Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2012.. Anyone? {samenvatting}

2012.. Anyone? {samenvatting}

61 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog ff reactie op die van wild child ....zelfmoorden komen idd veel voor maar ik heb t idee dat net zoals bij de dierenwereld het een soort van idee is dat er overbevolking is...kijk naar lemmingen , ik heb met eigen ogen in noorwegen gezien dat ze zich van een berg afstortten, zeer bizar maar om zogenaamd nuttige reden....sorry voor mensen die welles een zelgf moord geval hebben meegemaakt....het betekend zoiets van verlossen van je zelf en andersom....react als je t er niet mee ens bent...graag.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chimera zei:
Kenne hier mensen ..... meer de puzzelstukjes passen.

:sunglasses:
Klik om te vergroten...
Welk spul gebruik jij :grin: Dat wil ik ook :grin:

(Niet als belediging opvatten :wink:)
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
pasquali zei:
Nog ff reactie op die van wild child ....zelfmoorden komen idd veel voor maar ik heb t idee dat net zoals bij de dierenwereld het een soort van idee is dat er overbevolking is...kijk naar lemmingen , ik heb met eigen ogen in noorwegen gezien dat ze zich van een berg afstortten, zeer bizar maar om zogenaamd nuttige reden....sorry voor mensen die welles een zelgf moord geval hebben meegemaakt....het betekend zoiets van verlossen van je zelf en andersom....react als je t er niet mee ens bent...graag.
Klik om te vergroten...


hmmm ik weet niet, ik denk wel dat er een een boel mensen zijn die depressief worden van de hele wereld opzich, hoe het er aan toe gaat, tenminste ik kan er helemaal niet tegen als ik kinderen in afrika zie, of mensen in irak, of pakistan of wat dan ook, de mentaliteit van de maatschappij is denk ik teveel van, het leven gaat gewoon door, terwijl ik denk dat we juist wel stil moeten staan bij dat soort dingen, en geen wedloop maken zoals bij bijv. de tsunami hoeveel miljoenen je wel niet kan doneren om je zelf beter te voelen, de maatschappij is teveel prestatie gericht en er zijn veel mensen die daar niet tegen kunnen, of het simpel weg niet kunnen vinden in deze maatschappij, en daardoor dus depressief of in een ernstiger geval zelfmoord plegen :rolleyes:
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#4
[quote="2012 is niet alleen door de maya's voorspelt maar ook door de Pueblo-indianen, de Zulu's, de Egtptenaren...

Nee ok als zei het al zeiden dan moeten wij dat ook maar geloven want,

Die eerste rakkers sneden ook elkaars hart eruit om hun god te ere.
dus die neem ik heel serieus.

Die tweede rakkers kwamen niet verder dan pijpje roken en beetje bizons jagen.Meeste zijn nu alchoholist,mischien omdat ze er zo bang voor zijn?Echt betrouwbaar*als ik peyote op heb mischien*

De derde waren heel vroeger alleen goed met de speer en schild,
later mijnwerkers,en ook rare snuiters,zo geloven zei dat hun overledenen
er nog steeds zijn,ze brengen die nog regelmatig een biertje bij het graf die ze de aarde in laten druipen.Die spreken vast de waarheid.

Tot slot de vierde die hadden zoveel goden dat ze niet eens meer wisten wat ze aan wie moesten offeren,doodgingen liggen in een piramide en die vervolgens met hele serieuse spreuken lieten bewaken..Al het goud ligt er vast nog?

Ook grappig is dat bijna precies dezelfde theorieen zijn aangevoerd voor bv 1999 en 2000.


Grz
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dit hier is ook nog wel een interresante site.

Het zal wel niet allemaal de waarheid zijn (er staan toch best veel ongeloofwaardige verhalen op, maarja wie weet? :rolleyes: )

Hopelijk voegt het nog iets toe aan dit topic :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geloof je daar serieus in Chimera? Op zich sta ik er niet van te kijken.

Heb je inderdaad een linkje naar al die bewijzen?

Zelf geloof ik er geen hol van. Niemand weet precies wat de maya's wilde zeggen met die stand. Ze hebben niks achter gelaten over ijskappen die gaan smelten en andere onzin. Die paranoide ellende is er allemaal bijverzonnen. Wat psychonaut zegt, die datum veranderd ook elke keer als het toch niet lijkt te gebeuren.

Daarbij komt dat het bewezen is dat klimaatsveranderingen langzaam opkomen en niet opeens hatseflats (als in tekenfilms) gebeuren. Het is misschien leuk en spannend om over te fantaseren met een jointje erbij, maar om daar echt naar uit te kijken. Get a grip man.

