#1
Ik denk ik op Pieter O
Nah pietertje is hoogstens centrumrechts maar niet echt op t spectrum te plaatsen (zoals veel partijen tegenwoordig). Bovendien zou het hiermee niet gek zijn dat er juist minder versnippering komt, stel hij krijgt de gepeilde 40 zetels. Blijft behoorlijk wat minder over om te versnipperen.Nog meer versnippering op rechts.
Nah pietertje is hoogstens centrumrechts maar niet echt op t spectrum te plaatsen (zoals veel partijen tegenwoordig). Bovendien zou het hiermee niet gek zijn dat er juist minder versnippering komt, stel hij krijgt de gepeilde 40 zetels. Blijft behoorlijk wat minder over om te versnipperen.
Hij is conservatief als het gaat om ethische kwesties (waarschijnlijk, weten we dus nog heulemaal nie). Maar op sociaal-economisch gebied erg links enOmtzigt is conservatief en dus rechts.
Zijn stemgedrag is, zoals je leest, erg afwijkend. Daarom is hij ook niet goed op een politieke as te plaatsen. Hij stemt vaak heel links. En vaak heel rechts. 🤷🏻♀️![]()
![]()
Waar staat Pieter Omtzigt voor? Een analyse van zijn stemgedrag
Stempatroon: Een partijprogramma heeft het Kamerlid vooralsnog niet, dus wie wil weten hoe links of rechts Omtzigt is, moet kijken naar zijn stemgedrag. Daarnaast: hoe verhoudt hij zich tot het CDA, de partij waarvan hij zich afsplitste?www.nrc.nl
Dat zal wel meevallen zonnestraal, tot nu toe lijkt het erop dat zijn (to be) standpunten overwegend meer overeen komen met centrumpartijen. Zijn stemgedrag komt zelfs het minste overeen met FVD (57 procent). Die kiezers zal hij wss minder aanspreken. Hij is ook veul gematigder dan Ja21.Ja21 en FvD zullen hier de grootste dupe van zijn, buiten het CDA zélf natuurlijk.
Het zijn er wel veel ja… Maar hoezo denk je dat dat een probleem is? Hoezo te veel zegmaar?Er zijn in NL gewoon veel te veel partijen.
Hij is conservatief als het gaat om ethische kwesties (waarschijnlijk, weten we dus nog heulemaal nie). Maar op sociaal-economisch gebied erg links en
…gvd ik heb hier gewoon een artikel over
gedeeld gaates lezen!
Zijn stemgedrag is, zoals je leest, erg afwijkend. Daarom is hij ook niet goed op een politieke as te plaatsen. Hij stemt vaak heel links. En vaak heel rechts. 🤷🏻♀️
Dat zal wel meevallen zonnestraal, tot nu toe lijkt het erop dat zijn (to be) standpunten overwegend meer overeen komen met centrumpartijen. Zijn stemgedrag komt zelfs het minste overeen met FVD (57 procent). Die kiezers zal hij wss minder aanspreken. Hij is ook veul gematigder dan Ja21.
Het zijn er wel veel ja… Maar hoezo denk je dat dat een probleem is? Hoezo te veel zegmaar?

Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen er nog zo over denken. En hoeveel vertrouwen er daadwerkelijk is.Waar mensen vertrouwen in hebben en waar ze zich gehoord voelen.



NUMMEROS UNO IS BEKEND
Werk = overload deze week dus zeker geen tijd het al te lezen of te duiden maar wellicht jullie wel.
Het verkiezingsprogramma van de VVD!
Samenvatting
Hele programma
drugsies:
*knip want anders erg lange reply*
+ gevangenisstraffen voor rijden onder invloed + terugdringen dumpingen
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."