Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol voortaan pas vanaf 18 jaar

Alcohol voortaan pas vanaf 18 jaar

107 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik vind het goed, had nog liever gehad dat het gwn illegaal werd .

Btw, hoe meer ik " alcohol en drugs " lees, hoe kwader ik ervan word.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#2
deadlock zei:
Haha, hoe weinig weet je zelf als je dat zegt :grin: Twee standaardglazen op een dag is absoluut geen harddrug.
Klik om te vergroten...

Daar is hij weer :grin:

2 glazen wijn per dag zijn gezond, dat weet ik. Maar als ik de meeste mensen zie drinken (ikzelf ook voor lange tijd) tot ze omvallen, kotsen of onherstelbare ruzie stoken omdat ze emotioneel labiel of whatever zijn zie ik dit wél als een harddrug.

De grens tussen tipsy en stomdronken is zeer vaag in mijn ogen. Dit is vanuit mijn standpunt bekeken dan...

en IK persoonlijk heb (nog) geen problemen met weed
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#3
deadlock zei:
Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?
Klik om te vergroten...

Idioten van het type dat outgaan als een geslaagde avond bezien.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ikzelf ben 100% tege Alcohol omdat ik bijna dagelijks meemaak wat alcohol met een emotioneel instabiel persoon doet. Vandaar ook dat ik eerder heb gezegt dat het van mij verboden mag worden.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
hislordship zei:
Ikzelf ben 100% tege Alcohol omdat ik bijna dagelijks meemaak wat alcohol met een emotioneel instabiel persoon doet. Vandaar ook dat ik eerder heb gezegt dat het van mij verboden mag worden.
Klik om te vergroten...
Idd, die kunnen gewoon beter "echte" drugs gebruiken...
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
plantenbak zei:
hislordship zei:
Ikzelf ben 100% tege Alcohol omdat ik bijna dagelijks meemaak wat alcohol met een emotioneel instabiel persoon doet. Vandaar ook dat ik eerder heb gezegt dat het van mij verboden mag worden.
Klik om te vergroten...
Idd, die kunnen gewoon beter "echte" drugs gebruiken...
Klik om te vergroten...


Hier hebje een punt.
Er word gezegt dat als je emotioneel niet in orde bent dat je geen drugs moet doen[is idd waar]
Maargoed als de persoon waar ik het over heb gedronken heeft word ze een emotioneel wrak met zelfmoord neigingen...
Maar als ze geblowed heeft voelt ze zich helemaal happy en is ze dat ook.
Ook als ze nuchter is heeft ze nergens last van behalve dat ze dan wel vaak Saggo is dit komt denk ik meer doordat ze verslaafd is aan alcohol.

Voor mij is dat al bewijs genoeg dat Alcohol niks anders als troep is.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik was sarcastisch.
Dat 1 persoon niet tegen alcohol kan is vervelend maar dat bewijst nog niet dat alcohol troep is.
Ik heb de grootste lol op alcohol en wordt helemaal niet agressief oid.
Dat zou dus betekenen dat alcohol een wondermiddel is... :rolleyes:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#9
plantenbak zei:
Ik was sarcastisch.
Dat 1 persoon niet tegen alcohol kan is vervelend maar dat bewijst nog niet dat alcohol troep is.
Ik heb de grootste lol op alcohol en wordt helemaal niet agressief oid.
Dat zou dus betekenen dat alcohol een wondermiddel is... :rolleyes:
Klik om te vergroten...



Ik wil eigelijk alleen zeggen dat wanneer je dagelijks de negatieve kant van alcohol meemaakt dat je standpunt dan zeer makkelijk kan veranderen.

Dat alcolhol vanaf 18 word vind ik persoonlijk een goed plan want ik ben van mening dat de meeste jongeren er niet mee om kunnen gaan.
Ze zuipen alles door elkaar drinken Belachelijk veel en worden meestal agressief. en ze combineren het vaak met andere zooi zonder hier over na te denken wat de gevolgen kunnen zijn.

