Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAccijnsverhoging een flop? Een derde van de sigaretten is illegaal geproduceerd of komt uit het buitenland

Accijnsverhoging een flop? Een derde van de sigaretten is illegaal geproduceerd of komt uit het buitenland

78 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
doornappel
Klik om te vergroten...
Het was even goed zoeken maar ik heb er eentje gevonden, waar die andere liggen weet ik niet.

datura.jpeg

Uit 1996 dus of het nog wat doet weet ik niet, er moet ook nog ergens datura inoxia liggen.
Puur voor de verzameling, heb het nooit genomen en dat gaat denk ik ook nooit gebeuren.

Een goeie stevige nicotiana rustica is lang geleden.
Vond het heerlijk, machorka tabak, maar daar heb je ook weer mildere soorten in.
Vlak na de val van de muur waren die goed te verkrijgen, op vakantie kocht ik Poolse en Russische merken.
Een slof tabak die ik nu rook is onderweg, uit Duitsland.
Wir schaffen das. :smirk:

PS:
D'r moet natuurlijk een gat in het begrotingstekort gedicht worden, dan weet je al van tevoren dat rokers, zuipers en automobilisten de klos zijn.
De 'suikertaks' hebben ze er ook maar bij gedaan.
Nu is die taks op miraculeuze wijze ook op light dranken terechtgekomen, zo sleep je meer binnen zal de achterliggende reden zijn.
Omdat ik de logica daar niet van inzag heb ik het opgezocht; u drinkt maar mineraalwater, dat is gezonder.
Het is niet aan Den Haag wat ik drink zou ik zeggen maar dat blijkt niet zo te zijn,
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ze plaatsen overal van die bordjes op scholen en universiteiten enzo.
Klik om te vergroten...
Of nog erger; bij ziekenhuizen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Relmuis zei:
Of nog erger; bij ziekenhuizen.
Klik om te vergroten...
Haha die goeie ouwe tijd dat artsen nog rokend naast het bed van hun patiënt stonden.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Haha die goeie ouwe tijd dat artsen nog rokend naast het bed van hun patiënt stonden.
Klik om te vergroten...
Nou ja, ik heb wel eens gehad toen ik ziekenhuis uitliep dat ik onmiddellijk een peuk moest.
Die overbodige verboden trek ik mij weinig van aan; die draaideur door en de vlam ging erin.
Dan ben je ook heel populair want dan komt er van alle kanten; oooh, mag ik er ook één, die kan ik nu wel gebruiken.
Gaat soms ook op voor niet-rokers weet ik uit ervaring.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Haha die goeie ouwe tijd dat artsen nog rokend naast het bed van hun patiënt stonden.
Klik om te vergroten...

Die van mij rookte Camel. :tearsofjoy:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
www.rtl.nl

Forse tegenvaller schatkist dreigt door tegenvallende accijnsinkomsten tabak

Er dreigt een serieuze tegenvaller voor de schatkist. Uit cijfers van de tabakssector blijkt dat de verkoop van sigaretten en shag de laatste maanden fors terugloopt, sinds een paar maanden geleden de accijns flink omhoog is gegaan. Coalitiepartij BBB wil zo snel mogelijk opheldering van het...
www.rtl.nl www.rtl.nl
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik zie wel veel individuele mensen en vooral veel jongeren roken: they don't give a fuck. Sowieso heerst er in mijn beleving onder veel jongeren ook een soort doelloosheid en wat maakt het dan uit dat je je lichaam ook nog eens kapot maakt?
Klik om te vergroten...
Roken is toch altijd 'populair' geweest onder jongeren? Stoer meeroken met je maten, enz.. Het zou kunnen dat jongeren nu minder roken, maar ik denk dat dat vroeg of laat gewoon weer in zal zijn om te doen. De hoge tabaksprijzen gaan dat denk ik niet stoppen. Ze vinden wel alternatieve, goedkope wegen om aan de sigaretten te komen als ze dat echt willen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Guapo Temudgin zei:
Die van mij rookte Camel. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Mijn leraar op de basisschool (vierde klas) rookte sigaren..En hij was een kettingroker dus pafte er flink op los in de klas! Ik zat natuurlijk vooraan en ik herinner me nog goed dat mijn moeder altijd klaagde dat mijn kleren zo naar sigaren stonken:)! Dit was geloof ik in 1979.

Was eigenlijk erg asociaal als je daar nu aan terugdenkt..
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Dit is natuurlijk alleen maar mijn ervaring in mijn omgeving hier. Al ga ik (via mijn werk) wel om met heel veel jongeren (gen Z).
Klik om te vergroten...
Bij mij op mijn werk paffen jongeren er in ieder geval stevig op los. De oudere generaties helaas ook..
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Andere tijden, andere normen.
Mijn oude huisarts plande rokende patiënten altijd als laatste in, peuk erbij, erg prettig.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Tourists GO HOME! 😅😂
Klik om te vergroten...
Toeristen zijn toch niet erg populair dit jaar in Spanje? Ik heb het ook maar ergens gelezen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
800: 4 sloffen

www.nederlandwereldwijd.nl

Hoeveel sigaretten mag ik meenemen vanuit Duitsland naar Nederland? | NederlandWereldwijd

Reist u vanuit Duitsland naar Nederland? Lees hoeveel sigaretten u mag meenemen.
www.nederlandwereldwijd.nl www.nederlandwereldwijd.nl
Klik om te vergroten...
Per persoon.


Dus als je als koppel gaat mag je al 8 sloffen kopen.
Tel uit je winst. 😅
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het wordt nog beter:

Vanuit een EU-land mag u 800 sigaretten (4 sloffen) belastingvrij meenemen, én 200 sigaren, én 1 kilo tabak, én 400 cigarillo's (kleine sigaartjes van maximaal 3 gram).

Ik stel een DF-meeting voor in een willekeurige trein naar Duitsland.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Relmuis zei:
Het wordt nog beter:

Vanuit een EU-land mag u 800 sigaretten (4 sloffen) belastingvrij meenemen, én 200 sigaren, én 1 kilo tabak, én 400 cigarillo's (kleine sigaartjes van maximaal 3 gram).

Ik stel een DF-meeting voor in een willekeurige trein naar Duitsland.
Klik om te vergroten...
Het liefst wil je dan dat 50% van de mensen niet rookt.

🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
@FredKroket

Don't we all.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Per persoon.


Dus als je als koppel gaat mag je al 8 sloffen kopen.
Tel uit je winst. 😅
Klik om te vergroten...
Roadtrip Duitsland, all aboard!!

Bus afhuren en met 50 man sterk richtung östlichen Nachbarn.

Zweihundert Zigarettenkartonnen bitte Fräulein.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Und noch etwas, Fräulein, wo befindet sich das nächste Alkoholgeschäft?

Dat zal wel een supermarkt zijn, een paar kratten Malibu voor de terugreis, wordt vast heel gezellig.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Roadtrip Duitsland, all aboard!!

Bus afhuren en met 50 man sterk richtung östlichen Nachbarn.

Zweihundert Zigarettenkartonnen bitte Fräulein.
Klik om te vergroten...
Waarom Duitsland?
In Spanje zijn ze nog (heel veel) goedkoper, de bestemming is leuker en zon/lekker eten is OOK nog een pluspunt!

Viva España! 😇
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Tourists GO HOME! 😅😂
Klik om te vergroten...
Mochtten we allemaal niet meer gaan zou het ook niet goed zijn. 🤣
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."