Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroïne: mensen niet verslaafd?

Heroïne: mensen niet verslaafd?

45 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik rook het soms :confused: ben ik dan verslaaft :confused:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het een heel mooi voornemen, ik hoop ook echt dat het je gaat lukken. Maar ik denk wel dat je het moeilijk gaat krijgen. Verspreid die dagen door de week heen, dat zou denk ik wel wat helpen?
p
psilocybineLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik vind het dus vreemd dat iedereen verslaafd word aan dt spul :confused: ik heb het onderstusse al 4 keer gedaan op periode vn 3 jaar en vind het dus ni echt iets van jaa nog is :confused:
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat er héél weinig mensen zijn die hero gecontroleerd kunnen gebruiken.
Ik ben zelf ook begonnen, met weekendgebruik, dan af en toe in de week en voor je het weet ben je verslaafd :(

Naar mijn gevoel is het onmogelijk, of kan je het wel ff volhouden af en toe gebruiken, maar word je na een tijdje toch verslaafd.

Ik ben nu al een tijdje clean, en ik denk nog af en toe aan bruinen.
Ik weet als iemand voor mijn neus moest chinezen, dat ik weer vertrokken ben..Echt da gevoel is veel te zalig, maar ik wil het gewoon ni meer :wink:
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat is eigenlijk het gevoel van hero kan iemand het voor mij beschrijven of is het onbeschrijfbaar ? ik ben zelf nooit van plan het te gebruiken maar vind het tog wel interessant dat een middel zo verslavend kan zijn dan moet het gevoel wel egt geweldig zijn
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
eXeCuze zei:
wat is eigenlijk het gevoel van hero kan iemand het voor mij beschrijven of is het onbeschrijfbaar ? ik ben zelf nooit van plan het te gebruiken maar vind het tog wel interessant dat een middel zo verslavend kan zijn dan moet het gevoel wel egt geweldig zijn
Klik om te vergroten...

sowieso heeft de verslaving niet altijd te maken met het geweldige gevoel.Zelf vind ik mdma lekker dan sos, maar sos is verslavender. Net zoals nicotine verslavender is dan mdma, maar ga me niet zeggen dat nicotine lekkerder is dan mdma.
s
snipeLid
01-01-2024, 00:00
#7
psilocybine zei:
ik vind het dus vreemd dat iedereen verslaafd word aan dt spul :confused: ik heb het onderstusse al 4 keer gedaan op periode vn 3 jaar en vind het dus ni echt iets van jaa nog is :confused:
Klik om te vergroten...
als je het zo hebt gedaan heb je ook geen kans op verslaving.


als je het bv. een paar dagen aan een stuk doet,dus een beginner gebruikt dan ong een halve gr. per dag,dan ga je ervan afkicken en heb je weer nodig om je goed te voelen.
heroine is zeer verslavend!

ik kan er niet bij dat er mensen zijn die heroine kunnen doseren en er toch niet verslaafd aan zijn.
lijkt me heel moeilijk om heroine te doseren,als je het elke dag doet.

er staat hier een post van iemand die zegt dat hij elke dag gebruikt en toch maar één gr per maand gebruikt :confused: :confused: als je elke dag gebruikt kom je echt niet met één gr. per maand toe!

mensen die er echt mee willen stoppen,wees sterk en ga er over praten met je huisarts om zo een methadon kuur te doen onder toezicht van je dokter.
breek ook al je banden met je mede gebruikers!
zoek een nieuwe hobby en vooral HOU JE STERK!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is niet zo zeer de hoeveelheid, als wel de regelmaat, die je verslaafd doet geraken.
Je kunt bv beter in één keer een half oproken, dan dat je 't over de gehele week gaat verdelen.
Best is 't imo geheel niet, of enkel eens in de drie vier maanden te gebruiken.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
snipe zei:
psilocybine zei:
ik vind het dus vreemd dat iedereen verslaafd word aan dt spul :confused: ik heb het onderstusse al 4 keer gedaan op periode vn 3 jaar en vind het dus ni echt iets van jaa nog is :confused:
Klik om te vergroten...
als je het zo hebt gedaan heb je ook geen kans op verslaving.

als je het bv. een paar dagen aan een stuk doet,dus een beginner gebruikt dan ong een halve gr. per dag,dan ga je ervan afkicken en heb je weer nodig om je goed te voelen.
heroine is zeer verslavend!
Klik om te vergroten...

