#1
ik zeg niets meer via mobiele telefoon dus ![:openmouth:]()
jcutter zei:Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon

Als je een prepay telefoon koopt moet je je binnenkort ook bekend maken met je ID kaart. Ze koppelen dat nummer dan aan je sofie nummer. Dit om criminele activiteiten tegen te gaan, aldus een of ander iemand op de radio vorige weekjcutter zei:Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Het GPS systeem werkt maar één kant op.Hans zei:jcutter zei:Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Zonder GPS systeem![]()
Flameon zei:Beetje vreemd inderdaad dat dit hier zomaar mag in nederland. Ik dacht dat men altijd een indicatie moest hebben, alvorens men mocht afluisteren. Blijkbaar niet dus. Ik vraag me af waar onze privacy is gebleven?
Als je een prepay telefoon koopt moet je je binnenkort ook bekend maken met je ID kaart. Ze koppelen dat nummer dan aan je sofie nummer. Dit om criminele activiteiten tegen te gaan, aldus een of ander iemand op de radio vorige weekjcutter zei:Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
TechNora zei:In wat voor vies landje leven wij... BAH!![]()
We hebben het over legaal aangevraagde taps.Adrenochroom zei:lol je gaat mij echt niet wijsmaken dat hier meer tel gesprekken dan in de VS totaal worden afgeluisterd![]()
Jaa, dat klinkt nogal kinderlijk, maar ik vind dit soort dingen; rete interessant. Voordat je fatsoenlijk kan hacken, heb je echt al zoveel boeken gelezen en dingen uitgeprobeerd. Het lijkt mij gewoon geweldig, als ik een lek heb gevonden, van iets van de regering of van een bekend bedrijf en dat je daarmee op sbs 6 verschijnt
Ik vind het gewoon hartstikke interessant, maar ik heb geen idee; hoe te beginnen. Ik lees wel eens wat en dan lees je dat een hacker moet kunnen programmeren. Hier moet je overigens ook mee beginnen. Als taal word python je aangeraden. Vandaar mijn vraaghttp://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.htmlPolitie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af
donderdag 29 mei 2008 09:22
De Nederlandse politie luistert dagelijks gemiddeld 1.681 telefoongesprekken af. Dat is bijna evenveel als de Amerikaanse politie in een heel jaar.
De Nederlandse politie tapt driehonderd keer vaker telefoons af dan de Amerikaanse
Minister Ernst Hirsch Ballin schrijft in een brief (pdf) aan de Tweede Kamer dat de Nederlandse politie in de tweede helft van vorig jaar dagelijks met gemiddeld 1.681 telefoongesprekken heeft meegeluisterd.
Koploper
Nederland is internationaal 'koploper telefoontaps'. In de Verenigde Staten worden er jaarlijks in totaal 2.208 gesprekken afgeluisterd.
De politie heeft in totaal bij 12.491 telefoonnummers getapt. Het grootste deel van de taps, 84 procent, had plaats bij mobiele nummers. Elke tap moet overigens worden goedgekeurd door zowel de officier van justitie als de rechter-commissaris.
Inventarisatie
Het is voor het eerst dat het ministerie van Justitie het aantal taps bekend maakt. Ruim een jaar geleden had de Kamer al verzocht om de statistieken. Toen bestond er alleen een inventarisatie van cijfers uit 1998.
In dat jaar 'werden ongeveer tienduizend taps geplaatst, waarvan zevenduizend in de mobiele netwerken,' verklaarde de minister toen.
Sinds vorig jaar juli worden alle taps gecontroleerd door een team van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), waardoor er een totaaloverzicht kan worden samengesteld.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."