Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums15 doden veel gewonden bij LoveParade Duisberg

15 doden veel gewonden bij LoveParade Duisberg

24 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kippenvel van deze foto, en alle andere foto's + beelden :(

F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van al die beelden waar mensen op elkaar liggen gedrukt krijg ik ook een naar gevoel. Twintig doden hoorde ik, en nog rond de 35 mensen zeer zwaar gewond waar ze voor het leven vrezen. Wow! Te erg!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
J0S zei:
Fishhead0707 zei:
Ik ben benieuwd of iemand dood door schuld wordt aangerekend.
Klik om te vergroten...

Ik ben bang dat ze ermee weg komen - volgens hen was het compleet veilig (blijkbaar niet heh?!) en was alles goed geregeld. Wel heeft de organisatie van de Love Parade bekend gemaakt dat dit de laatste Love Parade ooit was.
Klik om te vergroten...
Duitsland is normaal gesproken het land wat de hoogste veiligheidsvoorschriften hanteert voor zulke feesten.

Ik vind dit echt heel erg om te zien, ik krijg echt een brok in mijn keel.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Drientje zei:
J0S zei:
Fishhead0707 zei:
Ik ben benieuwd of iemand dood door schuld wordt aangerekend.
Klik om te vergroten...

Ik ben bang dat ze ermee weg komen - volgens hen was het compleet veilig (blijkbaar niet heh?!) en was alles goed geregeld. Wel heeft de organisatie van de Love Parade bekend gemaakt dat dit de laatste Love Parade ooit was.
Klik om te vergroten...
Duitsland is normaal gesproken het land wat de hoogste veiligheidsvoorschriften hanteert voor zulke feesten.

Ik vind dit echt heel erg om te zien, ik krijg echt een brok in mijn keel.
Klik om te vergroten...

het is echt ziek gewoon. Ik hoorde gister op het journaal dat onderzocht gaat worden of de organisatie dood door schuld kan worden aangerekend.

Het was inderdaad de laatste love parade ooit.

Ziek gewoon, echt verschrikkelijk.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
dit is wel egt ziek gewoon 19 doden al


wel jammer dat dit t laatste jaar is, had er altijd nog naar toe gewild
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Echt naar allemaal..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ondertussen al 20 doden. Vandaag is nog een meisje in het ziekenhuis aan haar verwondingen overleden.

Dit is echt te erg voor worden... Het is gewoon schokkend om te zien.

Moge de zielen van die jonge mensen rusten in vrede.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
En allemaal doodgedrukt he hoorde ik op het nieuws. Bizar hoor!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
En allemaal doodgedrukt he hoorde ik op het nieuws. Bizar hoor!
Klik om te vergroten...

Ja, inderdaad. Gewoon door de paniek. Mensen die elkaar dooddrukken/doodstampen. Dat vindt ik een zeer schokkend feit. :(

Ik heb dan wel weer veel respect voor die ene kerel uit Nederland, die drie mensen heeft gered daar.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een klote foto! :(
Vind het gewoon naar om te zien.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hoorde het toen ik vandaag thuis kwam van vakantie, een klasgenoot gaat er vaak heen, hopelijk is hij er dit jaar niet naar toe gegaan. Zo eens smsen...
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shit man toen ik 't topic opende 15 doden, nu al 21 :(

Heel veel sterkte aan hen die nu nog liggen te vechten voor hun leven, niet dat ze dit lezen maar het is de gedachte die telt..

Hoop dat alles goed is met je klasgenoot Petrovic!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wow, heftig. Dit soort dingen zouden toch te voorkomen moeten zijn. Zou je denken.
s
safcaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dodental al opgelopen naar 18!

Als ik zo die foto's bekijk en de berichten lees en vooral ook ooggetuigenverslagen hoor dan is het echt verschrikkelijk beangstigend geweest daar in die tunnel. Ongelooflijk dat dit heeft kunnen gebeuren! :(
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdens de Loveparade, een dance-evenement waar 1,4 miljoen mensen op af zijn gekomen, is een, nu nog onbekend, aantal doden te betreuren. De eerste berichten kwamen via onder andere de Twitter-stream van Mental Theo naar buiten.

"Duisburg in de stress! was het een aanslag? vielen er honderden van een muur? In ieder geval veel gewonden en doden? Echt heel erg", aldus Mental Theo.

Update 18.25 uur:

Volgens de laatste berichten zou er paniek in een tunnel zijn uitgebroken. Traumahelikopters zijn al ter plaatse en ook Nederlandse traumahelikopters zijn aangevraagd. De festivalorganisatie roept iedereen op naar huis te gaan. Het Duitse blad Bild spreekt inmiddels van een elfde dode.

