Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFranse studente sprong van brug (o.i.v. Paddo's)

Franse studente sprong van brug (o.i.v. Paddo's)

57 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als we het dan toch over de titel hebben, dan valt me iets kenmerkends op. Namelijk dat de media het altijd wel erg makkelijk om te schrijven "Kind gedood door ... ". Zo was er een tijdje geleden een jongetje geelectrocuteerd door een Game Boy. NEEN. Het jongetje kwam net uit het zwembad of iets dergelijks en had zijn handen niet gedroogd. De ouders hadden het waarschijnlijk nagelaten hun kind te vertellen dat water en electriciteit bijzonder slecht samen gaan. Ik denk dat dit ook de reden is dat ouders vaak de schuld bij iemand neerleggen die er niets aan kan doen; door een schuldgevoel.

Ik heb denk ik mijn angst voor de dood voor een groot deel overwonnen tijdens een paddotrip, want NIET wil zeggen dat ik er meteen een einde aan maak. In TEGENDEEL! Dit meisje was dus waarschijnlijk al ernstig depressief. Zoals wij weten versterken drugs alle gevoelens, zeker paddo's. Misschien is het vreemd dat minderjarigen in een smartshop kunnen kopen wat ze willen, alhoewel dit niet in elke smartshop kan. Ik denk dat de meeste smartshops geen Peyote gaan verkopen aan minderjarigen.

Al met al moet mij van het hart dat ik me bijzonder erger aan de manier waarop dit trieste nieuws door de media verkocht wordt. Ik zou een "eerlijk" artikel over dit onderwerp veel meer kunnen waarderen, maar helaas verkoopt dat lang niet zo goed als angst. Het is een zieke wereld.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
mooi gezegd, doerak! :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was er maar een land waar haast alles legaal was en in winkels te koop, waar weinig mensen woonden en een atheistische regering en..

.. ach wakker worden. Dat bestaat niet. Dat kan niet bestaan. Dat zál niet bestaan. Want mensen zijn.. gewoon.. kut.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
hmm ik zie dat er in de discussie vanuit gegaan wordt, dat ze zelfmoord heeft gepleegd.
Dat punt durf ik alleen al ter discussie te stellen. Water is zó ongelofelijk fijn als je onder invloed van paddo's bent. Het ligt als een deken om je heen (koud of niet hehe).
Of ze dacht niet dat het water was, maar iets waarop ze kon lopen oid.

@Pyscho_Krono:
Ik doelde niet op paddo's in die landen, maar op coke en opiaten in resp. Colombia en Afghanistan.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb begrepen dat ze het gedeelte is in gesprongen waar de auto's rijden.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Deadlock: ah ok, ik wist niet dat die drugs legaal waren in die landen, al kan ik me van Columbia wel wat voorstellen hehe.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Die zijn ook niet legaal maar komen daar wel voor een groot deel vandaan :wink:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dzy zei:
Die zijn ook niet legaal maar komen daar wel voor een groot deel vandaan :wink:
Klik om te vergroten...

Dat weet ik, maar het punt in mijn verhaal is dat paddo's hier LEGAAL zijn oftewel: ouders klagen de smartshops aan omdat het legaal is.

Coke is ILLEGAAL, als iemand dus dood gaat d.m.v. coke heeft hij al een misdaad gepleegt en kunnen de nabestaanden dus niemand aanklagen.

Doordat de paddestoelen legaal zijn (en laten we dat zou houden) is er een manier om er nog geld of een regelgeving uit te slaan voor die ouders.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kunt paddo's moeilijk verbieden, ze groeien op de hei namelijk. Of ben ik naief als ik denk dat de regering geen paddovernietigingstroepen de natuur in gaat sturen? :wink:

Trouwens triest dat er iemand zo is overleden, en ook triest dat het op zo'n manier in de media neergezet wordt.
c
cordeliaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je het gaat verbieden krijg je mensen die zelf gaan plukken wat nog veel gevaarlijker is aangezien je er maar 1 verkeerde hoeft te plukken en die zal maar net dodelijk zijn en die zijn er ook.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psycho_Chrono zei:
Dat weet ik, maar het punt in mijn verhaal is dat paddo's hier LEGAAL zijn oftewel: ouders klagen de smartshops aan omdat het legaal is.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je bedoelt dat de ouders de staat aanklagen, omdat paddo's legaal zijn. De smartshops verkopen ze alleen, die kunnen aan de wet verder weinig doen. Doet aan je verhaal verder niks af, overigens.
M
MissertLid
01-01-2024, 00:00
#12
en nu op de juiste plek reageren :)

Mijn ouders denken ook dat ik dolgelukkig en brave student ben.