Er word niet voor niets gezegt ''Alcohol maakt meer kapot dan je lief is'' en ''Geniet maar drink met mate'' Helaas dat dit nooit serieus genomen word.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een totaal verbod is overdreven ja.
Alleen mocht deze er komen dan zal ik het niet erg vinden, [Ik geef toe als ik zelf nog zou drinken dat ik het dan wel erg had gevonden :grin: ]
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja ok, maar tussen 18 jaar of een totaal verbod zit nogal wat verschil.
Ik vind 18 jaar ook beter, maar een totaal verbod onzin.
Ik zie namelijk ook regelmatig de positieve kanten van alcohol.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar ik generaliseer niets, alcohol moet en kàn ook niet meer verdwijnen in mijn ogen.

Iedereen moet zijn eigen keuzes leven en als hij/zij voor diepe shit kiest moet die persoon zich er maar weer uithelpen. Maar eerlijke voorlichting à la Uitjebol (met iets meer nadelen mssn) zou al veel helpen denk ik.
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#13
alcohol vanaf 18 jaar vind ik een goed plan. :)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
HetEindeVanAlles zei:
deadlock zei:
Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?
Klik om te vergroten...

Idioten van het type dat outgaan als een geslaagde avond bezien.
Klik om te vergroten...
Dus generaliseren we alles maar aan elkaar.

En dat roept dan dat er zoveel soorten HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden :rolleyes: Inderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.

Mensen wat is dit toch met jullie hier. Omdat er een paar mensen zijn die het verkloten moet het maar voor iedereen in de ban? Snappen jullie wel wat je zegt? Als je er een labiel wrak van wordt, dan blijf je er toch simpelweg met je takken van af? En als je daar niet sterk voor genoeg bent, sorry hoor, maar dan ben jij degene die uit de maatschappij verwijderd moet worden. Niet het biertje van de bouwvakker die lekker wil ontspannen als hij na een dag hard werken thuis komt en gewoon simpelweg geen zin heeft in de 'veel minder gevaarlijke' (uhuh, dat valt nog te bezien want er is bizar weinig bekend over de lange termijn effecten) marihuana.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
deadlock zei:
Dus generaliseren we alles maar aan elkaar.

En dat roept dan dat er zoveel soorten HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden :rolleyes: Inderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.

Mensen wat is dit toch met jullie hier. Omdat er een paar mensen zijn die het verkloten moet het maar voor iedereen in de ban? Snappen jullie wel wat je zegt? Als je er een labiel wrak van wordt, dan blijf je er toch simpelweg met je takken van af? En als je daar niet sterk voor genoeg bent, sorry hoor, maar dan ben jij degene die uit de maatschappij verwijderd moet worden. Niet het biertje van de bouwvakker die lekker wil ontspannen als hij na een dag hard werken thuis komt.
Klik om te vergroten...
he-le-maal mee eens...
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#16
deadlock zei:
HetEindeVanAlles zei:
deadlock zei:
Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?
Klik om te vergroten...

Idioten van het type dat outgaan als een geslaagde avond bezien.
Klik om te vergroten...
Dus generaliseren we alles maar aan elkaar.

En dat roept dan dat er zoveel soorten HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden :rolleyes: Inderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.

Mensen wat is dit toch met jullie hier. Omdat er een paar mensen zijn die het verkloten moet het maar voor iedereen in de ban? Snappen jullie wel wat je zegt? Als je er een labiel wrak van wordt, dan blijf je er toch simpelweg met je takken van af? En als je daar niet sterk voor genoeg bent, sorry hoor, maar dan ben jij degene die uit de maatschappij verwijderd moet worden. Niet het biertje van de bouwvakker die lekker wil ontspannen als hij na een dag hard werken thuis komt en gewoon simpelweg geen zin heeft in de 'veel minder gevaarlijke' (uhuh, dat valt nog te bezien want er is bizar weinig bekend over de lange termijn effecten) marihuana.
Klik om te vergroten...

Wauw jij typt graag 'wijze dingen' op hé? Fantastisch voor je!