Update 18.41 uur:

NOS Teletekst meldt nu dat er naast de overledenen in ieder geval ook tien zwaargewonden zijn gevallen, waarvan enkelen moesten worden gereanimeerd. Er ontstond massapaniek in een tunnel, wat leidde tot de doden en gewonden. Het festival lijkt vooralsnog door te gaan. De toegangswegen zijn wel afgesloten inmiddels en staan vol met traumahelikopters en wagens van hulpdiensten.

Update 18.55 uur:

Het dodental is inmiddels opgelopen tot vijftien. En er zijn 45 zwaargewonden.

Update 19.07 uur:

De reden dat het festival doorgaat is om verdere paniek bij de bezoekers te proberen te voorkomen, er kunnen echter geen nieuwe bezoekers meer bij. Iedereen die al onderweg is wordt verzocht huiswaarts te keren. Er gaan ook geruchten dat het gsm-netwerk er inmiddels uitligt. Er zijn 1.200 extra politieagenten op de been en 120 bussen besteld om de mensen straks rustig van het terrein af te kunnen krijgen.

Update 19.35 uur:

Een cameravrouw van de WDR, die op het moment van het ontstaan van de paniek in de tunnel aanwezig was, meldt dat de tunnel werd afgesloten omdat het terrein vol was. Vervolgens werden er een aantal mensen die het terrein op wilden agressief, wat leidde tot de paniek. Het festival had oorspronkelijk ruimte voor 500.000 bezoekers, maar dit aantal was al ruim overschreden.

Update 19.45 uur:

De WDR meldt dat ooggetuigen al meer dan een half uur voor de massapaniek de politie gewaarschuwd hebben. Nadat ze een stuk voor de poort tot stilstand kwamen en uiteindelijk geen lucht meer kregen, hadden ze zich met ellebogenwerk eruit kunnen werken. De ooggetuigen hebben daarna de politie gewaarschuwd voor paniek omdat er ook al meerdere mensen gevallen waren. De hekken waren dichtgegaan om te zorgen dat er niemand meer vanuit het station het festivalterrein op kon.

Ondertussen is ook bekend geworden dat de vijftien doden bestaan uit negen vrouwen en zes mannen.

Update 20.00 uur:

Er zouden nog tussen de 10 en 45 zwaargewonden zijn.

Update 20.10 uur:

Ondanks dat de trucks met de muziek nog volop blijven rijden raakt het festivalterrein steeds leger. Ook de treinen zijn weer begonnen met rijden om alle mensen weg te krijgen.

Update 20.20 uur:

Eigenlijk had het publiek eerst twee kilometer om moeten lopen naar het festivalterrein. De politie was echter bang dat de mensen andere manieren zouden zoeken om op het terrein te komen, en heeft daarom de weg via de tunnel geopend.

Mensen die via een trap naar boven wilden vluchten zijn daar enkele meters naar beneden gevallen.

Update 20.30 uur:

De WDR maakt melding van 130 gewonden in totaal.

Update 20.40:

Nadat het telefoonverkeer in eerste instantie onmogelijk was, begint het nu weer op gang te komen.

Foto's : http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-57495.html
Klik om te vergroten...

Zonde :(
s
safcaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aangrijpend...

F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vreselijk hoe dit heeft kunnen gebeuren!
Toen ik die tunnel op tv zag .... tsja dan weet je ook hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Afschuwelijk als je daar in staat of als je zo tot je dood komt. En ik vrees dat er nog meer dan 18 doden gaan vallen als ik de verhalen zo hoor.

DF'ers ook bij de LP geweest?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had het gezien op 't nieuws en ik vind het schandalig! Hoe kan je zo verschrikkelijk... (ik ga 't gewoon zeggen) ...DOM zijn?! Als er meer dan een miljoen mensen op een festival afkomen dan laat je ze toch niet door een kleine tunnel heen lopen?

Wat een onnodige manier om dood te gaan zeg...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Afschuwelijk, ik krijg kippenvel als ik naar de beelden en foto's kijk.... :( Ik persoonlijk ben een beetje fobisch voor grote mensenmassa's en zo'n ramp als dit, bevestigt mijn eigen angst nog eens extra. Las dat er inmiddels 19 doden te betreuren zijn.

Dit had echt niet mogen gebeuren! :( :( :( Mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers en nabestaanden. Zijn er trouwens nog DF'ers naar dit "feest" geweest?
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Inmiddels al 19 doden. Echt ziek gewoon, het ergste vind ik: De organisatie is gewaarschuwd vooraf en toch gewoon eigenwijs toch 1 ingang maken voor 1,5 miljoen mensen :openmouth:

Ik ben benieuwd of iemand dood door schuld wordt aangerekend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."