Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZes jaar cel om een tientje wiet

Zes jaar cel om een tientje wiet

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SarzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik niet.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eerst allemaal enge verhalen over paddo's, en nu is dat paddo verbod erdoor. Nu komen er allemaal enge verhalen over wiet, en straks krijgen ze een wiet verbod erdoor... :cry:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zielig.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#4
(bron: http://www.aol.nl/nieuws/story/Zes-jaar ... index.html)


Zes jaar cel voor wurgen leraar


(Novum) - Een 26-jarige man is donderdag door de rechtbank in Utrecht veroordeeld tot zes jaar cel en tbs met dwangverpleging voor het wurgen van een leraar. De man bracht de Utrechter in maart om het leven omdat hij hem geen tien euro wilde geven om wiet te kopen. Het Openbaar Ministerie had acht jaar cel en tbs geëist.

De Utrechter is veroordeeld voor doodslag en niet voor moord. De rechtbank oordeelt dat van 'kalm beraad en rustig overleg' geen sprake is geweest. De veroordeelde woonde bij de 59-jarige leraar in. Familieleden troffen het slachtoffer dood aan in zijn woning aan de Sweder van Zuylenweg in de wijk Zuilen.

De gevangenisstraf viel twee jaar lager uit omdat de rechter verwacht dat de tbs-behandeling van de veroordeelde 'langdurig' zal zijn.
Klik om te vergroten...

De moraal van het verhaal lijkt me: niet blowen!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hans zei:
(bron: http://www.aol.nl/nieuws/story/Zes-jaar ... index.html)


Zes jaar cel voor wurgen leraar


(Novum) - Een 26-jarige man is donderdag door de rechtbank in Utrecht veroordeeld tot zes jaar cel en tbs met dwangverpleging voor het wurgen van een leraar. De man bracht de Utrechter in maart om het leven omdat hij hem geen tien euro wilde geven om wiet te kopen. Het Openbaar Ministerie had acht jaar cel en tbs geëist.

De Utrechter is veroordeeld voor doodslag en niet voor moord. De rechtbank oordeelt dat van 'kalm beraad en rustig overleg' geen sprake is geweest. De veroordeelde woonde bij de 59-jarige leraar in. Familieleden troffen het slachtoffer dood aan in zijn woning aan de Sweder van Zuylenweg in de wijk Zuilen.

De gevangenisstraf viel twee jaar lager uit omdat de rechter verwacht dat de tbs-behandeling van de veroordeelde 'langdurig' zal zijn.
Klik om te vergroten...

De moraal van het verhaal lijkt me: niet blowen!
Klik om te vergroten...

Nou ehh...
Ja. Wat zeg je hier nou op..
Tijd om weer een joint te draaien?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
De moraal van het verhaal lijkt mij ´wat zijn er toch veel malloten op deze wereld´
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Triest dat zoiets moet gebeuren. Zes jaar cel vind ik heel weinig, ook al krijgt de dader nog een paar jaartjes TBS erbij
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Triest dat zoiets moet gebeuren. Zes jaar cel vind ik heel weinig, ook al krijgt de dader nog een paar jaartjes TBS erbij
Klik om te vergroten...

Alle celstraf is altijd te veel.. Laat die mensen snoeihard werken voor de maatschapij, of sluit ze op in tbs als ze gevaarlijk zijn. Met celstraf los je niks op.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#9
sjonge jonge, wordt ook eens tijd om wiet maar te verbieden!!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Flameon zei:
Triest dat zoiets moet gebeuren. Zes jaar cel vind ik heel weinig, ook al krijgt de dader nog een paar jaartjes TBS erbij
Klik om te vergroten...

Alle celstraf is altijd te veel.. Laat die mensen snoeihard werken voor de maatschapij, of sluit ze op in tbs als ze gevaarlijk zijn. Met celstraf los je niks op.
Klik om te vergroten...

Werken is inderdaad een slim plan, maarja daar doet nederland niet aan.
TBS...tsja ik kom zo af en toe ook eens in die klinieken ivm mijn werk, maar als je daar zit heb je dus echt helemaal niks te klagen.

Er wordt in de media gezegd "vrijheidsbeperking etc" , dat klopt maar ze komen genoeg buiten en kunnen daar genoeg leuke dingen doen. Waar ik regelmatig kom kunnen ze zwemmen, sauna bezoek, ligweide buiten, fitnessen, filmzaal met barretje (wel geen alcohol) etc etc.
Ik heb altijd het gevoel dat ik in een soort relax hotel ben dan. Tuurlijk krijgen die mensen er ook veel en zware therapieen etc, laat dat ook ff duidelijk zijn.
Ik zal maar niet teveel over de TBS vertellen, maar geloof me dat je op bepaalde afdelingen het echt niet hoeft te ervaren als een straf.

