Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAccijnsverhoging een flop? Een derde van de sigaretten is illegaal geproduceerd of komt uit het buitenland

Accijnsverhoging een flop? Een derde van de sigaretten is illegaal geproduceerd of komt uit het buitenland

78 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik woon op de grens Nederland/Duitsland dus de prijsverhoging in Nederland heeft voor mij geen impact.
F
FerdFatoehaus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Alle rokers die ik ken roken er geen peuk minder om en velen halen het inderdaad uit Duitsland (of laten het halen). Of betalen zich helemaal scheel aan dat spul, maar dood gaan ze.
Klik om te vergroten...
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Oh oké maar dan moet ik eerst even een nieuwe cursus Duolingo starten!

Klinkt wel aantrekkelijker qua weer.
Klik om te vergroten...
Tourists GO HOME! 😅😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Tourists GO HOME! 😅😂
Klik om te vergroten...
Hebben wij Nederlanders een slechte naam in Spanje?

Ben er nog nooit geweest.

Die Fransen moeten wel wegwezen hier. Zat laatst kilometers lang achter een Franse camper die 40 reed op een 80 weg. Merde!

Op het laatst kon ik het niet meer aan. Over de dubbele doorgetrokken streep gesjeesd. :flushed:
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Hebben wij Nederlanders een slechte naam in Spanje?
Klik om te vergroten...
Alle toeristen zijn dit jaar blijkbaar minder welkom in Spanje. Vanwege hoge huurprijzen, airbnb's, enz. Maar @Manu76 zal er ongetwijfeld meer over weten dan ik. En ik weet ook niet of toeristen in heel Spanje niet meer welkom zijn of alleen in sommige plaatsen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Deadwing zei:
Alle toeristen zijn dit jaar blijkbaar minder welkom in Spanje. Vanwege hoge huurprijzen, airbnb's, enz. Maar @Manu76 zal er ongetwijfeld meer over weten dan ik. En ik weet ook niet of toeristen in heel Spanje niet meer welkom zijn of alleen in sommige plaatsen.
Klik om te vergroten...
@Mindless en @Deadwing
Ja er zijn een aantal plekken waar massatoerisme teveel is geworden. Locals moeten eigenlijk verhuizen. Bijvoorbeeld hier in Barcelona, Gótico is er voor ons weinig te vinden. Winkels zijn voor vakantiegangers, parkeren is onmogelijk, huurprijzen (en koopprijzen) zijn meer voor mensen die 8.000 euro per maand verdienen terwijl de loontjes nog rond de 1500 euro/maand schommelen.
Straten zijn smal en tourist loopt met een groep van 4 tot 20 man met geen respect voor anderen. Nederlandse volk is wat mij betreft niet het ergste, maar ze zijn wel van de groepen die met 20 man op fietsen achter elkaar aangaan en het moeilijk maken om over te steken.
En touristen hebben geen respect voor anderen lijkt soms. Overal staan ze leuk fotos te maken en het is gewoon teveel!

En jammere is vooral dat de tourist voor de gemiddelde burger alleen maar overlast geeft en geen voordelen :). Zuipen/ dieven aantrekken/ vechtpartijen etc...

Maar uiteindelijk heeft het niet zoveel met toeristen temaken maar met het beleid en daar wordt nu aan gewerkt.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
@Mindless en @Deadwing
Ja er zijn een aantal plekken waar massatoerisme teveel is geworden. Locals moeten eigenlijk verhuizen. Bijvoorbeeld hier in Barcelona, Gótico is er voor ons weinig te vinden. Winkels zijn voor vakantiegangers, parkeren is onmogelijk, huurprijzen (en koopprijzen) zijn meer voor mensen die 8.000 euro per maand verdienen terwijl de loontjes nog rond de 1500 euro/maand schommelen.
Straten zijn smal en tourist loopt met een groep van 4 tot 20 man met geen respect voor anderen. Nederlandse volk is wat mij betreft niet het ergste, maar ze zijn wel van de groepen die met 20 man op fietsen achter elkaar aangaan en het moeilijk maken om over te steken.
En touristen hebben geen respect voor anderen lijkt soms. Overal staan ze leuk fotos te maken en het is gewoon teveel!

En jammere is vooral dat de tourist voor de gemiddelde burger alleen maar overlast geeft en geen voordelen :). Zuipen/ dieven aantrekken/ vechtpartijen etc...

Maar uiteindelijk heeft het niet zoveel met toeristen temaken maar met het beleid en daar wordt nu aan gewerkt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de info. Ik zag een paar maanden geleden wat headliners voorbijkomen op mijn laptop maar me er niet in verdiept. Ik begrijp de locals helemaal. Denk dat vooral Britten nogal wat overlast veroorzaken, maar misschien is dat meer in plaatsen als Benidorm.

