#1
Super smash politici brosš¤š»
Als je bedoelt dat we ons te houden hebben aan inter- en supranationale regels en wetgeving, dan ja⦠Als je het hebt over āagenda 2030ā verhalen dan zou ik het houden bij verhalen.Ik heb het idee dat de lijntjes toch door Europa en globalisten zijn uitgezet en dat wat je ook kiest zij slechts tussen die lijntjes inkleuren
Yesilgƶz is voor mij gewoon oude wijn in nieuwe kruiken dus die gaat het nooit wordenSuper smash politici brosš¤š»
Nee ik bedoel meer de eu maar ook de invloed van multinationals en lobbyistenAls je bedoelt dat we ons te houden hebben aan inter- en supranationale regels en wetgeving, dan ja⦠Als je het hebt over āagenda 2030ā verhalen dan zou ik het houden bij verhalen.
Maar goed dat maakt niet zo heel veel uit natuurlijk. Wat heb jij nodig om weer vertrouwen terug te krijgen? En: is de afwezigheid van dat vertrouwen een reden voor jou om niet te gaan stemmen?
Vrouw of man zou niet uit moeten maken en migratie-achtergron? Why?Is het gek dat ik stiekem heel erg graag een vrouwelijke premier wil? De migratieachtergrond is ook wel een plus vind ik.
Of ze moeten Aboutaleb uit Rotterdam als premier presenteren, dan stem ik 100% op hem.
Omdat ik het wel eens tijd vindt worden voor een vrouw aan het stuur, na zo veel jaar een stijve stugge single man.Vrouw of man zou niet uit moeten maken en migratie-achtergron? Why?
Eens. Ook wel grappig dat ze zelf tegen migratie isIs het gek dat ik stiekem heel erg graag een vrouwelijke premier wil? De migratieachtergrond is ook wel een plus vind ik.
Of ze moeten Aboutaleb uit Rotterdam als premier presenteren, dan stem ik 100% op hem.
'het tijd vinden voor' is in 't geheel geen argument - wat is wel je argument? Verandering om verandering an sich is niets.Omdat ik het wel eens tijd vindt worden voor een vrouw aan het stuur, na zo veel jaar een stijve stugge single man.
Ik heb er geen argumenten voor, het is een gevoel wat ik heb.'het tijd vinden voor' is in 't geheel geen argument - wat is wel je argument? Verandering om verandering an sich is niets.
Hahahaha ik moet wel een beetje lachen van je klaagzang en kan me je frustratie goed inbeelden. Maar hier moet ik je toch ongelijk geven⦠ze krijgen er meer zetels bij dan dat het cda of d66 overhouden, terwijl hun speerpunt en bestaanrecht totaal geen relevant thema meer blijkt te zijn (stikstof). Ik ben en blijf onder de indruk van Caroline en haar partij.
Ik vind yesilgƶz gewoon een vervanger van Rutte, dus geen vernieuwing wat we wel nodig hebbenIk heb er geen argumenten voor, het is een gevoel wat ik heb.
Er zijn meer partijen dan de vvd met vrouwelijke kandidaten. Ja het wordt een verkiezing waar we nog steeds niet helemaal duidelijk weten waar we aan toe zijn. En als ze aan de macht zijn moeten ze het eerst ook nog eens waarmaken...Ik vind yesilgƶz gewoon een vervanger van Rutte, dus geen vernieuwing wat we wel nodig hebben
Omtzicht wil mischien helemaal geen premier worden wel de stemmen
al met al I donāt know
In de laatste prognoses zijn dat er 8, en twee jaar geleden hadden ze 1 zetel in de TK en 0 in de provincies/EK. En een week geleden waren het er nog een stuk meer. Maar goed, Wouter Bos peilde een half jaar voor de verkiezingen van 2006 ook 60 zetels waar hij er maar 33 haalde⦠en de week/de weken voor de verkiezingen wordt het pas echt spannend. Dus mijn punt hier: peilingen worden pas interessant een week of twee van de voren omdat met uitstek de meeste mensen dan pas bedenken waar ze eventueel op willen stemmen en zelfs dan zijn er nog gigantische verschillen tov de resultaten want men kiest écht heel vaak pas in het stemhokje. Dus hierEchter, ze zullen aanzienlijke verliezen lijden als je het vergelijkt met de provinciale statenverkiezingen, en je merkt gewoon dat de flair er bij Caroline en haar partij wel vanaf is. De prognose is dat ze slechts ongeveer 8 zetels zullen halen, terwijl ze twee jaar geleden nog de grootste partij waren.
kan ik me ontzettend in vinden.Strategisch stemmen overweeg ik ook niet, alsof ik kan voorspellen wat de andere <_o-fip-hl id="_o-fip-hl-focus">debielen in dit land op 't laatste moment gaan inkleuren in het hokje...
