Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRijd vanaf volgend jaar 65km op 1 liter benzine

Rijd vanaf volgend jaar 65km op 1 liter benzine

20 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wacky zei:
ilyas zei:
ik ken helemaal niets van auto's en hun verbruik/prectaties, hoe goed hij ook kan zijn. ik vind m spuuglelijk. niet echt iets waar ik mee op de baan zou komen.
Klik om te vergroten...

Grappig. Er moeten concessies gemaakt worden om het klimaat misschien nog een beetje te redden. Daarom word er een auto ontwikkeld die geen normale deuren heeft, waar je achterstevoren zit op de achterbank en die in 20 seconden naar de 100 gaat (normale auto in 10-11 seconden) Resultaat: hij gebruikt 6 keer minder benzine.
En dan kom jij met het commentaar dat ie lelijk is dat je er niet mee zou rijden ! decadente lul :grin:
(Snap zowieso al niet zo waarom het uiterlijk van een auto belangrijk zou moeten zijn, meeste tijd zit je binnenin en zie je de buitenkant niet eens)
Klik om te vergroten...

voor je me een decadente lul noemt, wij (de familie) hebben enkele jaren geleden de auto afgezworen. klinkt mss raar maar het leven word niet makkelijker met een auto.
alles word veel te modern, te ingewikkeld,... ik vind dat we back to basic moeten gaan. Alles draait om imago, technologie,... alles word zogezegd beter en vooral duurder omdat we zo prestatiegericht zijn. Wat is er gebeurt met mensen aan het loket van een bank? tegenwoordig gaat alles via de automaat. In de supermarkten zijn er tegenwoordig ook selfscan kassa's zonder kassierster. waarom word de auto tegenwoordig voor alles gebruikt? sommige mensen gebruiken zelfs de auto om naar de bakker te gaan. waar gaan we toch naartoe met onze wereld?
zelfs sociale interacties tussen mensen gaan achteruit, zeg eens een goededag tegen iemand op straat, wat gebeurt er? 9 kansen van de 10 word je vies bekeken.
Ik vind het echt spijtig dat de mens meer en meer op technologie gaat steunen terwijl het simpel ook kan.

ok, sorry, na het herlezen kwam ik tot het besef dat ik een beetje afgedwaald was van het onderwerp. maar ik ben echt alles behalve een decadente lul :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op zich vind ik hem er wel awesome uit zien, niet echt als auto maar meer als next-gen voertuig :) Alleen had hij wel iets breder gemogen (maar dan gaat die 1:65 waarschijnlijk vrij rap naar beneden).

Maar sowieso is 65km op 1 liter benzine natuurlijk awesome en zeker als die auto €11.000 kost.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is een lelijk ding. Maar een paar racestreepjes en een leuke naam op de zijkant met spuitbus zouden hem opeens mooi lelijk maken. En voor 11 mille. Ach ja.

Maargoed, eerst zien, dan geloven :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
dirtbag zei:
OnderDeEik zei:
Lol, wat een grappig bakkie.
Voor mij is een auto nog lang niet in zicht. Ik gebruik nu nog lekker het openbaar vervoer in combinatie met mijn OV pas en ik vind het wel goed zo. Ik heb de neiging nog niet om een rijbewijs te gaan halen. Besides, het geld heb ik er ook niet voor.


Maareh, Wacky... zal ik je eens in een Fiat Multipla zetten? :tearsofjoy:

Hihi
Klik om te vergroten...


die dingen vind ik zo ONTIEGLIJK lelijk, lijkt wel een platgereden donald duck
Klik om te vergroten...

AAAAAAAAAARgh, de vis het onding op wielen. Hoe is het toch mogelijk dat zulke dingen verkopen?? :kots:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
De multipla is idd de lelijkste auto die te koop is zover ik weet, maar als ie 1 op 50 reed kocht ik em. Ik heb gister een aanhangwagentje gekocht maar heb zelf geen trekhaak, heb dus een 306 van een maat geleend, maar dat ding is helemaal verbouwd en heeft zon herriemakende kut uitlaat. DAT is nou een auto om je voor te schamen, maja ik rijd er nu dus toch maar in :)

En ik vind de voorkant van die loremo nog wel mooi trouwens, achterkant niet though.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo lelijk vind ik 'em niet. En naast dat het heel goed voor het milieu is zijn de benzinekosten dus ook gewoon verwaarloosbaar.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#7
Amaranth zei:
Zo lelijk vind ik 'em niet. En naast dat het heel goed voor het milieu is zijn de benzinekosten dus ook gewoon verwaarloosbaar.
Klik om te vergroten...

Dus dat. Het zou dit jaar al geïntroduceerd moeten worden, maar ik heb er nog nooit iets over gehoord. Het zal nog wel even duren voordat ze in Europa verkrijgbaar zijn denk ik.

