Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFnea gestopt dankzij wondermiddel Subutex

Fnea gestopt dankzij wondermiddel Subutex

52 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook hier de stelling die voor het hele leven opgaat: of je nu denkt dat je het kunt, of dat je het nu denkt dat je het niet kunt,je hebt gelijk!....wat dat met dit topic te maken heeft? of je nu denkt dat je het met wondermiddel x wel kunt of dat je het met wondermiddel x niet kunt, je hebt gelijk.... en dat is niet bedoeld om iemand te provoceren! Het gaat om je EIGEN keuzes, en de mens is een autonoom wezen.... en meteen antwoord op de opkomende vragen: ja ik spreek uit ervaring....
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
pepito zei:
Ook hier de stelling die voor het hele leven opgaat: of je nu denkt dat je het kunt, of dat je het nu denkt dat je het niet kunt,je hebt gelijk!....wat dat met dit topic te maken heeft? of je nu denkt dat je het met wondermiddel x wel kunt of dat je het met wondermiddel x niet kunt, je hebt gelijk.... en dat is niet bedoeld om iemand te provoceren! Het gaat om je EIGEN keuzes, en de mens is een autonoom wezen.... en meteen antwoord op de opkomende vragen: ja ik spreek uit ervaring....
Klik om te vergroten...

God:''dank u voor het placebo-effect''

... oh..en niet te vergeten:''T J A K K A"


p.s. excuses voor het non-topic.
p.s.s excuses voor de mogelijk storende lettertypes / kleuren.
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt inderdaad werkelijk waar als een wondermiddel.

Waarom word het niet door iedereen gebruikt en vervangen door methadon en dergeliijke medicijnen???

Goed om te horen dat het beter gaat :)

Ga zo door :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fishhead07 zei:
Klinkt inderdaad werkelijk waar als een wondermiddel.

Waarom word het niet door iedereen gebruikt en vervangen door methadon en dergeliijke medicijnen???

Goed om te horen dat het beter gaat :)

Ga zo door :wink:
Klik om te vergroten...

Dit komt omdat de verslavings/huisartsen te weinig van dit medicijn weten. Ik geloof dat het pas een jaar of vijf-en-twintig bestaat. En in den beginne was het product voor heel andere doeleinden bestemd. Later werden er ook bijzonder effectieve eigenschappen ondekt bij het afkicken van opiaten, met buprenorfine. Maar dan wel in doseringen die een 10 tot 100 keer (of zelfs nog meer) hoger liggen dan voor de ''normale pijnbestrijding''

Nu heb ik geluk gehad met de verhuizing naar een locatie waar dit middel gestimuleerd wordt.

Maar het feit blijft als een paal boven water staan; wanneer een verslaafde aan heroine geen EX-verslaafde wil worden, zal dit middel weinig uithalen. Ik vind Buprenorfine een fantastisch middel, zoals overduidelijk te lezen valt. Ik hoop dat verslaafden die echt willen stoppen eerder worden geadviseerd Subutex, Temgesic e.d. te gebruiken. Je moet niet teveel tegenslagen hebben gehad met het afkicken. Dit is niet bevordelijk voor je geestelijke gesteldheid.

Voorlopig zijn er weer een aantal weken bij en het gaat nog steeds okay met mij. Misschien ben ik wel een uitzondering. Dat is ook goed mogelijk. Maar ook al zou dat zo zijn, dan blijft blijft:''als je het niet probeert, weet je ook niet tot welke groep je dan wel behoort''.
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#5
speeseend zei:
Fishhead07 zei:
Klinkt inderdaad werkelijk waar als een wondermiddel.

Waarom word het niet door iedereen gebruikt en vervangen door methadon en dergeliijke medicijnen???

Goed om te horen dat het beter gaat :)

Ga zo door :wink:
Klik om te vergroten...

Dit komt omdat de verslavings/huisartsen te weinig van dit medicijn weten. Ik geloof dat het pas een jaar of vijf-en-twintig bestaat. En in den beginne was het product voor heel andere doeleinden bestemd. Later werden er ook bijzonder effectieve eigenschappen ondekt bij het afkicken van opiaten, met buprenorfine. Maar dan wel in doseringen die een 10 tot 100 keer (of zelfs nog meer) hoger liggen dan voor de ''normale pijnbestrijding''

Nu heb ik geluk gehad met de verhuizing naar een locatie waar dit middel gestimuleerd wordt.