Ik haat zulke ouders als de hare. "zoiets doet mijn kind niet"

die mensen moeten zelf dood. Zometeen klagen ze de makers van de brug aan : "ze wilde niet dood, en die brug was er toevallig"

wedden dat het gristentuig is?
t
thorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ieder weekend je kapot zuipen is oke, alleen dan zonder happy hour. Want ze moeten er natuurlijk wel veel aan verdienen.. Maar zón onschuldige paddo die meer mensen geholpen heeft dan dat ie kapot heeft gemaakt mag niet..
Die gristenhonden zijn zo hypocriet.. sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg.. maar het is gewoon de waarheid :grin:
2e kamer wordt gedoggystyled door de media :rolleyes:
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
thor zei:
Ieder weekend je kapot zuipen is oke, alleen dan zonder happy hour. Want ze moeten er natuurlijk wel veel aan verdienen.. Maar zón onschuldige paddo die meer mensen geholpen heeft dan dat ie kapot heeft gemaakt mag niet..
Die gristenhonden zijn zo hypocriet.. sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg.. maar het is gewoon de waarheid :grin:
2e kamer wordt gedoggystyled door de media :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Het zijn niet alleen onze christenvrienden die hypocriet bezig zijn. Ook de VVD is voor de afschaffing van paddo's, maar dan uit liberaal standpunt. Ik ben blij dat ik links heb gestemd, want door hen word ik wel vertegenwoordigd als het om drugs gaat.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#15
fuck de regering, waar is de democratie, als we nog niet eens zelf meer kunnen bepalen wat goed is en wat niet, wat al wel zo was maar wat steeds meer en meer wordt, leve anarchie!!!!
they shall all die for the revolution...
Ik begin het hele drugsregeling in elk land van de wereld op niets lijken, is er trouwens niet een land waar drugs legaal zijn, zoniet als ik geld genoeg heb sticht ik er zelf een godverdomme en dan komen jullie daar maar wonen :wink:
Paddo's groeien hier ook in het wild(aminata muscaria), gaan ze ze dan allemaal een voor een uitroeien en dan verbieden....
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#16
flashkop zei:
fuck de regering, waar is de democratie
Klik om te vergroten...
De democratie werkt juist zo dat als de meerderheid van het volk, die vertegenwoordigd is door het parlement, voor een verbod op paddo's is, dat die er dan ook komt.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Doerak zei:
flashkop zei:
fuck de regering, waar is de democratie
Klik om te vergroten...
De democratie werkt juist zo dat als de meerderheid van het volk, die vertegenwoordigd is door het parlement, voor een verbod op paddo's is, dat die er dan ook komt.
Klik om te vergroten...

Ja precies, het is dus de rest van het volk waar we boos op moeten zijn, dat zij ons ons plezier niet gunnen.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#18
azgaza zei:
Doerak zei:
flashkop zei:
fuck de regering, waar is de democratie
Klik om te vergroten...
De democratie werkt juist zo dat als de meerderheid van het volk, die vertegenwoordigd is door het parlement, voor een verbod op paddo's is, dat die er dan ook komt.
Klik om te vergroten...

Ja precies, het is dus de rest van het volk waar we boos op moeten zijn, dat zij ons ons plezier niet gunnen.
Klik om te vergroten...
Ik weet eigenlijk niet of een meerderheid van de Nederlanders vindt dat paddo's verboden worden. Jammer genoeg doet dat er ook niet toe. In principe zou het parlement de mening van het Nederlandse volk moeten uitdragen, maar in werkelijkheid is dat natuurlijk niet het geval. Balkenende is, om als voorbeeld te nemen, nou niet het stereotype Nederlander. De politici vinden zichzelf erg slim en beweren het beste met ons voor te hebben. Zij zouden ons tegen onszelf in bescherming nemen... Dit geeft hen vervolgens de macht om alsnog wetten door te drukken terwijl het grootste deel van Nederland het er niet mee eens is.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Missert zei:
en nu op de juiste plek reageren :)

Mijn ouders denken ook dat ik dolgelukkig en brave student ben.

Ik haat zulke ouders als de hare. "zoiets doet mijn kind niet"

die mensen moeten zelf dood. Zometeen klagen ze de makers van de brug aan : "ze wilde niet dood, en die brug was er toevallig"

wedden dat het gristentuig is?
Klik om te vergroten...

Wat een nuances zeg.. je piept wel anders als je zelf ouder bent! "die mensen moeten zelf dood" en haal er meteen nog wat religie bij... Wedden dat je een puber bent? (is net zo'n flauwe nietszeggende uitroep :mrgreen: ) M.a.w. een mening is onderbouwt met argumenten!
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#20
thor zei:
Ieder weekend je kapot zuipen is oke, alleen dan zonder happy hour. Want ze moeten er natuurlijk wel veel aan verdienen.. Maar zón onschuldige paddo die meer mensen geholpen heeft dan dat ie kapot heeft gemaakt mag niet..
Die gristenhonden zijn zo hypocriet.. sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg.. maar het is gewoon de waarheid :grin:
2e kamer wordt gedoggystyled door de media :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je hebt helemaal gelijk.

Net als dat de accijns op sigaretten verhoogd werden, onder het mom van : ''we proberen mensen ervan af te helpen''. Ja dikke vinger. Als je verslaafd bent (en dat is of denkt de meerderheid van de rokers te zijn) leg je er toch wel een euro meer voor neer. Het zijn allemaal stiekeme maniertjes om er meer aan te verdienen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."