Zodra hij verkrijgbaar is voor een redelijke prijs dan koop ik hem gelijk. Scheelt me zo 150 euro per maand aan benzine. :openmouth:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind 'm helemaal niet lelijk!
Ik vind het juist een supervet idee/uitvinding. Het verbaasd me echt, 1300 km op een 20 liter tank, ongelofelijk. En alsnog 60 cm kreukelzone aan de voorkant.
Doe mij maar zo'n autootje hoor. Lekker stoer doen met aan de voorkant instappen. Het kan nog best eens een hype worden, gezien alle andere gekke dingen die ook een hype zijn geweest.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lauu zei:
prijzen van bezine gaan dan toch wel omhoog om het te compenseren
Klik om te vergroten...

En op welke manier is dat negatief lau?
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#10
acidboy zei:
Lauu zei:
prijzen van bezine gaan dan toch wel omhoog om het te compenseren
Klik om te vergroten...

En op welke manier is dat negatief lau?
Klik om te vergroten...

Dat heel de olie sector nog meer geld krijgt ?
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geef mij toch maar een golf van '97.
5-6 liter diesel op 100km, en een uitstoot om u tegen te zeggen.

Hou mij maar eens tegen om hiermee te rijden.
Kostte 1/3 van de prijs van dat onding en rijd ongetwijfeld 3x zo comfortabel, veel ruimte en veel mooier!
Die paar liter hoger verbruik neem ik er wel bij!

Het broeikaseffect is toch maar een mythe hoor jongens :wave:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sjonge, een golf nog wel.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
ilyas zei:
acidboy zei:
Lauu zei:
prijzen van bezine gaan dan toch wel omhoog om het te compenseren
Klik om te vergroten...

En op welke manier is dat negatief lau?
Klik om te vergroten...

Dat heel de olie sector nog meer geld krijgt ?
Klik om te vergroten...

Ik heb de stille hoop dat als de prijzen omhoog gaan, meer mensen eindelijk eens een keer normaal gaan doen en hun fiets pakken, of de trein. En niet elke keer als ze hun dikke en luie reet 100 meter willen verplaatsen in zo'n tyfusding gaan zitten.

Gelukkig doet hoop leven.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gister op TV zag ik een kerel, ik weet niet meer wie het was, maar die was aan het praten over de in december komende kopenhagen top, de opvolger van kyoto. Hij had daarin een rol bij het bij elkaar brengen van de deelnemers.

Op de vraag wat wij als volk kunnen doen zei hij "met spaarlampen en een zuinigere koelkast gaan we dit probleem niet oplossen, er moet druk gezet worden op de politiek"

Ik vond het erg positief dat op TV te horen. De slogan "een beter milieu begint bij jezelf is nogal naief, en in acht nemend hoe de mens en maatschappij in elkaar zit wil ik hem zelfs als complete bullshit betitelen. (En als ik dat zo zie omdat ik voor mezelf goed wil praten dat ik weinig doe: ik ben dus ook een mens en onderdeel van de maatschappij)

Dus, ga druk uitoefenen op de politiek mensen ! :beer:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
http://www.amt.nl/web/show/id=56093/con ... wagen.html

http://evolution.loremo.com/
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik ken helemaal niets van auto's en hun verbruik/prectaties, hoe goed hij ook kan zijn. ik vind m spuuglelijk. niet echt iets waar ik mee op de baan zou komen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ilyas zei:
ik ken helemaal niets van auto's en hun verbruik/prectaties, hoe goed hij ook kan zijn. ik vind m spuuglelijk. niet echt iets waar ik mee op de baan zou komen.
Klik om te vergroten...

Grappig. Er moeten concessies gemaakt worden om het klimaat misschien nog een beetje te redden. Daarom word er een auto ontwikkeld die geen normale deuren heeft, waar je achterstevoren zit op de achterbank en die in 20 seconden naar de 100 gaat (normale auto in 10-11 seconden) Resultaat: hij gebruikt 6 keer minder benzine.
En dan kom jij met het commentaar dat ie lelijk is dat je er niet mee zou rijden ! decadente lul :grin:
(Snap zowieso al niet zo waarom het uiterlijk van een auto belangrijk zou moeten zijn, meeste tijd zit je binnenin en zie je de buitenkant niet eens)
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lol, wat een grappig bakkie.
Voor mij is een auto nog lang niet in zicht. Ik gebruik nu nog lekker het openbaar vervoer in combinatie met mijn OV pas en ik vind het wel goed zo. Ik heb de neiging nog niet om een rijbewijs te gaan halen. Besides, het geld heb ik er ook niet voor.


Maareh, Wacky... zal ik je eens in een Fiat Multipla zetten? :tearsofjoy:

Hihi
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#19
OnderDeEik zei:
Lol, wat een grappig bakkie.
Voor mij is een auto nog lang niet in zicht. Ik gebruik nu nog lekker het openbaar vervoer in combinatie met mijn OV pas en ik vind het wel goed zo. Ik heb de neiging nog niet om een rijbewijs te gaan halen. Besides, het geld heb ik er ook niet voor.


Maareh, Wacky... zal ik je eens in een Fiat Multipla zetten? :tearsofjoy:

Hihi
Klik om te vergroten...


die dingen vind ik zo ONTIEGLIJK lelijk, lijkt wel een platgereden donald duck
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#20
prijzen van bezine gaan dan toch wel omhoog om het te compenseren

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."