Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdodelijke xtc!

dodelijke xtc!

44 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan me er alleen maar op verheugen :hearteyes:
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#2
ah een blauwe mitsu, dat zijn fijne pilletjes :grin:
jammer dat hij het met de dood heeft moeten bekopen...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kijk een wat eerlijker beeld van hoe en wat. Nog altijd weten we nu niet wat de ware doodsoorzaak is maar wel wordt onderkend dat er meerdere factoren meespelen.
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#4
Atropa zei:
Mijn kringen gebruiken deze pillen al 3 jaar en ze zijn 141 mg per stuk en al sinds 2005 bekend. Ze zijn zuiver en bevatten MDMA. IMO die beste die er zijn qua dosering.

Heb zelf eens 500 mg MDMA in 1 keer oraal ingenomen en ondanks de effecten veels te heftig waren en ik me ultra zacht en waus voelde en zo stijf stond als een kanarie voelde m'n hart niet hevig aan ofzo. Gewoon versnelt maar niets ernstigs.

Wat wel extreem was, was de extreme behoefte aan suikers, lichthoofdigheid lag continue op de loer, elk kwartier een vol glas fris erin 2 uur lang. En ik danste niet, was zo wazig en zacht dat ik echt een softy was, maar een super strakke bek.

Alcohol en Xtc is een dikke no go. Vragen om vocht verlies en zout ontneming.
Klik om te vergroten...
Bij een hoge dosering kan het zijn dat je bloedsuiker spiegel daalt dat komt omdat de lever geen glucose meer afgeeft omdat die het te druk heeft met xtc uit het lichaam te krijgen (heb dat gehoord van mijn kinderarts heb zelf diabetes :tongueout: ) Ook een van de redenen waarom ik nooit amfetaminen kan gebruiken
M
MaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aanvullende info uit Gelderlander dd 28-10;




NIJMEGEN - De politie in Nijmegen waarschuwt voor gevaarlijke xtc-tabletten. Een 20-jarige Nijmegenaar blijkt afgelopen zaterdagochtend te zijn overleden na het slikken van één xtc-pil, in combinatie met paddo's en alcohol.


Nader onder zoek leert dat bewuste xtc-pillen (blauw, driehoekig en voorzien van Mitshubishi-logo) een hogere dosis van de werkzame stof MDMA bevatten: 1,2 tot 1,8 keer de normale hoeveelheid. "Dat maakt ze extra gevaarlijk, ook omdat de hoeveelheid werkzame stof sterk varieert", aldus een politiewoordvoerder. Nog niet duidelijk is waar de pillen vandaan komen.

De Nijmegenaar heeft de drugs thuis gebruikt, in het bijzijn van zijn vriendin en een familielid, liet de politie gisteren weten. " Vrijdagavond heeft hij paddo's gebruikt, rond een uur of één heeft hij drie glazen alcohol genuttigd en later die nacht nog één xtc-pil." Hij stierf kort nadat hij in het Radboudziekenhuis was opgenomen.

Verslavingszorginstantie Iriszorg begrijpt dat de politie aandacht vraagt voor de blauwe xtc-pillen, maar plaatst wel kanttekeningen. "Het is goed dat iedereen extra oplet, maar besef dat er ook andere xtc-pillen met een hoge dosis in omloop zijn", zegt preventiemedewerkster Irmgard Poelmans. Tweede opmerking: omdat veel gebruikers juist op zoek zijn naar xtc-tabletten met een hoge dosis, zou de oproep zelfs – onbedoeld – een averechts effect kunnen hebben.

Volgens verslavingsarts Maarten Belgers van Iriszorg leidt één xtc-pil doorgaans niet tot problemen, maar schuilen de risico's in het combineren van drugs. "Zowel xtc als alcohol heeft een uitdrogend effect. Dat kan leiden tot het uitvallen van organen." De combinatie van paddo's (die lichamelijk weinig doen), drie glazen alcohol en één xtc-pil is volgens Belgers niet in alle gevallen fataal. "Als het écht mis gaat, is er meestal sprake van een optelsom van bijkomende lichamelijke en geestelijke risicofactoren, bijvoorbeeld hoge bloeddruk of suikerziekte." Of je goed hebt geslapen en gegeten en goed in je vel zit, speelt ook mee.

