Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
145 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Met de actuele peilingen schiet het land alsnog precies niks op wb regering vormen. Krijg je straks weer zo'n polderkabinet met vvd pvda/gl cda d66 oid. Jippie
Klik om te vergroten...
Alsnog wel 100% meer dan dit kabinet van geen beslissingen haha. Maar wss wel 100% wat jij niet wil😜
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Alsnog wel 100% meer dan dit kabinet van geen beslissingen haha. Maar wss wel 100% wat jij niet wil😜
Klik om te vergroten...
100% van wat ik wil gaat nooit gebeuren helaas
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar hee ik ben ook best tevree met 50% hoor!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
Klik om te vergroten...
Kattenvoer kan ik inkomen

IMG_7213.jpeg

deze krijgt altijd wat lekkers aangezien ze wat aan de dunne kant is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Maar nu denk ik dat zijn doel toch was om het kabinet te laten klappen, en dan wel op een thema dat hem goed uitkomt. Maar waarom en met welke strategie is me nog wel een raadsel…
Klik om te vergroten...

Dan kan hij dit onderwerp hergebruiken bij nieuwe vekriezingen.
Hij ruikt bloed nu de achterban weer positiever is in de peilingen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
Klik om te vergroten...
Hahaha. Dit komt aardig in de buurt van mijn idee om onze NATO bijdrage naar 5% of zelfs hoger op de schroeven:
  • Iedereen gratis een top kwaliteit messenset voor in de keuken, ik bedoel ehh.. als wapen tegen de vijand.
  • Iedereen thuis een berg graan, rijst en pasta plus chocolade als noodrantsoen, opeten, ehhh... roeleren wanneer nodig.
  • Bouwen van meer bruggen en infrastructuur voor de zogenaamde verbetering van de "lines of communication" (logistiek).
  • Vet pensioen voor onze veteranen!
  • Koop een flink aantal vuilniswagens voor defensie, en gebruik deze als oefening voor de normale vuilophaal.
  • Koop een flink aantal bussen voor defensie, gebruik deze ook als oefening voor een beter openbaar vervoer.
  • Vette subsidies voor de Nederlands wapenindustrie (kunnen ze mooi nog betere top-kwaliteit messen, vuilniswagens en bussen maken).
  • En nog meer van dat soort prut, zitten we zo aan de 10% en kunnen we TACO titty baby snoeihard op zijn kleuter handjes tikken, en strak aankijkend zonder met de ogen te knipperen, zeggen dat ie een echte looser is met zijn armzalige 3 punt sukkel procent flut-budget.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Proxima zei:
Nederlands wapenindustrie
Klik om te vergroten...
🤤


Nee maar serieus. Leuke plannen!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
🤤


Nee maar serieus. Leuke plannen!
Klik om te vergroten...
Dank, dacht ik ook! Zo goed uitvoerbaar en relatief snel een enorm positieve impact op onze maatschappij!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zet vvd zich met de rug tegen de muur?

www.hartvannederland.nl

Deel VVD-kiezers gaat PVV stemmen na uitsluiting partij

Hoe beïnvloedt de uitsluiting van de PVV door VVD-leider Yeşilgöz de VVD-kiezers? Zestien procent van de Nederlanders die bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen VVD heeft gestemd, zegt nu bewust PVV te gaan stemmen.
www.hartvannederland.nl
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Kunnen we niet ook gewoon stellen dat deze vorm van politiek bedrijven gewoon slim is? Kun je het asociaal vinden of niet correct of wat je ervan vindt. Maar het werkt wel in het voordeel van degene die er om vraagt. In dit geval Wilders. De mensen zijn nou eenmaal over het algemeen dom, sorry dat ik het zeg hoor. Maar dat is zo. Dan kan je daar vanuit de optiek van wilders toch maar beter gebruik van maken? Als ze op links nou eens wat minder braaf zouden zijn en een 's' voor het woord links plakken, valt er misschien nog wat te winnen.

Ik stem niet op wilders. Maar bewonder wel de manier waarop ie gebruik maakt van de zieltjes

Ik ben helemaal niet verbaasd over dit alles. Integendeel.
Klik om te vergroten...

Hier had ik het afgelopen weekend in de auto met mijn ouders over. Wilders is een enorme lul, laat dat even voorop staan. Maar wat hij heeft gedaan is wel tactisch. En dus slim, vanuit zijn perspectief. Daar kun je niet omheen. En zijn fans trappen er met open ogen in. Ai ai ai.

