Het spoedoverleg was na een uurtje al klaar, as we speak wordt er gewacht tot Wilders naar buiten stapt met een verklaring/reflectie. Van der Plas, van Vroonhoven en Yesilgoz hebben hun pers-toneelstukje al gehad. Wat daaruit is op te maken:Morgen gaan we meer weten
Het spoedoverleg was na een uurtje al klaar, as we speak wordt er gewacht tot Wilders naar buiten stapt met een verklaring/reflectie. Van der Plas, van Vroonhoven en Yesilgoz hebben hun pers-toneelstukje al gehad. Wat daaruit is op te maken:
- De coalitie zal er nog over doorpraten
- VVD, NSC en BBB hebben laten weten dat juist dit kabinet werk kan maken van asiel (is ook ongeveer het enige waar ze het over eens zijn lol) áls de verantwoordelijke minister er werk van maakt (zijnde Faber van de PVV).
- De meeste van Wilders 10 punten passen al in de 58 afspraken over asiel. Aan de PVV is gevraagd de punten die nog van toegevoegde waarde zijn uit te werken zodat ze concreter weten waarover ze het moeten hebben (Yesilgoz: “mij part worden het er 68 maar ga er gewoon mee aan de slag”)
- Volgens van Vroonhoven heeft Wilders zijn tweets over het eventueel klappen van het kabinet ook binnenskamers herhaalt.
Obv de interviews tot nu toe… vermoed ik toch eerder dat we misschien geen kabinet hebben eind deze week. Maar tis nog (enorm) afwachten wat Wilders er zelf over te zeggen heeft straks.
“We gaan er een nachtje over slapen maar het ziet er niet goed uit want er is alleen een wil en nog geen handtekening.” Aldus Wilders in de drie minuten dat hij de pers te woord stond. Hij wilde niet ingaan op de vragen over welk gevolg dit morgen zal hebben🤷🏻♀️
Ik denk wel na de lunchIk zag het.
Het gaat vallen. Denk ik. Morgen rond het middaguur.
Heel goede vraag… tot mijn grote spijt kan ik niet in Wilders’ hoofd kijken en het is een lastige inschatting.Maar als het al in die afspraken van asiel zit, wat is dan het doel van Wilders?
Tot vanavond was dat wel mijn overtuiging ja, met name door deze tweetOf is dit gewoon zich even laten horen voor zijn achterban?

Want dit lijkt zo (alhoewel ik wel twijfels trek bij een HvNL peiling haha)… maar zijn kiezers liepen ook massaal weg toen hij daadwerkelijk uit t kabinet stapte in 2012. Bovendien is de kans dat hij weer mag regeren ook best klein, uitgaande van de huidige peilingen.Over zijn achterban gesproken:
![]()
PVV-achterban wil massaal stekker uit kabinet als asielkoers niet wijzigt
Bijna drie kwart van de PVV-kiezers wil dat de partij het kabinet verlaat als het asielbeleid niet verandert. Inmiddels wil meer dan de helft van de coalitiekiezers nieuwe verkiezingen, blijkt uit het onderzoek onder het Hart van Nederland-panel.www.hartvannederland.nl
Alsnog wel 100% meer dan dit kabinet van geen beslissingen haha. Maar wss wel 100% wat jij niet wil😜Met de actuele peilingen schiet het land alsnog precies niks op wb regering vormen. Krijg je straks weer zo'n polderkabinet met vvd pvda/gl cda d66 oid. Jippie
100% van wat ik wil gaat nooit gebeuren helaasAlsnog wel 100% meer dan dit kabinet van geen beslissingen haha. Maar wss wel 100% wat jij niet wil😜
Kattenvoer kan ik inkomenBijvoorbeeld:
- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt

Maar nu denk ik dat zijn doel toch was om het kabinet te laten klappen, en dan wel op een thema dat hem goed uitkomt. Maar waarom en met welke strategie is me nog wel een raadsel…
Hahaha. Dit komt aardig in de buurt van mijn idee om onze NATO bijdrage naar 5% of zelfs hoger op de schroeven:Bijvoorbeeld:
- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
Dank, dacht ik ook! Zo goed uitvoerbaar en relatief snel een enorm positieve impact op onze maatschappij!🤤
Nee maar serieus. Leuke plannen!
Pannen met camping set voor het geval stroom, licht en water uitvallen, lijkt mij mooi te passen in het nieuwe sociale defensie-budget.Als dit er doorkomt word ik vuilnisman en ga ik bij de veteranen voetballen, bijbaantje in de pistooltjeswinkel en elke avond voor de hele buurt spaghetti en nasi koken met m'n nieuwe messen (en zelf aangeschafte pannen. Hier moeten we nog even over praten).
Zoute drop kan natuurlijk lang worden bewaard, dus lijkt mij ook een prima aanvulling op het noodpakket.En ik vind het chocolade punt ook zwaarwegend. Half om half met dropjes doen?
Ik ben van de zoete drop. Daar dan weer een mix van zoet/zout van maken?Pannen met camping set voor het geval stroom, licht en water uitvallen, lijkt mij mooi te passen in het nieuwe sociale defensie-budget.
Zoute drop kan natuurlijk lang worden bewaard, dus lijkt mij ook een prima aanvulling op het noodpakket.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."