Maar het feit blijft als een paal boven water staan; wanneer een verslaafde aan heroine geen EX-verslaafde wil worden, zal dit middel weinig uithalen. Ik vind Buprenorfine een fantastisch middel, zoals overduidelijk te lezen valt. Ik hoop dat verslaafden die echt willen stoppen eerder worden geadviseerd Subutex, Temgesic e.d. te gebruiken. Je moet niet teveel tegenslagen hebben gehad met het afkicken. Dit is niet bevordelijk voor je geestelijke gesteldheid.

Voorlopig zijn er weer een aantal weken bij en het gaat nog steeds okay met mij. Misschien ben ik wel een uitzondering. Dat is ook goed mogelijk. Maar ook al zou dat zo zijn, dan blijft blijft:''als je het niet probeert, weet je ook niet tot welke groep je dan wel behoort''.
Klik om te vergroten...

Mooi man. Ik hoop dat je het volhoud.

Waar een wil is, is een wet. Ik heb het zelf meegemaakt in mijn familie en afkicken kan, maar je moet het willen. Me oom wilde het en is clean de ander niet en die is erg aan kapot gegaan :flushed: zo hard is het leven. Je kiest je eigen leven uit. punt uit!!!!!!

Klote drugs :rolleyes:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
silverfish zei:
Heb wel nog een vraagje: betekent dit dat je Subutex levenslang moet blijven gebruiken of niet? (tegen de terugval blablabla).
Het schijnt nl. makkelijker te zijn om af te bouwen van subutex dan van metha maar daar heb ik zo mijn vraagtekens bij...
Klik om te vergroten...

Dat is wel het veiligst natuurlijk. Gezien opiaten niet fysiek schadelijk zijn, en dat ik verder geen bijwerkingen heb van bupe (alleen moeite met urineren wat ik bij andere opiaten ook vaak heb).

Voorlopig hou ik het even zo - het is nergens voor nodig af te bouwen... Eerst m'n studie Verpleegkunde even op gang krijgen, dan zien we wel verder. Ik wil niet riskeren dat dat mis gaat.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een horrorverhaal weer zeg, kan je niet gewoon een kopje koffie drinken ofzo.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tellius zei:
Heb me inderdaad nog never nooit euforisch gevoeld van de meta,
Klik om te vergroten...

I must be the luckiest guy in town (of net niet natuurlijk, 't is maar hoe je het bekijkt), ik ben elke dag stoned van 11 mg meet. Het supergrote nadeel is natuurlijk dat er geen haar op mijn hoofd is dat aan afbouwen laat staan aan stoppen denkt.

Tellius
Klik om te vergroten...

Dat heb ik echt nog nooit gehoord, maar ik geloof je. :wink:

Ik ben ineens met 25 omhoog gegaan omdat ik bijna 2 weken elke dag heroïne gebruikt heb. Nu sta ik op 75mg en ik voel me weer heel goed. Voor zolang het duurt... Ik was dus van rond de 100 gezakt naar 50 en terug hervallen. Ik zie me nu ook nog niet zo snel van de methadon afkomen.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Solidius zei:
Wat een horrorverhaal weer zeg, kan je niet gewoon een kopje koffie drinken ofzo.
Klik om te vergroten...

Niet doen; koffie is erg ongezond.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vond dat 'horror'-verhaal een rare reactie. Dit is juist een succesverhaal en ik ben er wel ff een half uurtje-drie kwartier mee bezig geweest om dat te typen, zodat andere mensen er wat aan hebben. En om te laten zien, dat het ook GOED kan aflopen i.p.v. dat alle bruin gebruikers volgens het stigma in de goot belanden.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
silverfish zei:
Horrorverhaal? Ben jij nou een moderator op een drugsforum? :(
Klik om te vergroten...

Jalours? :(
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Solidius zei:
silverfish zei:
Horrorverhaal? Ben jij nou een moderator op een drugsforum? :(
Klik om te vergroten...

Jalours? :(
Klik om te vergroten...

Gisteren was het mij opgevallen dat je als moderator nogal grof en onzinnig postte.

Die kerel die 20mg risperdal geslikt heeft, post je: geef hem een lijn. :confused:

1vb maar zo zijn er nog. Denk eraan. :wink:
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vind het fijn om te lezen dat het goed met je gaat fnea! Goed bezig man :)
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jalours? Check de spellingscontrole! :wink:

Vond het gewoon een nogal vreemde reaktie op zo'n positief verhaal op het DF...
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
silverfish zei:
Jalours? Check de spellingscontrole! :wink:

Vond het gewoon een nogal vreemde reaktie op zo'n positief verhaal op het DF...
Klik om te vergroten...

