#1
Aboudinges zegt ook nog 'ns iets.
Het probleem is dat deze man zo gestigmatiseerd is, dat je het hem niet eens kwalijk kunt nemen.
Aboudinges zegt ook nog 'ns iets.
Het probleem is dat deze man zo gestigmatiseerd is, dat je het hem niet eens kwalijk kunt nemen.
Het is wel heel verdrietig om te zien dat hij het echt niet snapt.
Jaren geleden dacht ik zelf ook zo, maar gelukkig heb ik me ‘ontwikkeld’ en geopend voor nieuwe dingen.
Dat heeft me veel gebracht.
Wat hij zegt is klinkklare onzin!
Alsof we een keuze hebben, tussen de coke legaal kopen of illegaal. Tja, die keuze hebben we dus niet…
Laat ze daar eens naar kijken.
Oh ja, ik gebruik niet eens coke 🤣🤣
Leuk artikel en helemaal mee eens!
Het arbitrair illegaal verklaren van drugs zonder dit te baseren op gezondheids- of maatschappelijke risico's is gewoon echt niet acceptabel. 1 van de gevaarlijkste drugs die we kennen (alcohol) kun je gewoon zonder enige moeite in de supermarkt kopen terwijl drugs met een lager risicoprofiel zoals LSD en MDMA zwaar verboden zijn. De enige rationele verklaring hiervoor is dat de wereld meeloopt met een keuze uit de VS die dan ook nog eens om de verkeerde politieke redenen gemaakt is. Een goede medische, maatschappelijke motivering is er niet voor deze keuze.
Als er weinig nadelen kleefden aan een dergelijke onzinnige keuze dan zou dit nog niet zo erg zijn. Maar, zoals het artikel ook aangeeft, geven we miljoenen, zo niet miljarden uit aan het bestrijden van drugs. Een strijd die niet te winnen is en ook helemaal niet gewonnen hoeft te worden. Die miljarden zouden we ook kunnen besteden aan beter onderwijs, gezondheidszorg en een beter klimaat! Ook onze politiecapaciteit is beter in te zetten dan achter middelen aanjagen die mensen vrijwillig wensen te consumeren.
Bovendien verdwijnen alle winsten op de drugshandel in de zakken van de criminelen terwijl wij als maatschappij belasting hadden kunnen heffen op drugs. Die extra inkomsten kunnen ook weer aan relevante maatschappelijke zaken uitgegeven worden.
Tot slot is het aantal gebruikers niet significant groter bij een situatie met legale drugs maar kunnen wel heel veel onnodige slachtoffers voorkomen worden door kwaliteitscontrole en beter voorlichting.
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe het mogelijk is dat er nog steeds politieke partijen voor handhaving van illegale drugs zijn. Als deze argumenten er wel zijn en ik ze simpelweg niet zie dan wil ik ze heel graag horen!
De xtc uitgedeeld in Eindhoven betrof overigens geen echte xtc-pillen, maar normale snoepjes. Strikt genomen weet je dan wellicht nog steeds wat er precies in zit en of het veilig is, maar laten we er vanuit gaan dat deze D'66-jongeren iets uitgedeeld hebben dat ze legaal mochten weggeven.Maar ik vind de actie die TS heeft aangehaald echt bizar. Je geeft willekeurige voorbijgangers een stof waar ze misschien heel bang van zijn of totaal niet mee willen worden geassocieerd. Misschien geef je het wel aan een persoon die het wel een erg fijn stofje vind en zo heb je hem ineens blootgesteld aan de drugscultuur. En als je het uitdeelt, dan zit daar natuurlijk de intentie achter dat ze het misschien eens moeten gaan proberen. XTC wordt nog altijd illegaal geproduceerd, dus je deelt iets uit waar je niet 100% van weet wat er in zit, of het veilig of puur is. Hoe ethisch correct is dat?
Deze nuancering begrijp ik wel. Bij deze middelen kun je ook objectief aantonen dat het om gevaarlijke middelen gaat die potentieel veel schade aanrichten. Ook in dit geval ben ik voor legalisering & regulering maar ik begrijp dat de discussie hierover genuanceerder is. Hier kun je naar mijn mening een serieuze inhoudelijke discussie hebben.Extreem verslavende drugs (zeg, heroïne of crystal meth) verwoesten levens en families. Ik begrijp dat je als maatschappij vraagtekens zet bij het legaliseren daarvan, want of je in deze gevallen - in ieder geval op termijn - van vrijwillig consumeren kan spreken valt te betwisten.
Ik ben van mening dat uiteindelijk alles legaal zou moeten zijn, anders blijf je nog steeds onnodige problemen houden met drugs die wel illegaal blijven.Ik ben ook voor legalisering. Maar inderdaad waar zal dan de grens getrokken worden met de extreme soorten drugs zoals crystal meth en heroïne etc. Alles legaliseren en zomaar open gooien is ook scheef. Ik ben voor een betere balans in het drugsbeleid. Wat dan die betere balans gaat worden ? Dat is dan experimenteren en kijken wat werkt. Want het huidige drugsbeleid werkt voor geen meter.
Huh wat? Ik snap echt helemaal niks van jouw redenatie, de logica is echt heel ver te zoeken...Als de overheid meer grip wilt krijgen, op deze situatie, dan moeten ze sowieso drugsgebruik niet legaliseren. Je kan het echt wel uitbannen, maar dit kost gewoon tijd. Drugsafvaldumpingen vinden plaats omdat die gasten toch wel weten dat de overheid het opruimt en reinigt. Als je op die manier toegeeft, geven criminelen echt geen fuck meer om de natuur etc.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."