Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAccijnsverhoging een flop? Een derde van de sigaretten is illegaal geproduceerd of komt uit het buitenland

Accijnsverhoging een flop? Een derde van de sigaretten is illegaal geproduceerd of komt uit het buitenland

78 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Ja, ik denk dat het vrijwel onzichtbaar gaat worden als je niet verder kijkt dan je neus lang is.

Deels door de gewijzigde publieke opinie over roken en meeroken, maar ook door steeds strengere wetgeving die uiteindelijk roken in elke openbare ruimte wellicht volledig zal verbieden.

Roken wordt alleen nog gedoogd op privé terrein met een minimum afstand tot mensen die de maatschappij en haar gezondheid wel respecteren.

En dat is een goed beleid. Niemand hoeft buiten zijn/haar wil blootgesteld te worden aan tabaksrook. Nu dat beleid enkel nog doortrekken voor andere zaken waar we, door gedrag van individuen, als maatschappij hinder van ondervinden.
Klik om te vergroten...
Eens!

De mensen die het gore lef hebben om te vragen of het oké is om te roken in je auto. Ik heb die fout 1 keer gemaakt, never again!!

Edit:

Was ook gewoon mijn eigen schuld natuurlijk, ik had gewoon nee moeten zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik rook ongeveer 2-3 pakjes in de week van 17.50.

Heel eerlijk gezegd rook ik er ook niet minder om.
Wel denk ik er steeds vaker aan om het in Duitsland te gaan halen. Maar daar moet ik gewoon een dagje uit van gaan maken.

Ik kan het nog steeds zonder problemen betalen dus stoppen zit er voor nu sowieso (nog) niet in.
Als ik stop, stop ik voor mezelf. Niet voor een ander dus voor mij heeft het verhogen geen zin.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Ik rook ongeveer 2-3 pakjes in de week van 17.50.

Heel eerlijk gezegd rook ik er ook niet minder om.
Wel denk ik er steeds vaker aan om het in Duitsland te gaan halen. Maar daar moet ik gewoon een dagje uit van gaan maken.
Klik om te vergroten...
Kofferbak vol. Kun je er ook nog wat aan verdienen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Kofferbak vol. Kun je er ook nog wat aan verdienen.
Klik om te vergroten...
Hahaha ja, iemand die ik ken doet dit regelmatig.
Hij haalt vaak ook meteen voor andere.
Hij laat op je voorhand betalen, wordt hij gepakt en moet hij het inleveren dan hanteert hij gewoon dat je pech hebt en je je geld kwijt bent.

Ik weet eigenlijk niet precies hoeveel je mag meenemen zonder dat ze moeilijk doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Hahaha ja, iemand die ik ken doet dit regelmatig.
Hij haalt vaak ook meteen voor andere.
Hij laat op je voorhand betalen, wordt hij gepakt en moet hij het inleveren dan hanteert hij gewoon dat je pech hebt en je je geld kwijt bent.

Ik weet eigenlijk niet precies hoeveel je mag meenemen zonder dat ze moeilijk doen.
Klik om te vergroten...
800: 4 sloffen

www.nederlandwereldwijd.nl

Hoeveel sigaretten mag ik meenemen vanuit Duitsland naar Nederland? | NederlandWereldwijd

Reist u vanuit Duitsland naar Nederland? Lees hoeveel sigaretten u mag meenemen.
www.nederlandwereldwijd.nl www.nederlandwereldwijd.nl
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
800: 4 sloffen

www.nederlandwereldwijd.nl

Hoeveel sigaretten mag ik meenemen vanuit Duitsland naar Nederland? | NederlandWereldwijd

Reist u vanuit Duitsland naar Nederland? Lees hoeveel sigaretten u mag meenemen.
www.nederlandwereldwijd.nl www.nederlandwereldwijd.nl
Klik om te vergroten...
Oh, dat is voldoende! 😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Oh, dat is voldoende! 😂
Klik om te vergroten...
Ik deed vroeger op vakantie vlak over de grens eens een spelletje:

Sprong ik op de grens van Duitsland en Nederland heen en weer. Ik ben die dag honderden keren naar Duitsland geweest.