Reaktie? Check de spellingscontrole! :rolleyes:

Een positief verhaal, right.

Met 'horrorverhaal' bedoelde ik dat hij overkomt als een aspirant Tell-Sell verkoper die zijn uiterste best doet om zijn wondermiddel aan de man te brengen. Zelfs al zou het waar zijn ben ik nu nog sceptisch over lange termijn. Drugsgebruik letterlijk stoppen door middel van drugs is een neurologische illusie.

needlefreak zei:
Solidius zei:
silverfish zei:
Horrorverhaal? Ben jij nou een moderator op een drugsforum? :(
Klik om te vergroten...

Jalours? :(
Klik om te vergroten...

Gisteren was het mij opgevallen dat je als moderator nogal grof en onzinnig postte.

Die kerel die 20mg risperdal geslikt heeft, post je: geef hem een lijn. :confused:

1vb maar zo zijn er nog. Denk eraan. :wink:
Klik om te vergroten...

Maar natuurlijk meester, heb genade voor mijn onwetendheid.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#16
Subutex innemen is wel even iets anders dan heroine gebruiken.
Fnea vertelt haar verhaal, is enthousiast. So what?
Een tellsellverkoper? Komt het niet in je op dat iemand (terecht) bijv. wel eens trots zou kunnen zijn op wat ie bereikt heeft? Of dat andere verslaafden baat kunnen hebben bij zijn ervaring?

Overigens bestaan er wel degelijk mensen die het lukt om ''te stoppen door middel van drugs''. Dat is geen ''neuroligische illusie'' maar voor een aantal mensen - mits niet al te langdurig verslaafd - is het wel degelijk haalbaar. Al blijft het fucking moeilijk... :(
En ja, sommigen zal het misschien nooit lukken.. maar niet gegokt is altijd mis toch?

Iedere gebruiker is weer anders. Van mij hoeft niemand af te kicken van de H. Er zijn mensen die er prima mee kunnen leven. Maar als ze het wel willen proberen en het lukt ze om met behulp van subutex de dope te laten staan en een betere kwaliteit van leven te krijgen, so much the better for them - lijkt me.

Overigens kan iemand die echt zwaar verslaafd aan de H is helemaal niet zomaar op subutex overstappen. Je moet (in NL) eerst zo goed als afgekickt zijn om de overstap van heroine en/of methadon naar subutex te maken. Dat op zich is voor elke verslaafde al een grote stap vooruit!!
Ik vraag me eerlijk gezegd af of jij wel kaas gegeten hebt van opiaatverslavingen?
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is denk ik ook best moeilijk een moddereter met verstand van opiaten te vinden.
:mrgreen:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#18
needlefreak zei:
Gisteren was het mij opgevallen dat je als moderator nogal grof en onzinnig postte.

Die kerel die 20mg risperdal geslikt heeft, post je: geef hem een lijn.
Klik om te vergroten...


Alsof de posts van iemand die moddereter is per definitie zinnig moeten zijn?
Dat zou het vinden van gekwalificeerde kandidaten wel erg lastig maken.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#19
''Reaktie? Check de spellingscontrole''.

En zo kunnen we nog uren doorgaan: zie de erbarmelijke hoeveelheid taal en spelfouten op dit forum, haha. Dacht trouwens dat het de zoveelste nieuwe spelling was? (de Nederlandse spelling wordt tegenwoordig tot gekmakens toe om het jaar veranderd in het groene boekje). Zoniet, mijn fout. :(
Wat ik bedoelde is dat je je misschien een keer wat positiever/vriendelijker zou kunnen opstellen tegenover mensen die een klotetijd (o nee, shit, dat moet zijn kloteNtijd) achter de rug hebben en een schouderklopje verdienen zoals de O.P. Niets mis mee lijkt me. That's all. :wave:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#20
jaja zei:
needlefreak zei:
Gisteren was het mij opgevallen dat je als moderator nogal grof en onzinnig postte.

Die kerel die 20mg risperdal geslikt heeft, post je: geef hem een lijn.
Klik om te vergroten...

Alsof de posts van iemand die moddereter is per definitie zinnig moeten zijn?
Dat zou het vinden van gekwalificeerde kandidaten wel erg lastig maken.
Klik om te vergroten...

he modder eter :)
ben heel blij voor je fnea en ik denk ook dat dit andere verslaafden extra portie moed geeft

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."