Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSuperjoints in trek bij jongeren

Superjoints in trek bij jongeren

26 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
bullshit, bij ``de chemische stof thc`` ben ik de 2 procent vertrouwen in dit artikel kwijtgeraakt
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jongeren roken steeds zwaardere joints. De politie stelt bij controles vast dat de concentratie van de chemische stof THC, het belangrijkste bestandsdeel van cannabis, veel hoger ligt dan normaal. Experts waarschuwen dat cannabis daardoor niet meer als een gewone softdrug kan worden beschouwd. De zogenoemde superjoints duiken vaker op in België dan in Nederland.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
De zoveelste leugen op weg naar het uitroeien van elke vorm van drugs.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
De zoveelste leugen op weg naar het uitroeien van elke vorm van drugs.
Klik om te vergroten...

Amen...je doet je nickname wel waar :)

maarja een sterke joint is ook gewoon lekker imo
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
ExceptionalInsight zei:
De zoveelste leugen op weg naar het uitroeien van elke vorm van drugs.
Klik om te vergroten...

true.dat

Wat is dat sowieso voor een term 'superjoint'... De onwetende massa bang maken :( bah.
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja ik weet het "Superjoint" :openmouth: ,kreeg er de slappe lach van toen ik dat op TV zag.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ff zonder ongein, een superjoint is minder slecht dan een 'slappe' joint. minder roken is hetzelfde effect krijgen, dus je krijgt minder rook binnen en dat is dan weer minder vervuiling voor je longen.
en aangezien er geen overdose bestaat op cannabis zal het met een slappe noch met een superjoint gebeuren :)

en ik heb nooit iemand horen bitchen over het verbieden van stro-rum..
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#8
cropp zei:
bullshit, bij ``de chemische stof thc`` ben ik de 2 procent vertrouwen in dit artikel kwijtgeraakt
Klik om te vergroten...

Wil je hiermee beweren dat THC geen chemische stof is? Het is natuurlijk wel een van de natuurlijke chemische stoffen, maar zoals alles op deze wereld is ook dat een chemisch goedje :hearteyes: .


Maar back ontopic, wat ik heb gehoord is dat er in wiet met een hoge concentratie THC weinig CBD zit. Onderzoek schijnt aan te tonen dat CBD een kankerremmende stof is. Het principe van omdat je minder wiet hoeft te roken het minder schadelijk is, lijkt hier dus niet helemaal op te gaan. Maar de getrokken conclusie van hun is helemaal fout, we moeten het juist legaliseren zodat er betere controle plaats kan vinden. Zo kan er wiet gekweekt worden waarvan ongeveer bekend is wat de concentraties zijn van de verschillende stoffen en iedereen kan dan lekker zelf beslissen waar hij voor kiest. :rock:
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#9
ieder jaar wordt wiet weer minder sterk (door de aanhoudende heksenjacht op kwekers vind concurentie in toenemende mate plaats in kwantiteit ipv kwaliteit)

De top wietjes in Nederland kwamen ook in de betere periodes nauwelijks boven de 20%, veelal is coffeeshop wiet onder de 10%.. ook in de betere tijden..

anyhoe.. hoe lang willen ze die kaart nog spelen.. jongeren steeds sterkere wiet bla dit bla dat..

het is gewoon niet waar. (voor 1960 kwam hier voornamelijk afghaan, india en nepal hash ..en was er geen nederwiet...TOEN was het pas in om een sterk product te roken... minder dan een procentje of 20% was er immers niet.)
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Flip Trip zei:
iedereen kan dan lekker zelf beslissen waar hij voor kiest. :rock:
Klik om te vergroten...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Superjoint...


:tearsofjoy:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
cropp zei:
bullshit, bij ``de chemische stof thc`` ben ik de 2 procent vertrouwen in dit artikel kwijtgeraakt
Klik om te vergroten...
Lol :grin: Wat kan je wel.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom gaan mensen ervanuit dat de politie weet hoeveel THC er in wiet zit? Lijkt me niet dat die gasten tegenwoordig ook chemische analyse in hun studie pakket krijgen.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#14
nicolai zei:
Waarom gaan mensen ervanuit dat de politie weet hoeveel THC er in wiet zit? Lijkt me niet dat die gasten tegenwoordig ook chemische analyse in hun studie pakket krijgen.
Klik om te vergroten...
in beslag genomen wiet wordt op thc gehalte getest, daarnaast voert het RIVM jaarlijkse coffeeshop metingen uit om te testen wat het landelijk gemiddelde percentage in coffeeshops is.

Wiet in de vorm van hash is een onderdeel van de cultuur van vooral India, Afghanistan en Nepal. De oogst en bereidingswijze is al eeuwenlang hetzelfde en wordt gedaan door de hash van de plant af te wrijven. De kwaliteit hiervan varieert ongeveer tussen de 18-27%.

Vanaf de tweede wereldoorlog werd wiet in europa populair door o.a. de zwarte jazz muzikanten uit amerika e.d.

