Angramar Temenos zei:
Ja, ik ben tegen de verplichting om gordels om te doen in de auto. Ik ben tegen ELKE wet die een slachtofferloos misdrijf wil voorkomen. Als het slachtoffer de dader zelf is, mag die dat zelf doen. Als ik nu een kogel door m'n kop wil jagen (wapenvergunningswetten buiten beschouwing gelaten) dan kan ik dat fijn doen, waarom dan niet een glas bier (niet dat ik me er veel van aantrek; ik drink zo goed als nooit en plaatsen waar ik drink houden zich toch niet aan zulke regels)?
Slachtofferloos? WTF? Let jij wel eens op? Heb je enig idee wat het niet gebruiken van de veiligheidsgordels de samenleving zal gaan kosten?
Dat vind ik net zoiets als een rookverbod
Het rookverbod in de horeca snap ik volledig, maar daar ben jij ongetwijfeld te simpel voor. Alleen ik snap niet waarom Klink het in de eenmanszaken nu ook wil verbieden. De eerste motivatie, niet roken in zaken met personeel, volstaat. Je weet toch hoe de werkgever is? Of heb je opeens al je idealen de deur uitgegooid? Wat zeg je er trouwens van dat het ziekteverzuim sinds het rookverbod in de Horeca ingevoerd is significant gedaald is?
of de fat-tax die ze in wilden voeren.
Voor mijn part moet je op een weegschaal gaan staan bij de kassa. Als jij er voor kiest om een vieze dikke pad te zijn, dan zal je daar voor moeten bloeden. Dus als je dik bent en je haalt goed eten, krijg je 10% korting, haal je chips en patat, dan betaal je wat mij betreft 200%
Waar de tyfus is onze overheid mee bezig? Als mensen longkanker willen hebben, dan gaan ze toch naar rookvrije cafes?
Helaas, marktwerking werkt niet op deze manier.
Als daar zoveel behoefte aan is zouden ze wel opgericht zijn. Als je als medewerker niet in de rook wil zitten dan zoek je maar een andere baan,
Wat nou als de horeca je lust en je leven is?
je hoort toch ook niet dat automonteur klaagt omdat die misschien een auto op z'n hoofd terecht krijgt als die wat verkeerds doet?
Snap je hoe mongoloïde die vergelijking is?
En dit terwijl ik niet eens rook trouwens. En als mensen zich diabetes aan willen vreten doen ze dat toch fijn?
Ja, dan doen ze dat maar fijn. Maar de vervuiler betaalt.
Heb hetzelfde met drugs, als iemand zich lam snuift is het ook zijn hart en zijn hoofd, en niet het probleem van de overheid, maar drugs zijn verboden, boe hoe. Je schept zo zwakkelingen, die bemoederd worden door de overheid. Bah. Ik ben wat milieu en economie betreft zo links als de pest, maar als het om (straf)recht gaat moeten we de liberale kant op, sorry.
Sorry, je snapt gewoon niet hoe het in de echte wereld werkt. Dit is gewoon extreem (Ja, EXTREEM) dom genuil van iemand die geen flauw idee heeft hoe het er aan toe gaat op het moment dat je iedereen de vrije keuze zou laten.
Sowieso, hoe wil jij je libertarische kant combineren met je extreem-communistische? Dat is in de praktijk niet uit te voeren. Dus totdat je ook maar ergens een béétje kaas van hebt gegeten is het gewoon beter dat je je bek houdt en hier maar niet meer over nadenkt.
Jij bent tegen kinderporno, maar voor verspreiding daarvan over het medium internet. Kom op zeg, dat is toch het meest debiele wat je kan vinden. Jij vindt het ook niet erg als er miljardendiefstallen van banken én privépersonen gebeuren, zolang het maar via internet is. Disgusting.