Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen keertje proberen???

Een keertje proberen???

35 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
what's thrillin' me is killin' me.
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#2
toch benieuwd hoe hij er over 2 maanden over dnekt
l
luf10tjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo!

Ik zit al een tijdje lang dat ik wel eens een keer weer iets nieuws wil proberen... Op zich leek heroïne me wel een keer wat, maar nu vraag ik me dus af of dit werkelijk zo verslavend is als men zegt. Ik heb verder in de omgeving geen mensen die het gebruiken, dus aan hun kan ik het moeilijk vragen.

Zijn er onder jullie ook mensen die het bij één keer (of meerdere, maar dan dus héél af en toe) konden houden? Is dat erg moeilijk of is dat 'superverslavend' alleen maar bangmakerij? En ik heb het trouwens over chinezen, want spuiten ga ik niet aan beginnen (maar daar wil ik ook best meningen van hoor).. Alle meningen en ervaringen over heroïne zijn welkom!

Groetjes!
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
zoek iets anders, dat is het enige wat ik je aanraad, en ik spreek uit eigen ervaring.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik spreek niet uit eigen ervaring.. maar laat die shit gewoon links liggen man. Is veruit het verstandigste, er zullen altijd wel mensen zijn die niet verslaafd raken etc etc etc.
Maar het overgrote deel raakt wél verslaafd... En nouja, ga maar gewoon eventjes rondlezen op het forum of andere websites, ervaringen.. werking etc.
Als je dan verstandig bent zal je zelf ook tot de conclusie komen dat je beter iets anders kan proberen dan heroine.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#6
luf10tje zei:
Zijn er onder jullie ook mensen die het bij één keer (of meerdere, maar dan dus héél af en toe) konden houden? Is dat erg moeilijk of is dat 'superverslavend' alleen maar bangmakerij?
Klik om te vergroten...

Het is mogelijk om sporadisch heroïne te gebruiken. In het begin valt het best mee om ervan te kunnen blijven. Je hebt ook nog geen last van een lichamelijke afkick. Maar hoelang hou je dat vol??

Als het je bevalt, dan zal je het meer willen gebruiken. Hoe meer je het gebruikt, hoe sterker de drang ernaar en hoe zwaarder de afkick erna. Het word altijd maar erger en je hangt eraan vast voor je het zelf goed beseft.

Het is een risico om ermee te beginnen. Dat weet iedereen. En ik wil het je afraden. Je moet dat gevoel niet kennen, het zal je hoogwaarschijnlijk veel ellende besparen.
:wink:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
needlefreak zei:
luf10tje zei:
Zijn er onder jullie ook mensen die het bij één keer (of meerdere, maar dan dus héél af en toe) konden houden? Is dat erg moeilijk of is dat 'superverslavend' alleen maar bangmakerij?
Klik om te vergroten...

Het is mogelijk om sporadisch heroïne te gebruiken. In het begin valt het best mee om ervan te kunnen blijven. Je hebt ook nog geen last van een lichamelijke afkick. Maar hoelang hou je dat vol??

Als het je bevalt, dan zal je het meer willen gebruiken. Hoe meer je het gebruikt, hoe sterker de drang ernaar en hoe zwaarder de afkick erna. Het word altijd maar erger en je hangt eraan vast voor je het zelf goed beseft.
Het is een risico om ermee te beginnen. Dat weet iedereen. En ik wil het je afraden. Je moet dat gevoel niet kennen, het zal je hoogwaarschijnlijk veel ellende besparen.
:wink:
Klik om te vergroten...



het dik gedrukte stukje is Zó herkenbaar voor iedere opiaat verslaafde, in 1 klap zit je er aan vast, je kan wel 200 honderd keer gebruikt hebben en bij de 201ste keer ben je in één keer verslaafd, zo voelt het, terwijl je eigenlijk een keten om je zelf hebt gelegd die iedere keer wat strakker gaat.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik spreek níet uit ervaring maar ik ken wel mensen die het een keer probeerden en inderdaad volledig verslaafd raakten, en dat wil je niet mee maken, ik heb die mensen af zien glijden van iets naar haast niets.
Wil je dat risico echt lopen? Misschien ben je niet meteen verslaafd, maar áls je eenmaal verslaafd bent, heb je een groot probleem. Lees anders wt meer berichten in dit deel van het forum en zie de problemen die eruit voortkwamen voor mensen.
Begin er gewoon niet aan, van wat ik heb gezien is het het echt niet waard.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarom wil je zo graag het proberen?
Er zijn zoveel mensen die zeggen het blijft bij 1 keer.
Maar al snel komt de 2de keer, en dan de 3de enzovoort.
Ik ken(kon) verscheidende mensen die het ook 1 keer wouden proberen.
Maar daar bleef het niet bij.

