Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen keertje proberen???

Een keertje proberen???

35 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
jaja zei:
DreamWeaver zei:
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder.
Klik om te vergroten...

En dan sos op je "wishlist" hebben staan; daarvoor geldt in principe toch hetzelfde?
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. De personen die sos doen in mijn omgeving gaan daar goed mee om. Ik ken ook mensen die het gebruik beperkt hebben of het maar een paar keer gedaan hebben i.t.t. iedereen die gelijk 'hooked' was aan hero.
S
Shiva1982Lid
01-01-2024, 00:00
#2
jaja zei:
DreamWeaver zei:
Absoluut niet. De personen die sos doen in mijn omgeving gaan daar goed mee om. Ik ken ook mensen die het gebruik beperkt hebben of het maar een paar keer gedaan hebben i.t.t. iedereen die gelijk 'hooked' was aan hero.
Klik om te vergroten...

Vreemde kennissenkring heb jij.
Klik om te vergroten...

Dan heb ik blijkbaar ook een vreemde kennissenkring. Want daarin zitten ook mensen die weleens coke snuiven, maar absoluut niet verslaafd zijn.

Maar waarom wil je persé heroïne gebruiken? Er zijn weet ik veel hoeveel betere "nieuwe" soorten drugs die niet zo verslavend zijn. :confused:
M
MindTravelerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik neem aan dat het hier over roken gaat en in dat geval bestaat er niet echt zoiets als "een keertje proberen". De eerste keren zal het niet veel met je doen, velen merken zelfs helemaal niets de eerste keer. En dat is juist het grootste gevaar, als je ermee begonnen voel je het effect met elke keer dat je het rookt een beetje beter, na een paar weken weet je het volledige effect te appreciëren en telkens als het spul dan uitgewerkt is heeft je lichaam opnieuw heroïne nodig.

Maar omdat niemand voor jou kan beslissen of je het nu wel doet of niet raad ik je aan de eerste keer dat je het gebruikt zoveel te roken als je maar kan, ofwel helemaal niet.
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedenk jezelf dat alle heroineverslaafden ooit met jouw gedachte begonnen zijn, en vraag je dan af wat er bij jouw nou zo anders is.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bangmakerij? Nee, dat woord is met heroïne niet gepast. Er zijn zo veel mensen die het op 1 keer wilden houden en die er niet meer met de handjes vanaf kunnen blijven. Het zou zonde zijn als jou hetzelfde overkomt. Begin er niet aan, en probeer een andere drug. Er zijn zoveel verschillende drugs, en pik alsjeblieft de heroïne er niet uit.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#6
jaja zei:
DreamWeaver zei:
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder.
Klik om te vergroten...

En dan sos op je "wishlist" hebben staan; daarvoor geldt in principe toch hetzelfde?
Klik om te vergroten...
inderdaad,sossa is net zo een sluipert als hero :)
S
Shiva1982Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Frisko zei:
jaja zei:
DreamWeaver zei:
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder.
Klik om te vergroten...

En dan sos op je "wishlist" hebben staan; daarvoor geldt in principe toch hetzelfde?
Klik om te vergroten...
inderdaad,sossa is net zo een sluipert als hero :)
Klik om te vergroten...

Meen je dat nou serieus? Volgens mij valt dat best mee. Heb zo ongeveer 2 jaar geleden voor het eerst een plof gerookt (sos gemixd met wiet en tabak). Vond het op zich wel relaxed, maar stond niet gelijk te hunkeren naar meer. De afgelopen 2 jaar nog z'n 5 keer gerookt, maar meestal na een nachtje xtc. Maar om nou te zeggen dat ik verslaafd ben... nee, absoluut niet.

Of zal dat per persoon verschillen? Voorlopig blijf ik erbij dat hero veel verslavender en slopender is dan sos...
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Shiva1982 zei:
Frisko zei:
jaja zei:
DreamWeaver zei:
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder.
Klik om te vergroten...

En dan sos op je "wishlist" hebben staan; daarvoor geldt in principe toch hetzelfde?
Klik om te vergroten...
inderdaad,sossa is net zo een sluipert als hero :)
Klik om te vergroten...

Meen je dat nou serieus? Volgens mij valt dat best mee. Heb zo ongeveer 2 jaar geleden voor het eerst een plof gerookt (sos gemixd met wiet en tabak). Vond het op zich wel relaxed, maar stond niet gelijk te hunkeren naar meer. De afgelopen 2 jaar nog z'n 5 keer gerookt, maar meestal na een nachtje xtc. Maar om nou te zeggen dat ik verslaafd ben... nee, absoluut niet.

