#1
hislordship zei:Alcohol vanaf 18? goede zaak. ik ben eerder voor een verbod.
Jij hebt duidelijk niet opgelet bij geschiedenis.
hislordship zei:Alcohol vanaf 18? goede zaak. ik ben eerder voor een verbod.
deadlock zei:Voor een verbod op alcohol? Wat is dat nou voor nonsens. Het is leuk om een pilsje te drinken met je vrienden en je hoeft je niet gelijk compleet van de kaart te werken. Dat soort dingen zeggen is net zo kortzichtig als die debielen die van ons liberale drugsbeleid afwillen.
Logisch mn reet. Het feit dat jij er niet mee om kunt gaan betekent niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet zijn.hislordship zei:Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .
ExceptionalInsight zei:Logisch mn reet. Het feit dat jij er niet mee om kunt gaan betekent niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet zijn.hislordship zei:Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .
Oom Klaas zei:Tabak, wiet en alcohol 18,
dat zou mooi zijn.
ExceptionalInsight zei:Logisch mn reet. Het feit dat jij er niet mee om kunt gaan betekent niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet zijn.hislordship zei:Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .
Slachtofferloos? WTF? Let jij wel eens op? Heb je enig idee wat het niet gebruiken van de veiligheidsgordels de samenleving zal gaan kosten?Angramar Temenos zei:Ja, ik ben tegen de verplichting om gordels om te doen in de auto. Ik ben tegen ELKE wet die een slachtofferloos misdrijf wil voorkomen. Als het slachtoffer de dader zelf is, mag die dat zelf doen. Als ik nu een kogel door m'n kop wil jagen (wapenvergunningswetten buiten beschouwing gelaten) dan kan ik dat fijn doen, waarom dan niet een glas bier (niet dat ik me er veel van aantrek; ik drink zo goed als nooit en plaatsen waar ik drink houden zich toch niet aan zulke regels)?
Het rookverbod in de horeca snap ik volledig, maar daar ben jij ongetwijfeld te simpel voor. Alleen ik snap niet waarom Klink het in de eenmanszaken nu ook wil verbieden. De eerste motivatie, niet roken in zaken met personeel, volstaat. Je weet toch hoe de werkgever is? Of heb je opeens al je idealen de deur uitgegooid? Wat zeg je er trouwens van dat het ziekteverzuim sinds het rookverbod in de Horeca ingevoerd is significant gedaald is?Dat vind ik net zoiets als een rookverbod
Voor mijn part moet je op een weegschaal gaan staan bij de kassa. Als jij er voor kiest om een vieze dikke pad te zijn, dan zal je daar voor moeten bloeden. Dus als je dik bent en je haalt goed eten, krijg je 10% korting, haal je chips en patat, dan betaal je wat mij betreft 200%of de fat-tax die ze in wilden voeren.
Helaas, marktwerking werkt niet op deze manier.Waar de tyfus is onze overheid mee bezig? Als mensen longkanker willen hebben, dan gaan ze toch naar rookvrije cafes?
Wat nou als de horeca je lust en je leven is?Als daar zoveel behoefte aan is zouden ze wel opgericht zijn. Als je als medewerker niet in de rook wil zitten dan zoek je maar een andere baan,
Snap je hoe mongoloïde die vergelijking is?je hoort toch ook niet dat automonteur klaagt omdat die misschien een auto op z'n hoofd terecht krijgt als die wat verkeerds doet?
Ja, dan doen ze dat maar fijn. Maar de vervuiler betaalt.En dit terwijl ik niet eens rook trouwens. En als mensen zich diabetes aan willen vreten doen ze dat toch fijn?
Sorry, je snapt gewoon niet hoe het in de echte wereld werkt. Dit is gewoon extreem (Ja, EXTREEM) dom genuil van iemand die geen flauw idee heeft hoe het er aan toe gaat op het moment dat je iedereen de vrije keuze zou laten.Heb hetzelfde met drugs, als iemand zich lam snuift is het ook zijn hart en zijn hoofd, en niet het probleem van de overheid, maar drugs zijn verboden, boe hoe. Je schept zo zwakkelingen, die bemoederd worden door de overheid. Bah. Ik ben wat milieu en economie betreft zo links als de pest, maar als het om (straf)recht gaat moeten we de liberale kant op, sorry.
En de ouders van die kinderen moeten dus een jaartje op kamp want daar is dan duidelijk iets mis gegaan.Flameon zei:Ach mensen ik denk dat zo'n verbod helemaal niet werkt.
Een kind van 14 wat wilt drinken stuurt broer lief van 18 wel naar de winkel en zuipt zich daarna in coma
Ik vind zeker niet dat je het gedrag van een kind 100% op de ouders kan afrekenen.deadlock zei:En de ouders van die kinderen moeten dus een jaartje op kamp want daar is dan duidelijk iets mis gegaan.Flameon zei:Ach mensen ik denk dat zo'n verbod helemaal niet werkt.
Een kind van 14 wat wilt drinken stuurt broer lief van 18 wel naar de winkel en zuipt zich daarna in coma
Chemical zei:ik vind het goed, had nog liever gehad dat het gwn illegaal werd .
Btw, hoe meer ik " alcohol en drugs " lees, hoe kwader ik ervan word.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."