankje is relatief onschuldig, maar de link met cocaïnegebruik is allesbehalve onschuldig.' In Amerika wordt ook afkeurend en bezorgd gereageerd op de nieuwe 'energy drink'.



bron
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lijkt mij wel gaaf.
Maar ze hebben helemaal gelijk met de bezorgdheid en kritiek. Als er een onschuldige naam aan was gegeven was het een stuk populairder.
'Hot Energy' ofzo.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoveel cafeïne lijkt me niet bepaald gezond.
s
shihuandgiLid
01-01-2024, 00:00
#6
waarschijnlijk is dit die "smash' waar die kerel ons mee irriteert :grin:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
in redbull zit er 2 keer zoveel caffeïne als in koffie hoor..

en lijkt mij niet logisch dat je een echt coke effect krijgt.. mss evne energiek wel
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jeller zei:
in redbull zit er 2 keer zoveel caffeïne als in koffie hoor..
Klik om te vergroten...

Aangezien je zelf je koffie kan zetten ligt dat aan de sterkte die je zelf bepaald, maar gemiddeld blijkt er net zo veel in een kopje koffie te zitten.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#9
wel raar ook dat die regering daar tegen is eiglik, da drankske past perfect in deze maatschappij waarda alles sneller en sneller moet gaan...
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#10
boy zei:
Vijf van die blikjes en je bent dood ook.
Klik om te vergroten...

war hebt ge gehaald, op feesjes dronk ik er vroeger 8 en kijk ik leef (spijtig voor velen)

tis wel serieus ongezond, omda ze er teveel vitamines indoen (en tveel is nooit geo) van bepaalde vitamines kunt ge zelfs ook overdosering krijge...
ookwel raar: er zit geen vitamine C in red bull terwijl da wel de beangrijkste vitamine is en waarvan ge geen overdosis kunt krijgen...
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
sjaartrol zei:
boy zei:
Vijf van die blikjes en je bent dood ook.
Klik om te vergroten...

war hebt ge gehaald, op feesjes dronk ik er vroeger 8 en kijk ik leef (spijtig voor velen)

tis wel serieus ongezond, omda ze er teveel vitamines indoen (en tveel is nooit geo) van bepaalde vitamines kunt ge zelfs ook overdosering krijge...
ookwel raar: er zit geen vitamine C in red bull terwijl da wel de beangrijkste vitamine is en waarvan ge geen overdosis kunt krijgen...
Klik om te vergroten...


vitamine C is niet de belangrijkste vitamine.
Bepaalde stoffen worden vitamine genoemd omdat ze essentieel zijn voor het menselijk lichaam.
Tekort aan elke soort vitamine geeft zijn eigen specifieke probleem.

Van vitamines kun je inderdaad een overdosering krijgen, maar dan gaat het bijvoorbeeld eerder om vitamine A of D.

Vooral vitamine D is eerder een hormoon dan een onschuldig stofje.

Van teveel vitamine C kun je bijvoorbleed nierstenen krijgen.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psilo zei:
sjaartrol zei:
boy zei:
Vijf van die blikjes en je bent dood ook.
Klik om te vergroten...

war hebt ge gehaald, op feesjes dronk ik er vroeger 8 en kijk ik leef (spijtig voor velen)

tis wel serieus ongezond, omda ze er teveel vitamines indoen (en tveel is nooit geo) van bepaalde vitamines kunt ge zelfs ook overdosering krijge...
ookwel raar: er zit geen vitamine C in red bull terwijl da wel de beangrijkste vitamine is en waarvan ge geen overdosis kunt krijgen...
Klik om te vergroten...


vitamine C is niet de belangrijkste vitamine.
Bepaalde stoffen worden vitamine genoemd omdat ze essentieel zijn voor het menselijk lichaam.
Tekort aan elke soort vitamine geeft zijn eigen specifieke probleem.

Van vitamines kun je inderdaad een overdosering krijgen, maar dan gaat het bijvoorbeeld eerder om vitamine A of D.

Vooral vitamine D is eerder een hormoon dan een onschuldig stofje.

Van teveel vitamine C kun je bijvoorbleed nierstenen krijgen.
Klik om te vergroten...

en wat zijn dan de bijwerkingen
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#13
Van vitamine A weet ik het niet zeker maar daar kun je wat algemene klachten van krijgen zoals hoofdpijn of vermoeidheid.

Vitamine D zorgt voor de calciumhuishouding in het lichaam en wordt normaal in het lichaam gemaakt onder invloed van zonlicht en in de nieren.
Een overschot kan voor hoge calciumwaarden in het bloed zorgen met daarbij ontkalking van de botten.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kan niks met cocaine vergelijken en al helemaal geen drankje die het zelfde zou moeten aanvoelen.

Snuiven is een gevoel...een bezigheid...dat drink je niet zomaar ff...
c
candyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychonaut1976 zei:
Je kan niks met cocaine vergelijken en al helemaal geen drankje die het zelfde zou moeten aanvoelen.

Snuiven is een gevoel...een bezigheid...dat drink je niet zomaar ff...
Klik om te vergroten...
Volledig mee eens.Het echte gevoel van coke kan door niks vervangen worden.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bah. Ik vind caffeine zo'n rotspul. Sinds ik gestopt ben met caffeine drinken maak ik me nooit meer zorgen terwijl ik hiervoor haast een angststoornis had door alle zorgen (en ik dronk ONTZETTEND veel caffeine).
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#17
5 uur extra energie? Wat een troep zal daar dan wel nie inzitten ^_^
r
reggae-weedjunkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Qocaïne zei:
5 uur extra energie? Wat een troep zal daar dan wel nie inzitten ^_^
Klik om te vergroten...
caffeine
c
cordeliaLid
01-01-2024, 00:00
#19
spacekonijn zei:
sprak gister op een feest een kerel die stond er aardig wazig bij :grin: , hij zei dat ie een of andere vaag nieuw energie drankje ophad en helemaal aan t bibberen was :grin:
Klik om te vergroten...

niet apk????dat is nu de nieuwe vervanger voor explosion :wink:
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zegt Koning Golden Power.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."