Dus zes jaar cel en een paar jaartjes tbs is een lachertje voor een moord vind ik.
Doe dat maar eens aan de andere kant van de oceaan......bijvoorbeeld
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alle mensen die denken dat drugs verwijderbaar is uit onze samenleving, zouden stemmen voor een verbod op cannabis in dit geval :(

Triest zulke dingen :(
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jeezes, iemand kapot maken voor een tientje :openmouth:

Heeft dus niks met de wiet te maken, alhoewel de media en / of politiekers daar nu misschien wel op zullen inpikken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flameon zei:
Angramar Temenos zei:
Flameon zei:
Triest dat zoiets moet gebeuren. Zes jaar cel vind ik heel weinig, ook al krijgt de dader nog een paar jaartjes TBS erbij
Klik om te vergroten...

Alle celstraf is altijd te veel.. Laat die mensen snoeihard werken voor de maatschapij, of sluit ze op in tbs als ze gevaarlijk zijn. Met celstraf los je niks op.
Klik om te vergroten...

Werken is inderdaad een slim plan, maarja daar doet nederland niet aan.
TBS...tsja ik kom zo af en toe ook eens in die klinieken ivm mijn werk, maar als je daar zit heb je dus echt helemaal niks te klagen.

Er wordt in de media gezegd "vrijheidsbeperking etc" , dat klopt maar ze komen genoeg buiten en kunnen daar genoeg leuke dingen doen. Waar ik regelmatig kom kunnen ze zwemmen, sauna bezoek, ligweide buiten, fitnessen, filmzaal met barretje (wel geen alcohol) etc etc.
Ik heb altijd het gevoel dat ik in een soort relax hotel ben dan. Tuurlijk krijgen die mensen er ook veel en zware therapieen etc, laat dat ook ff duidelijk zijn.
Ik zal maar niet teveel over de TBS vertellen, maar geloof me dat je op bepaalde afdelingen het echt niet hoeft te ervaren als een straf.

Dus zes jaar cel en een paar jaartjes tbs is een lachertje voor een moord vind ik.
Doe dat maar eens aan de andere kant van de oceaan......bijvoorbeeld
Klik om te vergroten...

Het MOET ook geen straf zijn, maar gesloten behandeling om die mensen beter te maken, de maatschapij te beschermen en ze weer te integreren in de samenleving! Een celstraf is nooit de oplossing.. Mensen die geen groot gevaar vormen voor de samenleving moeten taakstraffen etc krijgen, moordenaars, verkrachters, etc moeten gewoon tbs...

Weet je hoe hard de economie er dan op vooruit gaat? Kunnen we weer de socialistische zorgstaat financieren.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
zo denk ik er ook precies over angramar. eindelijk zeg je weer eens iets slims.. :beer:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou ik had hem meteen dat tientje gegeven
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Het MOET ook geen straf zijn, maar gesloten behandeling om die mensen beter te maken, de maatschapij te beschermen en ze weer te integreren in de samenleving! Een celstraf is nooit de oplossing.. Mensen die geen groot gevaar vormen voor de samenleving moeten taakstraffen etc krijgen, moordenaars, verkrachters, etc moeten gewoon tbs...

Weet je hoe hard de economie er dan op vooruit gaat? Kunnen we weer de socialistische zorgstaat financieren.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, het doel van een strafrechtsysteem is om te zorgen dat de maatschappij op een zo'n goed mogelijk (voor de maatschappij en de dreiging) wordt beschermd tegen de dreiging en niet voor de 'payback' (wat veel mensen toch schijnen te denken)...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
weer een minnetje voor de reputatie van de blowers

zo komen we nog geen stap verder in nederland
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Man man wat een vreemde wereld :openmouth:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
buzzrider zei:
Jeezes, iemand kapot maken voor een tientje :openmouth:

Heeft dus niks met de wiet te maken, alhoewel de media en / of politiekers daar nu misschien wel op zullen inpikken.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. En die pakkende titel met het woord leraar er in wat helemaal niet relevant is. Sensatiemedia.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zes jaar maar? LOL Toch!
Amai, das echt wel weinig. Mensen krijgen wel ergere straffen voor minder.
Dit was moord he!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."