Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnap het niet? Ik snap het wel (deel 2)

Snap het niet? Ik snap het wel (deel 2)

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit geeft idd een antwoord. Maar zoals japi-10 al zegt niet iedereen kan dat. Het is dus een heel groot risico. Knap van je dat je het in de hand kan houden. Veeeeele kunnen dit niet volgensmij. En dat beeld heeft heroine.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het loopt nu al 2 jaar goed, maar hoe zal je gebruik evolueren als er eens een negatieve mijlpaal in je leven komt? Zoals ontslagen worden, partner overleid, zelf verongelukken en arbeidsongeschikt worden.. Dit zijn natuurlijk worst-case-scenario's, maar op die momenten heb je misschien de ballen niet meer om er af te blijven. Het blijft volgens mij toch een groot risico.

Ik heb wel zelf geen ervaring met heroïne, dusja, pure veronderstellingen.

Erik
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad, ooit loopt het wel eens fout af, hoe je het ook draait of keert.

acidboy zei:
yellowmoon zei:
-zolang je kan betalen en schoon spuit is heroine niet schadelijk voor lichaam, chinezen en snuiven is wel schadelijk
Klik om te vergroten...

Dat klopt, mits de heroine zuiver is. Dus in theorie kan je makkelijk oud worden met die shit, moet je wel miljonair zijn en genoeg aandacht aan je voedingspatroon, slaap/waakritme en beweging blijven besteden. En niet alleen maar aan smack.
Klik om te vergroten...

Grootste zever die ik ooit al heb gehoord. Tuurlijk is heroïne schadelijk voor je lichaam! Ook al gebruik je de juiste hoeveelheid. Vergelijk het met sigaretten. Je kan een pakje in de week roken, maar dat verandert niets aan het feit dat het wel degelijk schadelijk is. Alleen is het veel minder schadelijk dan wanneer je een pakje per dag zou oproken. Heroïne blijft schadelijk voor je lichaam, alleen zijn de gevolgen minimaal naarmate hij het op de goede manier gebruikt.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk maar aan je leven die stuk gaat van die troep. :openmouth:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wow, erg interessant! Mensen die bruin gebruiken maar geen problemen ervan ondervinden hoor je niet vaak. Hoe gebruik je het trouwens, spuiten of roken?
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#6
De vraag die gesteld werd in het inmiddels wat verlopen topic: “waarom doet iemand dit?” Is volgens mij nooit goed beantwoord. Ik wil wel een poging wagen met als risico dat ik het gevaarlijke spul ga verheerlijken.

Het gebruik van H is geen grap, of een “leuk avondje doordraaien”. Als je je hoeveelheid hebt gevonden en niet te veel neemt kan je normaal functioneren. Ik geef lezingen, spreek mensen toe, neem beslissingen en doe alles wat ik in een verantwoordelijke (top) baan moet doen.

H maakt je simpelweg gelukkiger, een kleine dosis geeft je meer zelfvertrouwen en wakkert de creativiteit aan. Het is niet voor niets dat je er anders van gaat dromen. Als ik mijn kinderen moet voorlezen kan ik het boek terzijde leggen en met hetzelfde gemak zelf een verhaal verzinnen. Dat lukt me nuchter veel minder goed.

Bovendien kan je van deze drug je beter concentreren, je komt in een prettige cocon, waarbij je je afsluit van de rest van de wereld en je op je taak of je bezigheid concentreert. Dat kan koken zijn, dat kan muziek luisteren zijn maar ook heel goed opruimen of poetsen. Ik maak mijn huis met plezier spik en span, zo schoon als ik iets genomen heb. Als ik nuchter ben heb ik daar -net als iedere ander- niet zo veel zin in.

Doordat het pijnprikkels dempt voel je je lijf veel minder. Je kan dus langer hardlopen, wielrennen, zwemmen. Het doet allemaal minder pijn. Maar het dempt net alleen fysieke pijnprikkels, het dempt ook psychische pijnen, zoals angst en onzekerheid. Je bent minder bang. Veel mensen worden socialer: ik praat gemakkelijker met andere klanten in de supermarkt, of op straat. Ik maak makkelijker contact.

