Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums19-jarige jongen overleden na drugsgebruik op technofeest

19-jarige jongen overleden na drugsgebruik op technofeest

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diep triest natuurlijk dat iemand overleden is.
Maar drugsgebruik word maar weer in het negatieve daglicht gezet.

Terwijl er zoveel meer slachtoffers vallen met alcohol en roken ( ook drugs natuurlijk )
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goh hé! "Drugs"...

Algemeen Dagblad, superkwaliteitskrant van Nederland.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Demri zei:
Vandaag een bericht in het nieuws dat er een meisje van 18 op Rebellion in Haaren is overleden door waarschijnlijk drugsgebruik. Zo zonde van die jonge levens. Ik vraag me dan ook wel af wat en hoe er gebruikt is.
Klik om te vergroten...
Vervuilde drugs of combinatie gebruik zijn vaak redenen. Niet zozeer een overdosis van een bepaalde stof maar meer de bijwerkingen zijn vaak fataal.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Demri zei:
Vandaag een bericht in het nieuws dat er een meisje van 18 op Rebellion in Haaren is overleden door waarschijnlijk drugsgebruik. Zo zonde van die jonge levens. Ik vraag me dan ook wel af wat en hoe er gebruikt is.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me ook af wat en hoe ze hebben gebruikt. Wat de doodsoorzaak was. En of er onderliggend lijden was.

Vorig jaar was er in het nieuws dat er een Nederlander op een Belgisch festival is overleden. Hij zou XTC, 3-MMC en Methylone bij zich hebben gehad. Ben heel benieuwd of hij dit heeft gecombineerd. En wat de doodsoorzaak was. En of er eventueel onderliggend lijden was.

Als een bepaalde combi bij verschillende personen tot de dood heeft geleid, dan zou het fijn zijn als er een alert uit gaat.
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat kan best. Heel erg. Zo jong nog.
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAutist zei:
Ik vraag me ook af wat en hoe ze hebben gebruikt. Wat de doodsoorzaak was. En of er onderliggend lijden was.

Vorig jaar was er in het nieuws dat er een Nederlander op een Belgisch festival is overleden. Hij zou XTC, 3-MMC en Methylone bij zich hebben gehad. Ben heel benieuwd of hij dit heeft gecombineerd. En wat de doodsoorzaak was. En of er eventueel onderliggend lijden was.

Als een bepaalde combi bij verschillende personen tot de dood heeft geleid, dan zou het fijn zijn als er een alert uit gaat.
Klik om te vergroten...
Ja dat zou fijn zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Vervuilde drugs of combinatie gebruik zijn vaak redenen. Niet zozeer een overdosis van een bepaalde stof maar meer de bijwerkingen zijn vaak fataal.
Klik om te vergroten...

Klopt, zeker combinatiegebruik, dat zie je ook heel erg terug als je op de internet zoekt naar medische case-reports van (fatale) drugsintoxicaties. Het gaat zelden om één middel. Onverwachte interacties (waar men dan ook niet altijd volgens vast protocol mee weet om te gaan als er RC's in het spel zijn, waar in de medische wereld nog weinig over gekend is), serotoninesyndroom, etc.

Of het gaat om indirecte gevolgen zoals oververhitting (met als een van de gevolgen bijv. het gevaarlijke rhabdomyolyse) of hersenoedeem door teveel water drinken. Dat zijn dan natuurlijk nog altijd wel in bepaalde zin gevolgen van drugsgebruik, maar veel nieuwskoppen weten het dan zo te brengen alsof iemand direct is overleden aan het XTC-pilletje, terwijl het meer gaat om het gedrag eromheen. En dan gaan de reacties op social media weer los over wat een zooi/troep het is.

Ik vind het wel goed dat tegenwoordig op veel festivals posters aan de muur hangen met waarschuwingen (althans, ik heb dat zelf al verschillende keren gezien): niet meer water drinken dan één glas per uur. En duidelijke verwijzing naar EHBO waar men zonder enige veroordeling terecht kan. Dat is waar je heen wil, dat zijn de zaken waar men voor moet waarschuwen, voorlichting, dat werkt veel beter dan mensen doodsbang maken voor middelen zelf.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Klopt, zeker combinatiegebruik, dat zie je ook heel erg terug als je op de internet zoekt naar medische case-reports van (fatale) drugsintoxicaties. Het gaat zelden om één middel. Onverwachte interacties (waar men dan ook niet altijd volgens vast protocol mee weet om te gaan als er RC's in het spel zijn, waar in de medische wereld nog weinig over gekend is), serotoninesyndroom, etc.

Of het gaat om indirecte gevolgen zoals oververhitting (met als een van de gevolgen bijv. het gevaarlijke rhabdomyolyse) of hersenoedeem door teveel water drinken. Dat zijn dan natuurlijk nog altijd wel in bepaalde zin gevolgen van drugsgebruik, maar veel nieuwskoppen weten het dan zo te brengen alsof iemand direct is overleden aan het XTC-pilletje, terwijl het meer gaat om het gedrag eromheen. En dan gaan de reacties op social media weer los over wat een zooi/troep het is.

