Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
216 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Morgen gaan we meer weten
Klik om te vergroten...
Het spoedoverleg was na een uurtje al klaar, as we speak wordt er gewacht tot Wilders naar buiten stapt met een verklaring/reflectie. Van der Plas, van Vroonhoven en Yesilgoz hebben hun pers-toneelstukje al gehad. Wat daaruit is op te maken:

- De coalitie zal er nog over doorpraten
- VVD, NSC en BBB hebben laten weten dat juist dit kabinet werk kan maken van asiel (is ook ongeveer het enige waar ze het over eens zijn lol) áls de verantwoordelijke minister er werk van maakt (zijnde Faber van de PVV).
- De meeste van Wilders 10 punten passen al in de 58 afspraken over asiel. Aan de PVV is gevraagd de punten die nog van toegevoegde waarde zijn uit te werken zodat ze concreter weten waarover ze het moeten hebben (Yesilgoz: “mij part worden het er 68 maar ga er gewoon mee aan de slag”)
- Volgens van Vroonhoven heeft Wilders zijn tweets over het eventueel klappen van het kabinet ook binnenskamers herhaalt.

Obv de interviews tot nu toe… vermoed ik toch eerder dat we misschien geen kabinet hebben eind deze week. Maar tis nog (enorm) afwachten wat Wilders er zelf over te zeggen heeft straks.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
“We gaan er een nachtje over slapen maar het ziet er niet goed uit want er is alleen een wil en nog geen handtekening.” Aldus Wilders in de drie minuten dat hij de pers te woord stond. Hij wilde niet ingaan op de vragen over welk gevolg dit morgen zal hebben🤷🏻‍♀️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Oh het meisje van de nos heeft het min of meer uitgelegd al
Klik om te vergroten...

Volgens mij kan dat wel toch?
Maar de kans zal klein zijn als je 37 zetels mist.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
En harlekijntjes heb je ook in zoet en zout en die hebben altijd een lach op hun gezicht. In zware tijden geeft dat vrolijkheid
Klik om te vergroten...
Normaal sla ik dit topic over, maar heb vandaag toch even gekeken.
Ik reageer alleen op de belangrijke dingen. :smirk:
Die zoete!!
Maar die mag ik niet meer van mijn huisarts sinds ie geschrokken is na het meten van mijn bloeddruk.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Waarom duurt dat zo lang? Oprechte vraag? Zomerreces enzo?
Klik om te vergroten...
Ga jij anders ff lekker verkiezingen betalen en organiseren!!!!

Nee het is een inschatting… als een kabinet voor maart valt, is het vaak maart. Omdat er dan meestal al verkiezingen worden gehouden. Zo niet is het vaak november, inderdaad vanwege reces en de verplichte termijnen vanuit de kieswet. Vorige keer viel het kabinet slechts een maandje later, toen werd het ook november. Maar partijen moeten wel goed de gelegenheid krijgen om hun partij op te zetten, in te schrijven en een lijst samen te stellen. Buitenlandse kiezers moeten zich registreren. En gemeenten moeten verkiezingen organiseren én betalen, die moeten daarvoor ook in gelegenheid gesteld worden.

Officieel vinden verkiezingen 44 dagen na het ontbindingsbesluit plaats. Maar zo’n ontbindingsbesluit laat vaak wel even op zich wachten.

Zanza zei:
meisje
Klik om te vergroten...
HALLO DAT IS MARLEEN DE ROOY DÉ POLITIEK DUIDER VAN DE NOS😡😡😡 met je meisje.
Maar goed, de Kamer beslist daar uiteindelijk over alleen is vanaf de jaren 70 wel min of meer gezegd dat we vinden dat dat niet kan en dat hut volk moet kiezen. Maar goed. Toen las hut volk nog wel eens een krant enzo.

Kordie zei:
November?
Dus dan sta je als land een paar maanden vrijwel stil?
Klik om te vergroten...
Ja. Dat is precies waarom je het ontbinden van een Kabinet níet lichtzinnig moet nemen. Het is LETTERLIJK heel onverantwoordelijk, ze waren net een beetje op gang en klaar om van hun beloftes werk te maken, en nu ligt alles stil.