Ik heb artikelen geschreven die gepubliceerd zijn (online en in boeken en tijdschriften), die ik onder invloed heb uitgeschreven. In het begin kon ik maar niet geloven dat ze daadwerkelijk goed waren. Ik dacht dat –net als bij alcohol en coke- je je eigen vermogens overschat en dat je denkt dat je goed bent terwijl je het niet bent. Dus ik lees altijd alles nuchter na en nog een keer maar met deze drug ben je wel degelijk zelfkritisch en is wat eruit komt te publiceren.

Heeft het alleen maar voordelen?
Nee, beslist niet. Ik wordt wel eens te druk. Ben onrustig in vergaderingen en laat me te veel leiden door mijn intuïtie van dat ogenblik. Ik heb ook wel eens te veel ruimte ingenomen in bijvoorbeeld een sollicitatie gesprek, waardoor andere mensen onvoldoende aan de beurt kwamen, een kans kregen. Bovendien heeft seksueel een groot nadeel: je hebt er veel minder interesse in en je kan niet klaar komen. Een groot nadeel is ook dat je langzaam maar zeker in nuchtere staat het spul gaat missen en je je moe en futloos voelt. Dat is heel slecht, maar het is een typisch verslavingsgevolg.

De reden dat het zo verslavend is is eigenlijk heel simpel: het is te lekker gemaakt. Als je er van hebt geproefd wil je nog eens, en nog eens. Simpelweg omdat het zo lekker is. Ik hoop dat je een antwoord het, trippy shit.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo, dit is weer eens een heel ander verhaal dan wat je normaal allemaal hoort. Ik zou bijna nieuwsgierig worden naar heroine... zoals jij erover vertelt, dat wil ik ook wel meemaken! Maar dat gevoel moet ik maar blokken... Voor mij is heroine toch wel echt wel no go...

Maar bedankt voor je heldere verhaal!!
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is inderdaad een ander, veel beter, verhaal.

Dit heet nou je topic met informatie verrijken en zorgen dat mensen met een IQ boven de 60 het ook nog interessant vinden om te lezen.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is inderdaad wel interessant om eens een verhaal te horen van de andere kant. Maar het maakt het voor mij nog duidelijker dat dit een experiment is dat ik nooit ga doen. Want de negatieve verhalen zijn zoveel meer aanwezig dan de positieve. Dit zet het voor mij alleen nog maar meer in perspectief.
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
Dit is inderdaad een ander, veel beter, verhaal.

Dit heet nou je topic met informatie verrijken en zorgen dat mensen met een IQ boven de 60 het ook nog interessant vinden om te lezen.
Klik om te vergroten...

Odeer (L) :hearteyes:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessant om dit kijkpunt eens te zien; van iemand die ondanks het gebruik rdelijk fuctioneert. Je hoort er niet vaak over, maar mensen zonder problemen uiten ook vaak minder, daarom bedankt voor dit topic.

Toch blijf ik er zelf vanaf; ik heb al problemen blowen in de hand te houden en dat zou niet eens echt verslavend moeten zijn.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#12
-zolang je kan betalen en schoon spuit is heroine niet schadelijk voor lichaam, chinezen en snuiven is wel schadelijk
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#13
wat d8 je van de aanslag op je tanden .. bruin vreet bij wijze van spreken letterlijk je glazuur op.

bij het spuiten van bruin heb je over het algemeen het grofste vuil al weggehaald met ascorbinezuur. Spul wat je normaal meeverbrand en je longen intrekt . of spul wat je normaal wel meesnuift ....