Dus nee.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#7
zommes zei:
Heb je inderdaad een linkje naar al die bewijzen?
Klik om te vergroten...

http://www.daanspeak.com/Maya01.html

De basisargumenten van veel verhalen over 21 december 2012 lijken als volgt te zijn:

1. Precies op 21 december 2012 gebeurt er een zekere speciale astronomische samenstand die zo zeldzaam is dat hij lange tijd (eeuwen, of misschien wel duizenden jaren) voor en na die datum niet gebeurt.
2. 21 december 2012 valt in de Lange Telling van de Maya's op de ronde datum 0.0.0.0.0.
3. De Maya's hebben de Lange Telling precies zo ontworpen dat de speciale samenstand op de ronde datum 0.0.0.0.0 in hun Lange Telling zou vallen, ver in hun toekomst.
4. De Maya's hadden de kennis om de speciale samenstand tot op een dag precies goed te voorspellen.
5. Vanwege die samenstand zijn er op precies 21 december 2012 speciale verschijnselen of gebeurtenissen te verwachten aan de hemel of op Aarde.
Klik om te vergroten...

http://www.phys.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html

http://home.wanadoo.nl/visaalfun/jaar2012.htm

g00gl3

http://www.earthportals.com/Portal_Messenger/izapa.html
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Er is ook een discussie gaande op een ander forum, dus ik had daar ff chimera's verhaaltje neergezet.

dus als reactie kreeg ik dit:



''Dat is al de 2de maal dat ik dat woord photon belt lees in 1 van jou posten. Ik heb me al rot gezocht en ik heb geen 1 site gevonden die ik betrouwbaar vind die dat woord kent. (Ookal vraag ik me af hoe fotonen zich in een gordel kunnen plaatsen. Fotonen zijn nog altijd lichdeeltjes als ik me mijn fysica goed herinner, en die zouden geen reden hebben om zich in een gordel te plaatsen vermits zij zich verplaatsen met de lichtsnelheid (du'h, het is licht))

Ik heb trouwens verschilende fouten gezien in die quote.


QUOTE

Het Pleiades stelsel (zo'n 450 lichtjaar weg) is in feite onze "stelsel"kern zoals de zon dat voor de aarde is. Alleen duurt deze draai zo'n 24.000 tot 26.000 jaar. (bewezen)


De zon draid niet rond het Pleiades stelsel voor zover ik weet. (en ik heb dat ook niet gevonden dat de zon errond draaid) De zon draaid wel rond het middelpunt van de melkweg en dat duurd zo'n 225 tot 250 miljoen jaar om daarrond te gaan. Kan je me een betrouwbare site geven waarop wordt gezegd dat de zon rond Pleiades draait?

Je kan misschien dit ook eens lezen.

QUOTE
Astrological predictions

Several authors have predicted a special astrological/astronomical alignment between the Galactic center in the constellation (not the sign!) of Sagittarius, the Winter Solstice point, and the constellation of the Pleiades in the year 2012.

Factually, the coincidence of the Winter Solstice point (due to the precession of the Equinoxes) and the galactic center is basically true. However, the predicted opposition of the Pleiades is not true.

The Pleiades are located in the constellation (not the sign!) of Taurus, and currently lie at an angle of about 150 degrees to the Galactic Center. The Pleides would have to to be located in the constellation (not the sign) of Gemini to be close to being in opposition (a 180 degree angle). (The angle of 150 degrees is low in astrological significance.)

Further, the proper motion of the stars in the Pleiades Cluster is such that they are moving across the sky relative to Earth. This takes place quite slowly as seen on the human time scale. Three million years ago the Pleiades were seen near the constellation of Cassiopeia. Three million years in the future, they will appear near the feet of Orion. This is easily validated using programs such as the freeware Move A Star[1], which allows one to see the proper motion of stars over an extended period of time.

The Pleiades have never been, and never will be, in 'opposition' to the galactic center as seen from Earth.''

Dus, ik vroeg me af of je een betrouwbare site weet die het over de Photon-belt heeft? Die van Heartcom had ik al gepost alleen tsja, de informatie staat er wel op, alleen er is niks wat het echt kan bewijzen, alleen linkjes naar andere artikelen.. op dezelde site.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Robert Bast : Survive 2012

online boek
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
link?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
naja ik wacht op 2013 en dan posten we hier wel weer :wave:
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zulke dingen zijn er elke keer weer, natuurlijk kloppen er vast bepaalde dingen, maar ik denk niet dat de natuur zich zo logisch verhoudt als wij mensen dat willen. Natuurlijk zijn er soorten cycli, maar die hoeven er niet perse even lang over te doen, dat wij als mensen die wel even lang maken is iets anders, zeker met zulke lange cycli, kunnen er wel eeuwen verschillen. De natuur is niet zo logisch als wij mensen zouden willen. Zo denk ik er over. Zeker niet zo voorspelbaar...
C
ChimeraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kenne hier mensen de "theorie" rond 2012? Ik zet theorie het tussen aanhalingstekens omdat ik er inmiddels wel van overtuigd ben.. Laat ik eerst een beetje vertellen.. De Hoofddingen zeg maar.. Ik hou me dan wel veel bezig met andere zaken dan het tastbare.. Maar voor hetzelfde geldt willen jullie er niets van af weten, of bestempellen het als onzin.. ken..