Ik zeg daarmee niet dat het goede politiek is. Het is zeer slechte politiek. Zie de eerdere reactie van @ljuv. Maar het werkt nu in zijn voordeel.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Hij zegt zelf dat als hij 75 zetels haat hij alleenrecht heeft in de Nederlandse politiek, maar dat kan toch niet of wel (@ljuv)?
Klik om te vergroten...
Nee. Maar bij 76 wel.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, je zal me ook nooit horen zeggen dat Wilders niet goed is in populistische politiek bedrijven. Maar je gaat niet uit m’n bek/toetsenbord krijgen dat het “slimme” politiek is. Ik zou het zelfs als extreem domme politiek omschrijven. Het is to-tale en doelbewuste ondermijning van de democratie. En in onze samenleving komt dat uiteindelijk nooit ten goede van de inwoners, zelfs niet van de PVV kiezers. Daarnaast is het misleiding van het volk en machtspolitiek.

Het land staat al 3 jaar stil, na jaren van (in mijn ogen) destructief liberaal beleid. Het vertrouwen in de politiek was al erg laag, en door alleen illusies voor te houden zakt deze alleen maar meer. En ja, misschien zijn er meer mensen die wellicht liever een autocratische samenleving willen. Maar mensen maken deze beslissingen niet omdat ze denken dat dat beter is, maar op basis van DESinformatie (misinformatie die bewust zo wordt ingezet) en onderbuikgevoel (door diezelfde populisten aangewakkerd). Dat neem ik voor een klein deel de kiezer kwalijk: Niet iedereen hoeft zich tot in den treure te verdiepen in de politiek. Maar je burgerplicht gaat wel verder dan om de 4 (of 2🥲) jaar stemmen. De basiskennis is ook op een aantoonbaar dieptepunt, zo erg dat dus zelfs mijn vriend (die toch echt dagelijks mijn analyses moet aanhoren🤪) in het “tegenwerken” frame trapte. Dat neem ik mensen wel kwalijk.
Maar bovenal neem ik het politici zoals Wilders, Baudet of Trump kwalijk die doelbewust domheid als strategie inzetten, niet om een land te helpen, maar enkel om zichzelf te helpen.

Ik heb nog niet de hele podcast kunnen luisteren, maar tot nu toe beschrijft Leendert van BNR behoorlijk goed hoe ik hierover denk:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Ja, je zal me ook nooit horen zeggen dat Wilders niet goed is in populistische politiek bedrijven. Maar je gaat niet uit m’n bek/toetsenbord krijgen dat het “slimme” politiek is. Ik zou het zelfs als extreem domme politiek omschrijven. Het is to-tale en doelbewuste ondermijning van de democratie. En in onze samenleving komt dat uiteindelijk nooit ten goede van de inwoners, zelfs niet van de PVV kiezers. Daarnaast is het misleiding van het volk en machtspolitiek.

Het land staat al 3 jaar stil, na jaren van (in mijn ogen) destructief liberaal beleid. Het vertrouwen in de politiek was al erg laag, en door alleen illusies voor te houden zakt deze alleen maar meer. En ja, misschien zijn er meer mensen die wellicht liever een autocratische samenleving willen. Maar mensen maken deze beslissingen niet omdat ze denken dat dat beter is, maar op basis van DESinformatie (misinformatie die bewust zo wordt ingezet) en onderbuikgevoel (door diezelfde populisten aangewakkerd). Dat neem ik voor een klein deel de kiezer kwalijk: Niet iedereen hoeft zich tot in den treure te verdiepen in de politiek. Maar je burgerplicht gaat wel verder dan om de 4 (of 2🥲) jaar stemmen. De basiskennis is ook op een aantoonbaar dieptepunt, zo erg dat dus zelfs mijn vriend (die toch echt dagelijks mijn analyses moet aanhoren🤪) in het “tegenwerken” frame trapte. Dat neem ik mensen wel kwalijk.
Maar bovenal neem ik het politici zoals Wilders, Baudet of Trump kwalijk die doelbewust domheid als strategie inzetten, niet om een land te helpen, maar enkel om zichzelf te helpen.

Ik heb nog niet de hele podcast kunnen luisteren, maar tot nu toe beschrijft Leendert van BNR behoorlijk goed hoe ik hierover denk:
Klik om te vergroten...

Hij zegt zelf dat als hij 75 zetels haat hij alleenrecht heeft in de Nederlandse politiek, maar dat kan toch niet of wel (@ljuv)?
Je hebt natuurlijk altijd nog wel wat partijen die mee willen doen met hem denk ik, JA21 en die Fvd
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Nee. Maar bij 76 wel.
Klik om te vergroten...