Ik zei: probeer je ouders maar eens wijs te maken dat alcohol een harddrug is en weed niet zo slecht is, ongeveer. En dan ga jij er zo'n reacties op zetten? Ik zeg toch niet dat alcohol weg moet, zeker niet! Een biertje op z'n tijd is lekker en tipsy zijn is ook niet zo erg. Alcohol kan een onschuldig genotsmiddel zijn maar ook een harddrug, snap je?
Ik vind het gewoon een schandaal dat mensen alcohol prezen en weed als een duivelsdrug bekijken! THC blijft een drug, maar het is helemaal niet zo slecht als de meeste mensen vinden, vind ik.

En dat roept dan dat er zoveel soorten HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden :rolleyes: Inderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.

KIJK, wat heeft DIT er nu weer mee te maken? 'En dat roept dan dat er zoveel sooren HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden'? Man, het interesseert mij niets hoeveel ouder jij bent en hoeveel diploma's je hebt maar probeer aub niet zo intelligent te doen. Ga nog wat drinken :)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#17
HetEindeVanAlles zei:
Wauw jij typt graag 'wijze dingen' op hé? Fantastisch voor je!
Klik om te vergroten...
Eerder voor de rest van de wereld. Misschien steken ze er nog eens wat van op.

Ik zei: probeer je ouders maar eens wijs te maken dat alcohol een harddrug is en weed niet zo slecht is, ongeveer. En dan ga jij er zo'n reacties op zetten? Ik zeg toch niet dat alcohol weg moet, zeker niet! Een biertje op z'n tijd is lekker en tipsy zijn is ook niet zo erg. Alcohol kan een onschuldig genotsmiddel zijn maar ook een harddrug, snap je?
Klik om te vergroten...
Exact hetzelfde gaat op voor marihuana. Trouwens, die reactie was niet alleen voor jou bedoeld, maar ook voor de rest van de verbied-het-maar-zeggers.

Ik vind het gewoon een schandaal dat mensen alcohol prezen en weed als een duivelsdrug bekijken! THC blijft een drug, maar het is helemaal niet zo slecht als de meeste mensen vinden, vind ik.
Klik om te vergroten...
Jij bent vast een Belg. Zowel mijn collega's (werk op een school) als vrienden, als familie, als buren, kijken helemaal niet raar op als er bij ons in de tuin of in huis een joint gerookt wordt. Als ik bij mijn moeder op bezoek ga vraagt ze of ik eerst even voor d'r langs de shop wil rijden.

KIJK, wat heeft DIT er nu weer mee te maken? 'En dat roept dan dat er zoveel sooren HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden'? Man, het interesseert mij niets hoeveel ouder jij bent en hoeveel diploma's je hebt maar probeer aub niet zo intelligent te doen. Ga nog wat drinken :)
Klik om te vergroten...
Hoezo "probeer" niet zo intelligent te doen. Als je niet snapt wat ik hierboven schreef, moet je terug naar school jochie. Het is geen intelligentie maar common fucking sense. Nogmaals; de reactie was niet alleen op jou bedoeld maar op iedereen die hier zomaar dingen roept zonder dat er bij nagedacht wordt.

Ga maar eens op zoek naar de topics over legalisatie hier.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, als je hier in België een joint opsteekt is dat hetzelfde als een spuit in je armen steken, voor véél mensen toch.

Ik geef toe dat je op bepaalde punten gelijk hebt... Ik denk dat mijn mening over weed niet echt zinvol is want er zijn gewoon te veel verschillen tussen NL - BEL. om het eens te zijn.
Hier is het vrij moeilijk om dagelijks te blowen (ten minste, tov. in NL), alcohol wordt hier echt... zwaar misbruikt en ik zie veel positievere dingen van weed. Komt dit bekend voor?

