#1
ik vind het goed, had nog liever gehad dat het gwn illegaal werd .
Btw, hoe meer ik " alcohol en drugs " lees, hoe kwader ik ervan word.
Btw, hoe meer ik " alcohol en drugs " lees, hoe kwader ik ervan word.
deadlock zei:Haha, hoe weinig weet je zelf als je dat zegtTwee standaardglazen op een dag is absoluut geen harddrug.
deadlock zei:Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?
Idd, die kunnen gewoon beter "echte" drugs gebruiken...hislordship zei:Ikzelf ben 100% tege Alcohol omdat ik bijna dagelijks meemaak wat alcohol met een emotioneel instabiel persoon doet. Vandaar ook dat ik eerder heb gezegt dat het van mij verboden mag worden.
plantenbak zei:Idd, die kunnen gewoon beter "echte" drugs gebruiken...hislordship zei:Ikzelf ben 100% tege Alcohol omdat ik bijna dagelijks meemaak wat alcohol met een emotioneel instabiel persoon doet. Vandaar ook dat ik eerder heb gezegt dat het van mij verboden mag worden.

plantenbak zei:Ik was sarcastisch.
Dat 1 persoon niet tegen alcohol kan is vervelend maar dat bewijst nog niet dat alcohol troep is.
Ik heb de grootste lol op alcohol en wordt helemaal niet agressief oid.
Dat zou dus betekenen dat alcohol een wondermiddel is...![]()
Dus generaliseren we alles maar aan elkaar.HetEindeVanAlles zei:deadlock zei:Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?
Idioten van het type dat outgaan als een geslaagde avond bezien.
Inderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.he-le-maal mee eens...deadlock zei:Dus generaliseren we alles maar aan elkaar.
En dat roept dan dat er zoveel soorten HD zijn die wel gelegaliseerd moeten wordenInderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.
Mensen wat is dit toch met jullie hier. Omdat er een paar mensen zijn die het verkloten moet het maar voor iedereen in de ban? Snappen jullie wel wat je zegt? Als je er een labiel wrak van wordt, dan blijf je er toch simpelweg met je takken van af? En als je daar niet sterk voor genoeg bent, sorry hoor, maar dan ben jij degene die uit de maatschappij verwijderd moet worden. Niet het biertje van de bouwvakker die lekker wil ontspannen als hij na een dag hard werken thuis komt.
deadlock zei:Dus generaliseren we alles maar aan elkaar.HetEindeVanAlles zei:deadlock zei:Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?
Idioten van het type dat outgaan als een geslaagde avond bezien.
En dat roept dan dat er zoveel soorten HD zijn die wel gelegaliseerd moeten wordenInderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.
Mensen wat is dit toch met jullie hier. Omdat er een paar mensen zijn die het verkloten moet het maar voor iedereen in de ban? Snappen jullie wel wat je zegt? Als je er een labiel wrak van wordt, dan blijf je er toch simpelweg met je takken van af? En als je daar niet sterk voor genoeg bent, sorry hoor, maar dan ben jij degene die uit de maatschappij verwijderd moet worden. Niet het biertje van de bouwvakker die lekker wil ontspannen als hij na een dag hard werken thuis komt en gewoon simpelweg geen zin heeft in de 'veel minder gevaarlijke' (uhuh, dat valt nog te bezien want er is bizar weinig bekend over de lange termijn effecten) marihuana.
Inderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.Eerder voor de rest van de wereld. Misschien steken ze er nog eens wat van op.HetEindeVanAlles zei:Wauw jij typt graag 'wijze dingen' op hé? Fantastisch voor je!
Exact hetzelfde gaat op voor marihuana. Trouwens, die reactie was niet alleen voor jou bedoeld, maar ook voor de rest van de verbied-het-maar-zeggers.Ik zei: probeer je ouders maar eens wijs te maken dat alcohol een harddrug is en weed niet zo slecht is, ongeveer. En dan ga jij er zo'n reacties op zetten? Ik zeg toch niet dat alcohol weg moet, zeker niet! Een biertje op z'n tijd is lekker en tipsy zijn is ook niet zo erg. Alcohol kan een onschuldig genotsmiddel zijn maar ook een harddrug, snap je?
Jij bent vast een Belg. Zowel mijn collega's (werk op een school) als vrienden, als familie, als buren, kijken helemaal niet raar op als er bij ons in de tuin of in huis een joint gerookt wordt. Als ik bij mijn moeder op bezoek ga vraagt ze of ik eerst even voor d'r langs de shop wil rijden.Ik vind het gewoon een schandaal dat mensen alcohol prezen en weed als een duivelsdrug bekijken! THC blijft een drug, maar het is helemaal niet zo slecht als de meeste mensen vinden, vind ik.
Hoezo "probeer" niet zo intelligent te doen. Als je niet snapt wat ik hierboven schreef, moet je terug naar school jochie. Het is geen intelligentie maar common fucking sense. Nogmaals; de reactie was niet alleen op jou bedoeld maar op iedereen die hier zomaar dingen roept zonder dat er bij nagedacht wordt.KIJK, wat heeft DIT er nu weer mee te maken? 'En dat roept dan dat er zoveel sooren HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden'? Man, het interesseert mij niets hoeveel ouder jij bent en hoeveel diploma's je hebt maar probeer aub niet zo intelligent te doen. Ga nog wat drinken![]()
geekos zei:Bwah, denk net dat alcohol in België minder misbruikt wordt door onze biercultuur.
Hier vinden de meeste ouders het niet erg dat hun kind op zijn (haar) plechtige communie al eens een pintje drinkt, dan op z'n 14 mag ie (ze) af en toe wel eens een glaasje of 2 drinken..
En nu ga je zeggen: ja en ze worden 16 en het hek is volledig van de dam! Ik ga daar niet mee akkoord. De beschikbaarheid is er in België al veel vroeger, denk niet dat er nog een ander land ter wereld is waar de leeftijdscontrole voor alcohol zo laks is als hier, elke 14-jarige krijgt in 95% van de cafés sowieso bier.
Maar goed, we leren er tenminste mee omgaan van mensen die er verstand van hebben en die om ons geven, die al veel meegemaakt hebben met alcohol en die weten dat zat zijn big fun kan zijn maar dat het met mate moet. Net als menige Nederlander die vroeger veel geblowd heeft zijn kennis over wiet zal doorgeven en ook op gegeven moment zal zeggen "Het is niet echt gevaarlijk maar doe het met mate en geniet ervan". En daarom loopt ook daar het wietgebruik niet de spuigaten uit.
Nee liever ons systeem waarbij je ze kan laten proeven van alcohol op vroege leeftijd om dan al te zeggen dat zoiets met mate moet gebeuren, dat er genot moet aan verbonden zijn. In België heerst nog die gezellige Bourgondische cultuur, lekker thuis tafelen met vrienden en een paar flessen goeie Bordeaux of een paar lekkere trappisten.
Bespaar me het systeem van de Amerikanen, waar je van je 16 al met een dikke chevy van 500pk mag rondcrossen maar waar over alcohol alleen gezegd wordt "don't drink alcohol" tot ze 21 zijn, dan uitgaan en die dikke chevy van 30.000 dollar rechtstreeks tegen een boom knallen.
zijn goed en onschuldig is."AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."