Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam, recreatieve drugs?

Diazepam, recreatieve drugs?

23 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Benzo's en opiaten zijn beide downers maar het effect is anders. Als je 10mg neemt ga je daar niet zoveel van voelen. Je bent rustiger en kunt je slaperig voelen de eerste keren. Bij hogere dosis ook. Ik geef meestal 2 of 3 pillen van 10mg aan vrienden en die drinken daar dan alcohol op (om waziger te zijn).
Let wel op, teveel benzo's en alcohol = blackout. Het duurt niet zo lang voor je het voelt en je ziet het ook niet echt aan de persoon. Je kunt er enkel slaperig uitzien. Benzo's vind ik het best in combinatie met alcohol of wiet. En vooral als de drang er is naar iets maar je hebt niks om te gebruiken, dan zijn benzo's wel handig.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
needlefreak zei:
Benzo's en opiaten zijn beide downers maar het effect is anders. Als je 10mg neemt ga je daar niet zoveel van voelen. Je bent rustiger en kunt je slaperig voelen de eerste keren. Bij hogere dosis ook. Ik geef meestal 2 of 3 pillen van 10mg aan vrienden en die drinken daar dan alcohol op (om waziger te zijn).
Let wel op, teveel benzo's en alcohol = blackout. Het duurt niet zo lang voor je het voelt en je ziet het ook niet echt aan de persoon. Je kunt er enkel slaperig uitzien. Benzo's vind ik het best in combinatie met alcohol of wiet. En vooral als de drang er is naar iets maar je hebt niks om te gebruiken, dan zijn benzo's wel handig.
Klik om te vergroten...

uhm, dus wat vind jij een goede startdosis? 20-30 mg in 1 keer? en dan afwachten wat het effect zal zijn? ik rook daarna gewoon een stick misschien dat ik dan waziger wordt.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Je voelt je gewoon relaxed, op je gemak, tegenovergestelde van paranoïde, daar is het ook voor bedoeld. Begin gewoon met 15 mg, en kijk wat het met je doet. Je gaat er echt niet van "spacen", het is meer gewoon een subtiel relaxed gevoel.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou je toch aanraden van met 10mg te beginnen. Jij hebt er van 5mg hé? Neem er dan 2 ineens voor de eerste keer. Dan weet je direct hoe het voelt. 'k Zeg het, veel moet je er niet van verwachten. Later kun je er nog altijd meer nemen als je dat wil.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of 15mg ja, 't zal nie op die 5mg steken. :mrgreen:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja heb 15 gepakt, precies het is ook niet echt veel. Ik had bij valium altijd een hele andere blik, ik dacht dat dat super heftig was ofzo. Maar gewoon een beetje rustig that's it. Maar het voelt wel lekker :)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
over welke dosis zal ik niet over heengaan aangezien het dan gevaarlijk wordt ofzo?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
uhm, 5 mg per pil. En er zaten er 30 in. In een vorige post hier stond dat ik er niet veel van moest verwachten. Had smiddags 3 tegelijk genomen, werd ram sloom en cooidinatieverlies. Werd ook ram relaxt ervan. Zon beetje mellow-achtig. Toen erna nog 2 tegelijk, ( in totaal dan 25 mg ), en ging toen fietsend naar een vriend toe. Als ik om me heen keek leek alles wat langzemer en vager te gaan. Alles leek ik minder mee te krijgen, en alle autos zagen er wat anders uit ( alsof de kleuren wat versterkt werden zoals bij tripmiddelen bijvoorbeeld, is dat altijd zo bij benzo's?). Ik werd er eerlijk gezegd best wel erg wazig van, een stuk waziger dan van een joint of een paar biertjes. terwijl ik dat niet had verwacht ( want het is een medicijn )

Al met al vond ik het erg relaxt moet ik zeggen en jammer dat het nu al op is.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb ooit 1 doos gehad van 100 pillen vn 15 mg, vond het heel leuk zolang het duurde. Kwam er net geen maand mee toe (ik kan geen maat houden). Toen de doos leeg was werd ik enorm ziek, ik had keiveel pijn in mijn rug. Ik legde de link pas veel later. Was dus de lichamelijke afkick, had er zelfs niet aan gedacht dat ik verslaafd was. De pijn in mijn rug kwam voort van mijn maag en was echt extreem.
Conclusie: je raakt aan valiuml snel lichamelijk verslaafd. Doe dus niet zoals ik.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij benzodiazepines moet je vooral opletten welke soort je neemt. Je kunt ze eigenlijk opdelen in 2 groepen.

1 De slaapmiddelen, waarvan je dan pillen hebt die eigenlijk bedoelt zijn om in te slapen (korte werkingsduur) bv: Stilnoct, Zolpidem, Imovane, Sonata...
En dan heb je nog doorslaapmiddelen (Lange werkingsduur) bv: Mogadon, Rohypnol, Dormonoct…

2 De middelen tegen angst en opwinding bv: Valium, Xanax, Temesta, Tranxene, Lexotan…

Beide zijn goed te gebruiken als een recreatieve drug, maar zijn zowel lichamelijk als geestelijk erg verslavend. De kans op een overdosis valt al bij al nogal mee. Tenzij je ganse dozen gaat slikken. Ook beter niet mengen met alcohol vanwege het gevaar op een black-out zoals eerder al vermeld. Het is eigenlijk allemaal van dezelfde familie. Waar je ook op moet letten bij een hogere dosis is een mogelijke contra indicatie, in plaats van kalm te worden ben je dan opgefokt en ongecontroleerd zonder enig besef van wat je doet. Bepaalde middelen zoals Rohyp zijn hier berucht voor.

