Ik geloof wel een in hoeveelheden. Iemand die het zich kan permitteren kan gezond blijven en goed leven met bijna iedere drug. 1 glas goede wijn per dag bij het eten is nog altijd gezond volgens bepaalde literatuur.
Heeft indd ook met zoveel meer te maken. Als je dagelijks bij een lekkere maaltijd een glas wijn drinkt is dit volgens mij gewoon gezond, wetenschappelijk bewezen of niet. Maar met 2 ist al gouw elk helft vd fles. Maar dan nog, is dat nog steeds niet beter dan liters frisdrank en energy drinks (waar ik me wel schuldig aan maak)?
Een bepaalde hoeveelheid heroïne kan ook nog positief bijdragen aan een evenwichtig leven.
Maar weinig mensen kunnen levenlang controle behouden.
Een bepaalde hoeveelheid heroïne positief, is dat niet een contradictio in terminis? Daar dit spul net een korte 'flash' met hevig gevoel van genot en euforie geeft en daarna vooral een verdovend roes effect van meerdere uren en daarom zo giga verslavend
En dan kun je maar beter verslaafd raken aan sporten, werken
Ook niet volledig waar e, verslaafd aan (top)sport heeft ook al voor hartfalen gezorgd.
En verslaafd aan werken kan dan weer burnouts, stress, sociale problemen veroorzaken.
en zal een verslaving aan heroïne of cocaïne het meest bijdragen aan dramatische neerwaartse spiraal. En fulltime drinken zal ook wel heel erg pijnlijk zijn voor je lichaam.
Doe geen van deze 3, zijn indd wel 3 drugs die enorm gekend zijn om hoge verslavingskans.
Hier eerder met momenten verslaafd geraakt aan amfetamine-rc's en 6-APB, maar niet dagelijks eerder 2wekelijks int slechtste geval tijdje wekelijks.
Benzo's en benzo rc's wel eens ferm verslaafd aan geraakt.
Ik heb constant behoefte gehad aan meerdere drugs, oa nicotine, caffeine, wiet met zijn THC, Benzodiazepines (gevolgd door Pregabaline) en in het verleden feestjes met veel alcohol. En ja, alcohol was slechtste voor mijn lichaam al was roken ook pijnlijk.
Wel nog de bravere drugs, met wel een ⚠️ bij benzo's.
Alcohol slechtste, door op moment zelf veel lichamelijke en geestelijke klachten te hebben of om moeilijk en pijnlijk om ermee te stoppen, dito vraag mbt roken.