Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroenLinks: 'recht op roes' in uitgaansleven

GroenLinks: 'recht op roes' in uitgaansleven

36 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelfs mijn oma van 78 baalt van de 'vertrutting' van Amsterdam. Zelfs zij vindt het a-relaxed dat de coffeeshops sluiten, de paddo's verboden zijn en de Wallen op de schop gaan. Ze houdt van Amsterdam door dat vrije, makkelijke, alles kan en mag. 'Haar stad' gaat naar de klote (en zelf formuleert ze het precies zo :grin: )

Als zelfs de 'zeurbejaarden' er al over beginnen zit er toch best wel iets in die standpunten van GroenLinks.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk ze hiermee meer stemmen verliezen dan winnen eerlijk gezegd.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een 'bij de verslavingszorg bekende dealer' zou harddrugs mogen verkopen in de gebruikersruimten.
Klik om te vergroten...

Dit krijgen ze er echt nooit doorheen gedrukt.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Een 'bij de verslavingszorg bekende dealer' zou harddrugs mogen verkopen in de gebruikersruimten.
Klik om te vergroten...

Dit krijgen ze er echt nooit doorheen gedrukt.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, maar een geregistreerde apotheker met geteste drugs heeft misschien nog enige kans van slagen.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackRobBlunt zei:
Angramar Temenos zei:
Een 'bij de verslavingszorg bekende dealer' zou harddrugs mogen verkopen in de gebruikersruimten.
Klik om te vergroten...

Dit krijgen ze er echt nooit doorheen gedrukt.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, maar een geregistreerde apotheker met geteste drugs heeft misschien nog enige kans van slagen.
Klik om te vergroten...

Ja dit klinkt wel een beetje extreem, willen ze dealers ook nog eens gaan gedogen, hebben we helemaal een raar systeem... :confused: Maar voorderest ben ik het zeker eens met de standpunten. Ik bedoel maar, alle grote feesten in A'dam hebben tegenwoordig een zero-tolerance beleid. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens meer op. Je mag zelfs geen wiet meer mee nemen. OKay, je komt er 99% van de keren toch gewoon met je dope naar binnen.
Maar ''recht op roes'' vind ik wel een mooie! Als je je helemaal naar tering mag zuipen zonder dat iemand er iets van aantrekt vind ik dat alle andere drugs ook gewoon WEER moeten kunnen...
Met weer bedoel ik, in de jaren 90 kon je gewoon met je gebruikershoeveelheid naar binnen lopen: 2 pilletjes? loop maar door... Kon je ze binnen ook nog eens laten testen... Wat dat betreft zijn we er alleen maar op achteruit gegaan. Moet wel door al die christelijke partijen komen, die willen Nederland en Amsterdam omtoveren tot een ''60+ Tante Beb Theeleuter Vereniging''. Waar thee de meest harde drug van de samenleving is... Ja hoor eens... Opgesodemieterd... Weg met de vertrutting! :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toch wel enigsinds goed nieuws,

behalve het feit dat behalve in Amsterdam en geen fuck gaat veranderen.

De groenlinks hier in mijn gemeente is net zo rechts dan de CDA.
En aangezien het om de gemeenteraadsverkiezingen gaat, zal er geen fuck veranderen in Nederland.

Edit: 1000 posts, yeah!

Nu nog 10 MET inhoud en ik ga vooruit :smoke:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Angramar Temenos zei:
Een 'bij de verslavingszorg bekende dealer' zou harddrugs mogen verkopen in de gebruikersruimten.
Klik om te vergroten...

Dit krijgen ze er echt nooit doorheen gedrukt.
Klik om te vergroten...
Het zou me niet verbazen als dat in Amsterdam wel lukt. Gebruikersruimten zijn niets nieuws trouwens.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Een 'bij de verslavingszorg bekende dealer' zou harddrugs mogen verkopen in de gebruikersruimten.
Klik om te vergroten...

Dit krijgen ze er echt nooit doorheen gedrukt.
Klik om te vergroten...

Hoezo niet? Dit gebeurt al. Of het dan 'een bij de verslavingszorg bekende dealer' is weet ik niet. Maar het verstrekken van afgesproken hoeveelheden harddrugs (veelal heroine) in gebruikersruimten gebeurt al.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
En toen ze begonnen zijn met softdrugs te gedogen, hebben ze toch ook een aantal coffeeshops een vergunning gegeven ? Lijkt me hetzelfde.

Desalniettemin gaat dit natuurlijk allemaal nog lang niet gebeuren tenzij jullie met zijn allen heel hard je best gaan doen om heel nederland op groen links en D66 te laten stemmen zodat die samen een stuk of 80 zetels krijgen....
n
nultienLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ook al zou heel DF stemmen, dan maak je alsnog niet zo superveel zetels lijkt mij.

