Subutex innemen is wel even iets anders dan heroine gebruiken.
Fnea vertelt haar verhaal, is enthousiast. So what?
Een tellsellverkoper? Komt het niet in je op dat iemand (terecht) bijv. wel eens trots zou kunnen zijn op wat ie bereikt heeft? Of dat andere verslaafden baat kunnen hebben bij zijn ervaring?
Overigens bestaan er wel degelijk mensen die het lukt om ''te stoppen door middel van drugs''. Dat is geen ''neuroligische illusie'' maar voor een aantal mensen - mits niet al te langdurig verslaafd - is het wel degelijk haalbaar. Al blijft het fucking moeilijk...
En ja, sommigen zal het misschien nooit lukken.. maar niet gegokt is altijd mis toch?
Iedere gebruiker is weer anders. Van mij hoeft niemand af te kicken van de H. Er zijn mensen die er prima mee kunnen leven. Maar als ze het wel willen proberen en het lukt ze om met behulp van subutex de dope te laten staan en een betere kwaliteit van leven te krijgen, so much the better for them - lijkt me.
Overigens kan iemand die echt zwaar verslaafd aan de H is helemaal niet zomaar op subutex overstappen. Je moet (in NL) eerst zo goed als afgekickt zijn om de overstap van heroine en/of methadon naar subutex te maken. Dat op zich is voor elke verslaafde al een grote stap vooruit!!
Ik vraag me eerlijk gezegd af of jij wel kaas gegeten hebt van opiaatverslavingen?