Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mooi report en fijn dat meerdere generaties mensen geestverruimende middelen kunnen waarderen (en dat delen). Wat betreft GHB heb ik zelf redelijke ervaring. De meesten vinden het opzich niet zo denderend, een ontspannen alcohol-achtige roes zonder de duizeligheid is mijn inziens de meest duidelijke beschrijving. Ik raad je aan om vooral rustig te beginnen (2-2,5 ml). Aanvoelen hoe je GHB voelt. Vervolgens bij doseren. Over het algemeen de helft of 3/4 van je vorige dosering. Je voelt op een gegeven moment wel een chillheid/roes die redelijk subtiel is. Als je het combineert, probeer dan GHB op de staart van MDMA te nemen (dat is echt relaxt en vrij onschuldig). Na een aantal keren leer je wel doseren/hoe jouw ghb zich verhoudt tot jouw lichaam en welke ml je dus kan pakken. Gebruik altijd een buisje. Na een tijdje verandert GHB bij de meesten van een 'subtiele drug' tot een echt go-to drug. Om verslaving te voorkomen zou ik het psychologisch koppelen aan bepaalde momenten. Als GHB bijvoorbeeld alleen een downer is voor na de XTC of enkel een feestelijk 'momentje' ipv een reguliere escapade raak je m.i. minder snel verslaafd. Veel plezier gewenst in ieder geval."
"De Dunne zei: Welke stimulanten gebruik je en hoeveel en hoe vaak? Welke benzo's gebruik je en hoeveel en hoe vaak? Lees je eigen teksten een door en wees dan eens eerlijk over het laatste stuk dat ik van je geciteerd heb. Ik gebruik ongeveer 2 maal per week stimulanten (ritalin) 3x benzoâs maar dat hangt ook zeer af van spanningsmomenten. Risico gebied en geval! symptoom van verslaveing. Je hoeft een drug niet dagelijks te gebruiken om er verslaafd aan te zijn. âŹïž Wees nu eens eerlijk tegen jezelf en re-frase dat stuk... đ„° ik besef mezelf dat ik op een risicogebied wandel, maar kan nu nog zeggen; nee dit past niet of gaat te ver, dit wil ik niet. Ben ergens bang op een punt te komen waar ik altijd wel functionaliteit in gebruiken zie Klik om te vergroten..."
"@Spyro dat is natuurlijk een beetje ongenuanceerd. MDMA werkt veel ingewikkelder dan dit. 'De magie' is een chemische reactie en dus altijd vloeiend. Dat je eerste keer altijd bijzonder blijft ligt dit m.i. vooral aan psychologische redenen. Als je jaren niet meer gebruikt reset je het tolerance level. Mijn advies zou zijn om lang niet meer te gebruiken. Dan voel je vanzelf wel weer die magie. Daarna om de drie maanden zou goed moeten zijn om te blijven genieten. Al bouw je zelfs dan een klein beetje tolerantie op."
"Nooit meer baseer je dan op je ervaring in de afgelopen jaren of op feiten? Hoewel er lange-termijn neurologische schade kan volgen na misbruik is 'nooit' toch iets te definitief als je bekijkt hoe het menselijk lichaam werkt. Ja, het herstel kan zeer lang duren (misschien wel jaren). Maar nooit meer herstellen is echt onzin en zo'n heftige conclusie baseren op anekdotische/persoonlijke ervaring is gevaarlijk. Er is voldoende wetenschappelijk materiaal op gebied van de lange-termijn effecten van MDMA."
"@MDMAZING De eerste keer chasen is denk ik nooit goed. Ik gaf ook aan dat ik denk dat een eerste ervaring nooit meer overeenkomt. Al betwijfel ik me of dat aan chemische factoren ligt. Ik denk toch vooral dat de psychologie van een eerste keer hier een rol in speelt."
"Wat ik vooral probeer te zeggen is dat je niet zomaar tegen iemand kunt zeggen op een forum 'omdat je dit middel misbruikt hebt zul je de magie nooit meer ervaren'. Dat is een vrij stevige conclusie die niet samenhangt met het wetenschappelijk materiaal m.b.t. MDMA, een conclusie die dus niet per se gegrond is. Je moet echt voorzichtig zijn als het gaat om conclusies over de long-term effecten van MDMA."
