Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
223 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Ik vind het stom dat alles duurder wordt
Klik om te vergroten...

Tja, de staat heeft geld nodig.

Onder andere om sociale voorzieningen te bekostigen. Zonder die inkomsten, had ook jij geen vangnet van begeleiding, uitkering, etc.

Het geld moet ergens vandaan komen. Niets is gratis in deze wereld. Zo simpel is het.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
VVD wil 1 miljard euro voor werkenden, moeten er 'altijd' meer op vooruit gaan - https://nos.nl/l/2553701
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Tja, de staat heeft geld nodig.

Onder andere om sociale voorzieningen te bekostigen. Zonder die inkomsten, had ook jij geen vangnet van begeleiding, uitkering, etc.

Het geld moet ergens vandaan komen. Niets is gratis in deze wereld. Zo simpel is het.
Klik om te vergroten...
Als ze geen geld weggeven zoals toen aan Griekenland had een hoop gescheeld
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Tja, de staat heeft geld nodig.

Onder andere om sociale voorzieningen te bekostigen. Zonder die inkomsten, had ook jij geen vangnet van begeleiding, uitkering, etc.

Het geld moet ergens vandaan komen. Niets is gratis in deze wereld. Zo simpel is het.
Klik om te vergroten...
Plan kabinet om btw te verhogen naar 21,4 procent stuit op veel verzet - https://nos.nl/l/2553697
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Ik geloof wel voldoende in onze instituten dat écht slechte plannen sowieso niet snel uitgevoerd worden
Klik om te vergroten...

Wie trapt hier dan op de rem normaliter?
(waar naar geluisterd wordt of moet)

ljuv zei:
Daarnaast heb ik de zeer naïeve hoop dat als we zien dat populisme geen oplossingen brengt (maar t tegenovergestelde), dat we ook minder populistisch gaan stemmen
Klik om te vergroten...

Met je eens.
Ik hoop met je mee.

MR_CHIP zei:
VVD wil 1 miljard euro voor werkenden, moeten er 'altijd' meer op vooruit gaan
Klik om te vergroten...

Vind ik ook prima.
Ik hoef met IVA niet de top prijs per maand binnen te krijgen. Als ik minimaal kan rond komen en mijn behandelingen mag krijgen ben ik dankbaar.
Dat iemand met werkt er flink op vooruit gaat en daardoor een luxer leven kan leiden vind ik als zieke medemens prima en ook wel normaal.
Ik kan immers ook geen luxe leven zoals ik ooit heb geleid, door mijn ziekte.
Ik denk als je zegt dat je als IVA landgenoot net zo'n luxe leven wilt lijden en daar geld voor nodig hebt, dat er iets niet aan een indicatie klopt.

Kortom, dankbaar zijn met een vangnet.
Maar ga niet lopen torren aan lopende IVA's bv.
Waar vaak hypotheken zijn op gesloten en noem maar op.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Als ze geen geld weggeven zoals toen aan Griekenland had een hoop gescheeld
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee, en ook: zo simpel is t niet.
Als Griekenland failliet was gegaan had dat evengoed heel grote financiële gevolgen in de EU veroorzaakt, ook in Nederland. Zo had het ook tot faillissementen van andere landen, zoals Spanje/Portugal/Italie kunnen leiden, en had het grote gevolgen voor onze export gehad om maar wat te noemen. Meer financieel onderlegde mensen kunnen je dit vast beter uitleggen. Daarnaast: deze leningen hebben geen structurele financiële gevolgen veroorzaakt, de staat heeft er zelfs winst op gemaakt.

Maar bovenal: de inflatie van nu heeft heel andere oorzaken. O.a. de stijging in energieprijzen door de oorlog in Oekraine, de stijging van grondstofprijzen en de compensatie in loonstijgingen. Maar wederom: er zijn hier mensen die je dat beter kunnen uitleggen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Wie trapt hier dan op de rem normaliter?
(waar naar geluisterd wordt of moet)
Klik om te vergroten...
De Europese wet, onze grondwet, de Raad van Staten, internationale verdragen, etc. Maar informeel ook de media en het ambtenarenapparaat… en wij (middels belangengroepen, protesten, whatever).
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
VVD wil 1 miljard euro voor werkenden, moeten er 'altijd' meer op vooruit gaan - https://nos.nl/l/2553701
Klik om te vergroten...
Ik stem niet op de VVD.
Wel vind ik het wel terecht dat werkenden er meer op vooruit moeten gaan.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Als ze geen geld weggeven zoals toen aan Griekenland had een hoop gescheeld
Klik om te vergroten...
Kortzichtig.
Zo simpel werkt het niet in de praktijk.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Plan kabinet om btw te verhogen naar 21,4 procent stuit op veel verzet - https://nos.nl/l/2553697
Klik om te vergroten...
Tuurlijk. Geldt voor elke verslechtering.
Zowel op de werkvloer als in de samenleving.
En dan het liefst een zondebok aanwijzen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
Als ze geen geld weggeven zoals toen aan Griekenland had een hoop gescheeld
Klik om te vergroten...
Zoals dit?