Het is een heel sluipende verslaving. In het begin heb je nog geen last van een zware afkick. Ook niet als je het een paar dagen na elkaar gebruikt. Je voelt je wel down en je hebt koude rillingen. Maar dat stelt echt nog niks voor. Hoe meer je het doet, hoe erger je afkick word.
Mensen die 10 a 20 jaar heroïne/methadon gebruiken, geraken er bijna niet meer vanaf. Dat zie ik genoeg rond me. Als je het vele jaren gebruikt, is het idd zeer verslavend.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#10
jaja zei:
Je kunt bv beter in één keer een half oproken, dan dat je 't over de gehele week gaat verdelen.
Klik om te vergroten...
Idd. Anders heb je er toch niks aan. :mrgreen:
K
Klaas VaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap zoizo niet dat er nog heroinegebruikers zijn, die shit is toch allang uit. tegenwoordig is het toch zo dat je een looser bent als je het nodig vind om dat te gebruiken, en als je nog geen loser bent dan word je er een vanzelf uiteindelijk. Ik heb een kennis die het een keer heeft geprobeerd zei hij; Hij werd heel lam en vond het saai. ik zei tegen hem dat ie geluk heeft dan (als het echt waar is tenminste), want als ik het zo hoor moet het wel heel verslavend zijn. Ik ken in mijn omgeving geen enkele heroinegebruiker. Als iemand in mijn omgeving verslaafd is dan ist meestal aan coke.
De grootste importeurs van heroine in Nederland zijn Turkse Mafia en Chinese Triades.
z
zarahLid
01-01-2024, 00:00
#12
hoe kan je nu zeggen dat alle heroinegebruikers losers zijn, als je er zelf geen een kent. vind dit echt onzin. je baseert je waarschijnlijk op de mensen die je op stations etc ziet rond hangen en compleet wasted zijn maar niet alle heroinegebruikers eindigen zo.
heb zelf aantal mensen in mijn omgeving die bruin zijn gaan gebruiken (een jaar of tien geleden), een paar ervan zijn idd zwaar verslaafd geraakt, een aantal doen het nu nog af en toe en zijn niet verslaafd geraakt, en een aantal zijn er mee gestopt (zonder ooit verslaafd te zijn geweest). dus niet iedereen is meteen hooked zoals jij stelt
bovendien vind ik dat je iemand niet zomaar voor loser uit kunt maken alleen omdat ie heroine verslaafd is. en dan nog: ben je soms een beter mens wanneer je cokeverslaafd bent ipv aan de bruin hangt?
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
zarah zei:
hoe kan je nu zeggen dat alle heroinegebruikers losers zijn, als je er zelf geen een kent. vind dit echt onzin. je baseert je waarschijnlijk op de mensen die je op stations etc ziet rond hangen en compleet wasted zijn maar niet alle heroinegebruikers eindigen zo.
heb zelf aantal mensen in mijn omgeving die bruin zijn gaan gebruiken (een jaar of tien geleden), een paar ervan zijn idd zwaar verslaafd geraakt, een aantal doen het nu nog af en toe en zijn niet verslaafd geraakt, en een aantal zijn er mee gestopt (zonder ooit verslaafd te zijn geweest). dus niet iedereen is meteen hooked zoals jij stelt
bovendien vind ik dat je iemand niet zomaar voor loser uit kunt maken alleen omdat ie heroine verslaafd is. en dan nog: ben je soms een beter mens wanneer je cokeverslaafd bent ipv aan de bruin hangt?
Klik om te vergroten...

Precies zarah mooi gezegd.

@ Klaas Vaak: Wat een arrogantie om iedereen die eens heroïne gebruikt een loser te noemen. :smilingimp:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#14
Coke is overigens fysiek nog veel schadelijker dan heroine ook. Wel 's iemand gezien die al 20 jaar aan de coke zit? Ik denk dat Klaas Vaak geen benul heeft van het aantal 'normaal' functionerende mensen dat opiaten gebruikt.. wie weet zelfs in zijn directe omgeving.
Die gebruikers vallen namelijk niet op; ze komen niet bij de verslavingszorg en hangen ook niet rond op straat. Maar ze zijn er wel degelijk, ik was zelf zo'n gebruiker.
Had Klaas Vaak in mijn gebruikerstijd naast me in de tram gezeten had ie beslist niet geweten dat ik heroine gebruikte volgens mij.
Die zg 'trieste gevallen' die rond het station hangen hebben trouwens vaak OOK nog 's een coke/crack-verslaving..
Een paar voorbeelden van niet zulke 'zielige' opiaatgebruikers die ik ken: een cineast, een arts, een applicatiedeskundige en een leraar op de middelbare school... allemaal (al dan niet ex-) heroinegebruikers.
Maar ik zou ze toch geen loosers willen noemen..
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#15
njah ik denk dat in dat geval de nieuwsgierigheid het toch wint van the brain... je weet dat het slecht is... maar toch.. je bent zo benieuwd...

