Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
228 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1


:sweatsmile:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met de actuele peilingen schiet het land alsnog precies niks op wb regering vormen. Krijg je straks weer zo'n polderkabinet met vvd pvda/gl cda d66 oid. Jippie
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:


:sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Een één mans partij zonder enige bestuurservaring echt wat Nederlan nodig heeft 😂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vincent A zei:
Een één mans partij zonder enige bestuurservaring echt wat Nederlan nodig heeft 😂
Klik om te vergroten...

Kun je idd vraagtekens bij zitten.
Feit is wel dat een groot deel op hem stemt. Fors meer zetels dan de nr 2.
In een democratisch land kun je daar mijn inziens niet om heen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Finafuckingly!

Het duurt nog even hoor. Ze hebben nog geen akkoord over de premier maar leggen eerst het programma-akkoord voor aan de fracties (as we speak). Kan dus zijn dat het nog gewijzigd wordt en dat het heel lang duurt. Daarna praten ze door over wie onze MP mag worden (ik ben helaas niet gebeld🙄). Dat is behoorlijk essentieel voor de volgende fase, want deze persoon moet de ministersploeg samenstellen.
Of het akkoord vandaag nog wordt gepresenteerd is dus niet duidelijk, ik vermoed van niet.

Wat wel al duidelijk is: de MP zal van buiten de coalitiepartijen komen, en zij hebben daarmee de vrijheid om ook meerderheden buiten de coalitie te zoeken! Dat vind ik nog wel verrassend en een heel goede zaak, want anders was het gewoon een meerderheidskabinet met een nieuw naampje geweest.
Met NSC en hun 20 zetels kan dat dus zomaar betekenen dat we ook (wel eens) over links gaan!
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Breaking News!



we gaan over rechts
Klik om te vergroten...
Her-opvoedkampen voor alle drugsgebruikers!!! :wink: Celstraffen voor drugsgebruikers!!! :wink: Doodstraf voor dealers :wink:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
71052859-9766-4535-A586-1864F3340551.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
ik ben helaas niet gebeld
Klik om te vergroten...

Ik ben vandaag wel twee keer gebeld door een nummer uit Den Haag.
Het zou toch niet zo zijn dat ze mij hadden willen vragen als minister president? :wink:

Maar inderdaad, afwachten. Ben eens benieuwd wat de fracties ervan gaan vinden.
Het heeft een half jaar geduurd. Dus voor de partijleiders een spannende avond.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Ik ben vandaag wel twee keer gebeld door een nummer uit Den Haag.
Het zou toch niet zo zijn dat ze mij hadden willen vragen als minister president? :wink:

Maar inderdaad, afwachten. Ben eens benieuwd wat de fracties ervan gaan vinden.
Het heeft een half jaar geduurd. Dus voor de partijleiders een spannende avond.
Klik om te vergroten...
Ahhhhhh man niet alleen voor de partijleiders ik ben echt tering zenuwachtig😂😂😂

Gemiste kans voor het land wel, dat jij je telefoon niet opnam!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Ahhhhhh man niet alleen voor de partijleiders ik ben echt tering zenuwachtig
Klik om te vergroten...

Wordt lang op blijven voor je vrees ik.
Want dit zal niet over een paar uurtjes beklonken zijn.
En als iemand nu zegt ... ben het er niet mee eens? Moet het dan weer opnieuw?

ljuv zei:
Gemiste kans voor het land wel, dat jij je telefoon niet opnam!
Klik om te vergroten...