Zou dat hier ook opgaan? Dat die teller van 4 sloffen dan reset naar 0, elke keer als je terug over de grens gaat?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ja dat is wel waar. Het is niet helemaal teruggekomen op openbare plekken als dat.

Ik zie wel veel individuele mensen en vooral veel jongeren roken: they don't give a fuck. Sowieso heerst er in mijn beleving onder veel jongeren ook een soort doelloosheid en wat maakt het dan uit dat je je lichaam ook nog eens kapot maakt?
Klik om te vergroten...
Eerlijk? Ik woon samen met twee tieners van 17 & 19 en roken is echt niet cool meer. Jongeren roken veel minder dan vroeger, vapes niet meegerekend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Eerlijk? Ik woon samen met twee tieners van 17 & 19 en roken is echt niet cool meer. Jongeren roken veel minder dan vroeger, vapes niet meegerekend.
Klik om te vergroten...
"Cool" zou ik het inderdaad niet meer noemen. Zo denkt de jeugd er (in mijn ervaring) ook niet over.

They just don't give a fuck. Teveel staan vrij doelloos in het leven. And can you blame them, met hoe de wereld is/aan het worden is.

Dit is natuurlijk alleen maar mijn ervaring in mijn omgeving hier. Al ga ik (via mijn werk) wel om met heel veel jongeren (gen Z).
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geweldig dat ik tegenwoordig kan uitgaan, zonder achteraf eerst blootsvoets door een geactiveerde autowasstraat te moeten lopen.

Andere invalshoek: op een aantal feestjes waar ik kom, zie ik na rond 3/4 van de tijd toch echt wat brandende sigaretten zwevend in lippen boven de dansvloer. Een stukje vrijheid is wat waard, zolang ik er niet substantieel door wordt gehinderd.

Nog een andere invalshoek: roken mag bij mij thuis alleen op balkon. Als ik verlang dat een rokende date naakt blijft (ik ga mee naar buiten, trek ook niets aan), dan reduceert dat het verlangen naar roken: zo preuts !

Blijft een kwestie van prioriteiten. Juist om die reden kunnen prijsprikkels bijdragen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik woon op de grens Nederland/Duitsland dus de prijsverhoging in Nederland heeft voor mij geen impact.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Alle rokers die ik ken roken er geen peuk minder om en velen halen het inderdaad uit Duitsland (of laten het halen). Of betalen zich helemaal scheel aan dat spul, maar dood gaan ze.
Klik om te vergroten...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deadwing zei:
Roken is ook helemaal niet lekker.
Klik om te vergroten...

Tenzij je een vape rookt.
Zoveel lekkere smaken.

Maar dan moet je wel kunnen remmen. Niet dagelijks. Paar hijsjes. En weg dat ding
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ik heb het liefst DMT-smaak
Klik om te vergroten...
Doe mij maar punani-smaak
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Doe mij maar punani-smaak
Klik om te vergroten...
Kwestie van enkele dagen een haring in je e-liquid laten weken en klaar is Kees.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Kwestie van enkele dagen een haring in je e-liquid laten weken en klaar is Kees.
Klik om te vergroten...
Nee wel vers natuurlijk 🍑
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn peukjes komen van de buurman bij wijze van ,sterker nog heel mijn straat dealt erin hahaha.
Gek? ik vind van niet ,het is een probleem van het systeem wat hier heerst.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die Zwitserse Marlboros zijn echt niet te roken man.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Die Zwitserse Marlboros zijn echt niet te roken man.
Klik om te vergroten...
Ik heb prima peuken uit Turkije ,ja een turk regelt het hier allemaal .
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."