Of zal dat per persoon verschillen? Voorlopig blijf ik erbij dat hero veel verslavender en slopender is dan sos...
Klik om te vergroten...

ga een paar weekends achter elkaar is goed op de sos, of gebruik het eens als je je slecht voelt :wink:
M
MindTravelerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nja maar dat is alleen de psychische kant, heroïne heeft die inderdaad wat minder fel maar daar is het ergste de lichamelijke verslaving.
Maar ik weet wel zeker mocht de sos hier hetzelfde prijskaartje heeft als de heroine dat er enkele malen meer cokeverslaafden dan heroineverslaafden zouden rondlopen.
dus langs de ene kant is het maar goed dat een paar weekends achter elkaar vollebak basen of snuiven voor de gemiddelde mens onbetaalbaar is.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drugs zijn zo verslavend als jij er vatbaar voor bent.

Het nadeel van Heroine is dat je er dan gelijk lichamelijk aan vast zit. Mijn ervaring is dan dat dit een goed excuus is voor jezelf. Aan de ene kant weet je dat het niet goed is, aan de andere kant zeg je dat je niet anders kan. En dat is een lastige positie. Zeker als er niet direct zoveel nadelen aan je verslaving af te lezen zijn.

Volgens mij is in eerste instantie de soort drugs niet zozeer de boosdoener.

Dit is mijn advies:
Heroine / opiaten doe je gewoon niet voor één keertje. Blijf hiervan zover als mogelijk uit de buurt.
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ow ja,die jeuk is nog niet voorbij
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb gisterren een dikke witte lijn Hero gesnoven voor de eerste keer,
lekker in het begin voel je je heel relaxt enzo, maar na een tijdje begint het allemaal op te kroppen in je hoofd, ik had vreeselijk veel jeuk aan men neus gaten en hoofd.

en tot nu heb ik last van men darmen, dat is 1uur na ik het heb gesnoven begonnen, vanaf ik 't zakje hero terug voor men neus kreeg en ik wou toch nog is effe de geur op ruiken, dan voel je hoe verslavend die shit is,

zeker als je het savonds neemd en je wilt wat later gaan slape, voel je je zeer kut, veel veel jeuk en darmen die geluiden maken, heb zelfs vandaag nog een kleine "fysieke uitputting" gehad toen ik iets metaal aan het schuren was, wat mij nooit overkomt...

ik moest bijna overgeven die shit is slecht, vieze smaak en effekt is gewoon TE HARD voor mij, maakt heel je lichaam ziek........

ik doe het nooit meer, STAY ON HASJ OR WHITE!!!!!!
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb gisterren een dikke witte lijn Hero gesnoven voor de eerste keer,
lekker in het begin voel je je heel relaxt enzo, maar na een tijdje begint het allemaal op te kroppen in je hoofd, ik had vreeselijk veel jeuk aan men neus gaten en hoofd.

en tot nu heb ik last van men darmen, dat is 1uur na ik het heb gesnoven begonnen, vanaf ik 't zakje hero terug voor men neus kreeg en ik wou toch nog is effe de geur op ruiken, dan voel je hoe verslavend die shit is,

zeker als je het savonds neemd en je wilt wat later gaan slape, voel je je zeer kut, veel veel jeuk en darmen die geluiden maken, heb zelfs vandaag nog een kleine "fysieke uitputting" gehad toen ik iets metaal aan het schuren was, wat mij nooit overkomt...

ik moest bijna overgeven die shit is slecht, vieze smaak en effekt is gewoon TE HARD voor mij, maakt heel je lichaam ziek........

ik doe het nooit meer, STAY ON HASJ OR WHITE!!!!!!
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#14
En ja blijf er af vriend,

zeker als je direkt zelf gaat beginne kopen,
ga je meer dan een halve gram snuive,
en je gaat echt ziek zijn,
als ik het zou hebben gekocht zou ik het na de 1e lijn terug verpatse
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
zozo

toooz zei:
En ja blijf er af vriend,

zeker als je direkt zelf gaat beginne kopen,
ga je meer dan een halve gram snuive,
en je gaat echt ziek zijn,
als ik het zou hebben gekocht zou ik het na de 1e lijn terug verpatse
Klik om te vergroten...

Zozo, één hele, halve gram bruin?? Dat is niet niks. Dat zou ik maar uitkijken. Lijkt mij in de categorie van O.D. bij een eerste / tweede keer. Bij mij stond één á twee strepen voor twee nachten plezier en genot. En dan heb ik het over nakken van de lijntjes.

Overigens vond ik de jeuk altijd een lekker gevoel. Maar dat kan puur persoonlijk zijn. Wel gek dat jij gelijk last van je darmen krijgt. Het zou toch eerst de boel moeten verdoven / lam leggen. Dan komt de buikpijn later wel.
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja na 5min was het lekker relaxt enzo, was wel dikke lijn,zoals ik normaal coke snuif,maar na 1 uur voel je je darmen echt raar doen
en die jeuk is niet echt lastig nee maar best wel veel en repetitief

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."