Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
146 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
https://x.com/geertwilderspvv/status/1934291842893271210

Belachelijke man, die Geert.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
https://x.com/geertwilderspvv/status/1934291842893271210

Belachelijke man, die Geert.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, als je zijn X en FB berichten ziet denk ik echt: "wat een klein kind is het toch".
Zo vernederend naar iedereen. Maar goed, hij trekt er wel volle stembussen mee vrees ik
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
mandragora zei:
Dat er een derde wereldoorlog aankomt waarin wij betrokken zullen zijn is volgens mij louter een speculatie, ik heb het gevoel dat ze ons dat maar al te graag willen laten geloven, dat er momenteel een acute dreiging is voor ons land Belgie en wss ook Nederland en de rest van de EU en dat is volgens mij helemaal niet zo.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je en ik denk ook dat je het deels goed ziet. Er zal geen mail verstuurd zijn met dit gaan we doen.
Het punt zit hem vooral in dat als je katten als onder andere Poetin in het nauw drijft dat die gekke sprongen kunnen maken. Maar het is niet alleen Poetin idd.

Ik denk dat ik ook door een andere bril kijk dan normaal. En of die heel realistisch is weet ik ook niet.
Ik heb katten in het nauw heel gekke sprongen zien maken. En dan heb ik het niet over het dierenasiel :wink:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Ik begrijp je en ik denk ook dat je het deels goed ziet. Er zal geen mail verstuurd zijn met dit gaan we doen.
Het punt zit hem vooral in dat als je katten als onder andere Poetin in het nauw drijft dat die gekke sprongen kunnen maken. Maar het is niet alleen Poetin idd.

Ik denk dat ik ook door een andere bril kijk dan normaal. En of die heel realistisch is weet ik ook niet.
Ik heb katten in het nauw heel gekke sprongen zien maken. En dan heb ik het niet over het dierenasiel :wink:
Klik om te vergroten...
Ik begrijp jou ook volledig hoor, wat ik soms van je gelezen heb doorheen de tijd en het inzicht dat ik daardoor heb gekregen over wat je allemaal meegemaakt hebt in je leven en welke gevolgen je ervan draagt...heb ik heel veel waardering en empathie voor jou... en tegelijk vind ik het jammer dat je zulke dingen hebt moeten ervaren , en dan is het meer dan logisch dat je heel deze situatie met een heel andere lading bekijkt dan bv ik.

Uiteindelijk hoop ik dat ze dit alles kunnen oplossen met diplomatie, eerlijke, volwassen transparante gesprekken en dat zonder al teveel machtsgeile ego´tjes en kleutergedrag.
En dat het godverdomme stopt om zoveel onschuldige mensen in welk land dan ook de duivel aan te doen of te gebruiken als politiek drukkings/manipulatie middel.
Wat er nu naar mijn mening gebeurt is dat de dialoog niet meer plaatsvind met woorden maar met macho intimidatie, geweld, wapens, dreiging, elkaar kost wat kost moeten overtreffen met wapens en militaire activiteit, dus zoals ik al zei egocentrisch machtsgeil spierballengerol.

En dat heeft net als gevolg dat de ´katten´ in het nauw gedreven worden denk ik, omdat het steeds per opbod elkaar intimideren is of uitlokken.
Volgens mij werkt dat niet op deze manier, integendeel.
Maar ik weet dat het allemaal nogal kort door de bocht is wat ik neerschrijf,,maar dat is wat er in mezelf omgaat.

De utopie....:
Wanneer mensen de aarde als 1 land gaan bekijken waarin we allemaal gelijke burgers zijn. Ongeacht de achtergrond, we zijn allemaal mensen...hetzelfde ras.
Hoe mooi zou het zijn als we met z´n allen aan hetzelfde touw trekken (zelfs met onze verschillen) en gezamelijk bezig zijn om ons ´kort´ leven hier op aarde zo mooi en aangenaam mogelijk te maken en elkaar te waarderen voor wie we zijn en ons vervolgens ook gaan richten om de natuur en alle levende wezens hierop aarde te verzorgen en te waarderen inclusief onszelf,,zou toch veel nuttiger zijn dan elkaar en de natuur kapot te maken omdat je jezelf beter vind
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
Uiteindelijk hoop ik dat ze dit alles kunnen oplossen met diplomatie, eerlijke, volwassen transparante gesprekken en dat zonder al teveel machtsgeile ego´tjes en kleutergedrag.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Zo zou het moeten gaan. Maar dat lijkt een droom.

mandragora zei:
Wat er nu naar mijn mening gebeurt is dat de dialoog niet meer plaatsvind met woorden maar met macho intimidatie, geweld, wapens, dreiging, elkaar kost wat kost moeten overtreffen met wapens en militaire activiteit, dus zoals ik al zei egocentrisch machtsgeil spierballengerol.
Klik om te vergroten...