Ik wil niet zeggen dat het jouw ook niet lukt.
Maar ik zou het persoonlijk gewoon bij andere drugs houden.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heroïne is echt duivels! Opiaatverslaving is een sluipmoordenaar, en waarschijnlijk krijgt het je vroeg of laat te pakken. En als je eenmaal één keer verslaafd bent, blijft dat heel je leven, het laat je nooit meer los. Je hebt er niet altijd even veel last van, maar je zit wel altijd in de morfinistengevangenis.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lees eens wat meer rond in dit deel van het forum en op andere fora. Als je iets ''nieuws'' wilt proberen en je probeert heroine is het binnen no time niet ''nieuw'' meer maar een keiharde gewoonte/verslaving. Heb er zelf geen ervaring mee, maar de dingen die ik hier lees zijn voor mij genoeg om dit te weten.

Als je wat nieuws wil, ga dan dingen combineren, experimenteren, maar god zeg, wees aub zo slim om van de naalden of weet ik veel wat af te blijven.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#12
"dat ik wel weer eens iets nieuws wil proberen"..... :confused: :confused: :confused: Als je dan iets wilt proberen dat inhoud heeft en waar je verder mee kunt komen, leerzaam is en je terugwerpt op je werkelijke zelf neem dan ayahuasca, en dit alleen in een therapeutische setting, bijv. de Santo Daime beweging... en dan zul je waarschijnlijk nooit meer zeggen dat je iets nieuws wilt proberen en dan aan bruin denkt..........Hoeveel leergeld wil een mens betalen voor kennis die eigenlijk al voorhanden is....Advies: bruin is het niet waard!
J
JuultjuhLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zal het alleen gebruiken als ik te horen kreeg dat ik nog een week te leven had :P anders niet
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maak eens een utilistische kosten-baten analyse; zet het beste wat er kan gebeuren (lekker gevoel voor een tijdje) af tegen het ergste wat er kan gebeuren (de rest van je leven bezig met niks dan heroine).
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#15
DreamWeaver zei:
Absoluut niet. De personen die sos doen in mijn omgeving gaan daar goed mee om. Ik ken ook mensen die het gebruik beperkt hebben of het maar een paar keer gedaan hebben i.t.t. iedereen die gelijk 'hooked' was aan hero.
Klik om te vergroten...

Vreemde kennissenkring heb jij.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder. Probeer het niet, ik weet dat het moeilijk is je ondekkingsdrang te onderdrukken en dat het moeilijk is om te denken dat je niet sterk genoeg bent om het bij 1 keer te laten, maar het is zo. Blijf erbij uit de buurt.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#17
DreamWeaver zei:
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder.
Klik om te vergroten...

En dan sos op je "wishlist" hebben staan; daarvoor geldt in principe toch hetzelfde?
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
jaja zei:
DreamWeaver zei:
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder.
Klik om te vergroten...

En dan sos op je "wishlist" hebben staan; daarvoor geldt in principe toch hetzelfde?
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. De personen die sos doen in mijn omgeving gaan daar goed mee om. Ik ken ook mensen die het gebruik beperkt hebben of het maar een paar keer gedaan hebben i.t.t. iedereen die gelijk 'hooked' was aan hero.
S
Shiva1982Lid
01-01-2024, 00:00
#19
jaja zei:
DreamWeaver zei:
Absoluut niet. De personen die sos doen in mijn omgeving gaan daar goed mee om. Ik ken ook mensen die het gebruik beperkt hebben of het maar een paar keer gedaan hebben i.t.t. iedereen die gelijk 'hooked' was aan hero.
Klik om te vergroten...

Vreemde kennissenkring heb jij.
Klik om te vergroten...

Dan heb ik blijkbaar ook een vreemde kennissenkring. Want daarin zitten ook mensen die weleens coke snuiven, maar absoluut niet verslaafd zijn.

Maar waarom wil je persé heroïne gebruiken? Er zijn weet ik veel hoeveel betere "nieuwe" soorten drugs die niet zo verslavend zijn. :confused:
M
MindTravelerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik neem aan dat het hier over roken gaat en in dat geval bestaat er niet echt zoiets als "een keertje proberen". De eerste keren zal het niet veel met je doen, velen merken zelfs helemaal niets de eerste keer. En dat is juist het grootste gevaar, als je ermee begonnen voel je het effect met elke keer dat je het rookt een beetje beter, na een paar weken weet je het volledige effect te appreciëren en telkens als het spul dan uitgewerkt is heeft je lichaam opnieuw heroïne nodig.

Maar omdat niemand voor jou kan beslissen of je het nu wel doet of niet raad ik je aan de eerste keer dat je het gebruikt zoveel te roken als je maar kan, ofwel helemaal niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."