Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

Politie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

95 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik zeg niets meer via mobiele telefoon dus :openmouth:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#3
jcutter zei:
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Klik om te vergroten...

Zonder GPS systeem :wink:
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#4
jammer voor nederland, in België mag de politie dit namelijk niet

:wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beetje vreemd inderdaad dat dit hier zomaar mag in nederland. Ik dacht dat men altijd een indicatie moest hebben, alvorens men mocht afluisteren. Blijkbaar niet dus. Ik vraag me af waar onze privacy is gebleven?

jcutter zei:
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Klik om te vergroten...
Als je een prepay telefoon koopt moet je je binnenkort ook bekend maken met je ID kaart. Ze koppelen dat nummer dan aan je sofie nummer. Dit om criminele activiteiten tegen te gaan, aldus een of ander iemand op de radio vorige week
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
In wat voor vies landje leven wij... BAH! :openmouth:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hans zei:
jcutter zei:
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Klik om te vergroten...

Zonder GPS systeem :wink:
Klik om te vergroten...
Het GPS systeem werkt maar één kant op.

Ze kunnen de positie van een mobiele telefoons sinds de brede invoering van het Level 5-netwerk oftewel GSM(!!) tot een meter nauwkeurig bepalen. Daar heb je geen GPS voor nodig.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon random mensen gaan bellen dus en vragen waar die 10 kilo coke blijft die je besteld had! :tearsofjoy:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Beetje vreemd inderdaad dat dit hier zomaar mag in nederland. Ik dacht dat men altijd een indicatie moest hebben, alvorens men mocht afluisteren. Blijkbaar niet dus. Ik vraag me af waar onze privacy is gebleven?

jcutter zei:
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Klik om te vergroten...
Als je een prepay telefoon koopt moet je je binnenkort ook bekend maken met je ID kaart. Ze koppelen dat nummer dan aan je sofie nummer. Dit om criminele activiteiten tegen te gaan, aldus een of ander iemand op de radio vorige week
Klik om te vergroten...

Dat wordt dus telefoontjes nu al kopen :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
TechNora zei:
In wat voor vies landje leven wij... BAH! :openmouth:
Klik om te vergroten...

Inderdaad de privacy is ver te zoeken. Kost nogal wat om dagelijks mensen 1600 telefoongesprekken af te luistere. Maar van de andere kant denk ik ook dat ze harde bewijzen moeten hebben, willen ze iemand verdenken / oppakken aan de hand van een telefoongesprek. Wat dat betreft hoop ik dat onze privacy wet nog een beentje recht heeft staan
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
lol je gaat mij echt niet wijsmaken dat hier meer tel gesprekken dan in de VS totaal worden afgeluisterd :tearsofjoy:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Adrenochroom zei:
lol je gaat mij echt niet wijsmaken dat hier meer tel gesprekken dan in de VS totaal worden afgeluisterd :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
We hebben het over legaal aangevraagde taps.

In de VS hebben ze namelijk ook nog een volautomatisch systeem dat alle telefoongesprekken analyseert die er gevoerd worden.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou, ik wil hacker worden :beer: Jaa, dat klinkt nogal kinderlijk, maar ik vind dit soort dingen; rete interessant. Voordat je fatsoenlijk kan hacken, heb je echt al zoveel boeken gelezen en dingen uitgeprobeerd. Het lijkt mij gewoon geweldig, als ik een lek heb gevonden, van iets van de regering of van een bekend bedrijf en dat je daarmee op sbs 6 verschijnt :beer: Ik vind het gewoon hartstikke interessant, maar ik heb geen idee; hoe te beginnen. Ik lees wel eens wat en dan lees je dat een hacker moet kunnen programmeren. Hier moet je overigens ook mee beginnen. Als taal word python je aangeraden. Vandaar mijn vraag:)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
LET OP; Onderstaand is vertaald naar lekentaal :tongueout:

Hmm. Ik ben geen hacker, maar een van mijn vorige huisgenoten was er nogal goed in, zeg maar top 10 van de wereld.
Allereerst; wat wil je als hacker doen. Je kan namelijk broncode bladeren van applicaties en daar fouten in vinden en die verkopen (proof-of-concept) of ook daadwerkelijk een exploit schrijven voor die applicatie (0day).
Je kan daarnaast ook inbreken op bepaalde systemen op verschillende manieren. Door een fout in niet gepatchte software, het achterhalen van wachtwoorden, etc.
Perl, python, C++, C# en in steeds mindere mate assembly zijn daar belangrijk bij. Voor webapplicaties is het kennen van PHP een vereiste. Gelukkig lijken de meeste talen qua syntax wel een beetje op elkaar, met uitzondering van assembly; daarin ben je vooral bezig met het direct verplaatsen, lezen en schrijven van geheugenblokken en het aanroepen en uitvoeren van processorinstructies.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, websites lijkt mij wel wat. Daar heb je zeker alleen kennis voor nodig, van hoe zo'n site is gebouwd? Maar dan heb je zeker, ook kennis nodig; van de server waar hun website op draait? Kijk, dan moet je al heeeel wat boeken gaan halen en dit proberen te begrijpen. Toen ik 12 was, maakte ik veel website met html, javascript, photoshop en dreamweaver. The good old days :P Maar dat is allemaal vergaart. Hoe zou ik beginnen? Met php? Forums schrijven, lijkt mij overigens; ook wel leuk om te doen :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hacker kun je niet worden, hacker ben je :P Maar je gaat iig al de goede kant op door niet te vragen 'hoe hack ik het msn password van mijn dope homie' maar gewoon beginnen met programmeren. Want that's what it's all about. Hacken gaat totaal niet over banken beroven terwijl je uren lang naar je groen-zwarte terminal kijkt met trance muziek op de achtergrond. Het is de liefde voor technologie en er dingen proberen mee te doen, waar ze oorspronkelijk niet voor bedoelt zijn.

