Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTeken het burgerinitiatief voor regulering van drugs!

Teken het burgerinitiatief voor regulering van drugs!

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
ATGC zei:
Maar wat zijn je bronnen voor die 7 claims en hun daadwerkelijke relevantie? (1) kan ik nog wel volgen want voor zover ik weet is pseudo-eph in .CZ makkelijk te krijgen.
Klik om te vergroten...
Er is een veelheid aan bronnen te noemen voor de verschillende feiten over internationale drugshandel op verschillende plekken ter wereld. Maar het handigst is als je dan bronnen raadpleegt die al die data verzamelen omdat ik anders nogal lang bezig ben.

Dus dan kan je het best het World Drug Report 2019 van het UNODC van de Verenigde Naties erbij pakken. Dat is een heel groot rapport maar je kan de claims er grotendeels in terugvinden.

World Drug Report 2025

World Drug Report 2025 A global reference on drug markets, trends and policy developments, the World Drug Report offers a wealth of data and analysis and in 2025 comprises several elements tailored to different audiences. The web-based Drug market patterns and trends contains the latest...
wdr.unodc.org wdr.unodc.org

Over de Europese drugsmarkten brengt het onderzoeksinsituut EMCDDA jaarlijks een rapport uit:

EU Drug Markets Report 2019 | The European Union Drugs Agency (EUDA)

EMCDDA home page EMCDDA
www.emcdda.europa.eu www.emcdda.europa.eu

Daarbij check ik dus ook regelmatig darkwebs om te zien waarvandaan drugs verkocht worden en voor welke prijs. Dat geeft ook een inkijkje in de drugsmarkten. Op die manier kun je zien dat MXE grotendeels uit het Verenigd Koninkrijk afkomstig is. Dat is iets wat niet in bovenstaande rapporten staat namelijk omdat zij zich niet specifiek op MXE focussen :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Op die manier kun je zien dat MXE grotendeels uit het Verenigd Koninkrijk afkomstig is.
Klik om te vergroten...
Oké jongens, ik verhuis naar Engeland, later.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Getekend! Laten ze maar eens met feiten over drugs geconfronteerd worden in plaats van dat ze alles maar gewoon wegwuiven voor hun eigen politieke agenda.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Done. Heb er niet veel hoop op dat er iets gaat veranderen maar het is misschien toch een begin.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een burgerinitiatief van stichting Drugsbeleid pleit voor verstandige legalisering van drugs.

Klik op de link om de petitie te tekenen:

| Stichting Drugsbeleid

drugsbeleid.nl drugsbeleid.nl

Dat burgerinitiatief haakt in op het nieuws van vanochtend in Trouw: dat D66, Jellinek en tientallen BN'ers pleiten voor een menselijker drugsbeleid.
Zie ook deze post: https://drugsforum.nl/threads/d66-zwengelt-discussie-over-legalisering-drugs-aan.66604/

Maar nu is er ook een burgerinitiatief. Als genoeg mensen die ondertekenen dan MOET de Tweede Kamer deze plannen bespreken.

"Na 100 jaar drugsverbod is duidelijk geworden wat in de jaren twintig in de VS al duidelijk werd met alcohol: een verbod op populaire genotsmiddelen werkt niet en maakt de samenleving onveiliger voor iedereen. De drugsoorlog veroorzaakt nu minstens de helft van alle criminaliteit in ons land.

Dat kost ons miljarden, maar drugs zijn overal verkrijgbaar en het gebruik neemt eerder toe dan af.

Het roer moet om naar beleid dat door experts uit alle rangen en standen allang wordt bepleit: naar stapsgewijze legalisering met zinvolle wetten en regels. Daarom zijn wij een burgerinitiatief gestart. Met 40.000 handtekeningen moet de tweede kamer de discussie hierover aangaan."
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goh hebben we nu eindelijk een onderwerp gevonden waarover we het allemaal eens zijn?! Dat is wel uniek voor ons forum :tonguewink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Hoe kunnen ze nou controleren of ik echt aan de Merelstraat woon?
Klik om te vergroten...
"Om vast te stellen of de bijgevoegde handtekeningen van kiesgerechtigden zijn, doet de commissie een steekproef." Dat gebeurt aan de hand van de gemeentelijke basisadministratie.

Burgerinitiatief | Tweede Kamer der Staten-Generaal

Een burgerinitiatief is een voorstel om een onderwerp voor te dragen voor behandeling door de Tweede Kamer. Het is gericht op het te voeren regeringsbeleid of het maken, wijzigen of intrekken van een wettelijke regeling.
www.tweedekamer.nl www.tweedekamer.nl
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Getekend :innocent:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Getekend!
Ganggang💯 zei:
Ik heb maar wat randoms ingevuld daar. Gotta stay anonymous.
Klik om te vergroten...
Waarom zou je? Als ze willen, weten ze toch al alles van je en als ze écht willen, dan weten ze zelfs meer van jou dan jijzelf!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Done. Goed initiatief!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wel vreemd ik teken vaak petities maar ze vragen nooit om je adres en geboortedatum.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb maar wat randoms ingevuld daar. Gotta stay anonymous.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Getekend!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Revolutionair zei:
Wel vreemd ik teken vaak petities maar ze vragen nooit om je adres en geboortedatum.
Klik om te vergroten...
Er zit een verschil tussen petities en burgerinitiatieven.

Een burgerinitiatief is een officiële politieke procedure. Daarbij kunnen burgers zich verenigen en zich melden bij de Tweede Kamer om een onderwerp op de politieke agenda zetten. Dat heet dus een burgerinitiatief. Maar je kan je vast voorstellen dat sommige mensen of organisaties misbruik willen maken van zo'n politieke procedure en net doen alsof ze heel veel ondertekenaars hebben. Daarom moeten de inschrijvingen bij een burgerinitiatief controleerbaar zijn, wat de reden is dat ze NAW-gegevens vragen.

Petities zijn gewoon online polls die staatsrechtelijk gezien eigenlijk geen waarde hebben, juist omdat je makkelijk met 10 verschillende namen kan stemmen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Ik heb maar wat randoms ingevuld daar. Gotta stay anonymous.
Klik om te vergroten...
Dit heeft dus geen zin want dan telt je stem gewoon niet.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor je antwoord wel honderden petities getekend dit was eerste met zoveel info zal er eens naar kijken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Dit heeft dus geen zin want dan telt je stem gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Hoe kunnen ze nou controleren of ik echt aan de Merelstraat woon?
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Done!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Done
P
PietjepostLid
01-01-2024, 00:00
#20
Getekend!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."