Cant say I didnt warn yall hahaha
ljuv zei:
Maar ik denk dat het niet bevorderlijk is voor een land als er constant een nieuw bestuur moet aantreden. Het kost al genoeg tijd een regering te vormen. Die pakken dan weer tijd om plannen te vormen. Als de regeringen blijven vallen voor die plannen zijn uitgevoerd, gebeurt er niksssss. Dat kunnen we echt niet hebben. Ik geloof wel voldoende in onze instituten dat écht slechte plannen sowieso niet snel uitgevoerd worden. Maar zoals hierboven: als er maar IETS gedaan wordt.

Daarnaast heb ik de zeer naïeve hoop dat als we zien dat populisme geen oplossingen brengt (maar t tegenovergestelde), dat we ook minder populistisch gaan stemmen😅
Klik om te vergroten...

Dat was twee jaar gelden niet anders trouwens. Toen viel het kabinet begin juli en hadden we eind november verkiezingen.

Kordie zei:
Wie beslist eigenlijk over een eventuele doorstart?
Is dat de kamer die ja of nee zegt, de ministerraad of de drie overgebleven partijen?
Klik om te vergroten...
Zoals gewoonlijk: de ministers stellen wat voor, de Kamer besluit daarover.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wie beslist eigenlijk over een eventuele doorstart?
Is dat de kamer die ja of nee zegt, de ministerraad of de drie overgebleven partijen?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
meisje
Klik om te vergroten...
Ik weet toch vrij zeker dat het een meisje is hoor.

Duidelijk verder, meisje😘
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok doei
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hoorde Geeft net voor een camera zeggen dat hij zich inschrijft voor de volgende verkiezingen en dat hij ervoor gaat en denkt om premier te worden.

Iets in me zegt dat hij veel stemmen zal verliezen, maar dat dit ook een truuk kan zijn. Zoals we gisteren al zeiden ik dit topic. Het komt hem voor zijn achterban goed uit dat het op dit onderwerp is geklapt.

Ook denk en vrees ik dat veel mensen het vertrouwen in de politiek zijn verloren en niet meer gaan stemmen. Wat ook niet gunstig is.

Dus mensen: laat de volgende verkiezingen je stem altijd horen!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe nu verder?
Hier een stuk duidelijkheid;

www.nu.nl

Dit gaat er gebeuren nu het kabinet-Schoof is gevallen

Het kabinet-Schoof is dinsdag gevallen doordat PVV-leider Geert Wilders zich terugtrok uit de coalitie. Dat deed hij uit onvrede over het asielbeleid. Wat gebeurt er nu? En wanneer volgen nieuwe verkiezingen?
www.nu.nl www.nu.nl
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Zanza , @Proxima en @ljuv , kunnen jullie niet met een partijtje de kamer in? PDF, DFP, verzin een leuke naam. Ljuv voor de inhoud, Zans en Prox voor de gratis dropjes enzeau. Hebben we in een maandje goede plannen doorgevoerd 👌

Oh, en trap Wilders dan meteen even naar Hongarije. Of Rusland. Of Amerika.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
@Zanza , @Proxima en @ljuv , kunnen jullie niet met een partijtje de kamer in? PDF, DFP, verzin een leuke naam. Ljuv voor de inhoud, Zans en Prox voor de gratis dropjes enzeau. Hebben we in een maandje goede plannen doorgevoerd 👌

Oh, en trap Wilders dan meteen even naar Hongarije. Of Rusland. Of Amerika.
Klik om te vergroten...
Hahaha, leuk idee!

Paar ideeën:

LEF: Landelijk Eerlijke Fractie

RUK: Redelijk Uitgevoerd Kompas

DOEN: Duurzaam, Open, Eerlijk, Nuchter

En mijn favo:

TERING:
Toezicht
Eerlijkheid
Resultaat
Integriteit
Nuttigheid
Geen gezeik

“Het is TERING tijd voor verandering"

“We zijn niet boos. We zijn bezig.”