Uiteindelijk heeft het idd natuurlijk altijd op de eerste plaats te maken met slecht beleid. Dat is overal zo. Neemt toch niet weg dat toeristen zich ook wel wat beter zouden moeten gedragen..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Bus afhuren en met 50 man sterk
Klik om te vergroten...

Die reizen bestaan echt.
Ik zal hier geen namen mogen noemen maar google maar eens.
Vaak dagtrips met touringcars naar Duitsland en Luxemburg. Dat hele bagageruim ligt vol zei een maat eens > die ging eens mee, in een dubbeldekker
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Die reizen bestaan echt.
Ik zal hier geen namen mogen noemen maar google maar eens.
Vaak dagtrips met touringcars naar Duitsland en Luxemburg. Dat hele bagageruim ligt vol zei een maat eens > die ging eens mee, in een dubbeldekker
Klik om te vergroten...
Zou toch niet mijn idee zijn van een leuk dagje uit..:confounded::confounded:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Die reizen bestaan echt.
Ik zal hier geen namen mogen noemen maar google maar eens.
Vaak dagtrips met touringcars naar Duitsland en Luxemburg. Dat hele bagageruim ligt vol zei een maat eens > die ging eens mee, in een dubbeldekker
Klik om te vergroten...
Wtf dagje uit , peuken halen
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben al 3 jaar gestopt.
Ik zie vooral pakjes uit het Oostblok of uit Duitsland, woon ook langs de Duitse grens dus dat is ook vrij logisch.

Ik ken ook mensen die gewoon nog steeds in Nederland halen en die hebben er allemaal "schijt" aan zoals ze zelf zeggen. Ze vinden roken lekker, wat ik me niet kan voorstellen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deadwing zei:
Zou toch niet mijn idee zijn van een leuk dagje uit..:confounded::confounded:
Klik om te vergroten...
Ondertussen beetje sight seeing, zo nu en dan eruit om Oktoberfest stijl te gaan drinken.

Valt misschien nog mee.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ondertussen beetje sight seeing, zo nu en dan eruit om Oktoberfest stijl te gaan drinken.

Valt misschien nog mee.
Klik om te vergroten...
Er kwam gelijk een beeld van ma Flodders en andere tokkies in me op toen ik dat las over die bussen. Hele bussen vol!:grinning:
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ondertussen beetje sight seeing, zo nu en dan eruit om Oktoberfest stijl te gaan drinken.
Klik om te vergroten...
Sight seeing en Oktoberfest??Daar komen we niet voor! Peuken moeten we hebben!! :sweatsmile::tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Deadwing zei:
Sight seeing en Oktoberfest??Daar komen we niet voor! Peuken moeten we hebben!! :sweatsmile::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Als we daar toch zijn, kunnen we net zo goed wat cultuur snuiven, niet?

1000013482.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ondertussen beetje sight seeing, zo nu en dan eruit om Oktoberfest stijl te gaan drinken.

Valt misschien nog mee.
Klik om te vergroten...

Google er maar eens op.
Dat zijn geen uitjes.
Dat is puur functioneel; rechtstreeks vol gas naar de shop en terug haha
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Google er maar eens op.
Dat zijn geen uitjes.
Dat is puur functioneel; rechtstreeks vol gas naar de shop en terug haha
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik dus ook. Vandaar mijn reactie :tearsofjoy: :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Google er maar eens op.
Dat zijn geen uitjes.
Dat is puur functioneel; rechtstreeks vol gas naar de shop en terug haha
Klik om te vergroten...
Die mensen missen de roadtrip spirit.

Het gaat niet alleen om de buit, maar ook om het avontuur ernaartoe.

En dicke titten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Tenzij je een vape rookt.
Zoveel lekkere smaken.

Maar dan moet je wel kunnen remmen. Niet dagelijks. Paar hijsjes. En weg dat ding
Klik om te vergroten...
Ik heb het liefst DMT-smaak
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ei-Salade zei:
Ik ken ook mensen die gewoon nog steeds in Nederland halen en die hebben er allemaal "schijt" aan zoals ze zelf zeggen. Ze vinden roken lekker, wat ik me niet kan voorstellen.
Klik om te vergroten...
Roken is ook helemaal niet lekker. Het is gewoon een verslaving. Niks meer en zeker niks minder. Maar het is wel "fijn" om bijvoorbeeld bij het ontbijt met koffie er een op te steken of als je op pad bent met vrienden. Maar dat is puur gewoonte, niks anders.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."