vaak gaan mensen ook niet kapot aan de bruin maar juist aan al die zooi die ze erbij stoppen. Zolang je je verslaving kan betalen en redelijk zuivere bruin gebruikt kun je er 120 mee worden :wink:

maar echt hele zuivere bruin heb je nu eenmaal niet altijd .. en ik weet nog precies hoe ik me voelde na maandenlang enorm goede en zuivere grijze bruin te hebben gerookt en opeens die hele goede niet meer kon krijgen .. het lijkt zoveel he een pondje, maar het is toch opeens op.

ipv een halve gram per dag rookte ik er opeens 3 per dag en nog steeds gaf het niet de voldoening van ervoor. Het rare was ook dat het net was alsof ik van die slechte bruin ook sneller ziek en zieker werd.

ik vind het heel knap van fuller dat hij zo om kan gaan met heroinegebruik, helaas denk ik wel dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigt .. hero de bruine sloper :wink:


:wave:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
yellowmoon zei:
-zolang je kan betalen en schoon spuit is heroine niet schadelijk voor lichaam, chinezen en snuiven is wel schadelijk
Klik om te vergroten...

Dat klopt, mits de heroine zuiver is. Dus in theorie kan je makkelijk oud worden met die shit, moet je wel miljonair zijn en genoeg aandacht aan je voedingspatroon, slaap/waakritme en beweging blijven besteden. En niet alleen maar aan smack.
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#15
duur / slecht

Bedankt voor de complimenten. Mijn gebruik kost me 40 euro per maand.
ik doe met 1 zakje een week. Dat valt dus erg mee, waarschijnlijk kosten me de AA'tjes die ik voor de opvolgende dorst drink meer.
Ik ben streng op mezelf wat dat volume betreft: ik ga niet over die hoeveelheid heen. Ik heb een weegschaal gekocht (www.pinearts.nl) om exact me te houden aan maximaal 20 penny ounce per week, de inhoud van 1 zakje. Dat is per maand 1,3 gram. Ik zit nu ruim 2 jaar op die maat. het lijkt me sowieso een tip voor iedereen: spreek een hoeveelheid af met jezelf, liefst ook met anderen en beloof niet meer te nemen.

Ik wil wel nuanceren dat ik er goed mee om ga en zo. Het kost me heel veel moeite om er vanaf te blijven. Ik schaam me ervoor dat het zo'n impact heeft op me. Ik denk er veel te veel aan en maakt dat je een geheim meedraagt. Allemaal niet bevorderlijk. Iemand vroeg hoe ik nam: Ik rook. Ik heb mezelf gezworen het spuiten niet te gaan proberen, alhoewel ik het natuurlijk zou willen. Maar dat ga ik onder geen beding doen.

Aan technora, azgaza, pikachu en anderen die zich hebben voorgenomen het niet te doen: het lijkt me verstandig om het niet te doen. het risico van ontsporing is erg groot.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb er respect voor dat je op deze manier met deze drugs om kan gaan. Maar dan ga ik me toch dingen afvragen. Als je kijkt naar je toekomst, denk je dat je ooit met deze drug wil stoppen? Bijvoorbeeld als je stopt met werken ofzoiets? of wil je gewoon je leven blijven gebruiken?

fuller zei:
het lijkt me sowieso een tip voor iedereen: spreek een hoeveelheid af met jezelf, liefst ook met anderen en beloof niet meer te nemen.
Klik om te vergroten...
Ik niet dat veel mensen de dicipline hebben om zichzelf hieraan te houden. Het gaat al snel: aah, een klein beetje meer kan nog wel. En zo bouw je het langzaam op naar boven. Nogmaals respect dat jij daar wel mee kan omgaan! Zeker weten!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#17
over wilskracht gesproken :P

:wave:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi verhaal,maar volgens mij kunnen sommige mensen niet eens weinig gebruiken (zoals ik).

Met speed bv. denk ik ; Ohh klein beetje voor ontspannig + concentratie -> later is zowat het pakje op.Het lijkt me ook gewoon te moeilijk om zo weinig te gebruiken.Dat je je hero gebruik zo in de hand houd vind ik netjes met je werk en alles.

Japi-10 :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."