#1
Aah zo, Das vooral schone schijn. Maar dank voor het compliment die plak ik op mijn koelkast.😆Je klinkt ter zake kundig.
Aah zo, Das vooral schone schijn. Maar dank voor het compliment die plak ik op mijn koelkast.😆Je klinkt ter zake kundig.
Ten eerste: het is maar net of je dat als een probleem ziet of niet he, natuurlijk. Je mag het gewoon prima vinden dat een handje vol mensen zn geld in nog geen 10 of 100 levens op kan maken terwijl een ander niet rondkomt in 1 leven.Wat is er precies onwenselijk aan dat de 1% rijkste mensen, 22% van het geld hebben?
Niet direct nee… maar het zorgt er wel voor dat een kleine groep significant meer kan besteden, en een grote groep significant minder. Dat doet ook iets met de vraag en aanbod, waardoor shit wel degelijk duurder wordt.Het feit dat de allerrijksten meer geld hebben, gaat er niet voor zorgen dat alles voor ons significant duurder wordt.
Is behalve dat het tering denigrerend en beledigend is (en nee - dat kan je niet verbloemen met een “hihi maar ik ben echt wel voorstander van het systeem hoor hihi”) dus ook nog eens niet waar. Het is waar dat het een overheidsuitgave is die niet aan andere dingen besteed wordt. Maar uiteindelijk zorgt het er ook voor dat mensen nog kunnen consumeren wat goed is voor de economie, en in veel gevallen zorgt het voor een toekomstige bijdrage aan de maatschappij. En zoals Prox hierboven al uitlegt: het geld van de rijken komt ook nauwelijks de maatschappij in en is daardoor ook helemaal niks waard.Heel bot gezegd zijn mensen met een uitkering niets waard voor onze samenleving, aangezien het geld wat ze betalen aan belasting, al uit belastinggeld van anderen bestaat
Ik heb ook nergens gezegd dat de erfbelasting 100% zou moeten worden. Dat lijkt me ook niet evenredig. Maar t is wel degelijk onderzocht dat de samenleving er veel aan heeft als er een eerlijkere belasting wordt geheven over erfenis. Staat hierboven al dus kan je gewoon terug lezen.Behalve als de EU heeeel veel gaat printen, wat de laatste jaren is gebeurd (corona, geld naar zuid-europa, toetreding van arme landen). Het feit dat het goed is voor de maatschappij is een utopisch punt, aangezien het geld voornamelijk NIET in de samenleving wordt gestopt. Elke extra miljoen gaat eerder naar NGO's, de EU of landen in oorlog. Je zal er niets van merken als de erfbelasting 100% worden, behalve dat je eventueel niets meer krijgt als iemand overlijdt.
Hij zelf is een grote Schimmelpennick🤪Ik krijg jeukschimmel op mn penninck van Schimmelpenninck 🤣
Bij nader inzien, dit is precies wat hij wil. Dit is precies wat hij wil bereiken met het boek:Ik ben het wel met je eens dat “domheid” echt een domme (😜) woordkeuze is, want het lijkt nu net of het over de mensen die populistisch stemmen gaat. Maar dat is niet zo, de domheid slaat op de inzet door de mensen die iets willen bereiken waar geen feiten voor zijn. Wel weer classic Schimmelpennick vind ik.

Domheid is een politieke strategie, maar de implicatie is wel dat mensen die in die politieke strategie trappen een beetje dom zijn.Bij nader inzien, dit is precies wat hij wil. Dit is precies wat hij wil bereiken met het boek:
Bekijk bijlage 63025
Domheid is een politieke strategie, maar de implicatie is wel dat mensen die in die politieke strategie trappen een beetje dom zijn.
Het is wel degelijk provocerend bedoeld door Schimmelpennick inderdaad. Dat vind ik aan de ene kant niet zo handig, aan de andere kant: misschien de enige manier om de mensen die populisten vertrouwen te bereiken.Domheid is een politieke strategie, maar de implicatie is wel dat mensen die in die politieke strategie trappen een beetje dom zijn.
Niet als daar ook weer een strategie achter zit. En die zit er. Maar die beschimmelde penninck mist wel een paar iq punten om dat te begrijpen. Ik vind hem een napoleoncomplexmaskerenderoeptoeterendedroeftoeter . Wie wil er scrabbelen😜Domheid is een politieke strategie, maar de implicatie is wel dat mensen die in die politieke strategie trappen een beetje dom zijn.
Zoals haha?Niet als daar ook weer een strategie achter zit.
VertelEr is een héél mooi citaat van Napoleon over.
Nou een verwachte reactie uitlokken die vervolgens averechts uitwerkt in het geval van de NSC. Wat Wilders nu doet is de coalitie bewust frustreren en de grenzen opzoeken met als gevolg dat de nsc stemmers naar bbb of pvv overwaaien en die partij helemaal uit elkaar valt.Zoals haha?
Ome Geert gaat dat fixen jongûh……. not 😁Tsja schandalig is het
Hahahaha je zegt vgm allemaal zinnige en interessante dingen, maar ik mis inderdaad even hoe het aan elkaar relateert😂Nou een verwachte reactie uitlokken die vervolgens averechts uitwerkt in het geval van de NSC. Wat Wilders nu doet is de coalitie bewust frustreren en de grenzen opzoeken met als gevolg dat de nsc stemmers naar bbb of pvv overwaaien en die partij helemaal uit elkaar valt.
Zoiets, ik ben vliegtuig nu als ik weer geland ben komt er misschien wat zinnigers uit 🤣
Hoeft niet hoor
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
PVV, VVD en BBB willen ondanks negatief advies snel verder met asielwetten - https://nos.nl/l/2555279
En dan ?En alweer een dreiging van onze Geert:
Als hij ballen heeft trekt hij de stekker er ook uit.
Dit is zo niet werkbaar. Voor geen enkele partij.
En dan ?
Dat is het toch al dit werkt ook nietIs het land weer stuurloos.
Tot er een nieuw kabinet is.
Denk ik.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."