Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFnea gestopt dankzij wondermiddel Subutex

Fnea gestopt dankzij wondermiddel Subutex

52 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Graag gedaan, Super de Boer.
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Solidius zei:
Graag gedaan, Super de Boer.
Klik om te vergroten...

/grappig. >_<
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog iemand die het een wondermiddel noemt. :mrgreen:

Quote uit ander topic:
needlefreak zei:
Buprenorfine word in België verkocht als subutex. Een vriend van mij noemt het een wondermiddel.
Klik om te vergroten...
Ben blij om te horen dat het zo goed gaat met je fnea.

Succes verder met alles. Het gaat je goed. :)
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt goed! Ik gebruik 15 mg methadon en wil (eenmaal terug in Nederland, ik woon tijdelijk in het buitenland) overstappen op subutex. Wat je hierboven hebt gepost klinkt zeker interessant, des te meer als het ook nog als anti-depressiva zou aanslaan.
Ben alleen wel een beetje angstig voor de overstap van meet naar subutex.
Mijn huisarts heeft me al eens voorgesteld subutex voor te schrijven maar ik moet eerst afbouwen naar max. 10 mg meet en dat wil maar niet lukken (zie andere posts, ik gebruik methadon tegen chronische pijn). Anyway, je post stimuleert me om het toch nog een keer met subutex te gaan proberen. Dus thanks voor alle info en heel veel succes met alles!! :wink:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: ---===| OVER BUPRENORFINE |===---

fneawognfkgln zei:
Je voelt je niet super-euforisch, wat bij methadon het geval kan zijn.
Klik om te vergroten...


Excuse me, maar hierbij zet ik, mede nav dit topic, toch een klein vraagteken.


Desalniettemin goed nieuws, en ik wens je uiteraard alle succes!
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb me inderdaad nog never nooit euforisch gevoeld van de meta, in elk geval niet op mijn dosering (max 100 mg, nu 15 mg). Hoopte eigenlijk dat ik me van de subutex juist ietsje euforischer zou gaan voelen.. :wink:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Erg prettig voor je, gefeliciteerd.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb wel nog een vraagje: betekent dit dat je Subutex levenslang moet blijven gebruiken of niet? (tegen de terugval blablabla).
Het schijnt nl. makkelijker te zijn om af te bouwen van subutex dan van metha maar daar heb ik zo mijn vraagtekens bij...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
silverfish zei:
Heb wel nog een vraagje: betekent dit dat je Subutex levenslang moet blijven gebruiken of niet? (tegen de terugval blablabla).
Het schijnt nl. makkelijker te zijn om af te bouwen van subutex dan van metha maar daar heb ik zo mijn vraagtekens bij...
Klik om te vergroten...

Dat is wel het veiligst natuurlijk. Gezien opiaten niet fysiek schadelijk zijn, en dat ik verder geen bijwerkingen heb van bupe (alleen moeite met urineren wat ik bij andere opiaten ook vaak heb).

Voorlopig hou ik het even zo - het is nergens voor nodig af te bouwen... Eerst m'n studie Verpleegkunde even op gang krijgen, dan zien we wel verder. Ik wil niet riskeren dat dat mis gaat.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vind het fijn om te lezen dat het goed met je gaat fnea! Goed bezig man :)
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jalours? Check de spellingscontrole! :wink:

Vond het gewoon een nogal vreemde reaktie op zo'n positief verhaal op het DF...
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
silverfish zei:
Jalours? Check de spellingscontrole! :wink:

Vond het gewoon een nogal vreemde reaktie op zo'n positief verhaal op het DF...
Klik om te vergroten...

Reaktie? Check de spellingscontrole! :rolleyes:

Een positief verhaal, right.

Met 'horrorverhaal' bedoelde ik dat hij overkomt als een aspirant Tell-Sell verkoper die zijn uiterste best doet om zijn wondermiddel aan de man te brengen. Zelfs al zou het waar zijn ben ik nu nog sceptisch over lange termijn. Drugsgebruik letterlijk stoppen door middel van drugs is een neurologische illusie.

needlefreak zei:
Solidius zei:
silverfish zei:
Horrorverhaal? Ben jij nou een moderator op een drugsforum? :(
Klik om te vergroten...

Jalours? :(
Klik om te vergroten...

