Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums19-jarige jongen overleden na drugsgebruik op technofeest

19-jarige jongen overleden na drugsgebruik op technofeest

35 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goh hé! "Drugs"...

Algemeen Dagblad, superkwaliteitskrant van Nederland.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eens met @FredKroket.

Wat @Demri en @Stratora schrijven is pure speculatie over vaccinatie en drugs.
Erg gevaarlijk dit soort reacties.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stratora zei:
Het enige wat ik me afvraag is wat de oorzaak zou kunnen zijn en als ik arts zou zijn zou ik daarbij niets uitsluiten, dat is geen speculeren maar onderzoeken vind ik.
Klik om te vergroten...
Dat onderzoek moeten we vooral overlaten aan mensen die daar voor opgeleid zijn en het hele plaatje kennen.
Dat onderzoek gebeurt echt wel.
Al het andere valt voor mij in de categorie verjaardagspraat en speculatie.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Point taken. Kzal de tekst ff aanpassen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
als je van de vaccinaties doodgaat had ik dat al 4x moeten zijn haha :P
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
@JohnGalt er is een apart Corona topic, daar kun je helemaal losgaan op dit onderwerp en daarom hoef ik hier ook niet in te gaan op deze onzin (‘dacht ik’, ‘gezond verstand’ en ‘gegeven’: allemaal zonder bron).
In andere topics is dit namelijk niet toegestaan.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Kom op, rot even op met die bullshit over vaccinaties. Er vallen niet een boel mensen om door die vaccinaties en er is al helemaal geen verband te trekken tussen iemand die overleden is op een festival + drugsgebruik.

Schaam je dat je zo'n onderwerp gebruikt om je politieke standpunt te pushen.

@Demri @Stratora
Klik om te vergroten...
En toch is er over de hele wereld een sterke correlatie te vinden (lees: niet perse causaal verband) tussen sterfte en vaccinatie. Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.
Zeehond zei:
Eens met @FredKroket.

Wat @Demri en @Stratora schrijven is pure speculatie over vaccinatie en drugs.
Erg gevaarlijk dit soort reacties.
Klik om te vergroten...
Met wat gezond verstand kun je wel een verband leggen, ook al is dit speculatie omdat dit niet onderzocht is/wordt. Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven. En als je hartschade hebt, een stofje tot je neemt dat extra stress voor je hart oplevert en flink staat te bewegen, dan is het niet zo onwaarschijnlijk.
De vraag is echter, om hoe grote populatie gaat het?
gekkemanlol zei:
als je van de vaccinaties doodgaat had ik dat al 4x moeten zijn haha :P
Klik om te vergroten...
Goed argument, dus van roken ga je ook niet dood? Dat hebben de meesten ook wel meer dan 4x gedaan!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
@JohnGalt er is een apart Corona topic, daar kun je helemaal losgaan op dit onderwerp en daarom hoef ik hier ook niet in te gaan op deze onzin (‘dacht ik’, ‘gezond verstand’ en ‘gegeven’: allemaal zonder bron).
In andere topics is dit namelijk niet toegestaan.
Klik om te vergroten...
Dat topic is gesloten en daarom
JohnGalt zei:
En toch is er over de hele wereld een sterke correlatie te vinden (lees: niet perse causaal verband) tussen sterfte en vaccinatie. Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.

Met wat gezond verstand kun je wel een verband leggen, ook al is dit speculatie omdat dit niet onderzocht is/wordt. Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven. En als je hartschade hebt, een stofje tot je neemt dat extra stress voor je hart oplevert en flink staat te bewegen, dan is het niet zo onwaarschijnlijk.
De vraag is echter, om hoe grote populatie gaat het?

Goed argument, dus van roken ga je ook niet dood? Dat hebben de meesten ook wel meer dan 4x gedaan!
Klik om te vergroten...
Mag je dit onderwerp mooi ergens anders bespreken @JohnGalt. Lees: niet op DF.

Fijne avond!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
JohnGalt zei:
En toch is er over de hele wereld een sterke correlatie te vinden (lees: niet perse causaal verband) tussen sterfte en vaccinatie. Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.

Met wat gezond verstand kun je wel een verband leggen, ook al is dit speculatie omdat dit niet onderzocht is/wordt. Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven. En als je hartschade hebt, een stofje tot je neemt dat extra stress voor je hart oplevert en flink staat te bewegen, dan is het niet zo onwaarschijnlijk.
De vraag is echter, om hoe grote populatie gaat het?