Python is op zich een redelijk goede taal om programmeren mee te leren, het heeft ongeveer de C syntax en het is volledig Object Oriented. Ik zou je iig wel aanraden om een taal met de C syntax te nemen want dan is het later makkelijk overstappen naar C/C++ (dus python, Perl, PHP etc etc). Verder moet je gewoon ontzettend gestoord veel lezen over netwerken (TCP/IP kennen) en alles wat maar met computers te maken heeft.

Om toch nog wat progress te zien qua hacken is webhacking misschien het leukste om mee te beginnen. Dat is leuk en ook niet echt heel moeilijk omdat de meeste webdevelopers nou eenmaal een aangeboren verstandelijke handicap hebben (zo blijkt uit 90% van de code :P).
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#17
een forum schrijven is ook vrij eenvoudig trouwens. Twee dagen werk en je hebt een goed werkende alfaversie.

In websites met alleen HTML valt meestal niet veel te hacken :wink:

Je hebt kennis nodig van de website zelf, het platform waar het op draait (is het apache, iis, linux, windows), wat zijn de ondersteunende producten (MSSQLServer, MySQL, Oracle, etc).
Dus het heeft nog wel wat voeten in aarde :wink:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hehe, dit is informatie, waar ik nog iets mee kan :)

Ik ga maar eens beginnen, met php. Iets wat ik al heel lang wil leren, maar dat komt er nooit van. Nu ga ik het eens doorzetten en ga ik opzoek; naar een goed boek :grin:

Wat ik overigens nog snel wou vragen, is: er word gesuggereerd; dat Tor niet veilig zou zijn. Als je alle addons gebruikt: Noscript, refcontrol, torbottom; enz. op firefox. Plus je kijkt met Wireshark; waar al je data naar toe word verzonen. Je gebruikt een Relay. Wat zou er dan nog kunnen gebeuren? Zouden ze dan nog steeds, de werkelijk IP adres; achter jouw bijv. marktplaats advertentie kunnen komen? En wat is een Man-in-the-middle attack?
Sorry dat ik zoveel vraag, maar hier raak ik gewoon niet over uitgepraat :P
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het zou me niets verbazen als "The Man" en V& (google die termen zelf maar :wink:) toegang zouden hebben tot het grootste gedeelte van de Tor servers. Iedere Tor server in de ketting weet wat de volgende server is waar het pakketje naartoe moet en zo komen ze nog steeds bij jou terecht. Tor is meer iets voor P2P enzo.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#20
Politie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af
donderdag 29 mei 2008 09:22

De Nederlandse politie luistert dagelijks gemiddeld 1.681 telefoongesprekken af. Dat is bijna evenveel als de Amerikaanse politie in een heel jaar.


De Nederlandse politie tapt driehonderd keer vaker telefoons af dan de Amerikaanse
Minister Ernst Hirsch Ballin schrijft in een brief (pdf) aan de Tweede Kamer dat de Nederlandse politie in de tweede helft van vorig jaar dagelijks met gemiddeld 1.681 telefoongesprekken heeft meegeluisterd.

Koploper
Nederland is internationaal 'koploper telefoontaps'. In de Verenigde Staten worden er jaarlijks in totaal 2.208 gesprekken afgeluisterd.

De politie heeft in totaal bij 12.491 telefoonnummers getapt. Het grootste deel van de taps, 84 procent, had plaats bij mobiele nummers. Elke tap moet overigens worden goedgekeurd door zowel de officier van justitie als de rechter-commissaris.

Inventarisatie
Het is voor het eerst dat het ministerie van Justitie het aantal taps bekend maakt. Ruim een jaar geleden had de Kamer al verzocht om de statistieken. Toen bestond er alleen een inventarisatie van cijfers uit 1998.

In dat jaar 'werden ongeveer tienduizend taps geplaatst, waarvan zevenduizend in de mobiele netwerken,' verklaarde de minister toen.

Sinds vorig jaar juli worden alle taps gecontroleerd door een team van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), waardoor er een totaaloverzicht kan worden samengesteld.
Klik om te vergroten...
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."