Scherp :)
Lijkt me een onmogelijke opgave
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Scherp :)
Lijkt me een onmogelijke opgave
Klik om te vergroten...
Het is in onze parlementaire geschiedenis ook nog nooit gebeurd, maar ook niet onmogelijk.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Waarom duurt dat zo lang? Oprechte vraag? Zomerreces enzo?
Klik om te vergroten...
Deze vraag heb je beantwoordt. Maar
ljuv zei:
Nee het is een inschatting… als een kabinet voor maart valt, is het vaak maart. Omdat er dan meestal al verkiezingen worden gehouden. Zo niet is het vaak november, inderdaad vanwege reces en de verplichte termijnen vanuit de kieswet. Vorige keer viel het kabinet slechts een maandje later, toen werd het ook november. Maar partijen moeten wel goed de gelegenheid krijgen om hun partij op te zetten, in te schrijven en een lijst samen te stellen. Buitenlandse kiezers moeten zich registreren. En gemeenten moeten verkiezingen organiseren én betalen, die moeten daarvoor ook in gelegenheid gesteld worden.

Officieel vinden verkiezingen 44 dagen na het ontbindingsbesluit plaats. Maar zo’n ontbindingsbesluit laat vaak wel even op zich wachten.
Klik om te vergroten...
Ik zag bij Lubach voorbij komen (in een kort itempje weliswaar dus niet zo volledig, gok ik zo (wellicht hebben meer de uitzending gezien gisteren)), dat in andere, Europese landen dit veeeeel korter duurt. Echt varierend van 3 weken in Frankrijk tot hoogstens een paar weken langer in UK etc.

Er werd dus wel e.e.a. uitgelegd wat er aan te pas komt, zoals jij hierboven ook omschrijft, maar nog steeds snap ik niet waarom het hier dan 5 maanden duurt en gemiddeld in Europa 5 weken oid. Blijft vaag allemaal. Of althans: we hebben, voor zover ik dat zie, heel veel trage regeltjes. Zou het niet veel handiger/prettiger/beter zijn als een aantal reglementen die dit proces zo vertragen, veranderd zouden worden? Waarom kan of wil men dit niet?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Deze vraag heb je beantwoordt. Maar

Ik zag bij Lubach voorbij komen (in een kort itempje weliswaar dus niet zo volledig, gok ik zo (wellicht hebben meer de uitzending gezien gisteren)), dat in andere, Europese landen dit veeeeel korter duurt. Echt varierend van 3 weken in Frankrijk tot hoogstens een paar weken langer in UK etc.

Er werd dus wel e.e.a. uitgelegd wat er aan te pas komt, zoals jij hierboven ook omschrijft, maar nog steeds snap ik niet waarom het hier dan 5 maanden duurt en gemiddeld in Europa 5 weken oid. Blijft vaag allemaal. Of althans: we hebben, voor zover ik dat zie, heel veel trage regeltjes. Zou het niet veel handiger/prettiger/beter zijn als een aantal reglementen die dit proces zo vertragen, veranderd zouden worden? Waarom kan of wil men dit niet?
Klik om te vergroten...
Wellicht willen we het in Nederland eerst alles even laten berusten, zodat we met minder emoties blijven hangen bij diepe issues waar we toch echt even wat langer over moeten nadenken?

Qua beleid is het inderdaad weer niet handig omdat het lange termijn investeringen flink in de weg zit. Maarja, met het vorige kabinet was hier eigenlijk ook geen ruimte voor omdat partijen als PVV en BBB dit vrijwel onmogelijk maakten.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
En wat zegt dat over onze samenleving dat zoveel mensen opde PVV hebben gestemd?
Klik om te vergroten...

Dat het roer om moet.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Denken jullie dat er nu nog steeds zoveel mensen opde PVV gaan stemmen? Of dat die inmiddels ook afgehaakt zijn? (Ik ben politiek sowieso afgehaakt en ik ga ook niet meer stemmen)

Kheb namelijk nergens gehoord ( is ook moeilijk want ik volg nauwelijks het nieuws 🤣)
Dat Wilders iets rigoureus heeft gedaan b.v net als Trump. (Dan is het hier natuurlijk wel anders Wilders heeft/had het niet alleen voor het zeggen neem ik aan?)

( o.a Mensen deporteren, trans mensen hun paspoort niet meer kunnen aanpassen en al die mensen die her en der ontslagen zijn enzo)

En wat zegt dat over onze samenleving dat zoveel mensen opde PVV hebben gestemd? Mooie praatjes hebben ze allemaal🤣 Maar praatjes vullen geen gaatjes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...868788899091
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."