Goed argument, dus van roken ga je ook niet dood? Dat hebben de meesten ook wel meer dan 4x gedaan!
Klik om te vergroten...
Hou toch op man, waar heb je het over? Geen bronvermelding plus dezelfde copy paste onzin die je overal online ziet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
JohnGalt zei:
Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.
Klik om te vergroten...
JohnGalt zei:
Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven
Klik om te vergroten...
Dit gaat ook niet helemaal lekker. Lees je überhaupt wel wat je kopieert en plakt?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Dit gaat ook niet helemaal lekker. Lees je überhaupt wel wat je kopieert en plakt?
Klik om te vergroten...
Ik heb hem er al op aangesproken dat hij het onderwerp hier mag laten rusten. Het zou fijn zijn als jij dat dan ook doet :)
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou let op hoor "XTC DODEN VERDUBBELT SINDS VORIG JAAR"

En dan zitten we op wat? 6 doden?
Tegenover de gemiddelde 7000 ofzo van alcohol.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diep triest natuurlijk dat iemand overleden is.
Maar drugsgebruik word maar weer in het negatieve daglicht gezet.

Terwijl er zoveel meer slachtoffers vallen met alcohol en roken ( ook drugs natuurlijk )
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Klinkt ook wel een beetje als mogelijk 'excited delirium syndrome', maar dat is pure speculatie. Waarschijnlijk gaan we het niet weten, ik las in ieder geval dat er geen politieonderzoek ingesteld wordt omdat er geen sprake lijkt te zijn van drogeren. Ik zou toch wel benieuwd zijn van welke drug(s-combinatie) er dan precies een overdosis is genomen.
Klik om te vergroten...

Ja precies hier ben ik ook wel benieuwd naar.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Van dit soort nieuwsberichten raak je doorgaans meer gedesinformeerd dan dat je ervan geïnformeerd raakt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
'Man overleden na onverantwoord drugsgebruik '
S
SpaceilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zie wat reacties en conclusies over zijn al dan niet verstandigheid/verantwoordelijkheid of hoe het nieuws het brengt. Wat doet dat ertoe? Er is een negentienjarige jongen uit de bloei van zijn leven gerukt en dat is al verschrikkelijk genoeg. Laten we dat onderwerp niet misbruiken om over drugsgebruik in de media en/of onverstandig gebruik te insenueren
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Ah ik zag het artikel van het AD net ook voorbijkomen.


Ik moest ook gelijk denken aan een opwindingsdelier. Maar dat is inderdaad speculatie.
Ik begon ook gelijk allerlei drugs combos te bedenken die zoiets kunnen doen 😳

MDMA en 3-meo-pcp bijvoorbeeld
Klik om te vergroten...
Kun je mij uitleggen wat er zo slecht is aan de combinatie die je onderaan benoemd?😊

Zie in mijn omgeving veel mensen dat combineren met elkaar namelijk…
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo mijn maidenpost op dit voor mij inmiddels zeer bekende en illustere forum.
De Maassilo ben ik veel geweest, leuke plek, heel industrieel en rauw zoals Rotterdam is.

Maar hoe kan een arts zo snel bepalen wat de doodsoorzaak is zonder autopsie en aanvullend onderzoek?
Zeg maar bewijzen wat er is gebeurd. Dit is een heel trieste gebeurtenis voor de vrienden en familie van de desbetreffende jongen.
En dan deze kop er bij zetten is een mooi opzetje naar de nieuwe wet die alle RC's verbiedt.
Als paramedicus, ervaringsdeskundige en Techno liefhebber heb ik veel gezien geleerd en gehoord.
Maar zo snel een conclusie trekken is zelden goed.
Hopelijk komen ze er snel achter wat er daadwerkelijk is gebeurd/ gebruikten kunnen wij daar onze lering uit trekken.
Laat niet onverlet dat er een jong iemand ons is ontgaan. En daarvoor past enkel respect en waardigheid.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spaceil zei:
Ik zie wat reacties en conclusies over zijn al dan niet verstandigheid/verantwoordelijkheid of hoe het nieuws het brengt. Wat doet dat ertoe? Er is een negentienjarige jongen uit de bloei van zijn leven gerukt en dat is al verschrikkelijk genoeg. Laten we dat onderwerp niet misbruiken om over drugsgebruik in de media en/of onverstandig gebruik te insenueren
Klik om te vergroten...
Dat is verschrikkelijk inderdaad. Wat ook verschrikkelijk is, is de framing van de media wat betreft drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."