Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol voortaan pas vanaf 18 jaar

Alcohol voortaan pas vanaf 18 jaar

107 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
hislordship zei:
Alcohol vanaf 18? goede zaak. ik ben eerder voor een verbod.
Klik om te vergroten...

Jij hebt duidelijk niet opgelet bij geschiedenis.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#2
deadlock zei:
Voor een verbod op alcohol? Wat is dat nou voor nonsens. Het is leuk om een pilsje te drinken met je vrienden en je hoeft je niet gelijk compleet van de kaart te werken. Dat soort dingen zeggen is net zo kortzichtig als die debielen die van ons liberale drugsbeleid afwillen.
Klik om te vergroten...


Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
hislordship zei:
Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .
Klik om te vergroten...
Logisch mn reet. Het feit dat jij er niet mee om kunt gaan betekent niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet zijn.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
hislordship zei:
Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .
Klik om te vergroten...
Logisch mn reet. Het feit dat jij er niet mee om kunt gaan betekent niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet zijn.
Klik om te vergroten...

Ja daar heb je gelijk in, ik zeg tog ook niet dat het verboden MOET zijn? ik zeg alleen dat ik voor een verbod zou zijn mocht er 1 komen.
Maar we weten allemaal wel dat dat nooit gaat gebeuren.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#5
Godzijdank niet. Ik zie al hele drooglegginstaferelen voor me.

Ik vind ook niet dat de consumptie onder 18/16/whatever verboden zou moeten zijn, maar alleen dat de verkoop verboden moet zijn.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
Tabak, wiet en alcohol 18,

dat zou mooi zijn.
Klik om te vergroten...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ach mensen ik denk dat zo'n verbod helemaal niet werkt.
Een kind van 14 wat wilt drinken stuurt broer lief van 18 wel naar de winkel en zuipt zich daarna in coma
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
hislordship zei:
Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .
Klik om te vergroten...
Logisch mn reet. Het feit dat jij er niet mee om kunt gaan betekent niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet zijn.
Klik om te vergroten...

Eens
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gek genoeg ben ik het eens met bovenstaande.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Ja, ik ben tegen de verplichting om gordels om te doen in de auto. Ik ben tegen ELKE wet die een slachtofferloos misdrijf wil voorkomen. Als het slachtoffer de dader zelf is, mag die dat zelf doen. Als ik nu een kogel door m'n kop wil jagen (wapenvergunningswetten buiten beschouwing gelaten) dan kan ik dat fijn doen, waarom dan niet een glas bier (niet dat ik me er veel van aantrek; ik drink zo goed als nooit en plaatsen waar ik drink houden zich toch niet aan zulke regels)?
Klik om te vergroten...
Slachtofferloos? WTF? Let jij wel eens op? Heb je enig idee wat het niet gebruiken van de veiligheidsgordels de samenleving zal gaan kosten?

Dat vind ik net zoiets als een rookverbod
Klik om te vergroten...
Het rookverbod in de horeca snap ik volledig, maar daar ben jij ongetwijfeld te simpel voor. Alleen ik snap niet waarom Klink het in de eenmanszaken nu ook wil verbieden. De eerste motivatie, niet roken in zaken met personeel, volstaat. Je weet toch hoe de werkgever is? Of heb je opeens al je idealen de deur uitgegooid? Wat zeg je er trouwens van dat het ziekteverzuim sinds het rookverbod in de Horeca ingevoerd is significant gedaald is?

of de fat-tax die ze in wilden voeren.
Klik om te vergroten...
Voor mijn part moet je op een weegschaal gaan staan bij de kassa. Als jij er voor kiest om een vieze dikke pad te zijn, dan zal je daar voor moeten bloeden. Dus als je dik bent en je haalt goed eten, krijg je 10% korting, haal je chips en patat, dan betaal je wat mij betreft 200%

Waar de tyfus is onze overheid mee bezig? Als mensen longkanker willen hebben, dan gaan ze toch naar rookvrije cafes?
Klik om te vergroten...
Helaas, marktwerking werkt niet op deze manier.