Precies.
En dat begint bij de hoogste boom.
Ik moest vroeger op de grond doen wat mij werd opgedragen. En dat is nu anno tweeduizend vijfentwintig niet anders.
Dus wat Trump, Poetin of wie dan ook zegt moet gebeuren.

mandragora zei:
Ik begrijp jou ook volledig hoor, wat ik soms van je gelezen heb doorheen de tijd en het inzicht dat ik daardoor heb gekregen over wat je allemaal meegemaakt hebt in je leven en welke gevolgen je ervan draagt...heb ik heel veel waardering en empathie voor jou... en tegelijk vind ik het jammer dat je zulke dingen hebt moeten ervaren , en dan is het meer dan logisch dat je heel deze situatie met een heel andere lading bekijkt dan bv ik.
Klik om te vergroten...

Dankjewel. Ik heb er voor gekozen. Ik heb gegokt en verloren. Voor een deel dan, want ik heb ook goede dingen gezien en gedaan.

Het grootste probleem ligt komende tijd om een goede basis te leggen op de grond, in het water en in de lucht. Daar gaan miljarden naar toe. Maar ik hoop vooral dat ze de poppetjes vinden
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maxima doet Trump na.
Wat een niveau'tje he :wink:
Of gewoon een Argentijns lolletje.

nos.nl

Trump met de koning en koningin op de foto in Huis ten Bosch

Voor vertrek van de Amerikaanse president Trump naar het World Forum is er een fotomoment samen met koning Willem-Alexander en koningin Máxima.
nos.nl nos.nl
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat zegt dit over onze rechtspraak als macht bepaalt wie wel of niet wordt aangepakt?

K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
De NAVO TOP is geslaagd.
Daar mogen we best blij mee zijn.

nos.nl

Demissionair premier Schoof blikt terug op NAVO-top: 'Dagen van topsport'

Premier Schoof zegt blij te zijn met het resultaat en noemt de top "historisch".
nos.nl nos.nl

En nog allemaal de hartelijke groeten van de 79 jarige Donald:

1750932502730.png
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
De NAVO TOP is geslaagd.
Daar mogen we best blij mee zijn.

nos.nl

Demissionair premier Schoof blikt terug op NAVO-top: 'Dagen van topsport'

Premier Schoof zegt blij te zijn met het resultaat en noemt de top "historisch".
nos.nl nos.nl

En nog allemaal de hartelijke groeten van de 79 jarige Donald:

Bekijk bijlage 65872
Klik om te vergroten...
Wat men ook van trump vindt. Zonder hem was de navo never nooit niet nu omhoog gegaan wb de norm. Al sinds Clinton wordt dit door POTUS gevraagd, maar nu voor het eerst met wat meer druk (of dreigementen, zo je wil), waardoor het nu allemaal wel kan. Ik vind het goed en ook volkomen logisch dat dit nu eindelijk gebeurt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Wat men ook van trump vindt. Zonder hem was de navo never nooit niet nu omhoog gegaan wb de norm. Al sinds Clinton wordt dit door POTUS gevraagd, maar nu voor het eerst met wat meer druk (of dreigementen, zo je wil), waardoor het nu allemaal wel kan. Ik vind het goed en ook volkomen logisch dat dit nu eindelijk gebeurt.
Klik om te vergroten...

met je eens, en daar mogen we mijn inziens Mark ook een compliment voor geven
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Пусто zei:
Wat zegt dit over onze rechtspraak als macht bepaalt wie wel of niet wordt aangepakt?

Klik om te vergroten...
Over welke oorlogsmisdadigers hebben jij en de man in het filmpje het dan? Er liggen geen arrestatiebevelen voor een van de deelnemers van de NATO-top, of weet jij meer dan ik?