Aan de ene kant hoeft voor mij niet alles gedogen te worden (logisch),
Maar als je bv een pilletje op zak hebt, vind ik wel dat ze die shit mogen afpakken bijvoorbeeld, maar jouw dan wel lekker door laten lopen (heb het nu over politie:wink: )

Verder gebeurt het geven van heroine aan verslaafden toch ook al een tijdje?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
nultien zei:
Ook al zou heel DF stemmen, dan maak je alsnog niet zo superveel zetels lijkt mij.
Klik om te vergroten...
Even een vraagje eah. Over welke verkiezingen denk jij dat dit gaat, heb je enig idee van de huidige zetelverdeling en coalities in de verschillende stadsdeelraden en de volledige gemeente Amsterdam, een idee van de peilingen?

Wacht ik geef het antwoord wel; "Wat zijn verkiezingen?", "stadsdeelwattus? Is dat zoiets als hoek van holland?" en "Maurice de Hond!".

Aan de ene kant hoeft voor mij niet alles gedogen te worden (logisch),
Maar als je bv een pilletje op zak hebt, vind ik wel dat ze die shit mogen afpakken bijvoorbeeld, maar jouw dan wel lekker door laten lopen (heb het nu over politie:wink: )
Klik om te vergroten...
Stel he, dat ik deze brij tekst überhaupt zou begrijpen. Dan heb ik maar één vraag; Want?

Verder gebeurt het geven van heroine aan verslaafden toch ook al een tijdje?
Klik om te vergroten...
In experimenten is dat inderdaad gedaan maar normaliter verstrekt men methadon.
j
jooriesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een goede stap voorwaarts van GroenLinks. Als ik zou mogen stemmen, krijgen ze mijn stem.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raar dat dit hier nu pas staat, is volgens mij al nieuws van een paar maanden geleden. Wat het 'zieltjes winnen' argument een beetje onzinnig maakt. Overigens is Groen Links altijd wel tolerant geweest tegenover drugs, niet zo tolerant als D'66, maar dat is ondertussen wel veranderd. Positief vind ik!
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
De groenlinks hier in mijn gemeente is net zo rechts dan de CDA.
Klik om te vergroten...
Waarom denk je dat?
Zou het niet gewoon heel goed kunnen dat Groen Links in Goes gewoon in de minderheid is en dat ze daarom niet zo veel invloed hebben?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Twilight zei:
PepTalk zei:
De groenlinks hier in mijn gemeente is net zo rechts dan de CDA.
Klik om te vergroten...
Waarom denk je dat?
Zou het niet gewoon heel goed kunnen dat Groen Links in Goes gewoon in de minderheid is en dat ze daarom niet zo veel invloed hebben?
Klik om te vergroten...

Hier doelde ik op het gebied van drugs,

Ik denk het niet, maar weet van alle deelnemende partijen het lokale partijprogramma.
Hoe groot groen links hier is kan ik niet zeggen, wel dat ze veel samenwerken met de CDA.

Hier in zeeland is de SGP nog een van de grootste partijen, wat dus betekend dat het hier allemaal wat rechtser en vooral confessioneler aan toe gaat.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amsterdam vertrut, Rotterdam vertrut, heel Nederland vertrut. Kan iemand iets in hun drankje doen ofzo?
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Valt mee, ik heb het idee dat het langzaam beter gaat.
Ik lees namelijk hier dat de VVD het ook wilt reguleren. Dat is volgens mij een goede stap, want nu is het volgens mij ongeveer (of net niet) de meerderheid van de tweede kamer die er op een rationele en gezonde manier iets aan wilt doen.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is in ieder geval een goede wending, maar eerst zien dan geloven.
En drugs is niet het enige waarmee de boel vertrut kan worden. Kom binnenkort maar eens naar een dancefeestje in Rotterdam. Dan moet je in het volle licht staan, want anders krijgt de organisator geen vergunning.Terug on topic: Daar is Groen Links op dit moment direct bij betrokken. Zij zitten in het college dat dit evenementenbeleid heeft opgesteld. Kan er wel recht op roes in het uitgaansleven zijn, maar dan moet er wel een uitgaansleven zijn.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nu moeten we het allemaal weten jongens, allemaal stemmen op GroenLinks of D66 de volgende landelijke verkiezingen. :hearteyes:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rabbithole zei:
Nu moeten we het allemaal weten jongens, allemaal stemmen op GroenLinks of D66 de volgende landelijke verkiezingen. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
was ik sowieso al van plan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."