Ik vind het wel goed dat tegenwoordig op veel festivals posters aan de muur hangen met waarschuwingen (althans, ik heb dat zelf al verschillende keren gezien): niet meer water drinken dan één glas per uur. En duidelijke verwijzing naar EHBO waar men zonder enige veroordeling terecht kan. Dat is waar je heen wil, dat zijn de zaken waar men voor moet waarschuwen, voorlichting, dat werkt veel beter dan mensen doodsbang maken voor middelen zelf.
Klik om te vergroten...
Preach, pink elephant!
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vorige maand ook al een jong meisje van 18 overleden na bezoek aan festival en ook bij haar was er drugs in het spel en nu in Haaren bij Rebellion. Dat is niet goed voor de naam van festivals, niet goed voor het recreatieve en verstandige gebruik van oa xtc en heel triest voor de verloren jonge levens en alle pijn en verdriet die daar bij komt kijken.
Nu reken ik me tot de categorie verstandige gebruikers, inlezen, pauzes inlassen , laten testen en je aan de maximale dosisering houden. Voor mij hou dat in om eens in de 3 a 4 maanden wat xtc te consumeren die getest is en nooit hoger ga dan 120 mg ( ik weeg 80 kg) , geen alcohol maar beperkt water drinken ( 1/2 liter per 1 a 1,5 uur) . Voor gebruik de nodige extra vitamine supplementen en gaan. Eerste dosis is 3/4 en na 2 uur gaat de resterende 1/4 erbij. Gevolg is dat ik een lekkere roes heb maar er nog bij ben. En dat laatste zie ik bij veel jongeren volledig fout gaan, ik sprak jongeren die zo ongelooflijk strak staan en heel ver weg zijn dat ik vaak mijn bezorgdheid uitspreek .Drugs kunnen als kers op de taart heel leuk zijn maar ik heb bij sommige toch het idee dat ze nemen om te ontvluchten en ondanks dat ik dat begrijp, ben ook jong geweest, is het toch jammer om te zien.

Wat de jongeren die overleden zijn aan drugs genomen hebben lijkt me belangrijk om te weten , combi’s, vervuilde spullen, water vergiftiging, reeds aanwezige gezondheidsklachten .* tekst aangepast en op opmerkingen zijn verwijderd.
Legaliseren en reguleren met duidelijke kwaliteitsnormen zou een mooie stap voorwaarts zijn en er is al wat politieke wil maar het trieste overlijden van jonge mensen doet de publieke opinie geen goed.
Uiteraard het is triest en laten we hopen dat men wat verstandiger gaat gebruiken en dat het van drugs misbruik naar drugs gebruik gaat.
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stratora zei:
Vorige maand ook al een jong meisje van 18 overleden na bezoek aan festival en ook bij haar was er drugs in het spel en nu in Haaren bij Rebellion. Dat is niet goed voor de naam van festivals, niet goed voor het recreatieve en verstandige gebruik van oa xtc en heel triest voor de verloren jonge levens en alle pijn en verdriet die daar bij komt kijken.
Nu reken ik me tot de categorie verstandige gebruikers, inlezen, pauzes inlassen , laten testen en je aan de maximale dosisering houden. Voor mij hou dat in om eens in de 3 a 4 maanden wat xtc te consumeren die getest is en nooit hoger ga dan 120 mg ( ik weeg 80 kg) , geen alcohol maar beperkt water drinken ( 1/2 liter per 1 a 1,5 uur) . Voor gebruik de nodige extra vitamine supplementen en gaan. Eerste dosis is 3/4 en na 2 uur gaat de resterende 1/4 erbij. Gevolg is dat ik een lekkere roes heb maar er nog bij ben. En dat laatste zie ik bij veel jongeren volledig fout gaan, ik sprak jongeren die zo ongelooflijk strak staan en heel ver weg zijn dat ik vaak mijn bezorgdheid uitspreek .Drugs kunnen als kers op de taart heel leuk zijn maar ik heb bij sommige toch het idee dat ze nemen om te ontvluchten en ondanks dat ik dat begrijp, ben ook jong geweest, is het toch jammer om te zien.

Wat de jongeren die overleden zijn aan drugs genomen hebben lijkt me belangrijk om te weten , combi’s, vervuilde spullen, water vergiftiging, reeds aanwezige gezondheidsklachten en misschien wel, en nu komt ie, gevaccineerd tegen corona waar ook steeds meer zorgwekkende verhalen over opduiken.
Legaliseren en reguleren met duidelijke kwaliteitsnormen zou een mooie stap voorwaarts zijn en er is al wat politieke wil maar het trieste overlijden van jonge mensen doet de publieke opinie geen goed.
Uiteraard het is triest en laten we hopen dat men wat verstandiger gaat gebruiken en dat het van drugs misbruik naar drugs gebruik gaat.
Klik om te vergroten...
Ja die vaccinaties schoten ook meteen door mijn gedachten. Er vallen in mijn omgeving echt veel mensen om🥲
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kom op, rot even op met die bullshit over vaccinaties. Er vallen niet een boel mensen om door die vaccinaties en er is al helemaal geen verband te trekken tussen iemand die overleden is op een festival + drugsgebruik.