Ik vind ook dat er misschien meer machthebbende mensen voor misdadigers zouden kunnen worden aangewezen, zoals bijvoorbeeld Trump. Maar dat is wel een mening en geen juridisch feit. Een mening die ook nog eens niet op een de meerderheid hoeft te wachten op dit moment.
Dus je verwart hier wel “onze rechtspraak” met “onze politiek”. Onder de huidige (internationale) wetgeving zullen ze geen reden hebben zo’n arrestatiebevel op te leggen nu. En of die wetgeving verandert, zal liggen aan politieke keuzes. En de politieke keuzes zullen volgen uit ónze keuzes voor politici. Trias politica remember, en volgens mij werkt die gewoon volgens het boekje. Alleen niet voor de volgens jou (en mij) gewenste uitkomst. We leven nu eenmaal in een heel rechtse wereld, die zelfs richting extreem rechts gaat en in het geval van Murica naar fascisme beweegt. Dat gaat het veranderen van die wetgeving niet helpen in elk geval.

Het is goed om kritisch te kijken naar macht en machthebbers. Maar in plaats van de instituties in twijfel trekken, wat alleen maar zorgt voor meer extremisme onder rechts, denk ik dat je er meer aan hebt om dit te bespreken met mensen die er wellicht anders in staan dan jij. De gevaren aantonen. De onrechtvaardigheid benoemen. Zeker met op het oog onze komende verkiezingen.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom moet hulp aan asielzoekers eigenlijk strafbaar worden?
Zit daar een bepaalde logica achter? Ik bedoel ; komen daar met regelmaat problemen uit voort?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Wat men ook van trump vindt. Zonder hem was de navo never nooit niet nu omhoog gegaan wb de norm. Al sinds Clinton wordt dit door POTUS gevraagd, maar nu voor het eerst met wat meer druk (of dreigementen, zo je wil), waardoor het nu allemaal wel kan. Ik vind het goed en ook volkomen logisch dat dit nu eindelijk gebeurt.
Klik om te vergroten...
Kordie zei:
met je eens, en daar mogen we mijn inziens Mark ook een compliment voor geven
Klik om te vergroten...
Ja? Of is het toch (ook) de huidige politieke context en dreiging vanuit meerdere vlakken waarmee Trump geholpen is?
Niet dat hij er geen aandeel in heeft gehad hoor… Dreigen met dat de US ons anders niet langer zou beschermen heeft er zeker ook aan bijgedragen. Maar hij heeft het tij ook wel errag mee.

Nope van mij zeker geen applaus voor deze rancune idioot, zelfs al zou die voor mij gewenste resultaten opleveren.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Ja? Of is het toch (ook) de huidige politieke context en dreiging vanuit meerdere vlakken waarmee Trump geholpen is?
Niet dat hij er geen aandeel in heeft gehad hoor… Dreigen met dat de US ons anders niet langer zou beschermen heeft er zeker ook aan bijgedragen. Maar hij heeft het tij ook wel errag mee.

Nope van mij zeker geen applaus voor deze rancune idioot, zelfs al zou die voor mij gewenste resultaten opleveren.
Klik om te vergroten...
Daddy is geen idioot!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Ja? Of is het toch (ook) de huidige politieke context en dreiging vanuit meerdere vlakken waarmee Trump geholpen is?
Niet dat hij er geen aandeel in heeft gehad hoor… Dreigen met dat de US ons anders niet langer zou beschermen heeft er zeker ook aan bijgedragen. Maar hij heeft het tij ook wel errag mee.