Vanaf 1960 was de europese vraag zo groot, dat de originele henneplanden de vraag niet meer aan konden. In deze periode kwamen er meer producerende landen bij waaronder de belangrijkste, Marokko. In Afghanistan werden rond deze periode de grootste rotzooiplanten in hash verwerkt om maar te kunnen exporteren.

De productie in Marokko was niet langer traditioneel maar met behulp van een rek groffe en fijne zeefjes. De groffe zeefjes lieten de slechtse kwaliteit door, en de fijnste zeefjes de beste kwaliteit. De slechste kwaliteit ging naar europa, de beste bleef in Marokko. (gem 0.5% - 8% thc)

....
..

.
vervolgens ontstond door de grote vraag Nederwiet...eerst als struikgewas, en inmiddels als vrijwel maximale potentie.
.
.
En toen begonnen de metingen met in beslag genomen wiet en de jaarlijkse metingen, en wat vonden ze?..

0.5% thc bevattende bijna witte marrok, buitenwiet struikgewas genaamd nederwiet etc..

met als conclusie, wiet wordt ieder jaar sterker, maar in werkelijkheid mag je je handen ineen slaan als je een traditionele Nepalese Tempel bal kunt bemachtigen, of een echt stuk indiase chara.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
nicolai zei:
Waarom gaan mensen ervanuit dat de politie weet hoeveel THC er in wiet zit? Lijkt me niet dat die gasten tegenwoordig ook chemische analyse in hun studie pakket krijgen.
Klik om te vergroten...
Nee, agent Bromsnor niet, maar de forensisch deskundige natuurlijk wel. Er wordt ook regelmatig onderzoek gedaan door universiteiten en chemische laboratoria in opdracht van de regering, politie en justitie.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik snap sowieso niet waarom je wiet nu opeens een 'harddrug' zou moeten noemen. Sterker nog, ik snap helemaal niet wat iets een harddrug en wat iets een softdrug maakt. Volgens wikipedia:

"Harddrugs (ook wel: zware narcotica of zware bedwelmingsmiddelen) zijn drugs waarvan de Nederlandse overheid vindt dat ze een onaanvaardbaar risico met zich meebrengen"

Naast de enorme fout om het 'narcotica' te noemen is dit geen formele definitie voor de set 'hard drugs'. Het gaat om wat de Nederlandse overheid 'vindt'... Wat dus resulteert in een lijst waar LSD naast heroine staat.

Anyway, het gaat mij er om dat je mensen blijkbaar bang kan maken door te zeggen dat iets een 'harddrug' is, terwijl dat eigenlijk geen enkele formele betekenis heeft, behalve dat iemand dat vindt.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#17
kabinet balkenende will fall.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#18
PipstothePoX zei:
ieder jaar wordt wiet weer minder sterk (door de aanhoudende heksenjacht op kwekers vind concurentie in toenemende mate plaats in kwantiteit ipv kwaliteit)

De top wietjes in Nederland kwamen ook in de betere periodes nauwelijks boven de 20%, veelal is coffeeshop wiet onder de 10%.. ook in de betere tijden..

anyhoe.. hoe lang willen ze die kaart nog spelen.. jongeren steeds sterkere wiet bla dit bla dat..

het is gewoon niet waar. (voor 1960 kwam hier voornamelijk afghaan, india en nepal hash ..en was er geen nederwiet...TOEN was het pas in om een sterk product te roken... minder dan een procentje of 20% was er immers niet.)
Klik om te vergroten...

Das egt bullshit he. Mn vader komt uit die tijd en heeft me er zooooveel over verteld. Het is waat dat ze in die tijd vooral hasj hadden. Afghaan, nepal, pakistaanse.. Maar dat de weed toen sterk was is egt bullshit. Weed was slappe poep en dat rookte sukkeltjes. De stoners en hippies rookte hasj. Weed er zo weinig omdat niemand het rookte, het was echt niks, zooi..

De weed wordt tegenwoordig idd sterker. Mn vader heeft toen, en later ook, ook wel is weed gerookt. Had tijd terug nog met em geblowed en hij zei duidelijk dat de weed tegenwoordig toch echt een flink stuk sterker was dan in de tijden dat hij het rookte. Das niet alleen die tijd maar ook de jaren 90 enzo heeft ie wel is geblowed. Dus het is dus wel waar.. Alleen om het nou een 'superjoint' te noemen en al die shit erbij te zetten is puur om af te schrikken natuurlijk. Dat ben ik met veel hier eens.. maar wat jij neerzet is lullen uit je bek alsof je ballen op je rug hebt..
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#19
pawelonius zei:
ff zonder ongein, een superjoint is minder slecht dan een 'slappe' joint. minder roken is hetzelfde effect krijgen, dus je krijgt minder rook binnen en dat is dan weer minder vervuiling voor je longen.
en aangezien er geen overdose bestaat op cannabis zal het met een slappe noch met een superjoint gebeuren :)
Klik om te vergroten...

rook dan gewoon puur :)
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#20
ExceptionalInsight zei:
De zoveelste leugen op weg naar het uitroeien van elke vorm van drugs.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: je zei wat ik dacht :rock:

dan ga k nu effe een superjoint roken :stoned: :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."