Het is niet alsof stikstof geen thema meer is he, of dat het onbelangrijk is. Het is geen verkiezingsthema, maar dat is omdat de media, de partijen en de inwoners daarvoor hebben gekozen en is daarmee vaak ook een selffulfilling prophecy. En vooral: events, my dear boy, events. Brabant zit daarentegen nogsteeds op slot, de natuur in NL gaat nogsteeds achteruit waardoor we hoge boetes vanuit Europa kunnen verwachten, en de boeren hebben nogsteeds nul duidelijkheid.Er zijn inderdaad belangrijkere thema's dan stikstof; daarom verwacht ik dat linkse partijen het zwaar te verduren zullen krijgen bij de aankomende verkiezingen.
Dit vind ik ook een heel interessante aanname en ik ben heel benieuwd waar je die op baseertā¦Wel cute dat de Pvda en GL zo weinig vertrouwen hadden in hun stootkracht dat ze de krachten maar gebundeld hebben. De arbeiderspartij en de juppenpartij samenklonterend ten onder, denk ik...
Ah, ja daar kan ik HEUL veel van begrijpen. Hier ben ik ook helemaal maar dan ook echt helemaal tering fucking klaar mee. Maar: daar kunnen we dus wel degelijk voor stemmen.Nee ik bedoel meer de eu maar ook de invloed van multinationals en lobbyisten
dat wef gebeuren vind ik wel een vreemd clubje (een non governementele organisatie die zoveel belangrijke mensen bij elkaar weet te krijgen?!)
Ik vind het helemaal niet gek hoor, ik snap je erg goed. Ik ben zelf bijvoorbeeld erg ātegenā quota: toch voel ik heel sterk dat er meer vrouwen op bepaalde plekken zouden moeten komen en zie ik niet hoe we dat anders kunnen bereiken.Is het gek dat ik stiekem heel erg graag een vrouwelijke premier wil? De migratieachtergrond is ook wel een plus vind ik.
Of ze moeten Aboutaleb uit Rotterdam als premier presenteren, dan stem ik 100% op hem.
Zou inderdaad niet uit moeten maken omdat in een ideale wereld mannen en vrouwen en mensen met verschillende achtergronden gelijk zijn en zijn geweest MAAR dat is niet het geval dus maakt het wel degelijk uit.Vrouw of man zou niet uit moeten maken en migratie-achtergron? Why?
Daarmee is āhet is tijd ervoorā dus een heel goede reden, denk ik. Bovenop een heleboel argumenten die ik je ook kan geven, maar daar heb ik niet zoān zin in dus misschien helpt dit: https://stemopeenvrouw.com/'het tijd vinden voor' is in 't geheel geen argument - wat is wel je argument? Verandering om verandering an sich is niets.


Het heet inderdaad niet voor niets 'peilingen'. Maar als je het sentiment aanvoelt, dan kun je met enige zekerheid stellen dat BBB niet meer zo'n klapper gaat maken als een half jaar geleden. En als je binnen een half jaar zoveel potentiële zetels verliest, dan kun je gewoon niet stellen dat BBB het goed heeft gedaan. Mensen hebben het vertrouwen verloren in de politiek. Dit was de reden dat zo'n partij zo groot kon worden. Nu Caroline zich heeft geprofileerd, ziet men in haar ook niet meer onze redder. Omtzigt it is.In de laatste prognoses zijn dat er 8, en twee jaar geleden hadden ze 1 zetel in de TK en 0 in de provincies/EK. En een week geleden waren het er nog een stuk meer. Maar goed, Wouter Bos peilde een half jaar voor de verkiezingen van 2006 ook 60 zetels waar hij er maar 33 haalde⦠en de week/de weken voor de verkiezingen wordt het pas echt spannend. Dus mijn punt hier: peilingen worden pas interessant een week of twee van de voren omdat met uitstek de meeste mensen dan pas bedenken waar ze eventueel op willen stemmen en zelfs dan zijn er nog gigantische verschillen tov de resultaten want men kiest écht heel vaak pas in het stemhokje. Dus hier
Mensen hebben wel wat beters aan hun hoofd dan zich druk te maken over stikstof. Die klimaatacties van de afgelopen jaren hebben ook niet bepaald bijgedragen aan meer begrip voor de situatie. Integendeel. Mensen zijn een beetje moe aan het worden van het gedram.Het is niet alsof stikstof geen thema meer is he, of dat het onbelangrijk is. Het is geen verkiezingsthema, maar dat is omdat de media, de partijen en de inwoners daarvoor hebben gekozen en is daarmee vaak ook een selffulfilling prophecy. En vooral: events, my dear boy, events. Brabant zit daarentegen nogsteeds op slot, de natuur in NL gaat nogsteeds achteruit waardoor we hoge boetes vanuit Europa kunnen verwachten, en de boeren hebben nogsteeds nul duidelijkheid.