Nope van mij zeker geen applaus voor deze rancune idioot, zelfs al zou die voor mij gewenste resultaten opleveren.
Klik om te vergroten...
100% mee eens
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Ja? Of is het toch (ook) de huidige politieke context en dreiging vanuit meerdere vlakken waarmee Trump geholpen is?
Niet dat hij er geen aandeel in heeft gehad hoor… Dreigen met dat de US ons anders niet langer zou beschermen heeft er zeker ook aan bijgedragen. Maar hij heeft het tij ook wel errag mee.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk helpt het. Maar ik denk niet dat we met de andere optie nu 3,5%-5% zo hard op tafel hadden liggen. We zullen het neauit weten
ljuv zei:
Nope van mij zeker geen applaus voor deze rancune idioot, zelfs al zou die voor mij gewenste resultaten opopleveren.
Klik om te vergroten...
1 applausje van zanza dan voor de rancuneuze idioot
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bush deed het ook begin deze eeuw. Iets minder dreigend en wat politiek correcter, maar wel op z'n 'republikeins'. Maar toen vlogen er twee vliegtuigen in de torens daar en werd de toon een stuk gematigder omdat het tij toen tegen zat voor de amerikanen en ze europa nodig hadden.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Over welke oorlogsmisdadigers hebben jij en de man in het filmpje het dan? Er liggen geen arrestatiebevelen voor een van de deelnemers van de NATO-top, of weet jij meer dan ik?
Klik om te vergroten...
Maar serieus: hoe kan het dat leiders die verantwoordelijk zijn voor militaire acties waarbij tienduizenden burgers omkwamen, gewoon rondlopen zonder ooit verantwoording af te leggen?

Kijk naar Trump: die steunt Israël niet alleen met woorden, maar pompt er ook miljarden in. Terwijl organisaties als Amnesty en Human Rights Watch Israël beschuldigen van oorlogsmisdaden in Gaza. Dan ben je toch op z’n minst moreel medeplichtig? Hetzelfde geldt voor Erdogan, die regelmatig militair ingrijpt in Koerdische gebieden, met burgerdoden tot gevolg.

Maar omdat deze leiders bij de “goede” kant horen, lijkt vervolging ineens geen optie meer. Precies daar wringt het: het recht wordt alleen toegepast als het politiek uitkomt. Dat is geen rechtvaardigheid, dat is selectieve verontwaardiging. En dat ondermijnt het vertrouwen in het hele systeem.

Als een gewone burger iemand vermoordt, is er geen arrestatiebevel nodig, dan grijpt de politie meteen in. Waarom geldt dat principe dan niet ook voor wereldleiders, zodra er bewijs is dat zij verantwoordelijk zijn voor massale burgerdoden of oorlogsmisdaden? Waarom worden zij dan beschermd door diplomatie, politieke belangen of juridische omwegen?

Als recht écht voor iedereen geldt, mag macht geen vrijbrief zijn om ongestraft te doden.

ljuv zei:
Het is goed om kritisch te kijken naar macht en machthebbers. Maar in plaats van de instituties in twijfel trekken, wat alleen maar zorgt voor meer extremisme onder rechts, denk ik dat je er meer aan hebt om dit te bespreken met mensen die er wellicht anders in staan dan jij. De gevaren aantonen. De onrechtvaardigheid benoemen. Zeker met op het oog onze komende verkiezingen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg dit niet om te polariseren of instituties af te breken. Het gaat mij om rechtvaardigheid en dat iedereen, ook machtige leiders, hetzelfde recht krijgt. Dit is geen anti-westers standpunt, maar juist een pro-rechtsstaat verhaal.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ljuv Als Iran Hamas financieel steunt, wordt het gezien als medeplichtigheid aan terreur en burgerdoden en daar wordt internationaal hard over geoordeeld. Maar als de VS Israël miljarden aan militaire steun geeft, terwijl Israël oorlogsmisdaden pleegt in Gaza, dan is er ineens géén sprake van medeplichtigheid. Waarom meten we dan met twee maten? Gelijkheid onder het recht betekent ook: gelijke morele standaarden toepassen, ongeacht wie de bondgenoot is.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
Пусто zei:
@ljuv Als Iran Hamas financieel steunt, wordt het gezien als medeplichtigheid aan terreur en burgerdoden en daar wordt internationaal hard over geoordeeld. Maar als de VS Israël miljarden aan militaire steun geeft, terwijl Israël oorlogsmisdaden pleegt in Gaza, dan is er ineens géén sprake van medeplichtigheid. Waarom meten we dan met twee maten? Gelijkheid onder het recht betekent ook: gelijke morele standaarden toepassen, ongeacht wie de bondgenoot is.
Klik om te vergroten...
Wij “het westen” zijn zo hypocriet als maar kan. Denken dat wat wij doen goed is en leggen anderen dit op. Zelfde liedje als met Rusland.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8788899091
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."