"Ik zie wat reacties en conclusies over zijn al dan niet verstandigheid/verantwoordelijkheid of hoe het nieuws het brengt. Wat doet dat ertoe? Er is een negentienjarige jongen uit de bloei van zijn leven gerukt en dat is al verschrikkelijk genoeg. Laten we dat onderwerp niet misbruiken om over drugsgebruik in de media en/of onverstandig gebruik te insenueren"
"Vanavond heb ik (M 25) een date gepland. Een avondje met mijzelf, mijn dj decks en enkele synthetische middelen om mijn zintuigen nog meer dan gebruikelijk open te stellen. Vanmiddag had ik al veel tijd gespendeerd om zorgvuldig een nieuwe selectie tracks te kiezen: techno met een diepe en trippy grondslag. Mijn kamer is netjes en gereed voor de trip. Voor mij persoonlijk een perfecte set en setting. Om 19:00 was het dan zover. Ik had net een goede maaltijd achter de kiezen. Tijd om in te stappen in een muzikale reis. Ik neem een halfje MDMA. Meestal duurt het wel even voordat dit bij mij inkickt. Ondertussen bezie ik mijn gedownloade tracks in Rekordbox. Ik analyseer de muziek en plaats cue points. Na ruim 3 kwartier bezig te zijn met de muziek, begin ik langzaam wat te voelen. Ik besluit dat dit het goede moment is om de 4-ho (20 MG) met te nemen. Terwijl ik de laatste loodjes leg aan mijn muzikale bibliotheek en de tracks exporteer naar de USB-stick, wordt ik overvallen door een sterk gevoel van euforie. Ik voel me goed, energiek en empathisch. Voordat ik aan mijn reis begin, spring ik nog snel onder de douche. Daar begin ik al de eerste (niet zo) subtiele hints van de 4-ho-met te voelen. Ik spring snel in een comfortabele joggingbroek en een T-shirt en vul een flesje ijskoud water. Ik set mijn intentie vast en mediteer: vandaag wil ik inzichten opdoen over mezelf en wil ik kunnen genieten van mijn muziek op een bijzondere manier. Eindelijk is het zover. Ik sta voor mijn dj-decks en laad een eerste track. Een remix van Celeda - The Underground is eerst aan de beurt. God wat klinkt de muziek fantastisch. Langzaam gebruik ik mijn decks om met loops verschillende tracks afwisselend in te brengen. Ik navigeer van 130 bpm naar 145 bpm. Zowel fysiek, als op het gebied van closed eyed visuals ga ik helemaal op in mijn mix. De MDMA zorgt voor een energieke en warme beleving van de muziek. Maar de 4-ho-met, dit middeltje zorgt dat ik elke aanpassing aan de equalizers intens ervaar, Ik mix magisch, tracks verwerven in elkaar zonder clashes en tonen zijn meer dan loepzuiver, Ik weet opeens precies waar ik moet tweaken om de heerlijkste soundscapes uit mijn speakers te krijgen. Het is bijna meditatief te noemen, zo diep als ik versmelt in mijn eindeloze mix van techno, Electro en Detroit. En dan om 22:00 is het tijd om mijn set af te ronden. De buren hebben immers ook rust nodig. Ik strijk neer op mijn bed voor wat ademhalingsoefeningen en introsperspectie. Ik realiseer mezelf dat ik de laatste tijd meer dan mogelijk beroep op mijzelf doe, en in een rustiger tempo moet voortgaan, ik ben slechts jong. Los van dit soort escapedes is een goede work-life balance key. Muziek is voor mij die ultieme balans. Je doet het puur om te genieten van de ontwikkelingen van frequenties over een tijdsbestek (frases), maar er is geen helder einddoel. Zo ook het leven. Slapen lukt nog niet, dus ik maak dankbaar gebruik van mijn synthesizer om diepgaande drones, ofwel langgerekte, soundscapes te createren bestaande uit heldere tonen waarin men met gemak verdrinkt. Dit is mijn eerste trip report. Gevoelens kunnen uiteraard uitgebreider, maar zijn ook complex in woorden te vatten. Muziek en je geest smelten samen en je bent zelf in control over het ruimteschip dat de koers door het heelal bepaald. Het voelde bijna alsof ik de muziek zelf was. Een belangrijk eindinzicht: ik ben helemaal geen amuzikale nietsnut en mag trots zijn op mezelf en de sets die ik reeds kan produceren. Na het nuchter terug te hebben geluisterd, zeer content. Dit is mijn eerste trip report dus relatief beperkt, maar ik houd van schrijven dus i'll get the hang of it."
"De angst voor verslaving; Misschien even een korte achtergrond. Ik feest al een aantal jaar (mijn studententijd). Daar begon mijn drugsgebruik: een pilletje, keta, ghb, speed., lsd en truffels. Heb het meeste interessante inmiddels wel gezien. Bovenstaande drugs zijn voor mij ook gelinkt aan speciale momenten, feestjes of nachtelijke escapades. De weken tijd merk ik dat ik vanwege een angstig karakter/angstoornis steeds meer naar benzoâs ben gaan grijpen. Eerst voor spannende momenten en toen steeds vaker (nog lang niet iedere dag, maar wel 3-4 dagen in de week). Nu heb ik de heerlijke combinatie van functionele stimulanten en benzoâs ontdekt. Het maakt me echt een supermens; razende concentratie en geen angst. Echter merk ik ook dat ik steeds vaker mijn eigen grenzen passeer. Ik kan nog wel nee zeggen of het laten en ben zeker niet âhardcore verslaafdâ maar vind het zorgelijk dat ik me niet altijd aan mijn afspraken houd en soms zelfs excuses bedenk om te gebruiken. De kern van het probleem lijkt te zitten in mijn gedachten over het functioneel kunnen inzetten van deze middelen, iets waarom ik geen moeite heb met partydrugs, die ik ook niet misbruik. nu is mijn concrete vraag aan jullie: hebben jullie tips, psychologische modellen of andere inzichten om deze drugs al dan niet nuttig maar voorzichtig in mijn leven te weven? Ik start nu zelf met een strak model van hoeveel stimulanten (1) en benzoâs (3) ik van mezelf mag gebruiken in de week. Dit ook niet gebonden aan functionaliteit maar aan ontspanning en/of vermaak. Zo hoop ik de mentale disconnectie te maken dat drugs functioneel kan zijn en mijn gevoelens aan te gaan, ook als ik die met drugs kan verbloemen. groetjes, Spaceil"