Gebruikers kunnen hun pillen elke donderdag laten checken bij de testservice van Iriszorg (Oranjesingel 44, 17.00 tot 20.00 uur).
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maan zei:
Volgens verslavingsarts Maarten Belgers van Iriszorg leidt één xtc-pil doorgaans niet tot problemen, maar schuilen de risico's in het combineren van drugs. "Zowel xtc als alcohol heeft een uitdrogend effect. Dat kan leiden tot het uitvallen van organen." De combinatie van paddo's (die lichamelijk weinig doen), drie glazen alcohol en één xtc-pil is volgens Belgers niet in alle gevallen fataal. "Als het écht mis gaat, is er meestal sprake van een optelsom van bijkomende lichamelijke en geestelijke risicofactoren, bijvoorbeeld hoge bloeddruk of suikerziekte." Of je goed hebt geslapen en gegeten en goed in je vel zit, speelt ook mee.
Klik om te vergroten...
Ah, toch iemand die nadenkt voor hij begint te roepen dat er "dodelijke xtc" in omloop is.
M
MaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jammer alleen dat niemand in NL dit meer leest & onthoudt.... Kop van eerder geplaatste tekst is pakkender en typisch telegraaf als je t mij vraagt..
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#8
En na die 2 die ik gepost heb de dag erna nog 2 en loop nog steeds vrolijk rond :tongueout: !!! Boh wat was me het weer een weekendje met zen allen zwaar naar de klote , 1 nieuweling geintroduceerd in het wereldje dat xtc-gebruiken heet en hij vond het prachtig. We hebben dan ook voor onze space-avonden de perfecte locatie een paar vrienden van ons wonen in anti-kraak in een oud verzorgingstehuis vier verdiepingen dakterassen bovenop het dak over eindhoven uitkijken etc.
Tijdens deze avonden worden ook de nodige foto's geschoten en ben ze nu aant uploaden naar mijn myspace. Wat een Gruwelijk weekend kan er nog steeds van nagenieten. Over 2 maandjes ofzo weer met onze spacekornuiten.
Voor een indruk van deze wazige feestjes moet je maar es op men myspace kijken .
http://viewmorepics.myspace.com/ind....viewPicture&friendID=5927295&albumId=2228608
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan me zo ergeren aan dit soort berichten! Dit artikel is duidelijk geschreven door iemand die geen verstand van zaken heeft. Lekker pakkende titel, gevaar van drugs benadrukken want dat is wat mensen willen lezen en klaar. Voor de lol noemen ze ook nog eens de kleur en opdruk van de pil erbij, terwijl dat helemaal niks zegt. Helemaal bij blauwe mitsubishi's niet. Mensen moeten echt geinformeerd worden over de gevaren van drugs, en niet deze bullshit aanhoren.

Neemt niet weg dat ik het heel erg vind voor hem en zijn familie en vrienden. :(
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind het erg dat iemand dit door xtc heeft meegemaakt.
Maar vind persoonlijk ook dat ze eens een artikel mogen schrijven over de mooie kanten van x.
Ze moeten het niet altijd in een slecht daglicht stellen.

Schrijvers moeten is volledig leren zijn vind ik soms :tongueout:
De nadelen mogen zeker vermeld worden, maar de mooie kanten ervan mogen ook eens aan bod komen :grin:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#11
doe mij die blauwe driehoeken dan maar :grin:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#12
die gast is gewoon overleden door dom gebruik, niet vanwege die pillen
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat natuurlijk wel zo is, is dat de overheid verplicht is burgers te waarschuwen voor dit soort dingen. Jammer is, is dat ze géén details geven over wat er in godsnaam in zat, hoeveel alcohol hij heeft gedronken en wat voor een paddo's hij heeft genomen.
Sowieso, als dit bericht niet in de telegraaf stond en het zou iets uitgebreider en met verstand van zaken geschreven zijn, zouden mensen het misschien nog echt serieus nemen.
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drientje zei:
Ow zeker waar! Paddo's zijn sowieso geen middel om me te spelen! Je moet en erg ervaren gebruiker zijn wil je paddo's met iets kunnen combineren!

Jammer dat ie dood is, en die dosis lijkt me ook niet zo'n probleem nu ik erover nadenk, overdosis xtc heb je pas met dosissen van 7 gram of meer per dosis.
Klik om te vergroten...


het licht helemaal aan je gewicht hoeveel gram jij kan verdragen he lieve schat :)

mischien was het wel een kiele ventje van 40 kilo en 1 m 50
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Worstenjongen zei:
Drientje zei:
Ow zeker waar! Paddo's zijn sowieso geen middel om me te spelen! Je moet en erg ervaren gebruiker zijn wil je paddo's met iets kunnen combineren!

Jammer dat ie dood is, en die dosis lijkt me ook niet zo'n probleem nu ik erover nadenk, overdosis xtc heb je pas met dosissen van 7 gram of meer per dosis.
Klik om te vergroten...


het licht helemaal aan je gewicht hoeveel gram jij kan verdragen he lieve schat :)

mischien was het wel een kiele ventje van 40 kilo en 1 m 50
Klik om te vergroten...

Dan is misschien 7gram wel overdreven, maar van 300 MG zou ook een man van 1.50 m en 40 kilo niet doodgaan..
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja ok lieve schat maar volgens mij had hij wat meer snoepjes gehad :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Worstenjongen zei:
Ja ok lieve schat maar volgens mij had hij wat meer snoepjes gehad :wink:
Klik om te vergroten...
MAW, je hebt pas een overdosis bij ongeveer 84 xtc pillen. Anders ga je dood van oververhitting.
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja dan zal dat het wel zijn geweest want alchohol droogt ook uitttt :grin:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vooral de combo MDMA + alcohol doet het hem. Ik zou niet raar op kijken als bij autopsie blijkt dat deze persoon (onwetend) aan een hartprobleem lijdde.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iniedergeval erkennen ze dat er meestal iets mis is met iemand die aan zo'n combinatie sterft, natuurlijk is xtc met alcohol sowieso al slecht maar ik denk dat die persoon zijn hart toch niet in orde is geweest, kan haast niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."