En opzich⦠Heeft links tot nu toe niet belachelijk veel te klagen (behalve D66 - maar dat kun je ook niet echt links noemen). Ze verliezen niet heel veel meer dan rechts aan bijvoorbeeld Omtzigt.
Het mag geen geheim heten dat vooral de PvdA, een voormalig gevestigde partij, is afgegleden naar een partij die slechts mag meedoen. In 2012 behaalden ze nog 38 zetels, maar in 2017 en 2021 hielden ze er nog maar 9 over. GroenLinks is nooit echt breed omarmd door de Nederlandse kiezers. Het is vrij simpel: door de krachten te bundelen hopen ze een links front te kunnen vormen tegen rechts, wat denk ik zal falen, omdat links de afgelopen tijd aan geloofwaardigheid heeft verloren. Wat ook zo is: in tijden van crisis stemt men vaak meer rechts.Dit vind ik ook een heel interessante aanname en ik ben heel benieuwd waar je die op baseertā¦
GL-PvdA hebben het al heeeeeel lang over meer samenwerken, eventuele fusies, gezamenlijke kieslijsten, etc. ZĆ©lfs onder Wouter Bos al. Ik ben vanaf mijn 16e lid van beiden partijen omdat ik āniet kon kiezenā: het zijn twee verhalen die heel goed samen gaan. Sterker nog, m.i. niet los van elkaar gezien kunnen worden. De aardverschuiving in het politieke landschap door het opstappen van Rutte en een shitload aan kamerleden maakt dit juist een heel logisch moment denk ik.
In de peilingen staat PvdA/GL momenteel op 25 zetels. Dit is niet signifcant meer dan beide partijen bij elkaar in 2021: Namelijk: 9 zetels voor de PvdA en 8 zetels voor Groenlinks. In 2012 zouden PvdA en GL bij elkaar 42 zetels hebben behaald. Dus dan vind ik vind dat je kan spreken van een ondergang van dit linkse front.En als we het dan toch over peilingen hebben: die voorspellen niet echt een āondergangā tot dus ver?
Ik heb aanzienlijk meer vertrouwen in Omtzigt dan in Timmermans, om eerlijk te zijn. Het feit dat sommige standpunten indruisen tegen onze rechtsstaat heeft onder andere te maken met de wens van sommige rechtse partijen voor minder immigratie of zelfs een asielstop. Veel Nederlanders delen ook deze opvatting. Hoewel dit juridisch gezien niet zo eenvoudig te realiseren is, kan een zekere mate van nationale soevereiniteit waardevol zijn. We kunnen internationale regelgeving en wetten heroverwegen als er voldoende draagvlak voor is, wat ook een kenmerk van democratie is.NSC zal de grote winnaar worden, daar twijfel ik ook niet aan. Ik zou er daarentegen heel teleurgesteld zijn over een rechts kabinet dat tegen onze rechtsstaat indruist en onze economie verder verzwakt, zeker als de VVD daar ook weer onderdeel van is.
Praat je nou voor jezelf of voor anderen?Mensen hebben wel wat beters aan hun hoofd dan zich druk te maken over stikstof. Die klimaatacties van de afgelopen jaren hebben ook niet bepaald bijgedragen aan meer begrip voor de situatie. Integendeel. Mensen zijn een beetje moe aan het worden van het gedram.
Nee, ik praat in het algemeen. Er is gewoon minder draagvlak voor dit onderwerp. Het lukt PvdA/GL ook niet om dit thema tot prioriteit te maken. Mensen zijn momenteel meer bezig met bestaanszekerheid en hun eigen portemonnee en juist dit zorgt ervoor dat rechts op meer draagvlak kan rekenen dan links.Praat je nou voor jezelf of voor anderen?
Dit is gewoon jouw mening, niets meer en niets minder.Nee, ik praat in het algemeen. Er is gewoon minder draagvlak voor dit onderwerp. Het lukt PvdA/GL ook niet om dit thema tot prioriteit te maken. Mensen zijn momenteel meer bezig met bestaanszekerheid en hun eigen portemonnee en juist dit zorgt ervoor dat rechts op meer draagvlak kan rekenen dan links.
Nou, ik ben heel blij voor je, top!Het is inderdaad mijn mening, die tevens wordt ondersteund door de peilingen.
Het is inderdaad mijn mening, die tevens wordt ondersteund door de peilingen.Dit is gewoon jouw mening, niets meer en niets minder.
Jij ook Zeehondjeā¤ļø@ljuv, dank je wel voor de tijd die je hebt genomen om duidelijk, inhoudelijk en vriendelijk te reageren š
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."