Schaam je dat je zo'n onderwerp gebruikt om je politieke standpunt te pushen.

@Demri @Stratora
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eens met @FredKroket.

Wat @Demri en @Stratora schrijven is pure speculatie over vaccinatie en drugs.
Erg gevaarlijk dit soort reacties.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stratora zei:
Het enige wat ik me afvraag is wat de oorzaak zou kunnen zijn en als ik arts zou zijn zou ik daarbij niets uitsluiten, dat is geen speculeren maar onderzoeken vind ik.
Klik om te vergroten...
Dat onderzoek moeten we vooral overlaten aan mensen die daar voor opgeleid zijn en het hele plaatje kennen.
Dat onderzoek gebeurt echt wel.
Al het andere valt voor mij in de categorie verjaardagspraat en speculatie.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Point taken. Kzal de tekst ff aanpassen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
als je van de vaccinaties doodgaat had ik dat al 4x moeten zijn haha :P
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
@JohnGalt er is een apart Corona topic, daar kun je helemaal losgaan op dit onderwerp en daarom hoef ik hier ook niet in te gaan op deze onzin (‘dacht ik’, ‘gezond verstand’ en ‘gegeven’: allemaal zonder bron).
In andere topics is dit namelijk niet toegestaan.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Kom op, rot even op met die bullshit over vaccinaties. Er vallen niet een boel mensen om door die vaccinaties en er is al helemaal geen verband te trekken tussen iemand die overleden is op een festival + drugsgebruik.

Schaam je dat je zo'n onderwerp gebruikt om je politieke standpunt te pushen.

@Demri @Stratora
Klik om te vergroten...
En toch is er over de hele wereld een sterke correlatie te vinden (lees: niet perse causaal verband) tussen sterfte en vaccinatie. Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.
Zeehond zei:
Eens met @FredKroket.

Wat @Demri en @Stratora schrijven is pure speculatie over vaccinatie en drugs.
Erg gevaarlijk dit soort reacties.
Klik om te vergroten...
Met wat gezond verstand kun je wel een verband leggen, ook al is dit speculatie omdat dit niet onderzocht is/wordt. Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven. En als je hartschade hebt, een stofje tot je neemt dat extra stress voor je hart oplevert en flink staat te bewegen, dan is het niet zo onwaarschijnlijk.
De vraag is echter, om hoe grote populatie gaat het?
gekkemanlol zei:
als je van de vaccinaties doodgaat had ik dat al 4x moeten zijn haha :P
Klik om te vergroten...
Goed argument, dus van roken ga je ook niet dood? Dat hebben de meesten ook wel meer dan 4x gedaan!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
@JohnGalt er is een apart Corona topic, daar kun je helemaal losgaan op dit onderwerp en daarom hoef ik hier ook niet in te gaan op deze onzin (‘dacht ik’, ‘gezond verstand’ en ‘gegeven’: allemaal zonder bron).
In andere topics is dit namelijk niet toegestaan.
Klik om te vergroten...
Dat topic is gesloten en daarom
JohnGalt zei:
En toch is er over de hele wereld een sterke correlatie te vinden (lees: niet perse causaal verband) tussen sterfte en vaccinatie. Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.

Met wat gezond verstand kun je wel een verband leggen, ook al is dit speculatie omdat dit niet onderzocht is/wordt. Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven. En als je hartschade hebt, een stofje tot je neemt dat extra stress voor je hart oplevert en flink staat te bewegen, dan is het niet zo onwaarschijnlijk.
De vraag is echter, om hoe grote populatie gaat het?

Goed argument, dus van roken ga je ook niet dood? Dat hebben de meesten ook wel meer dan 4x gedaan!
Klik om te vergroten...
Mag je dit onderwerp mooi ergens anders bespreken @JohnGalt. Lees: niet op DF.

Fijne avond!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
JohnGalt zei:
En toch is er over de hele wereld een sterke correlatie te vinden (lees: niet perse causaal verband) tussen sterfte en vaccinatie. Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.

Met wat gezond verstand kun je wel een verband leggen, ook al is dit speculatie omdat dit niet onderzocht is/wordt. Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven. En als je hartschade hebt, een stofje tot je neemt dat extra stress voor je hart oplevert en flink staat te bewegen, dan is het niet zo onwaarschijnlijk.
De vraag is echter, om hoe grote populatie gaat het?

Goed argument, dus van roken ga je ook niet dood? Dat hebben de meesten ook wel meer dan 4x gedaan!
Klik om te vergroten...
Hou toch op man, waar heb je het over? Geen bronvermelding plus dezelfde copy paste onzin die je overal online ziet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
JohnGalt zei:
Overigens is dit dacht ik voornamelijk bij de oudere leeftijdscategorieën.
Klik om te vergroten...
JohnGalt zei:
Het is een gegeven dat bij voornamelijk jongeren er (tijdelijk?) hartschade kan ontstaan, de reden waarom diverse landen de vaccins nu enkel nog aan 50+'ers geven
Klik om te vergroten...
Dit gaat ook niet helemaal lekker. Lees je überhaupt wel wat je kopieert en plakt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."