Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
227 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Bij nader inzien, dit is precies wat hij wil. Dit is precies wat hij wil bereiken met het boek:
Bekijk bijlage 63025
Klik om te vergroten...
Domheid is een politieke strategie, maar de implicatie is wel dat mensen die in die politieke strategie trappen een beetje dom zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
Domheid is een politieke strategie, maar de implicatie is wel dat mensen die in die politieke strategie trappen een beetje dom zijn.
Klik om te vergroten...

Er is een héél mooi citaat van Napoleon over.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Domheid is een politieke strategie, maar de implicatie is wel dat mensen die in die politieke strategie trappen een beetje dom zijn.
Klik om te vergroten...
Het is wel degelijk provocerend bedoeld door Schimmelpennick inderdaad. Dat vind ik aan de ene kant niet zo handig, aan de andere kant: misschien de enige manier om de mensen die populisten vertrouwen te bereiken.
Maar belangrijker, hij benoemt het juist om deze discussie los te koppelen. Het wordt namelijk helemaal niet geimpliceerd, zelf direct ontkracht/verklaard, toch ervaren mensen waaronder jij dat zo. Maar als je die leugens/ domheid dus niet mag benoemen omdat andere mensen zich dan mogelijk dom zouden kunnen voelen, dan gaat er ook iets mis. Want dan kunnen de mensen die de domheid inzetten, letterlijk “het volk dom houden”.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Domheid is een politieke strategie, maar de implicatie is wel dat mensen die in die politieke strategie trappen een beetje dom zijn.
Klik om te vergroten...
Niet als daar ook weer een strategie achter zit. En die zit er. Maar die beschimmelde penninck mist wel een paar iq punten om dat te begrijpen. Ik vind hem een napoleoncomplexmaskerenderoeptoeterendedroeftoeter . Wie wil er scrabbelen😜
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze Herbs Mang zei:
Niet als daar ook weer een strategie achter zit.
Klik om te vergroten...
Zoals haha?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241119_95304268

Bonje
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Er is een héél mooi citaat van Napoleon over.
Klik om te vergroten...
Vertel
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Zoals haha?
Klik om te vergroten...
Nou een verwachte reactie uitlokken die vervolgens averechts uitwerkt in het geval van de NSC. Wat Wilders nu doet is de coalitie bewust frustreren en de grenzen opzoeken met als gevolg dat de nsc stemmers naar bbb of pvv overwaaien en die partij helemaal uit elkaar valt.

Zoiets, ik ben vliegtuig nu als ik weer geland ben komt er misschien wat zinnigers uit 🤣
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Tsja schandalig is het
Klik om te vergroten...
Ome Geert gaat dat fixen jongûh……. not 😁
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze Herbs Mang zei:
Nou een verwachte reactie uitlokken die vervolgens averechts uitwerkt in het geval van de NSC. Wat Wilders nu doet is de coalitie bewust frustreren en de grenzen opzoeken met als gevolg dat de nsc stemmers naar bbb of pvv overwaaien en die partij helemaal uit elkaar valt.

Zoiets, ik ben vliegtuig nu als ik weer geland ben komt er misschien wat zinnigers uit 🤣
Klik om te vergroten...
Hahahaha je zegt vgm allemaal zinnige en interessante dingen, maar ik mis inderdaad even hoe het aan elkaar relateert😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Vertel
Klik om te vergroten...
In politics stupidity is not a handicap.

Mooie quote maar wel weer precies t tegenovergestelde van waar Schimmelpennick het over heeft. Napoleon heeft het over onbewust onbekwaam, Schimmelpennick over bewust onbekwaam.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
In politics stupidity is not a handicap.

Mooie quote maar wel weer precies t tegenovergestelde van waar Schimmelpennick het over heeft. Napoleon heeft het over onbewust onbekwaam, Schimmelpennick over bewust onbekwaam.
Klik om te vergroten...
Als politici verantwoordelijk werden gehouden en er mensen kennis op de juiste plekken worden gezet, zou het er al een stuk beter op worden. Ook moet er beter naar belangenverstrengeling en nevenfuncties icm belangenverstrengeling worden gekeken. Ook in de directe kring. Verder te innige banden en veelvuldig dienstreizen naar andere landen afschaffen. Behalve voor de minister van Handel en buitenlandse zaken. Ze zijn tegenwoordig meer in het buitenland dan hier. Zegt al wel genoeg. One World Gouvernement🤣
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Coalitie wil zwijgen over uitspraken in ministerraad, notulen blijven geheim - https://nos.nl/l/2545114

Lol
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
Coalitie wil zwijgen over uitspraken in ministerraad, notulen blijven geheim - https://nos.nl/l/2545114

Lol
Klik om te vergroten...
Dat wordt ook steeds meer bijzonder. Ze vergeten volgens mij dat ze een publieke functie hebben. Steeds meer wordt geclassificeerd als geheim. Overgewaaid uit de VS.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het geeft te denken, he. :confused:
Faber die met een pak Tena Lady de NSC fractie om de oren slaat, zoiets vermoed ik.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 63032
Klik om te vergroten...
Waar gaat deze stemming over?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ze Herbs Mang zei:
Waar gaat deze stemming over?
Klik om te vergroten...
Sorry staat nu goed
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Sorry staat nu goed
Klik om te vergroten...
Ik heb geen permissie om deze handeling uit te voeren zegge die
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze Herbs Mang zei:
Ik heb geen permissie om deze handeling uit te voeren zegge die
Klik om te vergroten...
dat klopt heb de afbeelding weg gehaald was voor https://drugsforum.nl/posts/2024759/
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Coalitie wil zwijgen over uitspraken in ministerraad, notulen blijven geheim - https://nos.nl/l/2545114

Lol
Klik om te vergroten...
Ze Herbs Mang zei:
Dat wordt ook steeds meer bijzonder. Ze vergeten volgens mij dat ze een publieke functie hebben. Steeds meer wordt geclassificeerd als geheim. Overgewaaid uit de VS.
Klik om te vergroten...
Opzich niet zo gek, notulen van de ministerraad zijn altijd 20 jaar geheim. Zijn meerdere redenen voor. Ten eerste om de vrijheid van meningsuiting te kunnen waarborgen en daarnaast uiteindelijk toch met een eenduidig verhaal te kunnen komen (Kabinet spreekt altijd met één mond). Maar ook om ze te beschermen tegen politieke druk van bijvoorbeeld lobbyisten.

Denk persoonlijk dat het ook niet zo interessant is, het is geen woordelijk verslag volgens mij. Dus geloof niet dat de notulist snel iets zal schrijven van, “meneer X zei dat al die kut Marokkaantjes met hun scooter de zee over mogen steken”. Maar hoogstens “Meneer X ziet integratieproblemen voornamelijk onder jonge Marokkanen”. Wat alsnog racistisch is natuurlijk, maar we hebben er vrij weinig aan als we willen weten wat er nou echt is gezegd en gebeurd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4546474849...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."