zelf ben ik iig van plan nooit hero te gebruiken... maar de mensen die dat wel doen en er mee om kunnen gaan moeten het lekker blijven gebruiken...

ik bedoel een maat van gebruikt het wel is... heeft een eigen zaak en alles.. en die kan dr prima mee omgaan... nou daar heb ik dan totaal geen probleem mee :) alleen toen die het me aanbod sloeg ik af... maar verder even goede vrienden :mrgreen:

en het junkverhaal wordt denk ik toch gevormd door de straatjunkies inderdaad... dat is een junk.. dan ben je een junk.. en mensen die dagelijks gebruiken en waarvan je het niet weet/ziet... jah die vallen niet op.. gaan mee in de massa.. en blijven zo dus buiten schot.. want diegene is net als iedereen... dus die gebruikt toch niet... nee joh.. doe niet zo gek...

ik denk dat dat een beetje het junkverhaal is..

voor mij is een junk iig iemand die met/door zn drugsgebruik zn leven vergooit
en dat kan inderdaad een straatjunk zijn... maar voor mij net zo goed iemand die de hele dag thuis hangt... naar de klote is... en geen fuck met zn leven doet...
z
zarahLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, waarom doen mensen de dingen die ze doen? waarom gebruiken sommigen drugs en anderen niet? waarom gebruiken zoveel nederlanders coke terwijl toch ook bekend is dat het verslavend is? en waarom zeg je vijf keer nee als iemand je dope aanbiedt en zeg je de zesde keer ja?

waarmee ik maar wil zeggen: je weet nooit waarom iemand de keuzes maakt die hij of zij maakt, en wij mensen bestaan natuurlijk niet alleen maar uit onze ratio. soms doe je nou eenmaal dingen waarvan je later spijt hebt. maar daarom vind ik juist dat je een ander nooit moet veroordelen. ik heb juist veel respect voor iemand die ondanks een (ex)heroineverslaving iets van zijn leven probeert te maken (zoals een aantal mensen hier op het forum).
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er is mijns inziens sprake van verslaving als iemand de trek in het middel niet kan weerstaan, ondanks zijn voorgenomen begrenzing. Dus 1x per week willen, maar 4 x gebruiken o.i.d.
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klaas Vaak zei:
Ik snap zoizo niet dat er nog heroinegebruikers zijn, die shit is toch allang uit. tegenwoordig is het toch zo dat je een looser bent als je het nodig vind om dat te gebruiken, en als je nog geen loser bent dan word je er een vanzelf uiteindelijk. Ik heb een kennis die het een keer heeft geprobeerd zei hij; Hij werd heel lam en vond het saai. ik zei tegen hem dat ie geluk heeft dan (als het echt waar is tenminste), want als ik het zo hoor moet het wel heel verslavend zijn. Ik ken in mijn omgeving geen enkele heroinegebruiker. Als iemand in mijn omgeving verslaafd is dan ist meestal aan coke.
De grootste importeurs van heroine in Nederland zijn Turkse Mafia en Chinese Triades.
Klik om te vergroten...

Dus je bent gelijk een enorme lozer als je aan de hero zit?

Als je zo depressief bent en alles zo kut is en iedereen om je heen dood gaat, dan heb je niks meer te verliezen en kiezen sommige mensen er voor om er uiteindelijk zo aan te gaan... Nouja ik weet niet , maar ergens heb je wel gelijk. Maar aan de andere kant ook weer niet, wee niet al te rechtlijnig met je uitspraken.
d
digiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kim zei:
Ik rook het soms :confused: ben ik dan verslaaft :confused:
Klik om te vergroten...

Ik ruik het nog steeds wel eens...
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Klaas Vaak zei:
Ik snap zoizo niet dat er nog heroinegebruikers zijn, die shit is toch allang uit.
Klik om te vergroten...
:rolleyes:
Moet ik nu dan coke gebruiken om er nog bij te horen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."