Maar ach, ik geef toe: ben nog te jong en te onwetend om een echte mening te hebben, nog een zeven jaar wachten en dan vervolgen we onze discussies, goed?
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bwah, denk net dat alcohol in België minder misbruikt wordt door onze biercultuur.
Hier vinden de meeste ouders het niet erg dat hun kind op zijn (haar) plechtige communie al eens een pintje drinkt, dan op z'n 14 mag ie (ze) af en toe wel eens een glaasje of 2 drinken..
En nu ga je zeggen: ja en ze worden 16 en het hek is volledig van de dam! Ik ga daar niet mee akkoord. De beschikbaarheid is er in België al veel vroeger, denk niet dat er nog een ander land ter wereld is waar de leeftijdscontrole voor alcohol zo laks is als hier, elke 14-jarige krijgt in 95% van de cafés sowieso bier.
Maar goed, we leren er tenminste mee omgaan van mensen die er verstand van hebben en die om ons geven, die al veel meegemaakt hebben met alcohol en die weten dat zat zijn big fun kan zijn maar dat het met mate moet. Net als menige Nederlander die vroeger veel geblowd heeft zijn kennis over wiet zal doorgeven en ook op gegeven moment zal zeggen "Het is niet echt gevaarlijk maar doe het met mate en geniet ervan". En daarom loopt ook daar het wietgebruik niet de spuigaten uit.

Nee liever ons systeem waarbij je ze kan laten proeven van alcohol op vroege leeftijd om dan al te zeggen dat zoiets met mate moet gebeuren, dat er genot moet aan verbonden zijn. In België heerst nog die gezellige Bourgondische cultuur, lekker thuis tafelen met vrienden en een paar flessen goeie Bordeaux of een paar lekkere trappisten.
Bespaar me het systeem van de Amerikanen, waar je van je 16 al met een dikke chevy van 500pk mag rondcrossen maar waar over alcohol alleen gezegd wordt "don't drink alcohol" tot ze 21 zijn, dan uitgaan en die dikke chevy van 30.000 dollar rechtstreeks tegen een boom knallen.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#20
geekos zei:
Bwah, denk net dat alcohol in België minder misbruikt wordt door onze biercultuur.
Hier vinden de meeste ouders het niet erg dat hun kind op zijn (haar) plechtige communie al eens een pintje drinkt, dan op z'n 14 mag ie (ze) af en toe wel eens een glaasje of 2 drinken..
En nu ga je zeggen: ja en ze worden 16 en het hek is volledig van de dam! Ik ga daar niet mee akkoord. De beschikbaarheid is er in België al veel vroeger, denk niet dat er nog een ander land ter wereld is waar de leeftijdscontrole voor alcohol zo laks is als hier, elke 14-jarige krijgt in 95% van de cafés sowieso bier.
Maar goed, we leren er tenminste mee omgaan van mensen die er verstand van hebben en die om ons geven, die al veel meegemaakt hebben met alcohol en die weten dat zat zijn big fun kan zijn maar dat het met mate moet. Net als menige Nederlander die vroeger veel geblowd heeft zijn kennis over wiet zal doorgeven en ook op gegeven moment zal zeggen "Het is niet echt gevaarlijk maar doe het met mate en geniet ervan". En daarom loopt ook daar het wietgebruik niet de spuigaten uit.

Nee liever ons systeem waarbij je ze kan laten proeven van alcohol op vroege leeftijd om dan al te zeggen dat zoiets met mate moet gebeuren, dat er genot moet aan verbonden zijn. In België heerst nog die gezellige Bourgondische cultuur, lekker thuis tafelen met vrienden en een paar flessen goeie Bordeaux of een paar lekkere trappisten.
Bespaar me het systeem van de Amerikanen, waar je van je 16 al met een dikke chevy van 500pk mag rondcrossen maar waar over alcohol alleen gezegd wordt "don't drink alcohol" tot ze 21 zijn, dan uitgaan en die dikke chevy van 30.000 dollar rechtstreeks tegen een boom knallen.
Klik om te vergroten...

Ja zo zou het er in Utopa aan toe gaan...

Alcohol vind ik wel gezellig, maar het wordt hier niet echt als drug bekeken. En dat is zo gevaarlijk vind ik. Alsof elke week dronken :kots: zijn goed en onschuldig is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."