l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou, ik had me op veel voorbereid als het om het einde van dit kabinet gaat maar niet op een breuk omdat de PVV klaar is met de PVV😂
1738930416479.png

Hij lult, uiteraard. Zeggen dattie het wil laten klappen is nu al een jaar de strategie om zn zin te krijgen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Dat had ik ook gezien ik baseerde mij op advies vanduit curator maar goed das ook alweer 2 jaar geleden
Klik om te vergroten...
Het valt me op dat je altijd naar anderen wijst.
De Wajong, de politiek, de curator, het systeem en weet ik veel wat.
Zie je dit patroon zelf ook?

Probeer eens te kijken wat je zelf kunt doen om zaken in je leven te verbeteren. Genoeg te doen lijkt me.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Wat bedoel je precies…?
Rutte werkt niet in/voor de EU.
Klik om te vergroten...
Ja oké klopt 🙂

ljuv zei:
Bij de nato is de hoogste leider altijd iemand met heel veel bestuurlijke ervaring, het gros ervan was oud-regeringsleider. Omdat je dus ook heel goed moet zijn in bestuurlijke leiding geven.
Klik om te vergroten...
Om enige vorm van belangenverstrengeling te voorkomen. Zou het mooi zijn dat dit soort functies minstens 5 jaar op zich moeten laten wachten.

Helemaal als je minister president bent geweest. Als jij weet dat je termijn ten einde komt en graag een baantje in Brussel wilt hebben dan heeft dit altijd enige invloed op je keuzes.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
1739216563996.png
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Het valt me op dat je altijd naar anderen wijst.
De Wajong, de politiek, de curator, het systeem en weet ik veel wat.
Zie je dit patroon zelf ook?

Probeer eens te kijken wat je zelf kunt doen om zaken in je leven te verbeteren. Genoeg te doen lijkt me.
Klik om te vergroten...
Ik die al veel zelf gelukkig doe ik dingen heel anders dan 2 maanden geleden verder is dit beter te bespreken in mijn eigen topic :wink:
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
Ik die al veel zelf gelukkig doe ik dingen heel anders dan 2 maanden geleden verder is dit beter te bespreken in mijn eigen topic :wink:
Klik om te vergroten...
Dat is fantastisch…
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Om enige vorm van belangenverstrengeling te voorkomen. Zou het mooi zijn dat dit soort functies minstens 5 jaar op zich moeten laten wachten.

Helemaal als je minister president bent geweest. Als jij weet dat je termijn ten einde komt en graag een baantje in Brussel wilt hebben dan heeft dit altijd enige invloed op je keuzes.
Klik om te vergroten...
Ik volg je nogsteeds niet helemaal. Wat voor belangenverstrengeling denk je aan?

Om dit te voorkomen zijn er bij de nato al andere dingen ingeregeld…
Zo is de secretaris-generaal ten eerste helemaal niet zo “machtig”. Hij heeft geen veto-recht op beslissingen of whatever. Voor beslissingen is consensus, dus instemming van alle vertegenwoordigers, nodig. Daarnaast vertegenwoordig de SG geen land. Nederland wordt al vertegenwoordigd door een permanente bezetting. De SG is in den beginne volledig neutraal en heeft zowel geen functie als geen middelen om eigen belangen in te brengen. Hij vertegenwoordigt enkel de belangen van álle lidstaten. De SG, en geen enkele topfunctie bij de nato kan zelfstandig beslissingen maken. Daarnaast moet een SG unaniem aangewezen worden. Alle deelnemende lidstaten moeten toestemming verlenen, waarmee wordt voorkomen dat er nationale of commerciële belangenverstrengeling plaatsvindt.

Nee hoor. Wat mij betreft sturen we alle neo-liberale lulletjes naar de NATO. Kunnen ze heel weinig kwaad doen👌🏻
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Bekijk bijlage 64267
Klik om te vergroten...
Ik woon dichtbij Ter Apel. Dus mijn mening over asielzoekers/ immigranten is een beetje gekleurd
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Ik woon dichtbij Ter Apel. Dus mijn mening over asielzoekers/ immigranten is een beetje gekleurd
Klik om te vergroten...
Tsja scheen een leuke oplossing voor te zijn bedacht maar die ligt in Fabers prullenbak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4748495051...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."