😁
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Wat ook niet gunstig is.
Klik om te vergroten...
Heheh hangt er vanaf😬😅

Mevrouw Pløp zei:
@Zanza , @Proxima en @ljuv , kunnen jullie niet met een partijtje de kamer in? PDF, DFP, verzin een leuke naam. Ljuv voor de inhoud, Zans en Prox voor de gratis dropjes enzeau. Hebben we in een maandje goede plannen doorgevoerd 👌
Klik om te vergroten...
Ik kijk wel uit zeg!!!

Mevrouw Pløp zei:
Oh, en trap Wilders dan meteen even naar Hongarije. Of Rusland. Of Amerika.
Klik om te vergroten...
That I can do!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Ik kijk wel uit zeg!!!!
Klik om te vergroten...
Maar we hebben een presidentinne nodig! ☹️

Ok, ok! Jij je zin, flikkeren we @Zanza er wel uit.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
1748972139303.png
www.nrc.nl

Het kabinet dat zou opkomen voor de burger ging ten onder aan amateurisme en onvermogen

Kabinetsval: Vanaf het begin had niemand vertrouwen in de bestendigheid van de coalitie van het kabinet-Schoof, de coalitiepartijen zelf nog wel het minst. Het bleek een ongelukkig huwelijk tussen technocratie en populisme.
www.nrc.nl www.nrc.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Proxima zei:
Ok, ok! Jij je zin, flikkeren we @Zanza er wel uit.
Klik om te vergroten...
O maar ik heb nog wel een chauffeurtje nodig in dat geval😂😘
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
O maar ik heb nog wel een chauffeurtje nodig in dat geval😂😘
Klik om te vergroten...
We kunnen altijd chauffie @Zanza inhuren hoor, voor als je weer eens lekker wil bij-rijden. 😇
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
www.nrc.nl

Het kabinet dat zou opkomen voor de burger ging ten onder aan amateurisme en onvermogen

Kabinetsval: Vanaf het begin had niemand vertrouwen in de bestendigheid van de coalitie van het kabinet-Schoof, de coalitiepartijen zelf nog wel het minst. Het bleek een ongelukkig huwelijk tussen technocratie en populisme.
www.nrc.nl www.nrc.nl
Klik om te vergroten...
Ik kan niet eens iets kleins bedenken wat dit kabinet voor ons land heeft gedaan, laat staan de grote issues.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
O maar ik heb nog wel een chauffeurtje nodig in dat geval😂😘
Klik om te vergroten...
Proxima zei:
We kunnen altijd chauffie @Zanza inhuren hoor, voor als je weer eens lekker wil bij-rijden. 😇
Klik om te vergroten...
BMW 750 en ik ben sws om!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Proxima zei:
Ik kan niet eens iets kleins bedenken wat dit kabinet voor ons land heeft gedaan, laat staan de grote issues.
Klik om te vergroten...
Verschrikkelijk he. Krijg al heel de dag de vraag: Ben je hier nou blij mee?! Maar ja… heb er gewoon geen antwoord op. Ja, blij dat de fascisten weg zijn, nee, want alles gaat zo lang stil staan en het staat al zo lang stil, ook nee: hoe groot gaan de fascisten zijn na de komende verkiezingen.

Zelfs MIJN VRIEND zei “Hoezo doet Yesilgoz alsof er geen frictie was, Wilders wilde toch gewoon verder gaan op asiel dan zij?” Dus ja… Wilders trucje werkt gewoon🤮 VOOR DE DUIDELIJKHEID NEE WILDERS WILDE NIETS MEER OF STRENGER DAN DE ANDERE 4 WILDERS FAALDE GEWOON IN DEZE COALITIE EN ZOCHT EEN HANDIGE MANIER ERUIT TE STAPPEN AAAAAAAH

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3839404142...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."