De Photon belt is in haar baan langs (door) de aarde, (bewezen)
Dat is een electromachnetisch wolk. (bewezen)
De Photon belt heeft een belangrijke functie (bewezen) maar dat ga ik nu niet allemaal melden..

Het Pleiades stelsel (zo'n 450 lichtjaar weg) is in feite onze "stelsel"kern zoals de zon dat voor de aarde is. Alleen duurt deze draai zo'n 24.000 tot 26.000 jaar. (bewezen)

In 2012 zal deze cyclus VOLLEDIG voltooid zijn. En dit is gebasseerd op o.a. de Maya kalender en de weet van bijvoorbeeld de azteken en ancient Egyptenaren en indianen. Ze hebben het nu onderzocht (wat zijn we snel) en onze wetenschap komt ook niet verder dan dat jaar. Aangezien het om een cyclus (cirkel) gaat, is er dus sprake van 2 maal een verandering in 26.000 jaar. Ik heb het zelf even nagezocht en jawel... 13000 Jaar geleden was het einde van de ijstijd die 104.000 jaar geleden begon! 26.000 jaar geleden stierf de Neanderthaler in europa uit en bleven de Homo sapiens over. :rolleyes:

Wat houd dat in?

Als de Photon belt de aarde gedeeltelijk heeft bereikt zal het zorgen voor heel wat onenigheid op aarde, zowel als voor de mens. Dat de aarde van slag is, is geen nieuws meer. Het natuurgeweld blijft aanhouden, helemaal in Noord Amerka. Hou dit even in het achterhoofd.

De kans is groot dat de aarde een soort tijdelijke nul-toestand bereikt, de kern van de aarde houd op met draaien. De gevolgen zullen niet te beschrijven zijn. De + wordt - en andersom, wat zal inhouden dat Zuid en Noord Amerika de nieuwe polen worden. Is dat al niet aan de gang? Misschien komt Atlantis weer aan de oppervlakte, mits het zich op antartica bevind.

Wat er nu gebeurd: (als voorloper?)

De ijskappen smelten, niet zozeer van buitenaf maar door de kern van de aarde.
Vulkanen onder de atlantische oceaan en in Antartica worden actief
De grootste vulkanen verliezen hun ijslaag.
Berg gletsjers smelten op de hele aarde.
etc

Allen bewezen


Door de stralingen die de zon naar ons stuurt, en de Photon belt met haar electromagnetische lading zal onze hersenen, of beter, ons bewustzijn omhoog gaan. En zal uiteindelijk de natuur weer hersteld zijn, met name onze natuur. Even als vergelijking met onze cyclus: in 2012 wordt het weer Dag.

Er is nog veel meer.. Als er intresse voor is ken ik altijd in delen alles opschrijven wat ik erover weet. Ik geloof hier wel in, er zijn teveel dingen die "toevallig" gebeuren, hoe meer ik lees, hoe meer ik denk en hoe meer de puzzelstukjes passen.

:sunglasses:
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Maya kalender loopt in 2012 af...........................
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
ok serieus:

ik heb er natuurlijk wel eerder over gehoord,

en ik geloof wel dat het invloed op de mens en de aarde heeft,

maar niet zo dat je wakker wordt op 1 januarie 2012 van *plop* wtf ik heb 6 lullen en 10 ogen ofzo

een hele subtiele invloed
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#16
tell me more :)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb je een linkje naar al je bewijzen?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
mja google op 2012 ofzo en er zijn veel van die sites

maar dan zijn meestal amerikaanse enthousiastelingen

ik denk opzich dat er wel IETS is maar niet iets wat je echt merkt ofzo,

dit naar aanleiding van een documentaire op discovery channel

het belangrijkste "bewijs" tussen aanhalingstekens, meer een "aanwijzing" ofzo, is dat de maya-kalender afloopt op 2012.. maya's toch wel een respectabele beschaving van wat we er van weten dacht ik zo... en nog wat andere dingen die ik niet meer weet, iets van een soort overgangtijdperk ... denk dat t net zoiets als astrologie is met sterrenbeelden... misschien is het waar maar je kan t niet bewijzen... er zit wel logica in op zich maar het meeste erom heen is gelul
i
ipomike82Lid
01-01-2024, 00:00
#19
planeten kunnen naar een andere stelsel ( zo is er ook een planeet van weegschaal naar schorpioen ofandersom gegaan)
dus ik denk dat er ook wel melkwegen naar andere stelsels kunnen gaan
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#20
ziek ziek ziek
zou wel heel vet zijn, ik verheug me er nu al op :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."