Als daar zoveel behoefte aan is zouden ze wel opgericht zijn. Als je als medewerker niet in de rook wil zitten dan zoek je maar een andere baan,
Klik om te vergroten...
Wat nou als de horeca je lust en je leven is?

je hoort toch ook niet dat automonteur klaagt omdat die misschien een auto op z'n hoofd terecht krijgt als die wat verkeerds doet?
Klik om te vergroten...
Snap je hoe mongoloïde die vergelijking is?

En dit terwijl ik niet eens rook trouwens. En als mensen zich diabetes aan willen vreten doen ze dat toch fijn?
Klik om te vergroten...
Ja, dan doen ze dat maar fijn. Maar de vervuiler betaalt.

Heb hetzelfde met drugs, als iemand zich lam snuift is het ook zijn hart en zijn hoofd, en niet het probleem van de overheid, maar drugs zijn verboden, boe hoe. Je schept zo zwakkelingen, die bemoederd worden door de overheid. Bah. Ik ben wat milieu en economie betreft zo links als de pest, maar als het om (straf)recht gaat moeten we de liberale kant op, sorry.
Klik om te vergroten...
Sorry, je snapt gewoon niet hoe het in de echte wereld werkt. Dit is gewoon extreem (Ja, EXTREEM) dom genuil van iemand die geen flauw idee heeft hoe het er aan toe gaat op het moment dat je iedereen de vrije keuze zou laten.

Sowieso, hoe wil jij je libertarische kant combineren met je extreem-communistische? Dat is in de praktijk niet uit te voeren. Dus totdat je ook maar ergens een béétje kaas van hebt gegeten is het gewoon beter dat je je bek houdt en hier maar niet meer over nadenkt.

Jij bent tegen kinderporno, maar voor verspreiding daarvan over het medium internet. Kom op zeg, dat is toch het meest debiele wat je kan vinden. Jij vindt het ook niet erg als er miljardendiefstallen van banken én privépersonen gebeuren, zolang het maar via internet is. Disgusting.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
'Alcohol voortaan pas vanaf 18 jaar'

Van onze verslaggever Peter de Graaf
Gepubliceerd op 01 juli 2009 19:10, bijgewerkt op 1 juli 2009 19:15

DEN HAAG -
De leeftijdsgrens voor de verkoop van alcohol moet worden verhoogd van 16 tot 18 jaar. Dat vindt de Adviescommissie Drugsbeleid. Volgens de commissie moet een heldere boodschap aan de jeugd worden gegeven dat het gebruik van alcohol en drugs onder de 18 jaar ‘niet normaal is’.

Coffeeshops mogen alleen softdrugs verkopen aan jongeren vanaf 18 jaar. Maar die jongeren mogen wel alcohol inslaan vanaf 16 jaar. De commissie onder voorzitterschap van WRR-voorzitter Wim van de Donk meent dat er één leeftijdsgrens moet komen voor drugs én alcohol, die beide zeer schadelijk zijn voor de hersenontwikkeling van jongeren.
Gedoogbeleid bijstellen

De commissie vindt dat het gedoogbeleid dringend toe is aan bijstelling. De coffeeshops moeten kleinschaliger worden en alleen in de behoefte van lokale wietrokers voorzien, zoals ook ooit de bedoeling was van het gedoogbeleid. Tevens moet er een ‘drugsautoriteit’ komen die de ontwikkelingen op de drugsmarkt volgt, stuurt, experimenten coördineert en hard ingrijpt bij overtredingen.

De adviescommissie biedt het rapport donderdagmiddag aan aan de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Volksgezondheid. Woensdagavond lekte het al uit.
Buitenlandse drugstoeristen

Volgens de commissie heeft het Nederlandse drugsbeleid weliswaar positieve effecten op de volksgezondheid. – vermoedelijk vanwege de scheiding tussen soft en hard drugs. Maar op andere terreinen dreigt het coffeeshopbeleid onbeheersbaar te worden, mede door de belangrijke rol van de georganiseerde misdaad bij de levering van softdrugs aan de coffeeshops en de enorme toevloed van buitenlandse drugstoeristen.

