Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums19-jarige jongen overleden na drugsgebruik op technofeest

19-jarige jongen overleden na drugsgebruik op technofeest

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou let op hoor "XTC DODEN VERDUBBELT SINDS VORIG JAAR"

En dan zitten we op wat? 6 doden?
Tegenover de gemiddelde 7000 ofzo van alcohol.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diep triest natuurlijk dat iemand overleden is.
Maar drugsgebruik word maar weer in het negatieve daglicht gezet.

Terwijl er zoveel meer slachtoffers vallen met alcohol en roken ( ook drugs natuurlijk )
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goh hé! "Drugs"...

Algemeen Dagblad, superkwaliteitskrant van Nederland.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt ook wel een beetje als mogelijk 'excited delirium syndrome', maar dat is pure speculatie. Waarschijnlijk gaan we het niet weten, ik las in ieder geval dat er geen politieonderzoek ingesteld wordt omdat er geen sprake lijkt te zijn van drogeren. Ik zou toch wel benieuwd zijn van welke drug(s-combinatie) er dan precies een overdosis is genomen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ah ik zag het artikel van het AD net ook voorbijkomen.

Roze Olifant zei:
Klinkt ook wel een beetje als mogelijk 'excited delirium syndrome', maar dat is pure speculatie.
Klik om te vergroten...
Ik moest ook gelijk denken aan een opwindingsdelier. Maar dat is inderdaad speculatie.
Ik begon ook gelijk allerlei drugs combos te bedenken die zoiets kunnen doen 😳

MDMA en 3-meo-pcp bijvoorbeeld
S
SpaceilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zie wat reacties en conclusies over zijn al dan niet verstandigheid/verantwoordelijkheid of hoe het nieuws het brengt. Wat doet dat ertoe? Er is een negentienjarige jongen uit de bloei van zijn leven gerukt en dat is al verschrikkelijk genoeg. Laten we dat onderwerp niet misbruiken om over drugsgebruik in de media en/of onverstandig gebruik te insenueren
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Ah ik zag het artikel van het AD net ook voorbijkomen.


Ik moest ook gelijk denken aan een opwindingsdelier. Maar dat is inderdaad speculatie.
Ik begon ook gelijk allerlei drugs combos te bedenken die zoiets kunnen doen 😳

MDMA en 3-meo-pcp bijvoorbeeld
Klik om te vergroten...
Kun je mij uitleggen wat er zo slecht is aan de combinatie die je onderaan benoemd?😊

Zie in mijn omgeving veel mensen dat combineren met elkaar namelijk…
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spaceil zei:
Ik zie wat reacties en conclusies over zijn al dan niet verstandigheid/verantwoordelijkheid of hoe het nieuws het brengt. Wat doet dat ertoe? Er is een negentienjarige jongen uit de bloei van zijn leven gerukt en dat is al verschrikkelijk genoeg. Laten we dat onderwerp niet misbruiken om over drugsgebruik in de media en/of onverstandig gebruik te insenueren
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar daar is dit toch gewoon een drugsforum voor? Wat verwacht je?

Verder uiteraard vreselijk voor de jongen en zijn nabestaanden wat er gebeurd is.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spaceil zei:
Ik zie wat reacties en conclusies over zijn al dan niet verstandigheid/verantwoordelijkheid of hoe het nieuws het brengt. Wat doet dat ertoe? Er is een negentienjarige jongen uit de bloei van zijn leven gerukt en dat is al verschrikkelijk genoeg. Laten we dat onderwerp niet misbruiken om over drugsgebruik in de media en/of onverstandig gebruik te insenueren
Klik om te vergroten...

Het zijn niet de drugs, wel het onverantwoord gebruik.

In de meeste gevallen, niet altijd.
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag een bericht in het nieuws dat er een meisje van 18 op Rebellion in Haaren is overleden door waarschijnlijk drugsgebruik. Zo zonde van die jonge levens. Ik vraag me dan ook wel af wat en hoe er gebruikt is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Klopt, zeker combinatiegebruik, dat zie je ook heel erg terug als je op de internet zoekt naar medische case-reports van (fatale) drugsintoxicaties. Het gaat zelden om één middel. Onverwachte interacties (waar men dan ook niet altijd volgens vast protocol mee weet om te gaan als er RC's in het spel zijn, waar in de medische wereld nog weinig over gekend is), serotoninesyndroom, etc.

Of het gaat om indirecte gevolgen zoals oververhitting (met als een van de gevolgen bijv. het gevaarlijke rhabdomyolyse) of hersenoedeem door teveel water drinken. Dat zijn dan natuurlijk nog altijd wel in bepaalde zin gevolgen van drugsgebruik, maar veel nieuwskoppen weten het dan zo te brengen alsof iemand direct is overleden aan het XTC-pilletje, terwijl het meer gaat om het gedrag eromheen. En dan gaan de reacties op social media weer los over wat een zooi/troep het is.