Gisteren was het mij opgevallen dat je als moderator nogal grof en onzinnig postte.

Die kerel die 20mg risperdal geslikt heeft, post je: geef hem een lijn. :confused:

1vb maar zo zijn er nog. Denk eraan. :wink:
Klik om te vergroten...

Maar natuurlijk meester, heb genade voor mijn onwetendheid.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#13
Subutex innemen is wel even iets anders dan heroine gebruiken.
Fnea vertelt haar verhaal, is enthousiast. So what?
Een tellsellverkoper? Komt het niet in je op dat iemand (terecht) bijv. wel eens trots zou kunnen zijn op wat ie bereikt heeft? Of dat andere verslaafden baat kunnen hebben bij zijn ervaring?

Overigens bestaan er wel degelijk mensen die het lukt om ''te stoppen door middel van drugs''. Dat is geen ''neuroligische illusie'' maar voor een aantal mensen - mits niet al te langdurig verslaafd - is het wel degelijk haalbaar. Al blijft het fucking moeilijk... :(
En ja, sommigen zal het misschien nooit lukken.. maar niet gegokt is altijd mis toch?

Iedere gebruiker is weer anders. Van mij hoeft niemand af te kicken van de H. Er zijn mensen die er prima mee kunnen leven. Maar als ze het wel willen proberen en het lukt ze om met behulp van subutex de dope te laten staan en een betere kwaliteit van leven te krijgen, so much the better for them - lijkt me.

Overigens kan iemand die echt zwaar verslaafd aan de H is helemaal niet zomaar op subutex overstappen. Je moet (in NL) eerst zo goed als afgekickt zijn om de overstap van heroine en/of methadon naar subutex te maken. Dat op zich is voor elke verslaafde al een grote stap vooruit!!
Ik vraag me eerlijk gezegd af of jij wel kaas gegeten hebt van opiaatverslavingen?
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is denk ik ook best moeilijk een moddereter met verstand van opiaten te vinden.
:mrgreen:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#15
needlefreak zei:
Gisteren was het mij opgevallen dat je als moderator nogal grof en onzinnig postte.

Die kerel die 20mg risperdal geslikt heeft, post je: geef hem een lijn.
Klik om te vergroten...


Alsof de posts van iemand die moddereter is per definitie zinnig moeten zijn?
Dat zou het vinden van gekwalificeerde kandidaten wel erg lastig maken.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#16
''Reaktie? Check de spellingscontrole''.

En zo kunnen we nog uren doorgaan: zie de erbarmelijke hoeveelheid taal en spelfouten op dit forum, haha. Dacht trouwens dat het de zoveelste nieuwe spelling was? (de Nederlandse spelling wordt tegenwoordig tot gekmakens toe om het jaar veranderd in het groene boekje). Zoniet, mijn fout. :(
Wat ik bedoelde is dat je je misschien een keer wat positiever/vriendelijker zou kunnen opstellen tegenover mensen die een klotetijd (o nee, shit, dat moet zijn kloteNtijd) achter de rug hebben en een schouderklopje verdienen zoals de O.P. Niets mis mee lijkt me. That's all. :wave:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#17
jaja zei:
needlefreak zei:
Gisteren was het mij opgevallen dat je als moderator nogal grof en onzinnig postte.

Die kerel die 20mg risperdal geslikt heeft, post je: geef hem een lijn.
Klik om te vergroten...

Alsof de posts van iemand die moddereter is per definitie zinnig moeten zijn?
Dat zou het vinden van gekwalificeerde kandidaten wel erg lastig maken.
Klik om te vergroten...

he modder eter :)
ben heel blij voor je fnea en ik denk ook dat dit andere verslaafden extra portie moed geeft
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toffe moeder heb jij! :mrgreen:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vond het eigenelijk een best genuanceerde opmerking van Solidius. Dat kan allemaal nog veel erger.
t
traztasmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
buprenorfine

Hallo fnea krijg jij bupre via de post?
Ik krijg meet en ik wil daar mee stoppen al meerdere pogingen ondernomen maar bij 5 a 6 pillen gaat het weer mis het duurt te lang dat ziek zijn van de meet.Ik heb al eens bij de post geinformeerd of ik ook bupre kon krijgen maar daar kreeg ik te horen dat het niet werd vergoed.Ik ben verzekerd bij menzis,welke verzekering vergoed het wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."