Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBouchez: stop alle druggebruikers in de gevangenis gatverdamme

Bouchez: stop alle druggebruikers in de gevangenis gatverdamme

19 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
www.nieuwsblad.be

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez wil druggebruikers naar gevangenis sturen: “We hebben strafrechtelijke sancties nodig, zelfs voor cannabis”

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez wil druggebruikers voor de keuze stellen: gevangenis of medische begeleiding. “Zelfs voor cannabis”, klinkt het in ‘La Dernière Heure’.
www.nieuwsblad.be www.nieuwsblad.be

"Mensen die xtc-pillen slikken, cocaïne of ketamine snuiven, en crack of cannabis roken, moeten begrijpen dat ze zware criminaliteit, terrorisme en politieke destabilisatie financieren, vindt Bouchez. Daarom maakt hij naar eigen zeggen ook geen onderscheid tussen hard- en softdrugs. “Vandaar de noodzaak van strafrechtelijke sancties. Omdat wij geloven dat er nog steeds mensen zijn die bang zijn voor de gevangenis.”

Dit is dus een "liberaal".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
www.nieuwsblad.be

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez wil druggebruikers naar gevangenis sturen: “We hebben strafrechtelijke sancties nodig, zelfs voor cannabis”

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez wil druggebruikers voor de keuze stellen: gevangenis of medische begeleiding. “Zelfs voor cannabis”, klinkt het in ‘La Dernière Heure’.
www.nieuwsblad.be www.nieuwsblad.be

"Mensen die xtc-pillen slikken, cocaïne of ketamine snuiven, en crack of cannabis roken, moeten begrijpen dat ze zware criminaliteit, terrorisme en politieke destabilisatie financieren, vindt Bouchez. Daarom maakt hij naar eigen zeggen ook geen onderscheid tussen hard- en softdrugs. “Vandaar de noodzaak van strafrechtelijke sancties. Omdat wij geloven dat er nog steeds mensen zijn die bang zijn voor de gevangenis.”

Dit is dus een "liberaal".
Klik om te vergroten...
Komt over als een hele redelijke man, echt een vent die je uitnodigt op je feestje om de gezelligheid er in te krijgen
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Komt over als een hele redelijke man, echt een vent die je uitnodigt op je feestje om de gezelligheid er in te krijgen
Klik om te vergroten...

Ja, meteen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
Dit is dus een "liberaal".
Klik om te vergroten...
Lijkt me niet
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ape zei:
Lijkt me niet
Klik om te vergroten...

Nee, maar z'n partij pretendeert dat wel te zijn. Rechts-Liberale neocons ofzoiets.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die rechtse rakkers houden toch wel van een lijntje?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeehond zei:
Veel afstand van de realiteit.
Klik om te vergroten...

Precies dit.
Bizar eigenlijk.
Maar goed zo gaat het.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja repressie dat werkt goed zo leert de geschiedenis.
Strenger straffen, bloed aan onze handen, yeah yeah.
Vooral de gebruiker wegzetten als criminelen, ja deze meneer zoekt de verbinding.
Veel afstand van de realiteit.
Ik wil nog zeggen: heel veel succes!
h
harryvandesunweb99Lid
01-01-2024, 00:00
#9
En zelf zit die 90% kans aan de sos
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
De tijd waarin we leven zegt echt helemaal niks. Het denken van mensen is soms nog gewoon niet veel verder dan middeleeuws.

Zo'n iemand krijgt ook echt alleen maar macht omdat er velen zijn die er hetzelfde over denken, maar dat denken komt natuurlijk voort uit onwetendheid. En daarnaast even lekker afreageren op- en over 1 kam scheren van alle "drugsgebruikers", omdat het niet zo fijn gaat in je eigen leven.

Vrij doorzichtig allemaal.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die kerel zou zelf eens MDMA moeten nemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Die kerel zou zelf eens MDMA moeten nemen.
Klik om te vergroten...
Echt hè.

Stel je eens een wereld voor waar de sociaal geaccepteerde drugs niet alcohol, nicotine en cafeïne waren, maar mdma, psilocibine en LSD.

Het is eigenlijk gewoon sneu voor zulke mensen dat ze nooit iets dergelijks zullen meemaken.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar wel dagelijks 2 liter koffie en alcohol is ook geen drug... Vul het even in voor de beste man maar goed...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Regelrechte enorme dwaasheid verkondigd door die man.
Onder welke Steen leeft dit figuur eigenlijk?
Tssssss.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
Bij de gevangenbewaarders, of hoe heet dat in het Vlaams?
Klik om te vergroten...

Het is niet zoals poepen hoor.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
www.nieuwsblad.be

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez wil druggebruikers naar gevangenis sturen: “We hebben strafrechtelijke sancties nodig, zelfs voor cannabis”

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez wil druggebruikers voor de keuze stellen: gevangenis of medische begeleiding. “Zelfs voor cannabis”, klinkt het in ‘La Dernière Heure’.
www.nieuwsblad.be www.nieuwsblad.be

"Mensen die xtc-pillen slikken, cocaïne of ketamine snuiven, en crack of cannabis roken, moeten begrijpen dat ze zware criminaliteit, terrorisme en politieke destabilisatie financieren, vindt Bouchez. Daarom maakt hij naar eigen zeggen ook geen onderscheid tussen hard- en softdrugs. “Vandaar de noodzaak van strafrechtelijke sancties. Omdat wij geloven dat er nog steeds mensen zijn die bang zijn voor de gevangenis.”

Dit is dus een "liberaal".
Klik om te vergroten...
Alsof gevangenissen drugsvrij zijn
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Alsof gevangenissen drugsvrij zijn
Klik om te vergroten...
In de Antwerpse gevangenis is het heel makkelijk om een gram coke te krijgen. Mag geen prijzen noemen maar het valt nog onder de €100. Gooien ze gewoon over de muur.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Bij de gevangenbewaarders, of hoe heet dat in het Vlaams?
Klik om te vergroten...
De cipiers zijn er inderdaad behoorlijk corrupt. Ook niet zo moeilijk om een telefoontje via hun te kopen. Met geld kan je veel.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuffelaar zei:
In de Antwerpse gevangenis is het heel makkelijk om een gram coke te krijgen. Mag geen prijzen noemen maar het valt nog onder de €100. Gooien ze gewoon over de muur.
Klik om te vergroten...
Bij de gevangenbewaarders, of hoe heet dat in het Vlaams?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Zegt meer over de bevolking dan over die kerel lijkt me. Ik ben het niet met hem eens en ik ga niet op hem stemmen!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."