Ik vind het wel goed dat tegenwoordig op veel festivals posters aan de muur hangen met waarschuwingen (althans, ik heb dat zelf al verschillende keren gezien): niet meer water drinken dan één glas per uur. En duidelijke verwijzing naar EHBO waar men zonder enige veroordeling terecht kan. Dat is waar je heen wil, dat zijn de zaken waar men voor moet waarschuwen, voorlichting, dat werkt veel beter dan mensen doodsbang maken voor middelen zelf.
Klik om te vergroten...
Preach, pink elephant!
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vorige maand ook al een jong meisje van 18 overleden na bezoek aan festival en ook bij haar was er drugs in het spel en nu in Haaren bij Rebellion. Dat is niet goed voor de naam van festivals, niet goed voor het recreatieve en verstandige gebruik van oa xtc en heel triest voor de verloren jonge levens en alle pijn en verdriet die daar bij komt kijken.
Nu reken ik me tot de categorie verstandige gebruikers, inlezen, pauzes inlassen , laten testen en je aan de maximale dosisering houden. Voor mij hou dat in om eens in de 3 a 4 maanden wat xtc te consumeren die getest is en nooit hoger ga dan 120 mg ( ik weeg 80 kg) , geen alcohol maar beperkt water drinken ( 1/2 liter per 1 a 1,5 uur) . Voor gebruik de nodige extra vitamine supplementen en gaan. Eerste dosis is 3/4 en na 2 uur gaat de resterende 1/4 erbij. Gevolg is dat ik een lekkere roes heb maar er nog bij ben. En dat laatste zie ik bij veel jongeren volledig fout gaan, ik sprak jongeren die zo ongelooflijk strak staan en heel ver weg zijn dat ik vaak mijn bezorgdheid uitspreek .Drugs kunnen als kers op de taart heel leuk zijn maar ik heb bij sommige toch het idee dat ze nemen om te ontvluchten en ondanks dat ik dat begrijp, ben ook jong geweest, is het toch jammer om te zien.

Wat de jongeren die overleden zijn aan drugs genomen hebben lijkt me belangrijk om te weten , combi’s, vervuilde spullen, water vergiftiging, reeds aanwezige gezondheidsklachten .* tekst aangepast en op opmerkingen zijn verwijderd.
Legaliseren en reguleren met duidelijke kwaliteitsnormen zou een mooie stap voorwaarts zijn en er is al wat politieke wil maar het trieste overlijden van jonge mensen doet de publieke opinie geen goed.
Uiteraard het is triest en laten we hopen dat men wat verstandiger gaat gebruiken en dat het van drugs misbruik naar drugs gebruik gaat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
als je van de vaccinaties doodgaat had ik dat al 4x moeten zijn haha :P
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
@JohnGalt er is een apart Corona topic, daar kun je helemaal losgaan op dit onderwerp en daarom hoef ik hier ook niet in te gaan op deze onzin (‘dacht ik’, ‘gezond verstand’ en ‘gegeven’: allemaal zonder bron).
In andere topics is dit namelijk niet toegestaan.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Kom op, rot even op met die bullshit over vaccinaties. Er vallen niet een boel mensen om door die vaccinaties en er is al helemaal geen verband te trekken tussen iemand die overleden is op een festival + drugsgebruik.

Schaam je dat je zo'n onderwerp gebruikt om je politieke standpunt te pushen.

@Demri @Stratora
Klik om te vergroten...
En toch is er over de hele wereld een sterke correlatie te vinden (lees: niet perse causaal verband) tussen sterfte en vaccinatie. Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.
Zeehond zei:
Eens met @FredKroket.

Wat @Demri en @Stratora schrijven is pure speculatie over vaccinatie en drugs.
Erg gevaarlijk dit soort reacties.
Klik om te vergroten...
Met wat gezond verstand kun je wel een verband leggen, ook al is dit speculatie omdat dit niet onderzocht is/wordt. Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven. En als je hartschade hebt, een stofje tot je neemt dat extra stress voor je hart oplevert en flink staat te bewegen, dan is het niet zo onwaarschijnlijk.
De vraag is echter, om hoe grote populatie gaat het?
gekkemanlol zei:
als je van de vaccinaties doodgaat had ik dat al 4x moeten zijn haha :P
Klik om te vergroten...
Goed argument, dus van roken ga je ook niet dood? Dat hebben de meesten ook wel meer dan 4x gedaan!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
@JohnGalt er is een apart Corona topic, daar kun je helemaal losgaan op dit onderwerp en daarom hoef ik hier ook niet in te gaan op deze onzin (‘dacht ik’, ‘gezond verstand’ en ‘gegeven’: allemaal zonder bron).
In andere topics is dit namelijk niet toegestaan.
Klik om te vergroten...
Dat topic is gesloten en daarom
JohnGalt zei:
En toch is er over de hele wereld een sterke correlatie te vinden (lees: niet perse causaal verband) tussen sterfte en vaccinatie. Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.

Met wat gezond verstand kun je wel een verband leggen, ook al is dit speculatie omdat dit niet onderzocht is/wordt. Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven. En als je hartschade hebt, een stofje tot je neemt dat extra stress voor je hart oplevert en flink staat te bewegen, dan is het niet zo onwaarschijnlijk.
De vraag is echter, om hoe grote populatie gaat het?

Goed argument, dus van roken ga je ook niet dood? Dat hebben de meesten ook wel meer dan 4x gedaan!
Klik om te vergroten...
Mag je dit onderwerp mooi ergens anders bespreken @JohnGalt. Lees: niet op DF.

Fijne avond!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."