De commissie pleit in navolging van burgemeester Leers van Maastricht voor ‘besloten coffeeshopclubs’ om buitenlandse klanten te weren. De commissie is tegen legalisering van ‘de achterdeur’ ofwel de wietteelt ten behoeve van de gedoogde coffeeshops. Wel adviseert de commissie om te experimenteren met gereguleerde wietteelt in Nederland. Voorwaarde daarvoor is wel dat de coffeeshops waaraan geleverd wordt, besloten en kleinschalig zijn.
Harder optreden

De adviescommissie hamert ook op het belang om het drug- én alcoholgebruik door jonge pubers terug te dringen. Want Nederlandse kinderen tot 16 jaar scoren in internationale statistieken schrikbarend hoog met blowen en drinken.

Politie en justitie moeten veel harder optreden om de criminaliteit rond coffeeshops, zoals drugsrunners en illegale drugshandelaren, te bestrijden. De commissie constateert dat het beleid veel te versnipperd is, waardoor een krachtdadige aanpak ontbreekt. Over het drugsbeleid gaan wel vijf ministeries. Daarnaast zijn ook andere instanties ermee bezig.

De commissie pleit daarom voor de vorming van een ‘drugsautoriteit’, bestaande uit functionarissen van diverse disciplines, die zich krachtig inzet voor de uitvoering van een vernieuwd drugsbeleid. De adviescommissie drugsbeleid is in januari ingesteld door het kabinet, met het verzoek om te kijken of en in hoeverre het gedoogbeleid moet worden aangepast. De regering wil de adviezen gebruiken bij het schrijven van een nieuwe drugsnota. De vorige drugsnota dateert van 1995.

Heeft iemand enig idee waar deze 'adviescomissie' uit bestaat, ik kan namelijk niks vinden. Moet zeggen dat ik de plannen wat betreft het coffeeshop beleid wederom retarded vind. Legaliseer die achterdeur nou eens, dan blijven we niet met dit scheve systeem zitten.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gaat te furr
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#13
1. Bel vriend van 18
2. Vraag of vriend alcohol wil halen
3. ????
4. PROFIT!
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#14
het werd is tijd...maar of het helpt
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
Ach mensen ik denk dat zo'n verbod helemaal niet werkt.
Een kind van 14 wat wilt drinken stuurt broer lief van 18 wel naar de winkel en zuipt zich daarna in coma
Klik om te vergroten...
En de ouders van die kinderen moeten dus een jaartje op kamp want daar is dan duidelijk iets mis gegaan.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
Err ja, die kinderen die fucked up geboren worden heb je weer andere methoden voor om in het gareel te krijgen. Bedenk echter goed dat er slechts enkele kinderen zo geboren worden en dat de overgrote meerderheid gewoon fucked wordt door de ouders.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
deadlock zei:
Flameon zei:
Ach mensen ik denk dat zo'n verbod helemaal niet werkt.
Een kind van 14 wat wilt drinken stuurt broer lief van 18 wel naar de winkel en zuipt zich daarna in coma
Klik om te vergroten...
En de ouders van die kinderen moeten dus een jaartje op kamp want daar is dan duidelijk iets mis gegaan.
Klik om te vergroten...
Ik vind zeker niet dat je het gedrag van een kind 100% op de ouders kan afrekenen.
Sommige kinderen worden gewoon zwaar fucked up geboren.
Natuurlijk valt dit niet voor alle gevallen...
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alcohol vanaf 18 jaar.
Weed vanaf 18 jaar.
Tabak kan niet verboden worden. Dus het moet gewoon niet meer geproduceerd worden :wink: (ik rook) Spijtig genoeg zal dit er niet van komen, omdat er zo veel geld naar de schatkist gaat dat één dag zonder sigaretten voor een overheid een ramp is!
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chemical zei:
ik vind het goed, had nog liever gehad dat het gwn illegaal werd .

Btw, hoe meer ik " alcohol en drugs " lees, hoe kwader ik ervan word.
Klik om te vergroten...

zeker als je je ouders ervan probeert te overtuigen dat alcohol een harddrug is en weed (met mate) helemaal niet zo erg. Haha, hoe onwetend zijn ze niet
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha, hoe weinig weet je zelf als je dat zegt :grin: Twee standaardglazen op een dag is absoluut geen harddrug.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."