Source: http://www.bcfi.be/
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diazepam is fijn :) lekker relax.. en ideaal middeltje tegen een (drugs)kater.. en nog idealer voor op momenten dat ik gestrest ben
In combinatie met alcohol werkt t érg sterk.. schijnt ook een gevaarlijke combi te zijn trouwens
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#12
needlefreak zei:
Benzo's en opiaten zijn beide downers maar het effect is anders. Als je 10mg neemt ga je daar niet zoveel van voelen. Je bent rustiger en kunt je slaperig voelen de eerste keren. Bij hogere dosis ook. Ik geef meestal 2 of 3 pillen van 10mg aan vrienden en die drinken daar dan alcohol op (om waziger te zijn).
Let wel op, teveel benzo's en alcohol = blackout. Het duurt niet zo lang voor je het voelt en je ziet het ook niet echt aan de persoon. Je kunt er enkel slaperig uitzien. Benzo's vind ik het best in combinatie met alcohol of wiet. En vooral als de drang er is naar iets maar je hebt niks om te gebruiken, dan zijn benzo's wel handig.
Klik om te vergroten...



Een oude post, maar als je hier nog moest zijn: ben je ooit nog van die benzo's afgeraakt, want ik heb de indruk dat je het hier in 2003 veel onschuldiger zag dan dit spul is...
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fat Freddy's cat zei:
needlefreak zei:
Benzo's en opiaten zijn beide downers maar het effect is anders. Als je 10mg neemt ga je daar niet zoveel van voelen. Je bent rustiger en kunt je slaperig voelen de eerste keren. Bij hogere dosis ook. Ik geef meestal 2 of 3 pillen van 10mg aan vrienden en die drinken daar dan alcohol op (om waziger te zijn).
Let wel op, teveel benzo's en alcohol = blackout. Het duurt niet zo lang voor je het voelt en je ziet het ook niet echt aan de persoon. Je kunt er enkel slaperig uitzien. Benzo's vind ik het best in combinatie met alcohol of wiet. En vooral als de drang er is naar iets maar je hebt niks om te gebruiken, dan zijn benzo's wel handig.
Klik om te vergroten...



Een oude post, maar als je hier nog moest zijn: ben je ooit nog van die benzo's afgeraakt, want ik heb de indruk dat je het hier in 2003 veel onschuldiger zag dan dit spul is...
Klik om te vergroten...
Die post die je quote van mij is van 06 dec 2006. Maandje geleden dus. Ik neem nog steeds dagelijks diazepam. Meestal 20mg. Soms meer, heel soms ook minder.

Je bent niet de eerste die zegt dat ik te onschuldig omga met bepaalde drugs. Klopt wel. Moet ik meer op letten. Ik vind het dikwijls allemaal maar normaal en denk niet aan de gevaren. Komt vooral door mijn verleden.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wees sober met benzo's...en niet alleen vanwege de sterk verslavende werking, maar ook door de optredende snelle gewenning... :(
Benzo's zijn samen met alcohol de enige middelen die bij onthouding dodelijk kunnen zijn.. :)
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flashing Moments zei:
Diazepam is fijn :) lekker relax.. en ideaal middeltje tegen een (drugs)kater.. en nog idealer voor op momenten dat ik gestrest ben
In combinatie met alcohol werkt t érg sterk.. schijnt ook een gevaarlijke combi te zijn trouwens
Klik om te vergroten...

vind ik niet echt zo'n lekkere combi eigenlijk, het maakt je te suf (vind ik).
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben dit toevallig tegengekomen, en dacht dat ik er al eens iets over had gelezen op dit forum, bij opiaten ( weet niet zeker ). Is het een opiaat en/of een recreatieve drugs of alleen medicijn? Er staat op diazepam=valium...... ( op de puntjes komt een latijnse naam geloof ik ). En hoeveel mg zou ik dan moeten pakken voor de eerste keer en hoe zou het voelen?

Thanks.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#17
diazepam ofwel valium is geen opiaat het is een benzodiazepine.
ik raad je aan om met 5 tot 10mg te beginnen (uit persoonlijke ervaring)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is een medicijn én een recreatieve drug. Maar geen opiaat.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik gebruik dagelijks 30 mg diazepam= witte product (goedkoper) van valium. Doos van 10mg zitten er 100 in.
M'n begeleidster van de sleutel (verslavingszorg) zegt dat ik moet afbouwen. Benzo's zijn nogal verslavend. 'k Heb die diazepams op doktersvoorschrift maar die weet niet dat ik ook methadon gebruik. Die 2 samen vind m'n begeleidster niet kunnen. 'k Ga er vandaag maar 2 (20mg) nemen. Dit medicijn kun je gebruiken als recreatieve drug. 'k Geef er dikwijls eens weg aan vrienden.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#20
Elektronik_dynamite zei:
diazepam ofwel valium is geen opiaat het is een benzodiazepine.
ik raad je aan om met 5 tot 10mg te beginnen (uit persoonlijke ervaring)
Klik om te vergroten...

uhm. Wat is dat precies een benzodiapezine (oftewel benzo's?, of niet?) ?en wat kan ik vberwachten, wat voor een soort effect, en is het heel anders dan opiaten?

Het zijn pilletjes van 5 mg, als ik er 2 tegelijk neem, ga ik dan wat voelen, en heeft het dan zin als recreatieve drugs? want het is een medicijn, en mensen moeten dus zo ongeveer 5 mg in 1 keer nemen, ik neem aan dat je daar niet heel hard van gaat spacen ( neem aan dat je beetje wazig ervan wordt ), omdat je wel gewoon moet kunnen functioneren. Het dus in principe gewoon valium? hoelang duurt het ongeveer voordat het werkt, hoelang werkt het ongeveer? en zie je het aan je als je het gebruikt hebt en hoe?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."