Dan zou er veel veranderen in dit land .... als ik wat meer te zeggen had :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Wordt lang op blijven voor je vrees ik.
Want dit zal niet over een paar uurtjes beklonken zijn.
Klik om te vergroten...
Nee maar anders dan anders hebben ze letterlijk een deadline om 23:59 en moeten ze weer nieuwe formateurs zoeken. En dan is de koek wel beetje op voor deze ronde denk ik. De presentatie is iig wel uitgesteld naar morgen ): Maar de vvd wordt elk moment verwacht nu. Tot zover weten we dat:
- het eigen risico gehalveerd wordt per 2027
- de spreidingswet ingetrokken wordt
- er 100 miljoen bezuinigd wordt op de npo
- we op bepaalde plekken per direct weer 130 mogen rijden
- hotelovernachtingen een hogere btw krijgen
- 100.000 woningen per jaar moeten worden bijgebouwd, waar de komende 5 jaar 1 miljard per jaar naartoe gaat
- er snellere procedures voor bouwen komen
- er meer bouwgrond moet komen
- er een constitutioneel hof komt
- het klimaatfonds overeind blijft
- bbb, nsc en pvv heel blij zijn, maar nog een paar punten hebben
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spoiler: linkse tranen en gezever joe!
Ergens toch stille hoop gehad dat het ze niet zou lukken. Niet dat links er goed vanaf was gekomen als ze aan zet waren gekomen, maar blijf toch doodsbenauwd bij het idee van een kabinet met een extreem-rechtse partij als grootste partij. Blijf mezelf vertellen dat we dat best een regeerperiode kunnen hebben maar behhhh. Mini beetje hartpijn maar ook hyped dat er EINDELIJK wat ligt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hahahaha nou, ik voel het nieuwe kabinet wel… Ook wel eens midden in de nacht na een deadline nog papers ingeleverd. Alleen denk ik niet dat er mensen wakker bleven om ze te kunnen lezen.

Gelukkig heb ik morgen niks belangrijks🤪
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
nos.nl

Dit zijn de belangrijke plannen en voornemens uit het coalitieakkoord

Het akkoord van PVV, VVD, NSC en BBB is opgedeeld in tien hoofdpunten.
nos.nl nos.nl


HULDE

Grip op asiel en migratie​

De coalitie koerst zoals aangekondigd op het strengste asielpakket ooit. Zo komt er een tijdelijke Asielcrisiswet met crisismaatregelen. In het geval van een 'crisis' kunnen er vergaande maatregelen genomen worden.
De asielvergunning voor onbepaalde tijd wordt afgeschaft en de vergunning voor tijdelijk verblijf wordt aangepast. Asielzoekers die zijn afgewezen, worden "zo veel mogelijk, ook gedwongen, uitgezet". Ook krijgen statushouders geen voorrang meer bij het toewijzen van sociale huurwoningen. Automatische gezinshereniging wordt eveneens geschrapt en het aantal mensen dat mag nareizen wordt "fors beperkt".
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#15
- het blijft verboden drugs te bezitten, verkopen of produceren.

Lekker vaag. Maar we weten allemaal dat PVV bijvoorbeeld geen onderscheid tussen soft- en harddrugs maken en dat samen met BBB en NSC een nare zure bijsmaak zal gaan krijgen voor veel bezoekers van dit forum.

Dus voor de stemmers op één van deze bovenstaande partijen… Bedankt hè. Welkom in het nieuwe fascistische NL!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
lol alsof als je op een van die partijen stemt alles wat die partij goed vindt of regelt het er ook maar gelijk mee eens bent
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
lol alsof als je op een van die partijen stemt alles wat die partij goed vindt of regelt het er ook maar gelijk mee eens bent
Klik om te vergroten...
Dat geldt natuurlijk ook voor de stop migratie. Dat gaat nooit en te nimmer gebeuren. De gulden terug is ‘t ook niet geworden. Nexit ditto. We zitten nu met een gemankeerd rechts kabinet opgescheept dat van een landje nu een mooie politiestaat kan gaan maken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
VJ_LSD72 zei:
Dat geldt natuurlijk ook voor de stop migratie. Dat gaat nooit en te nimmer gebeuren. De gulden terug is ‘t ook niet geworden. Nexit ditto. We zitten nu met een gemankeerd rechts kabinet opgescheept dat van een landje nu een mooie politiestaat kan gaan maken.
Klik om te vergroten...
ik zie het wel gebeuren met die stop migratie maar goed tijd zal het leren
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
ik zie het wel gebeuren met die stop migratie maar goed tijd zal het leren
Klik om te vergroten...
Als dat een reden is om rechts te stemmen dan wens ik iedereen die drugs gebruikt en betrapt wordt en opgesloten veel sterkte in de bak met al die opgesloten migranten…
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
1743620356433.png
dit dus beetje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4445464748...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."